Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 c5 1.8T AEB 150 KM] Zablokowany silnik

Silniki benzynowe
Wiesiek 87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 03 paź 2010, 12:30
Lokalizacja: Lubliniec / Śląskie

[A6 c5 1.8T AEB 150 KM] Zablokowany silnik

Post autor: Wiesiek 87 » 03 paź 2010, 12:58

Witam serdecznie!!!

Mam taki problem z moim samochodem jechałem wczoraj do Niemiec i tuż przed granicą samochód stracił moc i zaczął szarpać, po czym zgasnął w trakcie jazdy. Odpaliłem go na biegu i po paru sekundach znowu zgasnął, odpaliłem go trzeci raz i także zgasł i już zablokowało silnik. Gdy chciałem kluczykiem odpalić to wogóle nie kręcił, a wręcz wszystkie kontrolki gasły. Odkręciłem gumową rurę wychodzącą z kolektora i zobaczyłem tam opiłki metalu pomyślałem że to turbinka padła.... Ale scholowałem samochód i zacząłem rozbierać silnik... Jak wykręciłem świecę to już nie było miło. Końcówka 3 świecy była cała poszarpana i wręcz zerwana, a w silniku było widać mnóstwo opiłków metalu. Po zdjęciu głowicy zobaczyłem że końcówka jednego zaworu na trzecim tłoku jest całkowicie zerwana, pozostałe zawory są powykrzywiane podobnie jak na 2 i 4 tłoku z tym że na tych dwóch tylko jeden zawór jest krzywy. głowica na trzecim tłoku jest zmasakrowana, a same tłoki są wszystkie uszkodzone z tym że 3 ma wygląd taki jakby młotkiem się w niego uderzało. Mam pytanie odnośnie tego jaka mogła być przyczyna zerwania końcówki tego zaworu....

Pozdrawiam Wiesiek
Ostatnio zmieniony 03 paź 2010, 13:28 przez Wiesiek 87, łącznie zmieniany 5 razy.

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 03 paź 2010, 13:03

Wiesiek 87, najpierw popraw temat zastosuj tagi.
odpowiedz na twoje pytanie moze byc chyba prosta...przeskoczyl razrzad a ze masz kolizyjny w tym silniku wiec narobilo sie co narobilo...
Ostatnio zmieniony 03 paź 2010, 13:32 przez Forum Audi A6 ., łącznie zmieniany 1 raz.

Wiesiek 87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 03 paź 2010, 12:30
Lokalizacja: Lubliniec / Śląskie

Post autor: Wiesiek 87 » 03 paź 2010, 13:19

Z tym że nie dodałem na początku że rozrząd był wymieniony jakieś dwa tygodnie temu i wszystko było ok

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 03 paź 2010, 13:30

Wiesiek 87wtedy bylo oki.to ze byl robiony niedawno to dodatkowo podejrzenie pada wlasnie na rozrzad.

Wiesiek 87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 03 paź 2010, 12:30
Lokalizacja: Lubliniec / Śląskie

Post autor: Wiesiek 87 » 03 paź 2010, 13:47

a jak wam się wydaje czy dłuższa jazda na wysokich obrotach mogła też się ku temu przyczynić??

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 03 paź 2010, 13:55

Wiesiek 87, gdybanie nie ma sensu....moze pasek byl zlej jakosci i sie rozciagnal na tyle ze przeskoczyl...moze napinacz puscil....

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 03 paź 2010, 13:56

Jeżeli zakres obrotów był normalny, to nawet długa jazda nie powinna Ci się tak zakończyć. Chyba, że pomyliłeś biegi i przyśpieszając do max obrotów np. z 4-ki zamiast 5-ki wrzuciłeś 3-kę, to mogło "pomóc" w przeskoczeniu rozrządu.
Obstawiam jednak błędy przy wymianie rozrządu.
Silnik raczej w całości do wymiany :-/
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Wiesiek 87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 03 paź 2010, 12:30
Lokalizacja: Lubliniec / Śląskie

Post autor: Wiesiek 87 » 03 paź 2010, 14:00

Niestety tak silnik do wymiany a co do jazdy na wysokich obrotach to cały czas na jednym biegu z tym że z dużą prędkością. A jaki błąd mógłby być popełniony prze mechanika ? może napinacz zbyt słabo dociągał pasek??

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 03 paź 2010, 14:12

Nie wiem, gdzie dokonywałeś wymiany rozrządu, ale teoretycznie to nie Ciebie powinna interesować przyczyna destrukcji silnika - z Twojego opisu jasno wynika, że winny jest rozrząd - więc do naprawienia szkody powinien poczuć się mechanik, który Ci ten rozrząd robił.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Wiesiek 87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 03 paź 2010, 12:30
Lokalizacja: Lubliniec / Śląskie

Post autor: Wiesiek 87 » 04 paź 2010, 18:24

ja niestety wymieniałem rozrząd z kuzynem (mechanikiem) i wydaje mi się że wszystko było zrobione OK. więc jak wam się wydaje gdzie mógłbyć popełniony błąd albo jaka może być inna przyczyna

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 04 paź 2010, 21:38

Wiesiek 87 pisze:ja niestety wymieniałem rozrząd z kuzynem (mechanikiem) i wydaje mi się że wszystko było zrobione OK. więc jak wam się wydaje gdzie mógłbyć popełniony błąd albo jaka może być inna przyczyna
ja kolego poszedl bym do tego co ci to wymienial i domagal sie kasy na remont silnika badz stanowczy.jak bedzie trzeba potrzasnij gosciem...nie zawachaj sie dac po gebie za glupote i nieznajomosc zeczy....ups...przeciez sam sobie..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

manjak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 05 paź 2010, 00:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: manjak » 05 paź 2010, 01:03

A jestem ciekaw czy ktoś z was widział jak wyglądają zawory po pęknięciu czy przeskoczenia paska? Zawory są pokrzywione, powywijane a nie urwane. A możesz wrzucic jakieś zdjęcie tej głowicy?

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 05 paź 2010, 02:21

Widziałem , widziałem ,przykry widok , poza zerwanym zaworem , dziura w tłoku..
A wszystko przez PARTACZA naprawiającego.... alternator.






__________________________________________________
Dobry Fachowiec jest jak miś Koala - Na Wyginięciu

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 05 paź 2010, 07:14

manjak, kolego jak tylko sie przywitasz zacznij czytac dokladnie co napisal kolega na poczatku tematu.ma uszkodzenia na wszystkich cylindrach tzn i na tlokach i na glowicy...wiec jest to ewidentnie spotkanie rozrzadu z tlokami.w jednych autkach wyglada to tak w innych dochodzi do usz kodzenia tloka przez pekniecie...kwestia tego co bylo przyczyna....rozrzad jest rzecza ktora jest wymieniana stosunkowo rzadko.wiec przy drozszych autach mysle ze wymiana z tesciem szwagrem kolega ze szkolnej lawki bez absolutnej wiedzy jest ryzykowne.gdyby moje autko bylo warte ok 20 tysi w gore.odzalowalbym na wymiane w serwisie.mialbym gwarancje i na czesci i na robocizne..

manjak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 05 paź 2010, 00:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: manjak » 05 paź 2010, 07:39

Witam wszystkich posiadaczy audi, pracuję w tym zawodzie już sporo lat (16 lat) i nie wiem czy wiecie ale jak się dostanie jakies obce ciało na tłok wystaczy jakiś mały fragment metalu to jest w stanie się przemieszczać i z jednego tłoku na drugi więc równie dobrze może uszkodzić wszystkie zawory

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga