[C5 2.4 ALF] Problem z czujnikiem wałka rozrządu ?
[C5 2.4 ALF] Problem z czujnikiem wałka rozrządu ?
Witam
Szukam od jakiegoś czasu przyczyny kiepskiej pracy silnika. Odpiąłem wtyczkę od czujnika położenia wałka rozrządu prawej głowicy ale efekt żaden, żadnej reakcji ani zmiany podczas jazdy i na postoju. Zdziwienie moje było jeszcze większe gdy zajrzałem VAG-iem do pamięci błędów - brak błędów !
Nie wiem czy tak samo dzieje się po odpięciu lewego czujnika bo dostęp do wtyczki jest nieco utrudniony ale prawy wydaje się nie istnieć dla ECU. Co może być przyczyną tego, że czujnik ten nie jest diagnozowany i wydaje się nie działać ?
Szukam od jakiegoś czasu przyczyny kiepskiej pracy silnika. Odpiąłem wtyczkę od czujnika położenia wałka rozrządu prawej głowicy ale efekt żaden, żadnej reakcji ani zmiany podczas jazdy i na postoju. Zdziwienie moje było jeszcze większe gdy zajrzałem VAG-iem do pamięci błędów - brak błędów !
Nie wiem czy tak samo dzieje się po odpięciu lewego czujnika bo dostęp do wtyczki jest nieco utrudniony ale prawy wydaje się nie istnieć dla ECU. Co może być przyczyną tego, że czujnik ten nie jest diagnozowany i wydaje się nie działać ?
Być może bo po przejechaniu się po mieście wywaliło błąd:
17930 - Camshaft Adjustment: Bank 2: Malfunction
P1522 - 35-10 - - - Intermittent
W każdym razie z logów wyszło, że na pewno jest źle złożony rozrząd i od tego zacznę. Jestem umówiony na przyszły czwartek u mechanika, o efektach poinformuję.
17930 - Camshaft Adjustment: Bank 2: Malfunction
P1522 - 35-10 - - - Intermittent
W każdym razie z logów wyszło, że na pewno jest źle złożony rozrząd i od tego zacznę. Jestem umówiony na przyszły czwartek u mechanika, o efektach poinformuję.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Na początku tematu jest podpięty link do pierwotnego problemu.
Generalnie trzęsie się na wolnych obrotach, w lecie przy włączonej klimatyzacji podczas ruszania ma się wrażenie, że ciągnie się coś dużego na holu.
Przy wdepnięciu w podłogę ciągnie nie równo (ale do samego końca obrotomierza) jak gdyby na ułamek sekundy włączała się kontrola trakcji.
Podczas postoju po przygazowaniu wchodzi na obroty po chwili zastanowienia (jak polonez), jak schodzi z obrotów to znowu za długo.
Mam porównanie właśnie do 2.8 znajomego, który zachowuje się całkiem inaczej, nie chodzi o to, że lepiej się zbiera bo to oczywiste ale o kulturę pracy jednostki.
Jestem prawie pewny spapranego rozrządu bo podczas wymiany na pewno nie były blokowane wałki ani wał tylko metodą na namalowane znaki !
Siłownik od klap widziałem, że pracuje ale nie wiem jak sprawdzić same klapy.
Generalnie trzęsie się na wolnych obrotach, w lecie przy włączonej klimatyzacji podczas ruszania ma się wrażenie, że ciągnie się coś dużego na holu.
Przy wdepnięciu w podłogę ciągnie nie równo (ale do samego końca obrotomierza) jak gdyby na ułamek sekundy włączała się kontrola trakcji.
Podczas postoju po przygazowaniu wchodzi na obroty po chwili zastanowienia (jak polonez), jak schodzi z obrotów to znowu za długo.
Mam porównanie właśnie do 2.8 znajomego, który zachowuje się całkiem inaczej, nie chodzi o to, że lepiej się zbiera bo to oczywiste ale o kulturę pracy jednostki.
Jestem prawie pewny spapranego rozrządu bo podczas wymiany na pewno nie były blokowane wałki ani wał tylko metodą na namalowane znaki !
Siłownik od klap widziałem, że pracuje ale nie wiem jak sprawdzić same klapy.
Ciekawą rzecz Panowie opisujecie. Ja w mojej 2.4 mam trzęsienie się silnika ale dopiero jak silnik jest mocno rozgrzany (do ok 110 stopni olej) i tylko na Benzynie. Na LPG tego w ogóle nie odczuwam. Czasami na LPG mam wrażenie że jak nie wciskam do końca gazu to lepiej przyspiesza, a z pedałem w podłodze jest gorzej.
I mam dokładnie tak samo jak wy piszecie, jak się trzęsie to od dołu jak by na kilka garów tylko chodził, słabo na obroty wchodzi, a przy obr. od ok 5k w górę już różnicy raczej nie czuć.
Też myślicie, że u mnie to może być własnie cewka zapłonowa?
Dodam że instalacja LPG u mnie to PRINSE.
I mam dokładnie tak samo jak wy piszecie, jak się trzęsie to od dołu jak by na kilka garów tylko chodził, słabo na obroty wchodzi, a przy obr. od ok 5k w górę już różnicy raczej nie czuć.
Też myślicie, że u mnie to może być własnie cewka zapłonowa?
Dodam że instalacja LPG u mnie to PRINSE.
metaliczne odglosy w silniku
Czesć mam problem ze swoim audi a6 c5 2.4 benzyna. silnik na biegu jałowym pracuje normalnie gdy zwiększam obroty powoli wszystko jest ok natomiast gdy dodam szybko gazu to po stronie lewej z silnika dochodzi metaliczny dźwięk. po sprawdzeniu kompem wyszło czujnik położenia walka rozrządu rząd 2. prosze o pomoc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga