Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 - skrzynia biegów] coraz gorzej "wchodzą"

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

[A6 C4 - skrzynia biegów] coraz gorzej "wchodzą"

Post autor: robak26 » 08 wrz 2010, 20:13

Witam.
Może ktoś miał już podobny problem.
Jak auto jest zimne, po nocy, to biegi wskakują w miarę jak na wieloletni samochód.
Lecz im dłużej jeżdżę to biegi coraz trudniej wkładać.
Najpierw 3 robi problem, potem 3 i 1 ,a tak po 1,5-2 godzin reszta biegów się buntuje.
Chociaż 4,5 i 6 można wytrzymać.
Pierwsze co przyszło mi do głowy to olej, ale nasłuchałem się ,że olej do remontu powinien być w miarę.
Potem pomyślałem o skrzyni, ale powinno coś wyć chyba najpierw.
No i najgorsze.
Dwumas.
Ale nigdzie się nie napatoczyłem na opis, że jak siada dwumas to biegi nie chcą wskakiwać.
Wszystko zaczęło się dziać jak ustąpiły upały.
Ale co to ma do rzeczy.
Miał już ktoś coś takiego.

Kiedyś braciak w B4 miał podobny problem.
Okazało się ,ze łożysko "stabilizujące" czy jakoś tak, się rozsypało.
Znajomy mechanio powiedział mi kiedyś ,że to strasznie awaryjne skrzynie te 6-gang.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2010, 21:59 przez robak26, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 09 wrz 2010, 00:30

W jakim stanie masz sprzęgło kolego? W A4 pod koniec układu sprzęgła i docisku były problemy ze zmianą biegów, przez co rozleciała się blokada wstecznego i tak latała po skrzyni czasami blokując wyłączenie 1... <rotfl>
Jeżeli jest olej to trzeba przeglądnąć mechanizm... :-?
Patrząc po ETCE wygląda że w 5-gangu wystarczy zamiast tuleji dorzucić tryby 6 biegu i mamy 6-gang ? :roll: Troche 5 bieg jest krótszy ale do przeżycia ;)
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 09 wrz 2010, 08:21

Andi 2.5 tdi, ale co ma temperatura do drążków.
Rano jest w miarę, dopiero po godzinie jazdy coś zaczyna bruździć.
Biegi wchodzą tok jak by do połowy i jak puszczam sprzęgło to wyskakują.
Skrzynia pracuje cicho.
Wycieków nie widać.
Po rozgrzaniu się ,jak wkładam jedynkę tak delikatnie, to jak w masełko.
Dwójka również, najgorzej trójka.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2010, 22:01 przez robak26, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
FlySeba
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 16 paź 2008, 15:52
Lokalizacja: Poznań, Warszawa, Nasielsk
Kontakt:

Post autor: FlySeba » 10 wrz 2010, 11:03

a może pada Ci pompa sprzęgła przy pedale. Ja miałem takie objawy i się okazało, że pompka dokończyła swojego żywota.
Jeszcze pojawiało się to, iż pedał od czasu do czasu wracał tylko do połowy wysokości po wciśnięciu sprzęgła.
Najpierw myślałem, że układ zapowietrzony, i po odpowietrzeniu rzeczywiście tak było, ale po przejechaniu 200 km znów pojawiły się te same objawy. wymieniłem więc pompkę na nową i teraz jest ok.
Usunieto pkt.29 regulaminu.

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 10 wrz 2010, 20:14

A powiedzcie mi jedną rzecz.
Czy, jak się kończy sprzęgło, to piszczał by jeszcze na drugim biegu, czy już by poślizgiwał.
Bo jak mu dam ognia na dwójce to kółka mielą.
Gadałem z mechaniem i podejrzewa jakiś drążek lub tulejki na skrzyni.
O ile to sprzęgło się kończy.
Po niedzieli idzie na warsztat.
Napiszę co było.
Dzięki.

Balti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 20 lip 2010, 09:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Balti » 10 wrz 2010, 22:33

stawiam na wodziki, jabłko

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 11 wrz 2010, 08:17

W Kadecie jak wodziki poszły to bieg wyskakiwał.
A tu nie.
To chyba nie wodziki.
A o jakie jabłko kaman?

Balti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 20 lip 2010, 09:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Balti » 11 wrz 2010, 15:31

Jabłko to taka kulka połączona z wodzikami, też z czasem się wyciera(element"wodzikowego" mechaizmu)...wiem, że występuje w golfie mk3.

ja mam czasami problem z 1,2 biegiem, poprostu coś staje na przeszkodzie nagle aby go wcisnąc...

Nie wiem jaki jest mechanizmpomiedzy lewarkiem a skrzynią w A6 C4, natomiast jestem przekonany, że to właśnie owy mechanizm...

bo sprawa nie jest powiązana ze sprzęgłem.

szukam w etce rysunku mechanizmu łączącego skrzynie z lewarkiem...

[ Dodano: 2010-09-11, 15:47 ]
Obrazek

żadnego "jabłka" nie ma ale chyba coś z tego nawaliło, ciekawe czy są zestawy naprawcze :-|

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 17 wrz 2010, 21:59

Zamykam temat.
Po wymianie oleju skrzynia pracuje jak nówka.
Co do pytania ,wymienia czy nie wymienia się olej w skrzyni.
Doszedłem do pewnych wniosków.
Jeżeli jest korek spustowy to wymieniać.
W moim przypadku to okazało się antybiotykiem.
Jeżeli nie ma korka spustowego ,to niby nie.
Ale ja i tak bym wymieniał.
Teraz to wiem na pewno.
Dziękuję i pozdrawiam.

johan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 cze 2009, 16:37
Lokalizacja: Gi.zycko

Post autor: johan » 27 wrz 2010, 19:58

Witam wszystkich.mam mały problem.niewiem czy ze skrzynią czy ze sprzęgłem.obiawy są takie ze czasem blokuja mi sie wszystkie biegi.na wcisnietym sprzegle nie chce mi zaden wejsc.wylacze i wlacze silnik i jest dobrze czasem podczas jazdy 1 i 2 ciezko wchodza,i czasem jak odpale silnik na sprzegle skrzynia jest na 1 to lekko go poszarpuje.raz jak mi przyblokowalo to na wylaczonym silniku wlozylem 1 i odpalalem na sprzegle to szarpal i jechal do przodu.nie wyczowam slizgania sie tarcz,w skrzyni tez nic nie trzeszczy.Moze ktos wie co sie dzieje?
johan

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 27 wrz 2010, 21:22

johan, tarcza się skończyła.
Okłądziny są cienkie i popękane.
Pozdro.

johan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 cze 2009, 16:37
Lokalizacja: Gi.zycko

Post autor: johan » 28 wrz 2010, 18:49

dzieki.mam juz punkt zaczepienia.
johan

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 28 wrz 2010, 21:18

robak26 pisze:Po wymianie oleju skrzynia pracuje jak nówka.
Co do pytania ,wymienia czy nie wymienia się olej w skrzyni.
Doszedłem do pewnych wniosków.
Jeżeli jest korek spustowy to wymieniać.
W moim przypadku to okazało się antybiotykiem.
Jeżeli nie ma korka spustowego ,to niby nie.
Ale ja i tak bym wymieniał.
Teraz to wiem na pewno.
to dobrze że doszedłeś do takich wniosków
bo pierwsze pytanie czy olej w skrzyni sie nie zużywa? (czas pracy, zmienność temperatury)
tak więc oleje wymieniamy wszędzie na czas, to tylko serwis nie wymienia bo olej kosztuje mniej niż skrzynia
i na czym jest większy zarobek :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga