Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Allroad 2.7T 250KM BES] Turbosprężarki

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

[Allroad 2.7T 250KM BES] Turbosprężarki

Post autor: krzys19600 » 09 paź 2010, 07:16

Witam jestem tu nowy w czwartek nabyłem Audi A6 Allroad 2,7 Biturbo 2002 rok.Problem mój polega na tym że na sprawdzeniu w Aso stwierdzono ze turbinki ciekną na zewnątrz,więc ja ztargowałem cenę na wymianę turbospręzarek. I tu pytanie wymieniać bezdyskusyjnie czy sprawdzić czy jest olej w rurach do interkulera jeśli nie to ok,Podobno wymiana turbin to wyjęcie silnika?.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez krzys19600, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
PAGOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 834
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:36
Lokalizacja: BIERUń STARY/ŚLĄSK

Post autor: PAGOR » 09 paź 2010, 07:42

posprawdzaj dolot czy jest w środku olej ... jeśli będzie tylko wilgotno to luz, " ciekną na zewnątrz" a może poprostu cieknie z przewodu powrotu olejowego z turbin?? a co do wymiany turbin to teoretycznie da się to zrobić bez wyjmowania silnika ale na bank nie w ASO oni wolą wyjąć silnik :-D
PAGÓR
Obrazek

Awatar użytkownika
gryfi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 274
Rejestracja: 10 sty 2010, 00:43
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: gryfi » 09 paź 2010, 07:58

Bardzo wiele samochodów z turbo ma podobny "problem"
Szczerze powiedziawszy to w używanym samochodzie powyżej 100 k nie widziłem do końca suchej turbiny :lol:
jeśli wycieki są delikatne to sprawdzić i jeździć.
OT - swoją drogą ciekawi mnie ile stargowałeś na "wymianę turbin" ?
5000PLN?
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 09 paź 2010, 09:20

4000zł stargowałem.Dzięki za szybką odpowiedz.W warsztacie gdzie naprawiam samochody koszt to 2000 za szt nowe turbo tylko myślę zeby to nie było made in china, 700 wymiana łącznie 4700 ale kazdy mi doradza zebym sobie odpuścił.

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 10 paź 2010, 14:07

Przykro ale turbinki do wymiany z rur wycieka olej, :evil: Tak to jest jak ktoś nie wie jak postępuje sie z turbinkami w poprzednim samochodzie Audi A4 tdi silnik Ahu stan licznika 420 w tym 200 po wirusie na 130 turbinka ta sama.Silnik będzie wyjęty jakieś sugestie co sprawdzić jak silnik będzie wyjęty pozdrawiam

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 10 paź 2010, 21:51

Może wstrzymaj się z tymi turbinami i na początek pozbądź się tego oleju z węży i intercooler'ów. Potem trochę ostrożnie pojeździj obserwując poziom oleju. Nie wiadomo, jak już długo ten olej się tam zbierał i nie koniecznie jego źródłem muszą być turbiny.

W tym serwisie sprawdzali luzy osiowe i poprzeczne turbin?
Tego oleju jest równomiernie po obydwu stronach?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 11 paź 2010, 00:04

Z lewej więcej oleju ja miałem przypadek jak turbina puściła olej do silnika i nie chcę mieć tym bardziej w automacie nie zgaszę silnika.Nie sprawdzane jeszcze turbiny nie wyjęte jeszcze będą jutro obejrzane.Klamka zapadła zamówione są nowe turbiny będe miał spokój.Dzięki za pomoc pozdrawiam.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 11 paź 2010, 09:52

Z zaciągnięciem oleju do silnika też wolałbym nie mieć do czynienia :-/ . W poprzednim poście chodziło mi o to, że ten olej może być tam z innego niż turbiny powodu. Patrząc na konstrukcję układu odmy, to niesprawność zaworu ograniczającego podciśnienie w połączeniu z niezbyt czystym filtrem powietrza potrafi pewnie wyssać z silnika całkiem konkretną ilość oleju.
Zobacz, jak wygląda u Ciebie ten "Y" rozdzielający powietrze na dwie strony silnika - czy wewnątrz też nie ma zbyt dużo oleju :?:
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

krzys19600
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 28 wrz 2010, 13:07
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: krzys19600 » 11 paź 2010, 15:48

To teraz jestem w kropce w tej rurze Y jest slad po oleju, nie ma tam oleju ale rura jest jak by tu napisac zawilgocona po oleju filt powietrza czyściutki.Silnik na glebie jest jeszcze prośba czy zwykły laik nie będzie miał kłopotów z rozruznieniem turbin nowych od regenerowanych.Mają byc nowe.Dzieki za pomoc

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 11 paź 2010, 16:43

W odróżnieniu nie pomogę i dodatkowo Cię pewnie nie pocieszę :-? - turbiny mogą być i nowe, ale to może być tzw. chińska podróbka :-/ . Jeżeli to nie tajemnica, to wrzuć tu jakieś namiary na źródło zakupu tych turbin.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

boogie69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:34
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: boogie69 » 31 paź 2010, 09:49

U mnie początek wyglądał podobnie.

Objawiało się ubywaniem oleju (normalnie ok 1 litr na 15tys. km., w ostatnim miesiącu 1 litr/1000km.) oraz pierwszymi plamami oleju w garażu.
Najpierw myśleliśmy, że to głowice, ale okazało się, że jednak nie, zaś następna diagnoza -> turbiny, które poszły do regeneracji. Całkowity koszt z wyjęciem silnika, etc. to 3300zł.
Miałem propozycję nowych turbin z USA po 1500$... :-|

Teraz po odebraniu samochodu muszę się uczyć go od nowa... 8-) <ok>

grzesdz1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 21 kwie 2010, 07:30
Lokalizacja: Żagań

Post autor: grzesdz1 » 31 gru 2012, 00:04

Witam
Mi się udało wyciągnąć turbo lewą stronę (kierowca) w 2,7 AJK Quattro Manual bez wyciągania silnika
Krótki opis:
1. Wyjąć lewą półoś (wychodzi po odłączeniu tylko górnych wachaczy) + osłona półosi zamontowana w skrzyni
2. demontaż od góry kolektora dolotowego Y za przepływką oraz zbiornika na płyn chłodzący
3. Wykręcamy sondę Lambda - specjalny klucz + przedłużka 75 cm
4. Luzujemy osłonę katalizatora termiczną (małe śrubki od góry imbusowe oraz opaska na róże za kat) niech lata swobodnie nie da się całkiem wyciągnąć
5. wyciągamy katalizator (luzujemy i przesuwamy portki na róże wydechowej, odkręcamy mocowanie za katem do skrzyni, i najtrudniejsze 3 śruby za turbiną) manipulując i kręcąc katem da się go całkiem wyciągnąć z samochodu)
Należy pamiętać o nowej uszczelce owalnej na 3 śruby pod turbinę i pompowanej miedzianej pod kolektor okrągłej każda po około 30 PLN w ORI)
6. odkręcamy przewód olejowy z dołu turbiny oraz wodny z boku po stronie skrzyni patrząc od dołu (olejowy przesuwamy na bok i podwieszamy przy odrobinie szczęścia olej nie spłynie) (przewód wodny jest przymocowany małą śrubką do korpusu)
7 luzujemy śruby kolektora trzymające turbo od góry manipulując osłoną termiczną
8 wykręcamy przewód powietrzny za torbo gumowy doprowadzający powietrze do Intercolera (ja dla ułatwienia poluzowałem również kolano metalowe które można wykręcić luzując przewody od klimatyzacji)
9 wykręcamy malutki przewód w korpusie turbiny po stronie zimnej - mierzy ciśnienie - klucz 10
10 odkręcamy drugi przewód wodny ( w pierwszej kolejności za króćcem łączącym a później od góry sam króciec wkręcony do przedłużki)
11 wykręcamy od góry turbo drugi przewód olejowy (zasilanie)
12 wysuwamy przewód podciśnieniowy
13 uwolnione turbo wysuwamy z flanszy doprowadzającej powietrze z filtra (jest tam duży oring w serwisie nowy 9 PLN)
14 kręcąc samą turbiną wyciągamy ją na zewnątrz w duł
<lol>
Montaż w odwrotnej kolejności
Montaż trwa dwa razy dłużej (ciężko złapać kont śrub o drobnym zwoju trzymających przewody)
Podkładki miedziane/aluminiowe warto wymienić (są dwa rodzaje mniejsze i większe które łatwo pomylić) - i to było powodem wyciągania mojego turbo 2x - w najgorszym możliwym miejscu podkładka była o 2mm za duża i olej się lał po całym turbo ( pierwszą wymianę robiłem bez skrzyni-wymina sprzęgła, a drugą z założoną skrzynią)
Zabawa w dwie osoby na 8 godzin i dużo cierpliwości/piwa

Może się przyda, powodzenia
Pozdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga