Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 2.8 TIP] Falujące , pływające obroty ....

Układ napędowy i skrzynie biegów
Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

[C5 2.8 TIP] Falujące , pływające obroty ....

Post autor: alukard » 03 lis 2010, 11:16

Witam
Jakiś czas temu pojawiły się u mnie dziwne falowania obrotów. Najczęściej dzieją się tak między 1000 a 2000 obr/min ... przy spokojnej jezdzie za samochodami i niskimi predkosciami. Obroty faluja mi tak mniejwiecej o 200 obr/min , jakby skrzynia chciala zmienic bieg ale w ostatniej chwili sie powstrzymywała i tak w kolko.....
Natomiast gdy jade już szybciej, mam więcej gazu obroty zachowują się normalnie ...

Czym może to być spowodowane ??

Dodam że obroty przestały falowac na jakis czas po zmianie plynu chladzace i po odpieciu przy tej zmianie duzej ilosci kostek od instalacji samochodu...
Aż tu nagle dzisiaj obroty znów zaczęły falować, a szczerze to w...ia mnie to strasznie :evil:

takie coś [youtube][/youtube]
Ostatnio zmieniony 29 gru 2010, 14:38 przez alukard, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 03 lis 2010, 11:32

Siema,
jak dasz czadu to nie czujesz tak wahań mocy. Na gazie i paliwie efekt jest taki sam ? Zrób podstawowe logi będzie więcej wiadomo. Zakładamy, że kabelki OK.
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 03 lis 2010, 11:35

na benzynie i gazie jest tak samo..
jakos wahań mocy nie odczuwam, nonstop wydaje mi sie ze tak samo

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 03 lis 2010, 11:43

Jak podstawowe sprawy ze stanem zapłonu (kable, świece) ? Może EGR się zwiesza lekko czego na wyższych obrotach tak nie czujesz.
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 03 lis 2010, 12:00

co do kabli, swiec nie ma sie czego doczepic

a EGR hmm powodował by falowania ?

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 03 lis 2010, 12:10

Gdyby dało się sprzęt zalogować jak diesla (nie wiem czy się da) byłoby łatwiej. A jeśli nie to pozostaje taka zabawa
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 03 lis 2010, 12:25

tam tylko chodzi o bieg jałowy
a ja mam problemy podczas jazdy :-(

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 03 lis 2010, 12:35

To różnica 500-1000 obrotów. Nie podejrzewałbym skrzyni. Zresztą łagodna jazda sprawdzi Ci podstawową pracę skrzyni. Jeśli zmienia biegi bez problemów to wina leży po stronie silnika, a nie skrzyni
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 03 lis 2010, 12:41

skrzynia zmienia biegi idealnie
dokaldnie jak mowisz jade spokojnie a zmian praktycznie nie czuc.


Co do świec i kabli zmieniane były jakieś poł roku temu na BERU i na takie wyglądają
Vag nie pluje żadnymi błędami
Ezektora nie sprawdzałem
Przepustnicy nie czyściłem

arcsim
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 19 gru 2009, 07:10
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: arcsim » 03 lis 2010, 13:29

Podobne objawy widziałem w dieslu i wina leżała po stronie pompy nie wiem jak to jest z benzyną tam też VAG nie pokazywał błędów.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 03 lis 2010, 13:37

Ja bym jeszcze na tym etapie skrzyni nie wykluczał, bo komp.skrzyni też wymusza zwiększanie obr.silnika.
Proponuję spr.to zjawisko na dwa sposoby, żeby wykluczyć skrzynię:
1). Pojeździj w trybie Tiptronic -będziesz kontrolował momenty zmiany biegów i obserwował obr.silnika. Będziesz lepiej wiedział kiedy i czy akurat przy zmianie biegów silnik faluje.

2). Na dłuższym zjeździe z górki przy prędkości ok.40-50km/h wrzuć na N i obserwuj obr.silnika -tutaj obr.powinny sie trzymać ok.700/min. Jak w tym wypadku silnik będzie falował tzn.że na pewno nie skrzynia.

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 03 lis 2010, 13:45

M0NEER pisze: 2). Na dłuższym zjeździe z górki przy prędkości ok.40-50km/h wrzuć na N i obserwuj obr.silnika -tutaj obr.powinny sie trzymać ok.700/min. Jak w tym wypadku silnik będzie falował tzn.że na pewno nie skrzynia.
Jesteś pewien, że taki test można robić w automacie ?
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 03 lis 2010, 13:56

też bym sie obawiał podczas jazdy wrzucać N , ale nie o to chodzi ...

to jest tak jakby skrzynia decydowala sie zmieniac bieg ale w tej jej decyzji przy 3/4 operacji decyduje sie jednak pozostac na tym biegu ... i tak w kolku niby chce ale nie moze..

pojecia nie mam jak to wytlumaczyc ale o to chodzi

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 03 lis 2010, 14:35

maxon pisze:Jesteś pewien, że taki test można robić w automacie ?
alukard pisze:też bym sie obawiał podczas jazdy wrzucać N , ale nie o to chodzi ...
Panowie to niczym nie grozi (skrzynia i tak jest ciągle smarowana póki silnik pracuje) -chyba, że ktoś jadąc do przodu wrzuci R... :roll:
Automat nie jest taki "głupi" że zawsze rozpoczyna biegi od 1, tylko dostosowuje to panujących "warunków" (prędkość, % wciśniętego gazu, temp., itp.) i jadąc jak wrzucisz z N na D to odrazu wybierze np.3 lub 4 bieg... i jedziemy dalej :-)

alukard pisze:to jest tak jakby skrzynia decydowala sie zmieniac bieg ale w tej jej decyzji przy 3/4 operacji decyduje sie jednak pozostac na tym biegu ... i tak w kolku niby chce ale nie moze..
pojecia nie mam jak to wytlumaczyc ale o to chodzi
To może być skutek tego, że akurat jedziesz prędkością, która jest tym "progiem" do zmiany na wyższy bieg. Przy spokojnej jeździe 1700-2000 to zakres zmiany na wyższy bieg. To może być tak, że chce przerzucić z 2 na 3 i się "waha/rozmyśla" -wrzuć na Tiptronic, trzymaj na 2 biegu i obserwuj obr. Jak przyśpieszysz i przekroczysz 2000 obr. i będziesz jechał tym tempem to wróc na tryb D i obserwuj zachowanie skrzyni i obr.

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 03 lis 2010, 15:08

M0NEER pisze: Panowie to niczym nie grozi (skrzynia i tak jest ciągle smarowana póki silnik pracuje) -chyba, że ktoś jadąc do przodu wrzuci R... :roll:
Takie coś mi się przypomina z porad sopaserwis w skrócie SS:
"...
Kilka uwag na temat prawidłowego użytkowania przekładni automatycznej:

* nigdy nie przełączaj dźwigni zmiany biegów na pozycję "N" podczas jazdy (zanika ciśnienie smarowania np. z 50psi do 5psi). "
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga