Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] ÂŚwieci kontrolka ciśnienia oleju oraz rezerwa

Elektryka
ODPOWIEDZ
gass1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 29 cze 2008, 15:39
Lokalizacja: Kłodzko

[A6 C5] ÂŚwieci kontrolka ciśnienia oleju oraz rezerwa

Post autor: gass1 » 19 wrz 2010, 13:01

Witam wszystkich.
W moim A6 2.5 TDI 1997/98r (najczęściej chyba opisywanym) pojawił się problem, a mianowicie:
Odpaliłem rano autko (poprzedniego dnia wszystko było OK) i od razu na wyświetlaczu komputera pojawił się komunikat o małej ilości paliwa.
Miałem prawie połowę baku z poprzedniego dnia, ale podjechałem i zatankowałem do pełna myśląc, że to problem z pływaniem ale niestety - rezerwa świeci nadal.
Większym problemem jest kontroka ciśnienia oleju, która zapala się podczas jazdy po przekroczeniu ok. 1500 obr.
Autko oczywiście zgasiłem i zawiozłem do mechanika.
Okazuje się że ciśnienie jest OK (na ciepłym silniku ok 1,4 bara).
Vag pokzał następujące błędy:
1) 01441
2) 00771

Przypuszczam, że to problem z licznikiem...
Czy ktoś z szanownych uczestników forum miał podobny przypadek ?
Czy problem można rozwiązać bez wymiany licznika ?
Proszę o radę.
Pozdrawiam
Artur
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2010, 16:19 przez gass1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mariusz-MN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 296
Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mariusz-MN » 19 wrz 2010, 21:45

01441 oznacza problemy z czujnikiem niskiego stanu paliwa G210. z tym nie ma zartow bo moze dojsc do zapowietrzenia ukladu i vp44 a wtedy to bedzie dopiero problem

zas 771 =Czujnik rezerwy paliwa - G, Czujnik poziomu paliwa - G

i wszystko ma nawet sens, tylko co ma do tego cisnienie oleju?. :-/
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...

gass1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 29 cze 2008, 15:39
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: gass1 » 24 wrz 2010, 15:45

Witam
Kontrolka ciśnienia - może było jakieś zwarcie, bo jak jednego ranka zaczęła szaleć, tak od wczoraj przestała.
Nie wiem co z tym czujnikiem niskiego stanu paliwa, bo nigdy nie jeżdżę na rezerwie, więc czy to problem eksploatacyjny (zużycie), czy jakaś poważniejsza usterka ?

Może czujnik rezerwy paliwa jest uszkodzony i powoduje błąd czujnika niskiego stanu paliwa G210
Gdzie szukać tego czujnika G210 oraz czujnika rezerwy paliwa ?
Jak sprawdzić ?

Czy wadliwe wskazania czujników mogą mieć wpływ na pracę (ewentualne zapowietrzenie VP44)
Pozdrawiam
Artur

Awatar użytkownika
Mariusz-MN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 296
Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mariusz-MN » 25 wrz 2010, 16:32

no kolego z G210 nie ma żartów. zignorujesz to to mozesz skonczyc w szczerym polu z zapowietrzoną VP44 i wtedy dopiero bedą koszty. Tu masz schemat zbiornika spietrzajacego w zbiorniku paliwa. zaznaczony jest czujnik G210 i czujnik stanu paliwa.

Opis obrazka:
1 - Czujnik wskaźnika poziomu paliwa
2 - Jednostka pompy paliwa z czujnikiem braku paliwa -G210-
3 - Przewód powrotnego obiegu
4 - Kołnierz zamykający
5 - Przewód powrotnego obiegu paliwa od filtra paliwa
6 - Przewód doprowadzania paliwa do filtra paliwa
7 - Elektryczne złącze wtykowe czujnika braku paliwa -G210-
8 - Elektryczne złącze wtykowe czujnika wskaźnika poziomu paliwa i pompy wstępnego tłoczenia paliwa w komorze spiętrzającej.
9 - Nakrętka złączkowa - 80 Nm
10 - Pierścień uszczelniający
11 - Wąż paliwa od pompy paliwa do komory spiętrzającej lub od pompy paliwa do pompy strumieniowej
12 - Zewnętrzna część komory spiętrzającej z pompą strumieniową bez możliwości demontażu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...

gass1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 29 cze 2008, 15:39
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: gass1 » 25 wrz 2010, 18:23

Witam
Dzięki kolego, dziś zrobiłem jeszcze test wskaźników i wszystkie ladnie idą w górę i wracają, więc licznik chyba jest OK.
Mam jeszcze pytanko, czy zapowietrzenie VP44 i zakończenie jazdy w szczerrym polu może być wynikiem mojego zaniedbania dotyczącego braku paliwa w baku (wiadoma rzecz wskaźnik źle pokazuje, można zapomnieć zatankować), czy też wspomniane czujniki mogą spowodować odcięcie paliwa i zapowietrzenie VP44 ?

Jak wygląda sprawa wymiany tych czujników ?
Może lepiej wymienić całą pompkę z czujnikami ?
Czy jest gdzieś dostępna procedura (instrukcja) wymiany tych elementów ?
Rozumiem, że wymiana wskazana jest przy jak najmniejszej ilości paliwa w baku ?
Pozdrawiam
Artur

Awatar użytkownika
Mariusz-MN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 296
Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mariusz-MN » 29 wrz 2010, 20:24

No to dosc proste jest. nie zatankujesz,skonczy sie waha, pompa zassie powietrze i mogila. Jesli czujnik G210 jest sprawny to w przypadku malej ilosci paliwa podczas jazdy odetnie ci zaplon i unieruchomi silnik (to zabezpieczenie przed zapowietrzeniem i normalna procedura ze zgaszeniem silnika bo te silniki 2,5 sa bardzo wrazliwe na zapowietrzenie). Oczywiscie bedziesz mogl silnik ponownie odpalic ale TYLKO i WYLACZNIE na wlasna odpowiedzialnosc.G210 zrobil swoje a ty mozesz zaryzykowac no ale to moze sie zle skonczyc. Typowym objawem tego ze jest niebezpiecznie malo paliwa jest mruganie kontrolki swiec zarowych podczas jazdy.wtedy lepiej zgasic silnik bo jesli nie zrobi tego G210 tzn ze jest zepsuty.

Jesli chodzi o wymiane G210 to on sam pojedynczo nie wystepuje w sprzedazy.musisz kupic caly kosz z tzw. zbiornikiem spietrzajacym. ale to bajonskie sumy sa. Mozna na wlasna reke z tym walczyc. U mnie bylo podejrzenie uszkodzenia tego czujnika a okazalo se ze w pompce paliwa w zbiorniku wytarly sie lopatki i nie nadazala z pompowaniem ponizej 1/2 stanu paliwa w baku. jak chcesz jakis wskazowek co do konkretnego dzialania w zbiorniku paliwa to pisz na PW bo robilem to juz 2 razy wiec cos moge pomoc.

A jesli teraz juz rozjasnilem ci to i owo to kliknij POMOGÂŁ :-D :mrgreen:
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...

gass1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 29 cze 2008, 15:39
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: gass1 » 03 paź 2010, 13:22

Witam.
Dzięki za rozjaśnienie tematu.
Poczytałem trochę na forum o tym jak oszukać ten czujnik rezystorem.
Nic nie zdążyłem zrobić, i okazuje się że po podłączeniu waga mam jedynie błąd 00771 =Czujnik rezerwy paliwa - G.
Planuję dobrać się do pływaka i wskaźnika, żeby zobaczyć gdzie może być jakiś problem, ale przecież wskaźnik dziala na podobnej zasadzie (rezystancja w obwodzie odpowiada za wskazania poziomu paliwa).
Pomyslałem zatem, że zanim otworzę zbiornik, sprawdzę w pierwszej kolejności wtyczkę oraz kable.
Potrzebne mi są zatem dane dotyczące kabelków odpowiedzialnych za wskazania licznika(kolory, lub który od lewej, lub prawej), oraz rezystancje przy progowych ilościach paliwa (max i min).
Jeżeli przy zmianach rezystancji wskaźnik będzie wskazywał poprawnie - wiadomo trzeba sie będzie trochę przybrudzić i wywietrzyć na koniec autko, jeżeli nie - poszukamy zwarcia na kabelkach.
Myślę też że ten błąd czujnika zezerwy paliwa, mógł być sporadyczny i wynikać z błednego wskazania rzeczywistego stanu paliwa. Co o tym myślisz?

Jeżeli ktoś z uczestników forum dysponuje taką wiedzą lub zmagał się z tym problemem - bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Artur

Awatar użytkownika
Mariusz-MN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 296
Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mariusz-MN » 04 paź 2010, 17:57

Moze to poprostu jakis impuls byl lub jakies pojedyncze zwarcie a komputer to zapisal.Skasuj bledy i sprawdz czy znow go bedzie wywalalo. Kable idace do zbiornika masz pod tylna kanapa,ale wiesz kable w roznych rocznikach i wersjach nadwozia mogly sie roznic wiec niezbedna bedzie jakas ETKA albo poprostu znalesc ten kabel zaraz przy zbiorniku..
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...

gass1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 29 cze 2008, 15:39
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: gass1 » 10 paź 2010, 18:59

Witam
U mnie dekielek znalazłem w bagażniku (mam sedana nie kombi)
Weekend minął pod kątem testów i próby rozwiązania opisywanego problemu.
Na początek zamieszczam fotę mojego modelu pompki (widok z góry po zdjęciu metalowego dekla - od strony kabli i wężyków) dla lepszego opisania sytuacji:




Na początek odpiąłem tą większą wtyczkę i sprawdziłem rezystancję na dwóch środkowych pinach wychodzących gniazda pompki.
Było 196 ohm. Wskaźnik paliwa był wcześniej na 0 - wag pokazywał 0 litrów w baku i błąd 00771.
Następnie przygotowałem sobie potencjometr i wpiąłem go w odpiętą wtyczkę z kablami idącymi do zegarów (symulowałem jak mi się wydaje różne poziomy paliwa).
Po przekręceniu stacyjki zauważyłem następujące rezultaty:
Rezystancja 100 ohm - wskaźnik paliwa wychyla się na max - wag pokazuje 68 litrów w baku - brak błędów. (i tak zostaje)
Rezystancja 130 ohm - wskaźnik paliwa wychyla się na max - wag pokazuje 68 litrów w baku - brak błędów. (i tak zostaje)
Rezystancja 155 ohm - wskaźnik paliwa wychyla się na max - wag pokazuje 68 litrów w baku - brak błędów, ale po ok. 30 sekundach wskaźnik paliwa wraca na 0 - wag pokazuje 0 litrów w baku i błąd 00771.
Rezystancja 170 ohm - wskaźnik paliwa lekko drgnął ale jest na 0 - wag pokazuje 0 litrów w baku i błąd 00771.
Zwarcie - wskaźnik paliwa wychyla na max - wag pokazuje 64 litry w baku - błędu nie sprawdziłem gdyż bałem się zostawić przewody na zwarciu przez dłuższy czas.
Wskazania wydały mi się bardzo dziwne, gdyż w żadnym przypadku nie mogłem osiągnąć jakiegoś pośredniego wyniku, ¼, ½, lub ¾ baku.
Dla pewności przeprowadziłem jeszcze raz test zegarów .
4 z nich (obroty, prędkość, temperatura i stan paliwa) wychyliły się do końca i wracając zatrzymały się w połowie. 2 inne (temp. Oleju i napięcie akumulatora) - nie poruszały się wcale (czy tak ma być ???).

Następnie chciałem sprawdzić pływak, ale ze względu na późną porę nie rozbierałem wszystkiego, tylko pojechałem na Orlen i dolewając paliwo do baku mierzyłem rezystancję w gnieździe pompki na 2 środkowych pinach. Otrzymałem następujące rezultaty:
Przed dolewaniem - 196 ohm
Dolałem 5 litrów - 209 ohm
kolejne 5 litrów - 231 ohm
kolejne 5 litrów - 253 ohm
kolejne 5 litrów - 267 ohm
kolejne 4,5 litrów (było już pełno)- 274 ohm
Wpiąłem z powrotem wtyczkę i nadal to samo, czyli wskaźnik paliwa na 0, świeci rezerwa, Vag pokazuje 0 litrów w baku i błąd 00771.
Jeżeli mierzyłem rezystancję we właściwym miejscu, to wydaje się, że coś jest nie tak z kablami lub zegarami - ale test zegarów chyba wypadł pomyślnie…
Może rezystancje na pinach z pływaka powinny być zupełnie inne …
Czy między wtyczką wpinana do pompki a zegarami jest jakiś czujnik lub inny element, który mógłby powodować takie problemy ?
Proszę o pomoc, bo wolałbym najpierw zdiagnozować usterkę niż robić nieprzemyślane zakupy.
Pozdrawiam i czekam na Wasze posty.
Artur
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
przemkolodz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 25 mar 2009, 20:42
Lokalizacja: łódź

Post autor: przemkolodz » 13 mar 2011, 14:21

Czy ktoś może mi powiedziec jaki jest obieg paliwa w baku Chodzi mi o to jaka drogę pokonuje i którędy paliwo jest dostarczane do zbiorniczka spiętrzającego
Było
Audi 80 B4 1,9tdi 90KM Avant
Audi A6 C4 2,5 tdi 140KM Quattro
Audi A6 C5 2,5 tdi 180KM Quattro
Audi A6 C5 2,4 164KM Quattro
Audi A6 C5 2,8 196KM Quattro
jest
Audi 80 B4 1,9tdi 90KM Sedan
Audi A6 C5 2,4 164KM Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga