[A6 C4 - skrzynia biegów] coraz gorzej "wchodzą"
- robak26
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1137
- Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
[A6 C4 - skrzynia biegów] coraz gorzej "wchodzą"
Witam.
Może ktoś miał już podobny problem.
Jak auto jest zimne, po nocy, to biegi wskakują w miarę jak na wieloletni samochód.
Lecz im dłużej jeżdżę to biegi coraz trudniej wkładać.
Najpierw 3 robi problem, potem 3 i 1 ,a tak po 1,5-2 godzin reszta biegów się buntuje.
Chociaż 4,5 i 6 można wytrzymać.
Pierwsze co przyszło mi do głowy to olej, ale nasłuchałem się ,że olej do remontu powinien być w miarę.
Potem pomyślałem o skrzyni, ale powinno coś wyć chyba najpierw.
No i najgorsze.
Dwumas.
Ale nigdzie się nie napatoczyłem na opis, że jak siada dwumas to biegi nie chcą wskakiwać.
Wszystko zaczęło się dziać jak ustąpiły upały.
Ale co to ma do rzeczy.
Miał już ktoś coś takiego.
Kiedyś braciak w B4 miał podobny problem.
Okazało się ,ze łożysko "stabilizujące" czy jakoś tak, się rozsypało.
Znajomy mechanio powiedział mi kiedyś ,że to strasznie awaryjne skrzynie te 6-gang.
Może ktoś miał już podobny problem.
Jak auto jest zimne, po nocy, to biegi wskakują w miarę jak na wieloletni samochód.
Lecz im dłużej jeżdżę to biegi coraz trudniej wkładać.
Najpierw 3 robi problem, potem 3 i 1 ,a tak po 1,5-2 godzin reszta biegów się buntuje.
Chociaż 4,5 i 6 można wytrzymać.
Pierwsze co przyszło mi do głowy to olej, ale nasłuchałem się ,że olej do remontu powinien być w miarę.
Potem pomyślałem o skrzyni, ale powinno coś wyć chyba najpierw.
No i najgorsze.
Dwumas.
Ale nigdzie się nie napatoczyłem na opis, że jak siada dwumas to biegi nie chcą wskakiwać.
Wszystko zaczęło się dziać jak ustąpiły upały.
Ale co to ma do rzeczy.
Miał już ktoś coś takiego.
Kiedyś braciak w B4 miał podobny problem.
Okazało się ,ze łożysko "stabilizujące" czy jakoś tak, się rozsypało.
Znajomy mechanio powiedział mi kiedyś ,że to strasznie awaryjne skrzynie te 6-gang.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2010, 21:59 przez robak26, łącznie zmieniany 1 raz.
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
W jakim stanie masz sprzęgło kolego? W A4 pod koniec układu sprzęgła i docisku były problemy ze zmianą biegów, przez co rozleciała się blokada wstecznego i tak latała po skrzyni czasami blokując wyłączenie 1...
Jeżeli jest olej to trzeba przeglądnąć mechanizm... :-?
Patrząc po ETCE wygląda że w 5-gangu wystarczy zamiast tuleji dorzucić tryby 6 biegu i mamy 6-gang ? :roll: Troche 5 bieg jest krótszy ale do przeżycia
Jeżeli jest olej to trzeba przeglądnąć mechanizm... :-?
Patrząc po ETCE wygląda że w 5-gangu wystarczy zamiast tuleji dorzucić tryby 6 biegu i mamy 6-gang ? :roll: Troche 5 bieg jest krótszy ale do przeżycia
- robak26
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1137
- Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Andi 2.5 tdi, ale co ma temperatura do drążków.
Rano jest w miarę, dopiero po godzinie jazdy coś zaczyna bruździć.
Biegi wchodzą tok jak by do połowy i jak puszczam sprzęgło to wyskakują.
Skrzynia pracuje cicho.
Wycieków nie widać.
Po rozgrzaniu się ,jak wkładam jedynkę tak delikatnie, to jak w masełko.
Dwójka również, najgorzej trójka.
Rano jest w miarę, dopiero po godzinie jazdy coś zaczyna bruździć.
Biegi wchodzą tok jak by do połowy i jak puszczam sprzęgło to wyskakują.
Skrzynia pracuje cicho.
Wycieków nie widać.
Po rozgrzaniu się ,jak wkładam jedynkę tak delikatnie, to jak w masełko.
Dwójka również, najgorzej trójka.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2010, 22:01 przez robak26, łącznie zmieniany 1 raz.
- FlySeba
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 102
- Rejestracja: 16 paź 2008, 15:52
- Lokalizacja: Poznań, Warszawa, Nasielsk
- Kontakt:
a może pada Ci pompa sprzęgła przy pedale. Ja miałem takie objawy i się okazało, że pompka dokończyła swojego żywota.
Jeszcze pojawiało się to, iż pedał od czasu do czasu wracał tylko do połowy wysokości po wciśnięciu sprzęgła.
Najpierw myślałem, że układ zapowietrzony, i po odpowietrzeniu rzeczywiście tak było, ale po przejechaniu 200 km znów pojawiły się te same objawy. wymieniłem więc pompkę na nową i teraz jest ok.
Jeszcze pojawiało się to, iż pedał od czasu do czasu wracał tylko do połowy wysokości po wciśnięciu sprzęgła.
Najpierw myślałem, że układ zapowietrzony, i po odpowietrzeniu rzeczywiście tak było, ale po przejechaniu 200 km znów pojawiły się te same objawy. wymieniłem więc pompkę na nową i teraz jest ok.
Usunieto pkt.29 regulaminu.
- robak26
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1137
- Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
A powiedzcie mi jedną rzecz.
Czy, jak się kończy sprzęgło, to piszczał by jeszcze na drugim biegu, czy już by poślizgiwał.
Bo jak mu dam ognia na dwójce to kółka mielą.
Gadałem z mechaniem i podejrzewa jakiś drążek lub tulejki na skrzyni.
O ile to sprzęgło się kończy.
Po niedzieli idzie na warsztat.
Napiszę co było.
Dzięki.
Czy, jak się kończy sprzęgło, to piszczał by jeszcze na drugim biegu, czy już by poślizgiwał.
Bo jak mu dam ognia na dwójce to kółka mielą.
Gadałem z mechaniem i podejrzewa jakiś drążek lub tulejki na skrzyni.
O ile to sprzęgło się kończy.
Po niedzieli idzie na warsztat.
Napiszę co było.
Dzięki.
Jabłko to taka kulka połączona z wodzikami, też z czasem się wyciera(element"wodzikowego" mechaizmu)...wiem, że występuje w golfie mk3.
ja mam czasami problem z 1,2 biegiem, poprostu coś staje na przeszkodzie nagle aby go wcisnąc...
Nie wiem jaki jest mechanizmpomiedzy lewarkiem a skrzynią w A6 C4, natomiast jestem przekonany, że to właśnie owy mechanizm...
bo sprawa nie jest powiązana ze sprzęgłem.
szukam w etce rysunku mechanizmu łączącego skrzynie z lewarkiem...
[ Dodano: 2010-09-11, 15:47 ]
żadnego "jabłka" nie ma ale chyba coś z tego nawaliło, ciekawe czy są zestawy naprawcze
ja mam czasami problem z 1,2 biegiem, poprostu coś staje na przeszkodzie nagle aby go wcisnąc...
Nie wiem jaki jest mechanizmpomiedzy lewarkiem a skrzynią w A6 C4, natomiast jestem przekonany, że to właśnie owy mechanizm...
bo sprawa nie jest powiązana ze sprzęgłem.
szukam w etce rysunku mechanizmu łączącego skrzynie z lewarkiem...
[ Dodano: 2010-09-11, 15:47 ]
żadnego "jabłka" nie ma ale chyba coś z tego nawaliło, ciekawe czy są zestawy naprawcze
- robak26
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1137
- Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Zamykam temat.
Po wymianie oleju skrzynia pracuje jak nówka.
Co do pytania ,wymienia czy nie wymienia się olej w skrzyni.
Doszedłem do pewnych wniosków.
Jeżeli jest korek spustowy to wymieniać.
W moim przypadku to okazało się antybiotykiem.
Jeżeli nie ma korka spustowego ,to niby nie.
Ale ja i tak bym wymieniał.
Teraz to wiem na pewno.
Dziękuję i pozdrawiam.
Po wymianie oleju skrzynia pracuje jak nówka.
Co do pytania ,wymienia czy nie wymienia się olej w skrzyni.
Doszedłem do pewnych wniosków.
Jeżeli jest korek spustowy to wymieniać.
W moim przypadku to okazało się antybiotykiem.
Jeżeli nie ma korka spustowego ,to niby nie.
Ale ja i tak bym wymieniał.
Teraz to wiem na pewno.
Dziękuję i pozdrawiam.
Witam wszystkich.mam mały problem.niewiem czy ze skrzynią czy ze sprzęgłem.obiawy są takie ze czasem blokuja mi sie wszystkie biegi.na wcisnietym sprzegle nie chce mi zaden wejsc.wylacze i wlacze silnik i jest dobrze czasem podczas jazdy 1 i 2 ciezko wchodza,i czasem jak odpale silnik na sprzegle skrzynia jest na 1 to lekko go poszarpuje.raz jak mi przyblokowalo to na wylaczonym silniku wlozylem 1 i odpalalem na sprzegle to szarpal i jechal do przodu.nie wyczowam slizgania sie tarcz,w skrzyni tez nic nie trzeszczy.Moze ktos wie co sie dzieje?
johan
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
to dobrze że doszedłeś do takich wnioskówrobak26 pisze:Po wymianie oleju skrzynia pracuje jak nówka.
Co do pytania ,wymienia czy nie wymienia się olej w skrzyni.
Doszedłem do pewnych wniosków.
Jeżeli jest korek spustowy to wymieniać.
W moim przypadku to okazało się antybiotykiem.
Jeżeli nie ma korka spustowego ,to niby nie.
Ale ja i tak bym wymieniał.
Teraz to wiem na pewno.
bo pierwsze pytanie czy olej w skrzyni sie nie zużywa? (czas pracy, zmienność temperatury)
tak więc oleje wymieniamy wszędzie na czas, to tylko serwis nie wymienia bo olej kosztuje mniej niż skrzynia
i na czym jest większy zarobek :mrgreen:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga