Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 1.9TDI] Separator oleju = czysty dolot Fotostory

Warsztat
tyg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 paź 2008, 23:42
Lokalizacja: Wrocław

[A6 C5 1.9TDI] Separator oleju = czysty dolot Fotostory

Post autor: tyg » 31 sie 2010, 15:29

Pół roku po czyszczeniu całego dolotu, zajrzałem do erg, z powrotem pełno czarnej mazi, dwa dni czyszczenia na marne.
Niestety dzieje się tak bo w tych silnikach praktycznie nie ma odmy. W fabryce wymyślili, że wszystkie opary oleju, które wylecą przez odpowietrzanie pokrywy trafią do układu ssącego przed sprężarką, a następnie razem z powietrzem zostaną spalone w silniku, tyle
w teorii.
A praktyce każdy kto czyścił dolot wie jak to wygląda, zaolejone rury, intercooler i erg, a w kolektorze po połączeniu z sadzą z recyrkulacji super nalot.
Najgorsze jest to, że nie wiemy czy czasem turbawka nie zaczyna puszczać oleju.
Rozwiązanie które podpatrzyłem na forum passata to separator par oleju, stosuje z powodzeniem do 4 miesięcy.

Nie jest to stalowa puszka po kawie, z wacikami kuchennymi w środku które można znaleźć na allegro pod dumną nazwą catch oil tank. Mają one podstawową wadę średnicę króćców ok 10-12mm a rurka odpowietrzająca w oryginale ma ok 25, może to skutkować zwiększeniem ciśnienia pod pokrywą a w skrajnym wypadku wydmuchaniem uszczelki.
W dodatku świecą się jak psu jajca i kosztują jakby były ze złota

Obrazek
Ten separator działa na zasadzie siły odśrodkowej wirującego powietrza, które osadza cięższe drobinki oleju na ściankach, następnie wszystko to spływa wężykiem u dołu
Pochodzi z land rovera a montowany także między innymi w lublinach, dzięki temu jest tani a my mamy pewność że spełni swoje zadanie.
Jest też rozbieralny, więc w razie potrzeby można go łatwo wyczyścić

Potrzebujemy:
-separator par oleju do lublina 45zł
-1m węża olejoodpornego fi25 20zł
-2m węza ogrodniczego fi12, 5szt kolanek do inst. nawadniania 25x25, zaworek do inst. nawadniania 12x12, opaski na węże, opaski kablowe 25zł (w sklepie ogrodniczym)

Jest trochę zabawy z dopasowaniem długości węża żeby wszystko ładnie upchać.
Kolanka są niezbędne, bo jest tam mało miejsca i bez nich węże się załamują.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Na dole miałem zamiar zastosować jakiś przezroczysty pojemnik 100-200ml
ale nie znalazłem niczego sensownego.
Puki co dałem dłuższy wężyk spustowy, w którym zbiera się cały ten syf.
Po zdjęciu kratki halogenu w zderzaku mam łatwy dostęp do wężyka i zaworka.
Trwa to 5min, spuszczam ok 50ml co 3-4 tankowania, a węże w dolocie są suchutkie.

tyg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 paź 2008, 23:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tyg » 03 wrz 2010, 02:05

Dokładnie :d
choć to nie jest "polska myśl techniczna", bo lublina trafił z land rovera 200/300TDI

Marianoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 09 sie 2010, 22:55
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo » 03 wrz 2010, 14:11

Z fotki to wygląda jak separator od Rovera, bo od Lublina jest od dołu skręcany. Właśnie mam taki na biurku i też będę montował. Tak myślałem jak zaginać węże, ale poszukam takich kolanek jak kolega zastosował. ÂŚwietny pomysł <ok>
Diagnostyka aut grupy VAG; odczyt przebiegu ze serownika silnika; elektryka, montaż i strojenie CB/anten itd itp

ojciec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 23 kwie 2011, 08:34
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ojciec » 23 kwie 2011, 08:38

Cześć, na wasze forum trafiłem z forum LCT.
Chce w swoim 2,0 BKD zamontować oil catch tank. Zacząłem zbierać informacje co, gdzie, z czym itd.
Ktoś podesłał mi link do tego tematu.
tyg, miałbym do Ciebie kilka pytań:
1- czy wyciągasz ten separator na zimę - słyszałem że oil catch tank lubią zamarzać czy coś i mogą się robić problemu.
2- gdzie można kupić taki separator jak masz Ty? na allegro znalazłem tylko te z lublina.
3- czy trzeba zwrócić uwagę na coś przy montażu tego separatora?

Będę wdzięczny za pomoc i wszelkie rady.
Pozdrawiam

ojciec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 23 kwie 2011, 08:34
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ojciec » 23 kwie 2011, 11:55

jakos78, wiedziałem o tym tylko z rana mi się zapomniało, zaległości już nadrobiłem.

tyg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 paź 2008, 23:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tyg » 25 kwie 2011, 14:40

ojciec pisze: 1- czy wyciągasz ten separator na zimę - słyszałem że oil catch tank lubią zamarzać czy coś i mogą się robić problemu.
2- gdzie można kupić taki separator jak masz Ty? na allegro znalazłem tylko te z lublina.
3- czy trzeba zwrócić uwagę na coś przy montażu tego separatora?
1. Oczywiście że nie, to nie jest żadna puszka z allegro wypełniona stalowymi wacikami, nie ma też tam żadnego sitka które mogło by zamarznąć, średnica króćców jest taka jak oryginalnej rurki odpowietrzającej, a wszystkie pozostałości zbierają się w pojemniku lub rurce poniżej, jeśli regularnie go będziesz opróżniał będzie OK.
2. ale to jest ten sam, tylko ten z lublina można rozkręcić do czyszczenia wiec z tego powodu nawet jest lepszy
3. żeby tak poprowadzić rurki aby ich nie zaginać i aby nie obcierały o pas przedni.
Wąż olejoodporny można kupić w sklepach motoryzacyjnych

ojciec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 23 kwie 2011, 08:34
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ojciec » 26 kwie 2011, 20:36

tyg, dzięki za informacje.
Jutro poszukam węży.
Jak będę miał jeszcze jakieś pytania to napiszę.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 27 kwie 2011, 02:14

ÂŚwietna sprawa w TDIku tyle się tej smoły zbiera że powinno być to fabryczne rozwiązanie.. <ok>

___________
Pozdrawiam

ojciec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 23 kwie 2011, 08:34
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ojciec » 27 kwie 2011, 12:03

tyg, napisałem do jednego kolesia z allegro co ma taki separator http://allegro.pl/show_item.php?item=1563488345 odpisał mi że separator ten ma wej/wys-15mm,16mm
sp-9mm.
Z tego co wiem to pisałeś, że ten twój ma 25mm i jest taki sam jak seryjnie w silniku. Tylko te 25mm to średnica zewnętrzna czy wewnętrzna ?
Czy są jakieś inne wersje tego separatora co mają większe średnica wejścia wyjścia ?

tyg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 paź 2008, 23:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tyg » 04 maja 2011, 00:29

ten będzie dobry
średnica wewnętrzna wyjścia odpowietrzania z pokrywy silnika to ok 18mm separator ma średnicę ok 16mm więc prawie tak samo

ojciec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 23 kwie 2011, 08:34
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ojciec » 06 maja 2011, 19:51

tyg, dzięki za informacje. Separator już zamówiłem.
Powiedz mi jeszcze jedno, olej z separatora jest wypychany podciśnieniem czy naturalnie się skrapla przez odpływ?
Pytam bo mam fajne miejsce aby zamontować jakiś inny zbiorniczek do zbierania oleju jednak zbiorniczek ten byłby na prawie tej samej wysokości co separator. Takie umiejscowienie spowodowało by że olej musiał by iść pod górę zanim trafił by do zbiorniczka.

tyg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 paź 2008, 23:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tyg » 10 maja 2011, 12:51

Nie, pojemnik musi być zdecydowanie niżej niż separator ponieważ olej spływa tam grawitacyjnie.
Przy niewielkiej różnicy wysokości na przechyłach istniałoby ryzyko przelania się z powrotem do separatora a co za tym idzie do dolotu.

ojciec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 23 kwie 2011, 08:34
Imię: Przemek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: ojciec » 20 maja 2011, 14:35

Jeszcze jedno pytanie chyba ostatnie...
tyg, gdzie kupowałeś węże?
Na allegro znalazłem tylko ze stomila http://allegro.pl/waz-przewod-gumowy-do ... 80749.html a te twoje są takie fajne czarne nie mal że jak seryjne. Czy te twoje węże dało się lekko rozciągnąć żeby wcisnąć na końcówkę?

chmieliniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 21 sty 2011, 20:00
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: chmieliniak » 13 cze 2011, 22:31

Mnie jeszcze jedna sprawa martwi bo widzę że olej czy to coś zostaje odseparowane, ale czy opary w postaci ,,ciepłego ,,wracają w dolot są konieczne? czy nie lepiej zastosować filterek do odmy zaraz po tym separatorze ? olej do pojemnika, powietrze w eter ?:D

lukas_jg

Post autor: lukas_jg » 01 lis 2012, 11:40

chmieliniak, potrzebne jest podciśnienie, które tworzy dolot. Poza tym jak odprowadzisz w "eter" to będzie Ci śmierdziało olejem w aucie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga