Witam wszystkich od kilku godzin szukam odpowiedniego postu ale chyba źle bo nie znalazłem nic podobnego więc piszę własny.
Mam 2,5TDI BFC ze skrzynią manual i bez Quatro.
Od kilku tygodni zauważyłem że po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów zaczyna mi przy intensywniejszym przyspieszaniu ślizgać się sprzęgło (pow.2000obr/min) więc stwierdziłem
że czas na sprzęgło umówiłem się z moim mechanikiem i zostawiłem autko, przy okazji oleje filtry i takie tam.
Ku mojemu zdziwieniu informacja od mechanika że sprzęgło już nadawało się do wymiany, dwumas ok ale w sprzęgle był olej, całe sprzęgło zatłuszczone i nie wiadomo czemu.
Wykonali czyszczenie wszystkiego nic nie cieknie i skąd ten olej. pół roku temu wymieniłem pokrywki na głowicach ciekło z tych wulkanizowanych otworów i sobie kapało więc przypuszczenie że może tam jakoś się dostał ale proszę o poradę bo sytuacja naprawdę zatrważająca. Skąd mógł tam pojawić się olej.
Co sprawdzić jeszcze abym mógł spać spokojnie. Wszystkie uwagi mile widziane.
Są opisane wycieki ale u mnie nic nie widać, autko stało po czyszczeniu kilka godzin
i niczego nie widać.
[A6 C5 2,5 TDI] Zaoliwione sprzęgło
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 26 cze 2010, 23:22
- Lokalizacja: Wrocław
Olej moze ciec z 2 miejsc. Z uszczelniacza na wale korbowym silnika, ale to scieknie pod kolem dwumasowym, moze tez ciec ze skrzyni z uszczelniacza walka sprzeglowego ale to z kolei scieknie po obudowie skrzyni w dół. Nie spotkalem sie aby wyciek z tych 2 miejsc dostal sie na sprzeglo. Moze tez ciec plyn hamulcowy z wysprzeglika i tu moze zalac sprzeglo w zaleznosci od miejsca montazu wysprzeglika. Bierzesz pod uwage opcje naciagniecia Cie na wymiane sprzegla?
Reklama w podpisie bez zgody Administracji nie jest dozwolona
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
andwod, a moze to wyleciał smar z łozyska oporowego :?:
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6.
Forum Audi nie tylko A6.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Teoretycznie mozliwe powody to jeżdżenie na półsprzęgle, trzymanie wciśnietego pedału nie wiadomo jak długo (nie dawałeś auta np. żonie ? :mrgreen: ), generalnie przegrzanie łozyska.andwod pisze:czemu ten smar by się wytopił?
Praktycznie wg mnie mało prawdopodobne, bo tego smaru w takim małym łozysku jest tyle co kot napłakał a Ty piszesz o zalanej tarczy sprzęgłowej. Smar przegrzany wyciekłby z łożyska ale nie pozostanie w postaci płynnem tylko zastygnie. Poza tym zalałoby raz i po pierwszych poslizgach tylko smród by poszedl a z tego co Ty piszesz (o ile dobrze zrozumialem), to poslizg pojawiał się po kilkudziesięciu kilometrach niejeden raz.
Części samochodowe online - Motostacja pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga