Witam
Dokonałem przekładki silnika z 2,5 tdi automat na 1,9 tdi manual i po kolei rozwiązuję jakieś problemy nie są jakieś wielkie ale jednak są , teraz borykam się z brakiem mocy powyżej 2500 obr. właściwie źle się wyraziłem to nie brak mocy tylko brak czegokolwiek silnik wyżej się nie kręcie, po odpuszeczeniu pedału gazu na sekundę i wciśnięciu jeszcze raz kręci się no 3000 obr. podczas jazdy w miarę dobrze zbiera się do 2000 obr potem ledwo się człapie ale po chwilowym odpuszczeniu gazu i wdepnięciu znowu jedzie do ok 3000obr i tak za każdym razem.... wymieniłem wężyki, mam lekko źle ustawiony zapłon, kupiłem nową przepływkę.
Na końcu tych obrotów za samochodem tuman białego dymy sie pojawia, proszę o pomoc.
[A6 C5 1,9 tdi AFN] problem z turbiną
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
- Lokalizacja: Toruń
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Nie jestem specem, ale na początek proponuję VAGiem przebadać pacjenta. Przede wszystkim sprawdzić czy masz jakieś błędy.
Objawy raczej nie wskazują na zapieczenie łopatek turbo.
Węzyki masz nowe i zakładam że są dobrze podpięte i szczelne (zabezpieczone "trytytkami", albo zaciskami) to można logami ocenić turbo, ale wiedzy na ten temat szukaj w dziale diagnostyka VAG.
Manualnie proponuję przy pomocy klucza płaskiego 17 spróbować poruszć gruszkę od turbo - ostatecznie zweryfikujesz czy zapieczona czy nie. Jak to zrobić?
Do gruszki od turbo wchodzi trzpień od dołu i on ma być poruszany podciśnieniem - odpowiada za zmianę położenia łopatek. Teoretycznie powinno się go dać poruszyć góra dół gołymi rękami. Nie powinno być żadnych przeskoków, zakres pracy powiedzmy minimum 2-3 cm.
Objawy raczej nie wskazują na zapieczenie łopatek turbo.
Węzyki masz nowe i zakładam że są dobrze podpięte i szczelne (zabezpieczone "trytytkami", albo zaciskami) to można logami ocenić turbo, ale wiedzy na ten temat szukaj w dziale diagnostyka VAG.
Manualnie proponuję przy pomocy klucza płaskiego 17 spróbować poruszć gruszkę od turbo - ostatecznie zweryfikujesz czy zapieczona czy nie. Jak to zrobić?
Do gruszki od turbo wchodzi trzpień od dołu i on ma być poruszany podciśnieniem - odpowiada za zmianę położenia łopatek. Teoretycznie powinno się go dać poruszyć góra dół gołymi rękami. Nie powinno być żadnych przeskoków, zakres pracy powiedzmy minimum 2-3 cm.
- Mayhem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 262
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
- Lokalizacja: Szczecin / Świdwin
Sprawdź czy nie ubywa płynu w zbiorniczku ? Skąd masz silnik, sprawdzałeś go przed kupnem ? Opisz dokładnie ten kolor czy jest jasny biały ? Nie zalecam robienia żadnych logów dyn jak kolega wyżej napisał - z płynem chłodniczym w komorze spalania - chyba że chcesz kolejny silnik kupić :mrgreen: . Jakie operacje przeprowadziłeś z tym silnikiem ? Wymiana oleju była ? Opisz coś więcej ...
Ostatnio zmieniony 27 paź 2010, 18:41 przez Mayhem, łącznie zmieniany 1 raz.
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
- Lokalizacja: Toruń
więc nie do końca sprawdziłem silnik przed kupnem nie było takiej możliwości, kupiłem zdekompletowanego anglika odpalającego itp. ale nie było możliwości dłuższy testów, silnik od dnia montażu był raz słaby raz mniej słaby, kilka razy se zapowietrzył bo niedpołączona została na początku pompka w zbiorniku i przy niższym niż pół zbiornika stanie paliwa auto nie pracowało, na wysokich obrotach kopcił na biało dość obficie, wymieniłem przepływomierz i sprawdziłem zapłon, zapłon został skorygowany na szybko "na oko" i teraz kręci się do takich samych obrotów ale kopci raczej ciemnym dymem (tak pół na pół) węzyki są powymieniane i napewno siedzą tak jak trzeba, jutro sprawdzę "gruszkę" płynu w zbiorniczku nie ubywa, wymiana oleju w piątek, rozrząd wynieniony orzy okazji przekładki
- Mayhem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 262
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
- Lokalizacja: Szczecin / Świdwin
Zacznij od wymiany oleju (pełny syntetyk 5W40) i filtrów. Wiem z doświadczenia że angole nie zmieniają oleju i filtrów więc kto wie ile tam syfu w tym silniku pływa - może stąd ten biały dym? . Następnie przeprowadź diagnostykę Vagiem. Tu masz wszystko wyjaśnione jak się za to zabrać. Prędzej czy później będziesz musiał to opanować na potrzeby własne :mrgreen:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
Jeśli Cię to przerasta to poproś kogoś z forum kto mieszka blisko Ciebie i zróbcie logi statyczne i bs. Zwrócić uwagę przede wszystkim na podstawowe parametry: kąt wtrysku, wtryski, turbina, przepływka itd.
Następnie zamieść na forum tj poniżej:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=101487&highlight=logi+afn
i będziemy mogli debatować dalej. Powyższe logi są pochodzą od zdrowego AFNa więc podałem je jako przykład.
Zmień mechanika :!: , jak można ustawiać cokolwiek" na oko ", wymieniałeś rozrząd ? Co to za Marian ?
Niepokoi mnie ten lekko biały dym.
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
Jeśli Cię to przerasta to poproś kogoś z forum kto mieszka blisko Ciebie i zróbcie logi statyczne i bs. Zwrócić uwagę przede wszystkim na podstawowe parametry: kąt wtrysku, wtryski, turbina, przepływka itd.
Następnie zamieść na forum tj poniżej:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=101487&highlight=logi+afn
i będziemy mogli debatować dalej. Powyższe logi są pochodzą od zdrowego AFNa więc podałem je jako przykład.
Zmień mechanika :!: , jak można ustawiać cokolwiek" na oko ", wymieniałeś rozrząd ? Co to za Marian ?
Niepokoi mnie ten lekko biały dym.
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
- Mayhem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 262
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
- Lokalizacja: Szczecin / Świdwin
pawelk600, może i faktycznie półsyntetyk byłby lepszym rozwiązaniem, ale gdybym miał zalać mineralnym to wolałbym już skorzystać z usług PKSu, jak widzę ten dym za Autosanem jadącym pod górkę to wyobrażam sobie AFN zalanego mineralnym :mrgreen: . Mam nadzieje że Marious_83, przeprowadził wizualną ocenę silnika skoro zdecydował się go założyć czyli - sprawdzenie wycieków przy uszczelkach. Jeśli widać że z silnik jest mocno przepocony to półsyntetyk (ja bym takiego nie zakładał - dyskwalifikacja na samym początku), ale jeśli nie ma śladów wycieków i jest suchy - wtedy syntetyk. Jeśli ktoś decyduje się na swapa to znaczy że wiąże się z samochodem na całe życie bo już nikt takiego potem nie kupi. Dlatego moje sugestie padają na syntetyk, ale właściciel zrobi jak zechce.pawelk600 pisze:Moje doświadczenia w tej kwestii są z goła inne, ale mniejsza z tym, jednak w nawiązaniu do przedstawionego cytatu, ja bym zaproponował wymianę co najwyżej na półsyntetyk jeśli nie na mineralny (Magnatec 15w-40 bedzie w sam raz) bo jak wiadomo oleje syntetyczne mają silne właściwości myjące i jak ten wspomniany "syf" zacznie być wypłukiwany to zachodzi niebezpieczństwo zatkania np.jednego z kanałów olejowych, brak smarowania na jednym z elementów silnika, a dalej to wiadomo....
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga