szarpanie skrzyni tiptronic
szarpanie skrzyni tiptronic
Witam. Szukałem na forum jednak nie znalazłem problemu jaki ja mam. Otóż od pewnego czasu po odpaleniu silnika i krótkiej jeździe ok. 1 km przy przełączaniu P na R, R na D oraz przy redukcji - hamowaniu silnikiem- z biegu 5 na 4 odczuwam dość mocne i sztywne szarpięcie. Czasem na ciepłym silniku na chwilę to coś mija. Przy redukowaniu w trybie tip 5 na 4 również szarpie. Czy mogę prosić o jakieś sugestie? Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2010, 08:32 przez jachiu, łącznie zmieniany 1 raz.
Z tym się również liczę, ale myślałem że ktoś miał podobny problem. Zawsze zaczynam szukać od rzeczy i sposobów najprostrzych.
[ Dodano: 2010-11-01, 09:39 ]
Chciał bym dodać, że objawy takie pojawiły się nagle około tygodnia temu, wcześniej wszystko było płynne, działało wręcz podręcznikowo.
[ Dodano: 2010-11-03, 21:33 ]
Widziałem las rąk... Dla potomnych : zaśniedziałe styki i zużyte poduszki pod skrzynią. Problem minął.
[ Dodano: 2010-11-01, 09:39 ]
Chciał bym dodać, że objawy takie pojawiły się nagle około tygodnia temu, wcześniej wszystko było płynne, działało wręcz podręcznikowo.
[ Dodano: 2010-11-03, 21:33 ]
Widziałem las rąk... Dla potomnych : zaśniedziałe styki i zużyte poduszki pod skrzynią. Problem minął.
Ostatnio zmieniony 18 cze 2013, 10:55 przez jachiu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 08 lis 2010, 20:34
- Lokalizacja: Krotoszyn/ Wielkopolska
Ja miałęm podobny problem a dokładnie gdy zmienialem z R na D albo odwrotnie czulem mocna szarpnięcie. Dzis bylem u mechanika podłaczyl pod komputer sprawdzil olej i co sie okazało miałem za malo oleju i wyeliminowal mi wszystkie błedy i teraz jest OK myslalem juz ze skrzynia sie konczy i troszke sie wystraszylem ale na szczescie skonczylo sie dobrze
Witam kolegow... Mam podobny problem ze skrzynia
Od jakiegos czasu szarpie mi przy redukcji z 3 na 2 bieg (w trybie tiptronic nie ma tego szarpniecia, oczywiscie jak ja zredukuje bo jak samo sie zredukuje to jest to samo) Teraz jak jest zimno to i jak wlacze na D to czuje szarpniecie do przodu a ja R to do tylu. Najpierw zaczalem od oleju, dolalem 1l i dalej to samo... Pozniej wyczytalem ze komputer od skrzyni jak jest mokry to tez tak moze byc, wywalilem siedzenie, wody troche bylo ale w kompie susza, nawet nie ma sladu po wilgoci, przeciek zliwidowalem wysuszylem wszystko i dalej to samo. Dzisiaj wjechalem na kanal i odpialem te wtyczki od skrzyni ze moze brudne ale niestety czysciutko wiec to nie to Ale jak wyjechalem z kanalu to przy dwoch pierwszysz redukcjach 3 na 2 nie bylo zadnego szarpniecia, przelaczylo sie jak po masle ale juz za trzecim i dalej to samo... Nie wiem czy to przez to ze odpinalem te wtyczki czy zbieg okolicznosc... Co to moze byc panowie?
Od jakiegos czasu szarpie mi przy redukcji z 3 na 2 bieg (w trybie tiptronic nie ma tego szarpniecia, oczywiscie jak ja zredukuje bo jak samo sie zredukuje to jest to samo) Teraz jak jest zimno to i jak wlacze na D to czuje szarpniecie do przodu a ja R to do tylu. Najpierw zaczalem od oleju, dolalem 1l i dalej to samo... Pozniej wyczytalem ze komputer od skrzyni jak jest mokry to tez tak moze byc, wywalilem siedzenie, wody troche bylo ale w kompie susza, nawet nie ma sladu po wilgoci, przeciek zliwidowalem wysuszylem wszystko i dalej to samo. Dzisiaj wjechalem na kanal i odpialem te wtyczki od skrzyni ze moze brudne ale niestety czysciutko wiec to nie to Ale jak wyjechalem z kanalu to przy dwoch pierwszysz redukcjach 3 na 2 nie bylo zadnego szarpniecia, przelaczylo sie jak po masle ale juz za trzecim i dalej to samo... Nie wiem czy to przez to ze odpinalem te wtyczki czy zbieg okolicznosc... Co to moze byc panowie?
Woda jest juz opanowana... Lecialo prawymi drzwiami z przodu i z tylu, troche silikonu i sprawa zalatwiona byla... niby... woda dalej byla i okazalo sie ze przez filtr przeciwpylkowy lecialo, znowu silikon w reke i teraz jest juz sucho... A kompa otwieralem i nie ma sladow po wodzie, wilgoci czy brudzie jakim kolwiek... Czysto i sucho, zadnych zaciekow ani nic nie widac zeby kiedykolwiek byla tam woda... Z reszta jak walczylem z woda to co jakis czas go otwieralem do sprawdzenia czy nie mokry i zawsze suchy... I tak naprawde to nie moge stwierdzic kiedy zaczelo mi sie te szarpanie bo od roku jezdzilem non stop na tipie i redukowalem zawsze sam, a jadac raz w korku wrzucilem na D i wtedy to zauwazylem...
Olej i filtr wymienione na ori z serwisu - wymienił poprzedni właściciel, mam faktury na olej 8l i filtr. Ale adaptacji chyba nie było i czy zmieniał soft też nie wiem. Czy auto w czasie jazdy dokona adaptacji samoistnie?M0NEER pisze:Wymiana oleju i filtra + adaptacja moją pomóc...
[ Dodano: 2011-11-02, 22:26 ]
te szarpnięcia są delikatne, a jak powoli zmieniam położenie dźwigni to nie ma ich wcale.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga