[A6 C5 1.9TDI] Separator oleju = czysty dolot Fotostory
[A6 C5 1.9TDI] Separator oleju = czysty dolot Fotostory
Pół roku po czyszczeniu całego dolotu, zajrzałem do erg, z powrotem pełno czarnej mazi, dwa dni czyszczenia na marne.
Niestety dzieje się tak bo w tych silnikach praktycznie nie ma odmy. W fabryce wymyślili, że wszystkie opary oleju, które wylecą przez odpowietrzanie pokrywy trafią do układu ssącego przed sprężarką, a następnie razem z powietrzem zostaną spalone w silniku, tyle
w teorii.
A praktyce każdy kto czyścił dolot wie jak to wygląda, zaolejone rury, intercooler i erg, a w kolektorze po połączeniu z sadzą z recyrkulacji super nalot.
Najgorsze jest to, że nie wiemy czy czasem turbawka nie zaczyna puszczać oleju.
Rozwiązanie które podpatrzyłem na forum passata to separator par oleju, stosuje z powodzeniem do 4 miesięcy.
Nie jest to stalowa puszka po kawie, z wacikami kuchennymi w środku które można znaleźć na allegro pod dumną nazwą catch oil tank. Mają one podstawową wadę średnicę króćców ok 10-12mm a rurka odpowietrzająca w oryginale ma ok 25, może to skutkować zwiększeniem ciśnienia pod pokrywą a w skrajnym wypadku wydmuchaniem uszczelki.
W dodatku świecą się jak psu jajca i kosztują jakby były ze złota
Ten separator działa na zasadzie siły odśrodkowej wirującego powietrza, które osadza cięższe drobinki oleju na ściankach, następnie wszystko to spływa wężykiem u dołu
Pochodzi z land rovera a montowany także między innymi w lublinach, dzięki temu jest tani a my mamy pewność że spełni swoje zadanie.
Jest też rozbieralny, więc w razie potrzeby można go łatwo wyczyścić
Potrzebujemy:
-separator par oleju do lublina 45zł
-1m węża olejoodpornego fi25 20zł
-2m węza ogrodniczego fi12, 5szt kolanek do inst. nawadniania 25x25, zaworek do inst. nawadniania 12x12, opaski na węże, opaski kablowe 25zł (w sklepie ogrodniczym)
Jest trochę zabawy z dopasowaniem długości węża żeby wszystko ładnie upchać.
Kolanka są niezbędne, bo jest tam mało miejsca i bez nich węże się załamują.
Na dole miałem zamiar zastosować jakiś przezroczysty pojemnik 100-200ml
ale nie znalazłem niczego sensownego.
Puki co dałem dłuższy wężyk spustowy, w którym zbiera się cały ten syf.
Po zdjęciu kratki halogenu w zderzaku mam łatwy dostęp do wężyka i zaworka.
Trwa to 5min, spuszczam ok 50ml co 3-4 tankowania, a węże w dolocie są suchutkie.
Niestety dzieje się tak bo w tych silnikach praktycznie nie ma odmy. W fabryce wymyślili, że wszystkie opary oleju, które wylecą przez odpowietrzanie pokrywy trafią do układu ssącego przed sprężarką, a następnie razem z powietrzem zostaną spalone w silniku, tyle
w teorii.
A praktyce każdy kto czyścił dolot wie jak to wygląda, zaolejone rury, intercooler i erg, a w kolektorze po połączeniu z sadzą z recyrkulacji super nalot.
Najgorsze jest to, że nie wiemy czy czasem turbawka nie zaczyna puszczać oleju.
Rozwiązanie które podpatrzyłem na forum passata to separator par oleju, stosuje z powodzeniem do 4 miesięcy.
Nie jest to stalowa puszka po kawie, z wacikami kuchennymi w środku które można znaleźć na allegro pod dumną nazwą catch oil tank. Mają one podstawową wadę średnicę króćców ok 10-12mm a rurka odpowietrzająca w oryginale ma ok 25, może to skutkować zwiększeniem ciśnienia pod pokrywą a w skrajnym wypadku wydmuchaniem uszczelki.
W dodatku świecą się jak psu jajca i kosztują jakby były ze złota
Ten separator działa na zasadzie siły odśrodkowej wirującego powietrza, które osadza cięższe drobinki oleju na ściankach, następnie wszystko to spływa wężykiem u dołu
Pochodzi z land rovera a montowany także między innymi w lublinach, dzięki temu jest tani a my mamy pewność że spełni swoje zadanie.
Jest też rozbieralny, więc w razie potrzeby można go łatwo wyczyścić
Potrzebujemy:
-separator par oleju do lublina 45zł
-1m węża olejoodpornego fi25 20zł
-2m węza ogrodniczego fi12, 5szt kolanek do inst. nawadniania 25x25, zaworek do inst. nawadniania 12x12, opaski na węże, opaski kablowe 25zł (w sklepie ogrodniczym)
Jest trochę zabawy z dopasowaniem długości węża żeby wszystko ładnie upchać.
Kolanka są niezbędne, bo jest tam mało miejsca i bez nich węże się załamują.
Na dole miałem zamiar zastosować jakiś przezroczysty pojemnik 100-200ml
ale nie znalazłem niczego sensownego.
Puki co dałem dłuższy wężyk spustowy, w którym zbiera się cały ten syf.
Po zdjęciu kratki halogenu w zderzaku mam łatwy dostęp do wężyka i zaworka.
Trwa to 5min, spuszczam ok 50ml co 3-4 tankowania, a węże w dolocie są suchutkie.
Z fotki to wygląda jak separator od Rovera, bo od Lublina jest od dołu skręcany. Właśnie mam taki na biurku i też będę montował. Tak myślałem jak zaginać węże, ale poszukam takich kolanek jak kolega zastosował. ÂŚwietny pomysł
Diagnostyka aut grupy VAG; odczyt przebiegu ze serownika silnika; elektryka, montaż i strojenie CB/anten itd itp
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 08:34
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TFSI 245KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Śląsk
Cześć, na wasze forum trafiłem z forum LCT.
Chce w swoim 2,0 BKD zamontować oil catch tank. Zacząłem zbierać informacje co, gdzie, z czym itd.
Ktoś podesłał mi link do tego tematu.
tyg, miałbym do Ciebie kilka pytań:
1- czy wyciągasz ten separator na zimę - słyszałem że oil catch tank lubią zamarzać czy coś i mogą się robić problemu.
2- gdzie można kupić taki separator jak masz Ty? na allegro znalazłem tylko te z lublina.
3- czy trzeba zwrócić uwagę na coś przy montażu tego separatora?
Będę wdzięczny za pomoc i wszelkie rady.
Pozdrawiam
Chce w swoim 2,0 BKD zamontować oil catch tank. Zacząłem zbierać informacje co, gdzie, z czym itd.
Ktoś podesłał mi link do tego tematu.
tyg, miałbym do Ciebie kilka pytań:
1- czy wyciągasz ten separator na zimę - słyszałem że oil catch tank lubią zamarzać czy coś i mogą się robić problemu.
2- gdzie można kupić taki separator jak masz Ty? na allegro znalazłem tylko te z lublina.
3- czy trzeba zwrócić uwagę na coś przy montażu tego separatora?
Będę wdzięczny za pomoc i wszelkie rady.
Pozdrawiam
1. Oczywiście że nie, to nie jest żadna puszka z allegro wypełniona stalowymi wacikami, nie ma też tam żadnego sitka które mogło by zamarznąć, średnica króćców jest taka jak oryginalnej rurki odpowietrzającej, a wszystkie pozostałości zbierają się w pojemniku lub rurce poniżej, jeśli regularnie go będziesz opróżniał będzie OK.ojciec pisze: 1- czy wyciągasz ten separator na zimę - słyszałem że oil catch tank lubią zamarzać czy coś i mogą się robić problemu.
2- gdzie można kupić taki separator jak masz Ty? na allegro znalazłem tylko te z lublina.
3- czy trzeba zwrócić uwagę na coś przy montażu tego separatora?
2. ale to jest ten sam, tylko ten z lublina można rozkręcić do czyszczenia wiec z tego powodu nawet jest lepszy
3. żeby tak poprowadzić rurki aby ich nie zaginać i aby nie obcierały o pas przedni.
Wąż olejoodporny można kupić w sklepach motoryzacyjnych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 08:34
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TFSI 245KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Śląsk
tyg, napisałem do jednego kolesia z allegro co ma taki separator http://allegro.pl/show_item.php?item=1563488345 odpisał mi że separator ten ma wej/wys-15mm,16mm
sp-9mm.
Z tego co wiem to pisałeś, że ten twój ma 25mm i jest taki sam jak seryjnie w silniku. Tylko te 25mm to średnica zewnętrzna czy wewnętrzna ?
Czy są jakieś inne wersje tego separatora co mają większe średnica wejścia wyjścia ?
sp-9mm.
Z tego co wiem to pisałeś, że ten twój ma 25mm i jest taki sam jak seryjnie w silniku. Tylko te 25mm to średnica zewnętrzna czy wewnętrzna ?
Czy są jakieś inne wersje tego separatora co mają większe średnica wejścia wyjścia ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 08:34
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TFSI 245KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Śląsk
tyg, dzięki za informacje. Separator już zamówiłem.
Powiedz mi jeszcze jedno, olej z separatora jest wypychany podciśnieniem czy naturalnie się skrapla przez odpływ?
Pytam bo mam fajne miejsce aby zamontować jakiś inny zbiorniczek do zbierania oleju jednak zbiorniczek ten byłby na prawie tej samej wysokości co separator. Takie umiejscowienie spowodowało by że olej musiał by iść pod górę zanim trafił by do zbiorniczka.
Powiedz mi jeszcze jedno, olej z separatora jest wypychany podciśnieniem czy naturalnie się skrapla przez odpływ?
Pytam bo mam fajne miejsce aby zamontować jakiś inny zbiorniczek do zbierania oleju jednak zbiorniczek ten byłby na prawie tej samej wysokości co separator. Takie umiejscowienie spowodowało by że olej musiał by iść pod górę zanim trafił by do zbiorniczka.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 08:34
- Imię: Przemek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TFSI 245KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Śląsk
Jeszcze jedno pytanie chyba ostatnie...
tyg, gdzie kupowałeś węże?
Na allegro znalazłem tylko ze stomila http://allegro.pl/waz-przewod-gumowy-do ... 80749.html a te twoje są takie fajne czarne nie mal że jak seryjne. Czy te twoje węże dało się lekko rozciągnąć żeby wcisnąć na końcówkę?
tyg, gdzie kupowałeś węże?
Na allegro znalazłem tylko ze stomila http://allegro.pl/waz-przewod-gumowy-do ... 80749.html a te twoje są takie fajne czarne nie mal że jak seryjne. Czy te twoje węże dało się lekko rozciągnąć żeby wcisnąć na końcówkę?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 34
- Rejestracja: 21 sty 2011, 20:00
- Lokalizacja: Szczytno
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga