[A6 c5 1.8T AEB 150 KM] Zablokowany silnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 paź 2010, 12:30
- Lokalizacja: Lubliniec / Śląskie
[A6 c5 1.8T AEB 150 KM] Zablokowany silnik
Witam serdecznie!!!
Mam taki problem z moim samochodem jechałem wczoraj do Niemiec i tuż przed granicą samochód stracił moc i zaczął szarpać, po czym zgasnął w trakcie jazdy. Odpaliłem go na biegu i po paru sekundach znowu zgasnął, odpaliłem go trzeci raz i także zgasł i już zablokowało silnik. Gdy chciałem kluczykiem odpalić to wogóle nie kręcił, a wręcz wszystkie kontrolki gasły. Odkręciłem gumową rurę wychodzącą z kolektora i zobaczyłem tam opiłki metalu pomyślałem że to turbinka padła.... Ale scholowałem samochód i zacząłem rozbierać silnik... Jak wykręciłem świecę to już nie było miło. Końcówka 3 świecy była cała poszarpana i wręcz zerwana, a w silniku było widać mnóstwo opiłków metalu. Po zdjęciu głowicy zobaczyłem że końcówka jednego zaworu na trzecim tłoku jest całkowicie zerwana, pozostałe zawory są powykrzywiane podobnie jak na 2 i 4 tłoku z tym że na tych dwóch tylko jeden zawór jest krzywy. głowica na trzecim tłoku jest zmasakrowana, a same tłoki są wszystkie uszkodzone z tym że 3 ma wygląd taki jakby młotkiem się w niego uderzało. Mam pytanie odnośnie tego jaka mogła być przyczyna zerwania końcówki tego zaworu....
Pozdrawiam Wiesiek
Mam taki problem z moim samochodem jechałem wczoraj do Niemiec i tuż przed granicą samochód stracił moc i zaczął szarpać, po czym zgasnął w trakcie jazdy. Odpaliłem go na biegu i po paru sekundach znowu zgasnął, odpaliłem go trzeci raz i także zgasł i już zablokowało silnik. Gdy chciałem kluczykiem odpalić to wogóle nie kręcił, a wręcz wszystkie kontrolki gasły. Odkręciłem gumową rurę wychodzącą z kolektora i zobaczyłem tam opiłki metalu pomyślałem że to turbinka padła.... Ale scholowałem samochód i zacząłem rozbierać silnik... Jak wykręciłem świecę to już nie było miło. Końcówka 3 świecy była cała poszarpana i wręcz zerwana, a w silniku było widać mnóstwo opiłków metalu. Po zdjęciu głowicy zobaczyłem że końcówka jednego zaworu na trzecim tłoku jest całkowicie zerwana, pozostałe zawory są powykrzywiane podobnie jak na 2 i 4 tłoku z tym że na tych dwóch tylko jeden zawór jest krzywy. głowica na trzecim tłoku jest zmasakrowana, a same tłoki są wszystkie uszkodzone z tym że 3 ma wygląd taki jakby młotkiem się w niego uderzało. Mam pytanie odnośnie tego jaka mogła być przyczyna zerwania końcówki tego zaworu....
Pozdrawiam Wiesiek
Ostatnio zmieniony 03 paź 2010, 13:28 przez Wiesiek 87, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 paź 2010, 12:30
- Lokalizacja: Lubliniec / Śląskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 paź 2010, 12:30
- Lokalizacja: Lubliniec / Śląskie
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Jeżeli zakres obrotów był normalny, to nawet długa jazda nie powinna Ci się tak zakończyć. Chyba, że pomyliłeś biegi i przyśpieszając do max obrotów np. z 4-ki zamiast 5-ki wrzuciłeś 3-kę, to mogło "pomóc" w przeskoczeniu rozrządu.
Obstawiam jednak błędy przy wymianie rozrządu.
Silnik raczej w całości do wymiany
Obstawiam jednak błędy przy wymianie rozrządu.
Silnik raczej w całości do wymiany
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 paź 2010, 12:30
- Lokalizacja: Lubliniec / Śląskie
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Nie wiem, gdzie dokonywałeś wymiany rozrządu, ale teoretycznie to nie Ciebie powinna interesować przyczyna destrukcji silnika - z Twojego opisu jasno wynika, że winny jest rozrząd - więc do naprawienia szkody powinien poczuć się mechanik, który Ci ten rozrząd robił.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 paź 2010, 12:30
- Lokalizacja: Lubliniec / Śląskie
ja kolego poszedl bym do tego co ci to wymienial i domagal sie kasy na remont silnika badz stanowczy.jak bedzie trzeba potrzasnij gosciem...nie zawachaj sie dac po gebie za glupote i nieznajomosc zeczy....ups...przeciez sam sobie..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Wiesiek 87 pisze:ja niestety wymieniałem rozrząd z kuzynem (mechanikiem) i wydaje mi się że wszystko było zrobione OK. więc jak wam się wydaje gdzie mógłbyć popełniony błąd albo jaka może być inna przyczyna
manjak, kolego jak tylko sie przywitasz zacznij czytac dokladnie co napisal kolega na poczatku tematu.ma uszkodzenia na wszystkich cylindrach tzn i na tlokach i na glowicy...wiec jest to ewidentnie spotkanie rozrzadu z tlokami.w jednych autkach wyglada to tak w innych dochodzi do usz kodzenia tloka przez pekniecie...kwestia tego co bylo przyczyna....rozrzad jest rzecza ktora jest wymieniana stosunkowo rzadko.wiec przy drozszych autach mysle ze wymiana z tesciem szwagrem kolega ze szkolnej lawki bez absolutnej wiedzy jest ryzykowne.gdyby moje autko bylo warte ok 20 tysi w gore.odzalowalbym na wymiane w serwisie.mialbym gwarancje i na czesci i na robocizne..
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga