Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.4 AGA] Naprzemian zapalają się kontrolki

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
vermess
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 23 lip 2008, 15:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

[A6 C5 2.4 AGA] Naprzemian zapalają się kontrolki

Post autor: vermess » 03 sie 2008, 22:03

Witam,
Mam dziwny problem z zapalającymi się na przemian komunikatami. Przejechałem dzisiaj przez cały dzień kilkadziesiąt kilometrów i wszystko było ok. Później samochód stał zaparkowany. Po dwóch, może trzech godzinach odpaliłem silnik i usłyszałem trzy dziwne dźwięki wydane przez komputer i na przemian zaczęły mi się wyświetlać alerty takie jak na zdjęciach poniżej:

Obrazek

Obrazek


Dodam, że zdarzyło mi się to już drugi raz. Wczoraj wieczorem po raz pierwszy. Dzisiaj rano odpaliłem samochód i wszystko było ok. Nic nie piszczało i się nie wyświetlało, a samochód normalnie jeździł... Do wieczora.
Oleju w silniku nie brakuje, a razem z alertami zapala się kontrolka od systemu abs. Na dole wyświetlacza FIS, tam gdzie znajduje się PRND432, podświetlony na fotkach jest R, ale w pewnym momencie podświetlone było całe PRND432, a samochód ledwo się kulał, domyślam się, że to z powodu alertów...
Czy ktoś może mi podpowiedzieć o co chodzi? Co może być przyczyną?
Było A6 C5 2.4 FWD, jest A6 C6 3.0 QUATTRO
Strony internetowe Bielsko
Pozdrawiam
vermess

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 04 sie 2008, 11:35

Według mnie to co Ci się wyświetla to typowy objaw przy braku ciśnienia oleju.
Jeśli mówisz, że olej masz to stawiałbym na to, że coś może dziać się z pompą oleju.

Ten drugi objaw. "ledwo kulanie się przy podświetlonych wszystkich biegach" wygląda na tryb awaryjny skrzyni biegów. Jest o tym nawet wzmianka w instrukcji.

Co jest dziwne, to zbieżność w czasie tych dwóch usterek ... czyżby elektronika płatała jakieś figle?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
vermess
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 23 lip 2008, 15:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: vermess » 04 sie 2008, 14:47

Toranaga pisze:... czyżby elektronika płatała jakieś figle?
Możliwe, bo dzisiaj rano odpaliłem samochód i znowu wszystko działało jak należy. Pojechałem do pracy (jakieś 15km) i wszystko ok. Gdy wracałem, to po przejechaniu około 2 km znowu wyświetlił oba komunikaty. Po następnych dwóch kilometrach wszystko wróciło do normy. Dziwna sprawa...
Było A6 C5 2.4 FWD, jest A6 C6 3.0 QUATTRO
Strony internetowe Bielsko
Pozdrawiam
vermess

macieja910

Post autor: macieja910 » 04 sie 2008, 14:53

Podlacz auto pod VAGa kolego powinienes sie czegos dowiedziec

Awatar użytkownika
vermess
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 23 lip 2008, 15:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: vermess » 04 sie 2008, 14:59

macieja910 pisze:Podlacz auto pod VAGa kolego powinienes sie czegos dowiedziec
Auto było podłączane pod VAGa jakieś 4 dni temu i żadnych błędów nie wywaliło. Może dlatego, że akurat nie wyświetlały się te alerty...
Było A6 C5 2.4 FWD, jest A6 C6 3.0 QUATTRO
Strony internetowe Bielsko
Pozdrawiam
vermess

Awatar użytkownika
Toranaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
Lokalizacja: Alkmaar/Holandia

Post autor: Toranaga » 04 sie 2008, 22:48

Zaznaczam, że nie jestem pewien tego co piszę, ale wydaje mi się, że chwilowy brak ciśnienia oleju nie skutkuje błędem w pamięci kompa. Przynajmiej ja nie widziałem nigdy takiego błędu w swojej 80tce. A oleju żarł niemożliwie i chyba ze 2 razy mi się kontrolka zapaliła. Ta z oleju i ta z wykrzyknikiem. Tyle, że u mnie to były lampki, a u ciebie się wyświetla. Wydaje mi się, że poprostu chilami traci Ci się ciśnienie oleju. Skoro olej masz, to pompa lub cokolwiek ją napędza ...

Dziwne jet tylko, że skrzynia przeszła Ci też w tryb awaryjny, tak też się może stać przy utracie ciśnienia ... tyle, że w skrzyni :)

Nie wiem , jak jest w Twoim silniku, u mnie pompa oleju jest w skrzyni (chyba ;) ) więc raczej nie są nijak sprzężone...

Popatrz może do jakichś papierków na temat Twojego silnika, może coś się rozjaśni...

Powodzenia

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 06 sie 2008, 22:00

80 to zupelnie inny film. Komputer w A6 zapamietuje bledy. Moze cos dzieje sie z elektronika.

Raphael
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 29 lip 2008, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Raphael » 07 sie 2008, 01:39

Gdyby pompa traciła ciśnienie, to słychać by było panewki. Wyrażnie zmienia się odgłos pracy silnika na metaliczno-grzechoczący.
Ponieważ wyrzuca Tobie chwilowy błąd skrzyni, stawiałbym na usterkę w obwodach elektroniki, np. kiepski kontakt w kostkach elektrycznych.
Nie sądzę, by sterowanie skrzyni w Audiolce było bardziej skomplikowane od tego w Renault Safrane, a tam awarie osprzętu silnika nie przekładają się na awarie skrzyni. Rzecz ująłem w uproszczeniu, oczywiście :-)

Awatar użytkownika
vermess
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 23 lip 2008, 15:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: vermess » 07 sie 2008, 22:14

Byłem dzisiaj w serwisie. Podpięli pod swój komputer i stwierdzili, że uszkodzony jest sterownik od abs'u. Objawy takie jak świecąca kontrolka ciśnienia oleju czy awaryjny tryb pracy skrzyni biegów są z tym powiązane. Tak wynikało z logów i ponoć mieli już takie przypadki... Jestem umówiony na naprawę, ale niestety termin jest dosyć odległy. Mechanik poinformował mnie, że mogę z tym jeździć bez żadnych ograniczeń. No cóż zobaczymy...
Było A6 C5 2.4 FWD, jest A6 C6 3.0 QUATTRO
Strony internetowe Bielsko
Pozdrawiam
vermess

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 28 sie 2008, 22:59

kolego ja mam to samo tylko nie na takich zegarach ja ty tylko na tym co nie ma komputera pokładowego nie wiem jak dokładnie się ten licznik nazywa ale u mnie jeszcze nie chodzi kontrola trakcji i obrotomierz ale koledzy mi mówili że to wina zegarów bo jak je wyjmę to wszystko hula jak trzeba ale auto u mnie nic nie traci na mocy szukam na szrocie licznika aby mi go na chwile pożyczyli do sprawdzenia i dam ci znać czy sie coś zmieniło pozdro ;-) :-/

Awatar użytkownika
vermess
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 23 lip 2008, 15:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: vermess » 29 sie 2008, 10:31

pawel1 pisze:kolego ja mam to samo tylko nie na takich zegarach ja ty tylko na tym co nie ma komputera pokładowego nie wiem jak dokładnie się ten licznik nazywa ale u mnie jeszcze nie chodzi kontrola trakcji i obrotomierz ale koledzy mi mówili że to wina zegarów bo jak je wyjmę to wszystko hula jak trzeba ale auto u mnie nic nie traci na mocy szukam na szrocie licznika aby mi go na chwile pożyczyli do sprawdzenia i dam ci znać czy sie coś zmieniło pozdro ;-) :-/

U mnie też nie chodziła kontrola trakcji i obrotomierz, a skrzynia przechodziła w tryb awaryjny. Odłączyłem sterownik abs i wszystko śmiga, że aż miło. Nie działa tylko abs i asr, ale to jest oczywiste po odłączeniu kabla od sterownika abs.
Jak mocniej docisnę sterownik absu do pompy (gdy kabel jest podłączony) to coś zaskakuje i wszystko działa dobrze. Myślę, że w sterowniku abs coś po prostu nie łączy.
Było A6 C5 2.4 FWD, jest A6 C6 3.0 QUATTRO
Strony internetowe Bielsko
Pozdrawiam
vermess

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 07 wrz 2008, 20:19

kolego vermess, gdzie jest ten sterownik ABS-u ??
pozdro

Awatar użytkownika
vermess
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 23 lip 2008, 15:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: vermess » 08 wrz 2008, 12:20

pawel1, sterownik od ABS-u jest na pompie ABS-u. Wieczorem mogę wrzucić fotki jeśli Ci to pomoże...
Było A6 C5 2.4 FWD, jest A6 C6 3.0 QUATTRO
Strony internetowe Bielsko
Pozdrawiam
vermess

Awatar użytkownika
pawel1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 12 sie 2008, 21:36
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: PODKARPACIE

Post autor: pawel1 » 09 wrz 2008, 15:29

kolego vermess jak możesz to wrzuć te fotki <ok> dzięki pozdro paweł a jak twoje audi hula :-)

Awatar użytkownika
vermess
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 23 lip 2008, 15:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: vermess » 09 wrz 2008, 22:23

Fotki zrobione na 2,5 TDI, ale w 2.4 benzyna wygląda to identycznie. Przypuszczam, że przy innych silnikach też. Na zdjęciu zaznaczona jako 1 jest pompa ABS'u, a 2 to sterownik ABS'u. Wtyczka, którą odłączyłem znajduje się na samej górze i jest dobrze widoczna na zdjęciu. mam nadzieję, że się przyda. Powodzenia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Było A6 C5 2.4 FWD, jest A6 C6 3.0 QUATTRO
Strony internetowe Bielsko
Pozdrawiam
vermess

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga