Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 2.8 quattro] Spada temperatura silnika.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Movi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 15 lip 2010, 02:14
Lokalizacja: Łódź

[C5 2.8 quattro] Spada temperatura silnika.

Post autor: Movi » 03 paź 2010, 13:26

Witam, wczoraj zaobserwowałem że podczas większych prędkości (180 km/h+) spada mi temperatura silnika ze standardowych 90 do 80-85. Czy to normalne i czy ktoś z was miał taki przypadek?

Jeżeli nie, proszę o sugestie czego to może być wina w miarę możliwości oczywiście..

Pozdrawiam i z góry dzięki.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 03 paź 2010, 13:48

Nic poza termostatem nie przychodzi mi do głowy.
Odczyt podajesz z VAG-a, czy ze wskazówki wskaźników?
Jak długo Ci się silnik nagrzewa (ile min/km)?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
Movi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 15 lip 2010, 02:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Movi » 06 paź 2010, 13:14

Odczytuje temperaturę ze wskaźników. Też myślałem że może to być termostat. ÂŁapię temperaturę gdzieś około 10 km (to dłużej niż wcześniej), ponadto dzisiaj jadąc na uczelnie (około 15-20 km) 90 osiągnął dopiero przy samym celu.

Najlepiej będzie jak po prostu podjadę do mechanika i powiem co jest.

Dziękuje za pomoc <ok>

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 06 paź 2010, 13:32

Symptomy wskazują, że na 99.9% masz uszkodzony termostat.
Wymiana zgodnie z technologią ASO wiąże się ze "zwalaniem przodu" :-/
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 06 paź 2010, 14:17

Movi pisze:proszę o sugestie czego to może być wina w miarę możliwości oczywiście..
na początek mogą być to dwie rzeczy
jak wspomniano termostat
następnie warto zwrócić uwagę, na czujnik płynu chłodzącego
idąc dalej pompa wody
ale pierwsze co to podpiął bym pod kompa w celu sprawdzenia błędów oraz porównania wskazania komputera w blokach mierzonych do tego co widzisz na zegarach
wymiana jest opisana na forum
:->

lukas1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 lip 2010, 11:37
Lokalizacja: Konin/Stare Miasto

Post autor: lukas1977 » 06 paź 2010, 19:53

myśle że to termostat.Auto nagrzrwa Ci sie zdecydowanie za długo

Awatar użytkownika
Movi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 15 lip 2010, 02:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Movi » 07 paź 2010, 12:30

zbig_wwl pisze:Wymiana zgodnie z technologią ASO wiąże się ze "zwalaniem przodu" :-/
"Zwalanie przodu"? Możesz rozwinąć? Nie bardzo rozumiem..

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 07 paź 2010, 13:15

Koledze chodziło to ściągnięcie pasa przedniego czyli zderzak, chłodnice itd.. aby dostać się do rozrządu.. za rozrządem masz termostat.. nie ma innej metody by się do niego dostać..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 07 paź 2010, 14:06

Czy na pewno konieczny jest demontaż przodu ?
Na forum VW jest opisana wymiana termostatu w silniku 2,8 ACK, co prawda w modelu C4.
I koleś nie wspomina i nie pokazuje na zdjęciach by demontował zderzak.

Petroniusz566
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 827
Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
Imię: Patryk
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Petroniusz566 » 07 paź 2010, 16:03

o C4 musiałby się wypowiedzieć ktoś kto taki posiada.. w C5 bez zdjęcia przodu będzie po prostu za ciasno..
Instrukcje serwisowe niestety nie zachęcają do samodzielnej zabawy:


Wymontowanie i zamontowanie, sprawdzanie termostatu płynu chłodzącego
Niezbędne narzędzia specjalne, testery i urządzenia pomiarowe oraz wyposażenie

t Klucz do nakrętek dwuotworowych -3212-

t Trzpień blokujący -T40011-

Wymontowanie
- Wymontować przedni zderzak &#8594; Gr.napraw63.
- Ustawić poprzeczny pas nadwozia w położeniu serwisowym &#8594; Gr.napraw50.
- Spuścić płyn chłodzący &#8594; Rozdział.
- Wymontować pasek wielorowkowy &#8594; Rozdział.
- Wykręcić śrubę -patrz strzałka- i zdjąć napinacz paska wielorowkowego.

- W samochodach z układem doprowadzania wtórnego powietrza wymontować wąż -patrz strzałka- z rury łączącej doprowadzania wtórnego powietrza.

- Przytrzymać koło pasowe pompy wspomagania kluczem do nakrętek dwuotworowych -3212- i odkręcić koło pasowe -patrz strzałki-.
- Odkręcić obudowę wentylatora ze sprzęgłem lepkościowym.
- Wymontować osłonę paska zębatego z prawej strony (2 części).
- Wymontować koło pasowe lub tłumik drgań &#8594; Rozdział.
- Wymontować dolną część osłony paska zębatego.
- Zdemontować węże płynu chłodzącego przy obudowie termostatu płynu chłodzącego.
Wskazówka
Element mocujący pasek zębaty jest tłumiony olejowo i pozwala się ścisnąć tylko powoli przy użyciu równomiernej siły.
- Obrócić rolkę napinającą pasek zębaty -1- kluczem do gniazd sześciokątnych 8 mm w prawo zgodnie z -kierunkiem strzałki- na tyle, aby dźwignia napinająca -2- tak mocno ścisnęła element napinający -3-, aż będzie można zabezpieczyć tłok naciskowy trzpieniem blokującym -T40011-.
- Włożyć pręt ryglujący -T40011-, wypuścić rolkę napinającą pasek zębaty.

- Pasek zębaty na rolce napinającej i na kole do paska zębatego wałków rozrządu pociągnąć nieco do przodu -patrz strzałki-; nie wyciągać całkowicie.
Ostrożnie!
Jeżeli pasek zębaty zostanie zsunięty z rolki napinającej, należy ustawić fazy rozrządu &#8594; Odnośnik.


- Wymontować obudowę termostatu płynu chłodzącego -patrz strzałki-.
WskazówkaNa rysunku przedstawiono obudowę termostatu płynu chłodzącego przy zdjętym pasku zębatym.
- Wyjąć pierścień uszczelniający typu o-ring i termostat płynu chłodzącego.

Zamontowanie
Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:
WskazówkaWymienić pierścień uszczelniający typu o-ring.
- Oczyścić lub wygładzić powierzchnię uszczelniającą pierścienia uszczelniającego typu o-ring.
- Zamontować termostat płynu chłodzącego.
położenie montażowe:
l Zawór odpowietrzający -patrz strzałka- w górę.
l Pierścień uszczelniający do obudowy.
- Zamontować obudowę termostatu płynu chłodzącego.
Ostrożnie!
Jeżeli pasek zębaty zsunie się z rolki napinającej, należy ustawić fazy rozrządu &#8594; Odnośnik. Przestrzegać wszystkich wskazówek dotyczących wymontowania i zamontowania paska zębatego &#8594; Rozdział.


- Obrócić rolkę napinającą pasek zębaty -1- kluczem do gniazd sześciokątnych 8 mm w prawo zgodnie z -kierunkiem strzałki- na tyle, aż będzie można wyjąć trzpień blokujący -T40011-.
Przed pierwszym uruchomieniem silnika napiąć rolkę napinającą w następujący sposób:
- Umieścić klucz dynamometryczny w gnieździe sześciokątnym rolki napinającej.
- Obrócić rolkę napinającą momentem 15 Nm zgodnie z kierunkiem napinania - rolka napinająca jest tym samym wstępnie napięta.
- Zamontować koło pasowe lub tłumik drgań &#8594; Rozdział.
- Zamontować pasek wielorowkowy &#8594; Rozdział.
- Zamontować poprzeczny pas nadwozia &#8594; Gr.napraw50.
- Zamontować przedni zderzak &#8594; Gr.napraw63.
- Wlać płyn chłodzący &#8594; Odnośnik.

<beczy2> jak na wymianę samego termostatu moim zdaniem koszmar.. lepiej poczekać do wymiany rozrządu i zrobić wszystko naraz.. Poza tym ponowne spasowanie zderzaka z resztą karoserii, żeby nie było krzywo względem maski lub błotników to też niełatwa rzecz..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 08 paź 2010, 15:00

Bez "zwalania przodu" ;-) też się da, bo tak wymieniłem termostat u siebie w A6 C5 ACK. Niemniej jednak sposób jest taki, że mechanik raczej się tego nie podejmie - brałby na siebie odpowiedzialność za ewentualną późniejszą awarię rozrządu.
Jak masz niedługo do wymiany, to po prostu zrób rozrząd, pompę i termostat już teraz <ok> .
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
Movi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 15 lip 2010, 02:14
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Movi » 14 paź 2010, 10:27

Akurat tak się składa że do rozrządu tuż tuż to zrobię to od razu razem. Dzięki panowie <ok>

kkarol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 16 lis 2009, 21:40
Lokalizacja: Polska

Post autor: kkarol » 14 paź 2010, 13:49

Zanim wezmiesz sie za rozbieranie samochodu sprawdz vagiem jaka temperature widzi sterownik silnika, a nastepnie temperature w zegarach (blok wartosci mierzonych). Uszkodzony czujnik temperatury u mnie dawal podobne objawy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga