Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 2.4 ALF] Problem z czujnikiem wałka rozrządu ?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
t0maszek

[C5 2.4 ALF] Problem z czujnikiem wałka rozrządu ?

Post autor: t0maszek » 06 paź 2010, 22:52

Witam

Szukam od jakiegoś czasu przyczyny kiepskiej pracy silnika. Odpiąłem wtyczkę od czujnika położenia wałka rozrządu prawej głowicy ale efekt żaden, żadnej reakcji ani zmiany podczas jazdy i na postoju. Zdziwienie moje było jeszcze większe gdy zajrzałem VAG-iem do pamięci błędów - brak błędów !

Nie wiem czy tak samo dzieje się po odpięciu lewego czujnika bo dostęp do wtyczki jest nieco utrudniony ale prawy wydaje się nie istnieć dla ECU. Co może być przyczyną tego, że czujnik ten nie jest diagnozowany i wydaje się nie działać ?

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 12 paź 2010, 12:46

kolego, ty pewnie odpiąłeś wtyczkę od napinacza łańcuszka :)

t0maszek

Post autor: t0maszek » 12 paź 2010, 13:09

Być może bo po przejechaniu się po mieście wywaliło błąd:

17930 - Camshaft Adjustment: Bank 2: Malfunction
P1522 - 35-10 - - - Intermittent

W każdym razie z logów wyszło, że na pewno jest źle złożony rozrząd i od tego zacznę. Jestem umówiony na przyszły czwartek u mechanika, o efektach poinformuję.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
loopguru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 19 sty 2008, 00:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: loopguru » 12 paź 2010, 17:33

Nie chcę kolegi straszyć,ale miałem ten sam błąd i oznaczał on śmierć nastawnika wałka rozrządu.Jutro autko jedzie na wymianę,ale na lawecie bo nie chcę ryzykować.Koszt nastawnika 1850 zeta - chora cena ;-)
A6 C5 2.7T APB quattro 254KM

t0maszek

Post autor: t0maszek » 12 paź 2010, 19:11

Nie no fazy zmieniają mi się póki co dobrze. A błąd jak mówiłem spowodowany zdjęciem wtyczki (myślałem, że to czujnik położenia wałka :/ )

Radeo87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 05 paź 2010, 15:10
Lokalizacja: Zaręby

Post autor: Radeo87 » 12 paź 2010, 19:17

Powiem szczerze, że o 2.4 niewiele wiem, ale ma on podobną budowę do 2.8. Sprawdzałeś klapy skracające dolot? Co masz na myśli mówiąc "kiepska praca"? :)

t0maszek

Post autor: t0maszek » 12 paź 2010, 19:37

Na początku tematu jest podpięty link do pierwotnego problemu.

Generalnie trzęsie się na wolnych obrotach, w lecie przy włączonej klimatyzacji podczas ruszania ma się wrażenie, że ciągnie się coś dużego na holu.
Przy wdepnięciu w podłogę ciągnie nie równo (ale do samego końca obrotomierza) jak gdyby na ułamek sekundy włączała się kontrola trakcji.
Podczas postoju po przygazowaniu wchodzi na obroty po chwili zastanowienia (jak polonez), jak schodzi z obrotów to znowu za długo.

Mam porównanie właśnie do 2.8 znajomego, który zachowuje się całkiem inaczej, nie chodzi o to, że lepiej się zbiera bo to oczywiste ale o kulturę pracy jednostki.

Jestem prawie pewny spapranego rozrządu bo podczas wymiany na pewno nie były blokowane wałki ani wał tylko metodą na namalowane znaki !

Siłownik od klap widziałem, że pracuje ale nie wiem jak sprawdzić same klapy.

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 14 paź 2010, 21:57

u mnie są podobne objawy. Na LPG nasilają się jeszcze bardziej...

Po wyeliminowaniu wszystkiego co pisałeś... winna okazuje się cewka zapłonowa! Szukam w okolicy używki żeby podpiąć i sprawdzić... ale nikt nie ma pożyczyć ani nawet sprzedać...

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 24 lut 2016, 13:42

Ciekawą rzecz Panowie opisujecie. Ja w mojej 2.4 mam trzęsienie się silnika ale dopiero jak silnik jest mocno rozgrzany (do ok 110 stopni olej) i tylko na Benzynie. Na LPG tego w ogóle nie odczuwam. Czasami na LPG mam wrażenie że jak nie wciskam do końca gazu to lepiej przyspiesza, a z pedałem w podłodze jest gorzej.

I mam dokładnie tak samo jak wy piszecie, jak się trzęsie to od dołu jak by na kilka garów tylko chodził, słabo na obroty wchodzi, a przy obr. od ok 5k w górę już różnicy raczej nie czuć.

Też myślicie, że u mnie to może być własnie cewka zapłonowa?

Dodam że instalacja LPG u mnie to PRINSE.

olaf-02
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 20 gru 2016, 23:05
Lokalizacja: olsztyn

metaliczne odglosy w silniku

Post autor: olaf-02 » 21 gru 2016, 00:11

Czesć mam problem ze swoim audi a6 c5 2.4 benzyna. silnik na biegu jałowym pracuje normalnie gdy zwiększam obroty powoli wszystko jest ok natomiast gdy dodam szybko gazu to po stronie lewej z silnika dochodzi metaliczny dźwięk. po sprawdzeniu kompem wyszło czujnik położenia walka rozrządu rząd 2. prosze o pomoc

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 21 gru 2016, 07:56

Być może umiera ci zmienna faza rozrządu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga