[C5 2.8 TIP] Falujące , pływające obroty ....
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
[C5 2.8 TIP] Falujące , pływające obroty ....
Witam
Jakiś czas temu pojawiły się u mnie dziwne falowania obrotów. Najczęściej dzieją się tak między 1000 a 2000 obr/min ... przy spokojnej jezdzie za samochodami i niskimi predkosciami. Obroty faluja mi tak mniejwiecej o 200 obr/min , jakby skrzynia chciala zmienic bieg ale w ostatniej chwili sie powstrzymywała i tak w kolko.....
Natomiast gdy jade już szybciej, mam więcej gazu obroty zachowują się normalnie ...
Czym może to być spowodowane
Dodam że obroty przestały falowac na jakis czas po zmianie plynu chladzace i po odpieciu przy tej zmianie duzej ilosci kostek od instalacji samochodu...
Aż tu nagle dzisiaj obroty znów zaczęły falować, a szczerze to w...ia mnie to strasznie :evil:
takie coś [youtube][/youtube]
Jakiś czas temu pojawiły się u mnie dziwne falowania obrotów. Najczęściej dzieją się tak między 1000 a 2000 obr/min ... przy spokojnej jezdzie za samochodami i niskimi predkosciami. Obroty faluja mi tak mniejwiecej o 200 obr/min , jakby skrzynia chciala zmienic bieg ale w ostatniej chwili sie powstrzymywała i tak w kolko.....
Natomiast gdy jade już szybciej, mam więcej gazu obroty zachowują się normalnie ...
Czym może to być spowodowane
Dodam że obroty przestały falowac na jakis czas po zmianie plynu chladzace i po odpieciu przy tej zmianie duzej ilosci kostek od instalacji samochodu...
Aż tu nagle dzisiaj obroty znów zaczęły falować, a szczerze to w...ia mnie to strasznie :evil:
takie coś [youtube][/youtube]
Ostatnio zmieniony 29 gru 2010, 14:38 przez alukard, łącznie zmieniany 3 razy.
Gdyby dało się sprzęt zalogować jak diesla (nie wiem czy się da) byłoby łatwiej. A jeśli nie to pozostaje taka zabawa
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
daje się boleśnie odczuć...
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Ja bym jeszcze na tym etapie skrzyni nie wykluczał, bo komp.skrzyni też wymusza zwiększanie obr.silnika.
Proponuję spr.to zjawisko na dwa sposoby, żeby wykluczyć skrzynię:
1). Pojeździj w trybie Tiptronic -będziesz kontrolował momenty zmiany biegów i obserwował obr.silnika. Będziesz lepiej wiedział kiedy i czy akurat przy zmianie biegów silnik faluje.
2). Na dłuższym zjeździe z górki przy prędkości ok.40-50km/h wrzuć na N i obserwuj obr.silnika -tutaj obr.powinny sie trzymać ok.700/min. Jak w tym wypadku silnik będzie falował tzn.że na pewno nie skrzynia.
Proponuję spr.to zjawisko na dwa sposoby, żeby wykluczyć skrzynię:
1). Pojeździj w trybie Tiptronic -będziesz kontrolował momenty zmiany biegów i obserwował obr.silnika. Będziesz lepiej wiedział kiedy i czy akurat przy zmianie biegów silnik faluje.
2). Na dłuższym zjeździe z górki przy prędkości ok.40-50km/h wrzuć na N i obserwuj obr.silnika -tutaj obr.powinny sie trzymać ok.700/min. Jak w tym wypadku silnik będzie falował tzn.że na pewno nie skrzynia.
Jesteś pewien, że taki test można robić w automacie ?M0NEER pisze: 2). Na dłuższym zjeździe z górki przy prędkości ok.40-50km/h wrzuć na N i obserwuj obr.silnika -tutaj obr.powinny sie trzymać ok.700/min. Jak w tym wypadku silnik będzie falował tzn.że na pewno nie skrzynia.
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
daje się boleśnie odczuć...
- alukard
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1283
- Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
- Imię: Audi A6 Jacek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
też bym sie obawiał podczas jazdy wrzucać N , ale nie o to chodzi ...
to jest tak jakby skrzynia decydowala sie zmieniac bieg ale w tej jej decyzji przy 3/4 operacji decyduje sie jednak pozostac na tym biegu ... i tak w kolku niby chce ale nie moze..
pojecia nie mam jak to wytlumaczyc ale o to chodzi
to jest tak jakby skrzynia decydowala sie zmieniac bieg ale w tej jej decyzji przy 3/4 operacji decyduje sie jednak pozostac na tym biegu ... i tak w kolku niby chce ale nie moze..
pojecia nie mam jak to wytlumaczyc ale o to chodzi
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
maxon pisze:Jesteś pewien, że taki test można robić w automacie ?
Panowie to niczym nie grozi (skrzynia i tak jest ciągle smarowana póki silnik pracuje) -chyba, że ktoś jadąc do przodu wrzuci R... :roll:alukard pisze:też bym sie obawiał podczas jazdy wrzucać N , ale nie o to chodzi ...
Automat nie jest taki "głupi" że zawsze rozpoczyna biegi od 1, tylko dostosowuje to panujących "warunków" (prędkość, % wciśniętego gazu, temp., itp.) i jadąc jak wrzucisz z N na D to odrazu wybierze np.3 lub 4 bieg... i jedziemy dalej
To może być skutek tego, że akurat jedziesz prędkością, która jest tym "progiem" do zmiany na wyższy bieg. Przy spokojnej jeździe 1700-2000 to zakres zmiany na wyższy bieg. To może być tak, że chce przerzucić z 2 na 3 i się "waha/rozmyśla" -wrzuć na Tiptronic, trzymaj na 2 biegu i obserwuj obr. Jak przyśpieszysz i przekroczysz 2000 obr. i będziesz jechał tym tempem to wróc na tryb D i obserwuj zachowanie skrzyni i obr.alukard pisze:to jest tak jakby skrzynia decydowala sie zmieniac bieg ale w tej jej decyzji przy 3/4 operacji decyduje sie jednak pozostac na tym biegu ... i tak w kolku niby chce ale nie moze..
pojecia nie mam jak to wytlumaczyc ale o to chodzi
Takie coś mi się przypomina z porad sopaserwis w skrócie SS:M0NEER pisze: Panowie to niczym nie grozi (skrzynia i tak jest ciągle smarowana póki silnik pracuje) -chyba, że ktoś jadąc do przodu wrzuci R... :roll:
"...
Kilka uwag na temat prawidłowego użytkowania przekładni automatycznej:
* nigdy nie przełączaj dźwigni zmiany biegów na pozycję "N" podczas jazdy (zanika ciśnienie smarowania np. z 50psi do 5psi). "
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
daje się boleśnie odczuć...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga