Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Montaż Xenony + regulacja + spryski + PDC - Fotstory

Warsztat
tyg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 paź 2008, 23:42
Lokalizacja: Wrocław

[A6 C5] Montaż Xenony + regulacja + spryski + PDC - Fotstory

Post autor: tyg » 25 sie 2010, 14:45

Korzystając z kilku wakacyjnych dni postanowiłem w końcu wymienić zwykłe reflektory na xenon.
ÂŻadne hid-y i inne wynalazki nie wchodziły w grę, tylko oryginały z automatycznym poziomowaniem i spryskiwaczami.
Trzeba przy tym wymienić zderzak, a że trafił mi się w dobrej cenie akurat taki z otworami do parktonika, więc przy okazji dołożyłem czujniki na przód (tył mam fabrycznie)

No to lećmy co trzeba kupić z orientacyjnymi cenami:
Zderzak (goły) 80zł + malowanie 150zł

Obrazek
zbiornik z pompką spryskiwaczy reflektorów 100zł, kupiłem zbiornik wg numeru z ETKI ale okazało się że nie pasuje

Obrazek
na szczęście wystarczyło wyciąć otwór w starym zbiorniczku (w miejscu czerwonego kółka) i osadzić w nim uszczelkę oraz pompkę z tego kupionego

Obrazek
klapki spryskiwaczy 2szt 40zł (malowanie razem ze zderzakiem)
pompki spryskiwaczy 2szt 100zł/szt
ramki spryskiwaczy (4B0807787, 4B0807787) 2szt 40zł/szt ASO
waż zbrojony 10mm 3m 10zł
opaski zaciskowe na wąż 10mm 10szt 20zł
złączka prosta, złączka kątowa i trójnik węża (8D0955873, 4b0955873, 1J0955665A) 45zł ASO
wtyczka do pompki +piny+gumki uszczelniające (1J0973722, 000979225, 357972741B) 40zł ASO
uchwyty do węża (skreślone na czerwono) okazały się niewłaściwe, w końcu pomocowałem wszystko opaskami zaciskowymi do kabli
w oryginale powinien być zmieniony przekaźnik od wycieraczek z istniejącego 602 na 603 lub 389 (4b0955531e) ale akurat nie mogłem go dostać więc założyłem przekaźnik zwłoczny regulowany 1-30s (zaznaczony na zielono) 35zł
do tego 2m kabla podwójnego 2,5mm2+oprawka bezpiecznika 15zł (zaznaczona na zielono)

Obrazek
Zmontowany na zderzak z wężami do spryskiwaczy. Wzmocnienie, kratki, chromy, klaksony, halogeny przekładamy oczywiście ze starego. W przypadku wersji z otworami wiązkę parktronika montujemy przed zamontowaniem wzmocnienia.

reflektory xenonowe z silniczkami, przetwornicami i palnikami 1100zł
są to chyba elementy które najtrudniej dostać z dobrym stanie, więc trzeba bardzo uważnie oglądać je przed zakupem zarówno z zewnątrz (stan szyby, uchwyty, pokrętła regulacji) jak i wewnątrz (lustro, zaczepy lustra, soczewki, działanie silniczków i przesłony) radzę zwrócić uwagę czy wszystkie części składowe mają nabity ten sam rocznik, czy nie były rozklejane, czy wersja europejska itp. Ja oglądałem w sumie z 10szt zanim kupiłem swoje. Na allegro jest strasznie dużo naprawianych przez domorosłych "speców" i nie wyobrażam sobie kupować lamp bez ich wcześniejszego oglądania.

Przy okazji info jak zdemontować reflektory kiedy nie zdejmujemy zderzaka:
Obrazek
Należy wykręcić dwie śruby od góry (zaznaczone na żółto), trzecią przez otwór (na fioletowo) za pomocą dłuższego wkrętaka z wymiennymi końcówkami + przedłużka magnetyczna, a następnie wepchnąć róg zaznaczony czerwoną strzałką, podłożyć ściereczkę na szkło reflektora aby zabezpieczyć przed porysowaniem, przesunąć możliwie daleko zgodnie z zieloną strzałką, aby odczepić zaczep zaznaczony strzałką na niebiesko

Obrazek
Zaczep należy odczepić płaskim śrubokrętem zgodnie ze strzałką

Obrazek
Do samopoziomowania potrzebujemy
Sterownik (4Z7907357) 75zł
Czujniki poziomowania (4B0907503) 2szt 100zł/szt (też uważać z zakupem, zwrócić uwagę na o-ring, ośka powinna obracać się bez zgrzytów czy luzów z lekkim oporem gumki o-ringu)
Wtyczki do sterownika, czujników i lamp + piny i gumki (8E0972420, 000979009, 7M0973119, 000979009, 3b0972742C, 000979225, 357972741B) 100zł ASO
Cięgło czujnika przedniego (8D0941299B) 75zł ASO
Cięgło czujnika tył (na czerwono) w ASO okazało się że zostało wycofane i że można sprowadzić takie przeznaczone do modelu na rynek chiński za jedyne 180zł więc zrobiłem je z dwóch przegubów kulowych M6 połączonych śrubą dwustronną za 15zł
Wspornik czujnika przód (4B0941291B) 40zł ASO
Wspornik czujnika tył (4B0505575A) 60zł ASO (na zielono), zamiast jednego dostałem 10szt więc jak by ktoś potrzebował oddam za piwo :-)
Ramie czujnika tył (3B0505573) 25zł ASO
Pokrętło regulacji podświetlenia (bez regulacji wysokości) 25zł, nie jest konieczne ale dzięki temu jest bliżej oryginału

Wiązki wykonałem sam, w sumie na poziomowanie i parktronik potrzeba było 120m kabla 1mm2 (dla ułatwienia w 6-ciu kolorach) + plecionka 100zł
Obrazek
(do góry od lewej)
6żył 2m wiązka sygnałów sterujących (sygnał gala z ESP, przełącznik światła, zasilanie, kontrolka w liczniku, linia L, sygnał ładowania)
3żyły 5m czujnik tył
4żyły 3,5m reflektor lewy
3żyły 3,5m czujnik przód
4żyły 2,5m reflektor prawy

Montaż
Obrazek
Aby zamontować czujnik z przodu należy zdjąć koło i przynitować do istniejących otworów

Obrazek
Z tyłu trzeba odkręcić od spodu plastikową osłonę tylnej belki, wtedy wszystkie otwory i śruby niezbędne do montażu mamy jak na dłoni przygotowane przez fabrykę, wystarczy tylko zmontować wsporniki

Obrazek
Po zdjęciu lewego przedniego nadkola mamy dostęp do gumowego przepustu, którym przeprowadzamy wiązkę do czujnika i do silniczka prawej lampy oraz do czujników w zderzaku w przypadku parktronika. Jest tam taki mały „cycek” który można obciąć i przecisnąć przez otwór gruby drut tak aby końcówka była widoczna w głębi w nogach kierowcy

Obrazek
Tak samo z lewej strony prowadząc wiązkę do lewego silniczka lampy

Przy wtyczkach lamp musimy obsadzić po jednym pinie i przeciąć trzy kable prowadzące do starych silniczków regulacji

Obrazek
Sterownik montujemy za schowkiem pasażera, masę prowadzimy z słupka przy nogach, wiązkę do prawego reflektora przeprowadzamy przez przepust za pomocą przepchniętego drutu po prawej stronie w głębi
Resztę wiązek przeciągamy za radiem
Obrazek
a następnie pod kierownicą (zaznaczone na zielono)
wiązki idące do przodu przeciągamy przez przepust za pomocą przepchniętego drutu po lewej stronie w głębi
wiązki do tyłu układamy pod wykładziną po zdjęciu plastikowych osłon progów.
Obrazek
Musimy zdemontować siedzisko tylnej kanapy, aby to zrobić energicznie pociągamy krawędź siedzenia do góry aby wypiąć zaczepy (na zielono) z mocowań w nadwoziu (na czerwono)

Obrazek
Wiązkę do czujnika z tyłu przeprowadzamy przez przepust pod kanapą obok wiązki ABSu (na czerwono), Na zdjęciu widać również wiązki do parktronika (zaznaczone na zielono) poprowadzone pod boczkiem tylnej kanapy do sterownika w bagażniku

Obrazek
Aby przyciągnąć wiązkę musimy zrobić dziurę w gumie przepustu

Obrazek
Wiązkę sterującą doprowadzamy do kostki włącznika świateł (na zielono), obudowy bezpieczników(na niebiesko) w której musimy obsadzić piny dla nowego bezpiecznika S10 dla układu regulacji. Na czerwono zaznaczona jest wtyczka regulatora podświetlenia z której możemy poprowadzić masę i podświetlenie do przycisku parktronika.

Obrazek
W czarnej kostce znajdującej się za dolnym zestawem przekaźników musimy obsadzić złącze sygnału GALA pochodzącego ze sterownika ESP

Sygnał L bierzemy z gniazda diagnostycznego

Obrazek
Pozostałe dwa sygnały (sygnał kontrolki licznika i sygnał ładowania) podłączamy do zielonej wtyczki zegarów

Obrazek
Na koniec montujemy nowy regulator podświetlenia (bez pokrętła regulacji wysokości) symbol możemy zamalować czarnym markerem, a od wewnętrznej strony podkleić kawałkiem taśmy

schematy
Obrazek
Obrazek
wiązka sterująca+zasilanie i masa:
pin14 - sygnał L z gniada diagnostycznego pin15 (kabel zielono-niebieski)
pin17 - sygnał włączonych świateł z głównego włącznika świateł pin7 (kabel żółty)
pin18 - sygnał ładowania z wtyczki zielonej licznika pin12 (kabel niebieski)
pin11 - sygnał regulacji świateł z wtyczki zielonej licznika pin32 (brak kabla)
pin13 - sygnał GALA ze sterownika ESP czarne złącze 17-pinowe w nogach kierowcy pin3 (brak kabla, po drugiej stronie złącza dochodzi kabel biało-czarny)
pin9 - zasilanie +12V z bezpiecznika nr 10 w obudowie bezpieczników (kabel czarny - zasilanie po przekręconym zapłonie)
pin10 - masa prawy przedni słupek (kable brązowe)

Pozostałe połączenia powinny być jasne

Jeśli wszystko poprawnie podłączymy i złożymy, pozostaje tylko podłączyć VAG wykonać kodowanie sterownika zgodne z naszą wersją nadwozia, sprawdzić na kanale 02 wartości napięć dla obu czujników (u mnie bez obciążenia 3-3,5V), przeprowadzić test serownika, sprawdzić czy nie ma błędów, wykonać procedurę nastawy świateł i wyregulować reflektory.

Przydatne strony
http://www.passatplus.de/umbauteile/lwr/index.htm
http://www.planet-passat.de/umbauten/xe ... hruestung/
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=75337

Parktronik
Jak już napisałem jest to tylko opis rozbudowy o czujniki z przodu

Obrazek
Moduł sterownika obsługujący przednie czujniki (8E0919283) 190zł
Brzęczyk z wtyczką (8E0919279) 30zł
Przycisk wyłącznika (4B0919281A5PR) 60zł ASO
Wtyczka do sterownika + piny (8Z0972923, 000979018) 45zł ASO
Wiązka zderzaka + czujniki 4szt (4B1971095B, 7H0919275E, 7H0919275D) 300zł
Wtyczka wiązki zderzaka+piny i gumki (1J0973713, 000979131, 357972740) 45zł ASO

Wiązki do parktronika
Obrazek
(do góry od lewej)
2żyły 2m podświetlenie i masa przełącznika
6żył 6m czujniki zderzak
4żyły 5m przełącznik i brzęczyk

Obrazek
W bagażniku wymieniamy sterownik na nowy. Wiązki prowadzimy górą (zielona strzałka) od sterownika do zderzaka przedniego i konsoli środkowej. Sposób poprowadzenia wiązek, podany został wcześniej.
Brzęczyk montujemy we wnętrzu konsoli środkowej za przyciskami powyżej radia. Przycisk montujemy obok przycisku ESP.

Schematy
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po podłączeniu wszystkiego, podłączamy VAG, wykonujemy kodowanie odpowiednie dla naszej wersji nadwozia, sprawdzamy czy nie ma błędów, sprawdzamy czy czujniki wskazują właściwie odległości do przeszkody


Obrazek
ÂŚwiatła przed modyfikacją (jak widać dawały na tyle mało światła że aparat nie potrafił złapać ostrości)

Obrazek
Efekt końcowy

Całość ok 3500zł z (czego ok 800zł parktronik)
Pewnie dałoby rade taniej, gdyby poszukać używanych wtyczek i wsporników, ale ja nie miałem ani czasu ani ochoty na latanie po szrotach

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 26 sie 2010, 12:51

kawal dobrej roboty :mrgreen:

charon1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:52
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: charon1984 » 27 sie 2010, 11:22

Kawał naprawdę dobrej roboty.

Mam jednak trochę pytań:
1. Wymieniałeś reflektory - czym się różnią od "starych"?
Z tego co widziałem oznaczenia, to "zwykłe" też są w A6 dostosowane do żarówek ksenonowych?
2. Myślałeś o jakimś zestawie "niefabrycznym"? Wiem, że Hella sprzedaje jakieś zestawy homologowane, nawet z samopoziomowaniem. Ciekawy jestem jak wygląda porównanie cenowe / jakościowe.

tyg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 paź 2008, 23:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tyg » 27 sie 2010, 15:16

charon1984 pisze: 1. Wymieniałeś reflektory - czym się różnią od "starych"?
- zupełnie inne mocowanie żarówki
- krokowe silniczki regulacji
- dodatkowy pin w gnieździe lampy
- i pewnie jeszcze kształt odbłyśnika, przesłony oraz soczewki (ale trzymając lampę w ręku trudno będzie to dostrzec)
- po lifcie są BI-Xenony więc dochodzi jeszcze mechanizm przesłony
Z tego co widziałem oznaczenia, to "zwykłe" też są w A6 dostosowane do żarówek ksenonowych?
a to że oznaczenia są takie same czytałbym raczej, że reflektor był homologowany do zastosowania różnymi źródłami światła, taka unifikacja produkcji
ale źródło światła w tym przypadku to nie sama żarówka, ale zespół soczewka-przesłona-żarówka-odbłyśnik które muszą ze sobą współgrać i tylko jako całość mogą być stosowane zamiennie w danym reflektorze
takie są moje przypuszczenia
2. Myślałeś o jakimś zestawie "niefabrycznym"? Wiem, że Hella sprzedaje jakieś zestawy homologowane, nawet z samopoziomowaniem. Ciekawy jestem jak wygląda porównanie cenowe / jakościowe.
Takie zestawy są jak Yeti, wszyscy słyszeli, nikt nie widział
co do helli to sprawa jest jasna, nie ma czegoś takiego jak niefabryczny zestaw
odpowiedź na pytanie 1:
http://www.hella.com/produktion/HellaUS ... FAQs.jsp#1

więc to będzie reflektor fabryczny
ale i ceny helli pewnie wcale nie będą dużo niższe niż w tych samych reflektorów w ASO, a tam same reflektory to 4500zł
kompletna instalacja samopoziomowania od kufatec-a to 260euro bez sterownika, 400euro ze sterownikiem
do tego koszt układu spryskiwania

axidix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: axidix » 27 sie 2010, 22:03

witam
Przepraszam ze sie wtrące do tematu .
ostanio montowałem u siebie spryski lamp .
i jak u was koledzy chodza te spryski jak sie je załacza ?
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

tyg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 paź 2008, 23:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tyg » 28 sie 2010, 18:40

w C5 po przytrzymaniu na 2-3 sekundy manetki spryskiwacza szyby przedniej załączają się spryskiwacze reflektorów na 2-3 sekundy, przy niskim stanie płynu pompka reflektorów się nie uruchamia
w C4 nie wiem <smuty> pewnie podobnie

Awatar użytkownika
GranuL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 729
Rejestracja: 08 cze 2009, 18:38
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: GranuL » 29 sie 2010, 01:14

Drogo niesamowicie taka przyjemność kosztuje i ile roboty :shock: :shock: :shock: :shock:

Jestem pełen podziwu twojej determinacji i zapału <ok>

Baloosh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Baloosh » 30 sie 2010, 13:55

Z montażem PDC+ (czyli dołożenie czujek z przodu) właśnie mnie ubiegłeś :) To dobrze, podpytam się Cię o parę rzeczy:

- piny do wtyczek. nr 000979018 to uniwersalny kabelek do napraw elektrycznych, ma dwa piny zarobione. W moim ASO wołają 6 PLN za sztukę - po przecięciu wychodzą 2 piny. Jak Ci się udało zmieścić w cenie 45 PLN za wtyczkę + piny? Masz jakieś dobre źródło, gdzie różne wtyczki/piny można dostać?

- Gdzie znajdują się punkty podpięcia: podświetlenia i masy przełącznika? Czyli ze schematów: 213 - Earth connection, in dash panel wiring harness; A19 - Connection (58s), in dash panel wiring harness (switch illumination)

- w którym miejscu podpinałeś się wiązką do sygnału dla głośniczka przedniego? - z opisu wiązek wnioskuję, że przy module. Dlaczego nie poprowadziłeś 8 sygnałów wiązką do zderzaka przedniego i tam nie puściłeś dwóch do głośniczka przedniego? (To nie czepianie się, tylko szukanie argumentów)

Pozdrawiam!

tyg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 08 paź 2008, 23:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tyg » 31 sie 2010, 01:17

Baloosh pisze:- piny do wtyczek. nr 000979018 to uniwersalny kabelek do napraw elektrycznych, ma dwa piny zarobione. W moim ASO wołają 6 PLN za sztukę - po przecięciu wychodzą 2 piny. Jak Ci się udało zmieścić w cenie 45 PLN za wtyczkę + piny? Masz jakieś dobre źródło, gdzie różne wtyczki/piny można dostać?
bo przez pomyłkę sprzedali mi nie ta co trzeba, 16-pinowa zamiast 12-pinowej
za to była 5 razy tańsza ;-)
zaważyłem to dopiero podczas montażu więc już nie chciało mi się jeździć wymieniać
5 minut zabawy szlifierką dało radę

Przy okazji jeśli chodzi o tego typu piny to kiedyś jak mi brakowało takich do pociągnięcia CANu do radia to wykorzystałem z wtyczki ze starego zasilacza komputerowego (mała wtyczka do stacji dyskietek) i działa tak do dzisiaj
- Gdzie znajdują się punkty podpięcia: podświetlenia i masy przełącznika? Czyli ze schematów: 213 - Earth connection, in dash panel wiring harness; A19 - Connection (58s), in dash panel wiring harness (switch illumination)
Ja podpiełem się do wtyczki pokrętła regulacji podświetlenia,
jest tam zarówno masa (kabel brązowy) jak i podścielenie (k. niebiesko-szary)

- w którym miejscu podpinałeś się wiązką do sygnału dla głośniczka przedniego? - z opisu wiązek wnioskuję, że przy module. Dlaczego nie poprowadziłeś 8 sygnałów wiązką do zderzaka przedniego i tam nie puściłeś dwóch do głośniczka przedniego? (To nie czepianie się, tylko szukanie argumentów)
łatwiej jest ułożyć dwie oddzielne wiązki niż jedną która się rozwidla, trudno wymierzyć dokładnie w którym miejscu ma się rozwidlać, łatwiej też jest je zrobić, poza tym miałem tylko 6 kolorów przewodów
przycisk jak i głośniczek są praktycznie w tym samym miejscu, do obu ida po dwa przewody od sterownika, dlatego jest to wiązka 4-żyłowa.

Apostolis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 27 kwie 2011, 20:10
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Apostolis » 27 maja 2011, 21:26

Hej,

Czy ktoś byłby tak miły i udostępnił schemat spryskiwaczy lamp?

Pzdr

photokom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: photokom » 03 mar 2012, 14:49

Dzięki za świetne zdjęcia i opis!
Jako, że poprzedni właściciel przerobił lampy ze zwykłych na xenony, ale nie dołożył poziomowania - chcę zrobić to sam. Same lampy zostały stare. Dołożone są przetwornice (od Skody) i żarniki. ÂŚwiatła świecą bez zarzutu, dają prawidłowy wynik na pomiarze i pod tym względem jest OK. Części zamówiłem zgodnie z listą z niniejszego wątku. już są w drodze. I tu pojawił się problem, bo trzeba by kupić nowe lampy - z silniczkami krokowymi (tylko takie pasują do sterownika 4Z7907357). Jednak znalazłem też inny schemat z inną wersją poziomowania (statyczne) ze sterownikiem 4B0907357. I okazuje się, że stosując ten sterownik można zostawić stare lampy. Tutaj schematy tej wersji poziomowania (od passata, ale u nas jest tak samo):

http://imageshack.us/photo/my-images/25 ... e3b01.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/83 ... e3b02.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... e3b03.jpg/

O ile dobrze myślę, to w tej wersji nie trzeba ciągnąć nowej wiązki do samych świateł, a można wpiąć się do oryginalnej przy wtyczce od pokrętła ręcznej regulacji położenia? Wtedy wystarczy tylko pociągnąć wiązkę do czujników.

Dołączam się też do prośby o schemat układu spryskiwania reflektorów. Mam je dorobione, ale pompka od spryskiwaczy jest spięta z pompką przedniej szyby - działają zawsze równocześnie. A jak powinno to być podpięte oryginalnie? Wiem, że trzeba inny przekaźnik 389 - też już go mam.
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r

malutki2001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 25 paź 2011, 14:16
Lokalizacja: warszawa

Post autor: malutki2001 » 28 lis 2012, 20:47

i jak kolego udało CI się?
Wiem, ze wątek troszkę stary ale jestem ciekaw jak to jest z tym sterownikiem, czy trzeba zmieniać silkiczki od regulacji czy też nie.

krzychc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: krzychc » 20 lut 2013, 11:50

Odświeżę trochę temat. Kupiłem reflektory ksenonowe przedliftowe. Czy na razie, póki nie skompletuję części do zamontowania układu samopoziomowania mogę podłączyć regulację ręczną z klasycznych reflektorów? Photokom a jak Ty rozwiązałeś swój problem z poziomowaniem?

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 21 lut 2013, 15:26

krzychc pisze:Odświeżę trochę temat. Kupiłem reflektory ksenonowe przedliftowe. Czy na razie, póki nie skompletuję części do zamontowania układu samopoziomowania mogę podłączyć regulację ręczną z klasycznych reflektorów? Photokom a jak Ty rozwiązałeś swój problem z poziomowaniem?
Jak nie będziesz miał poziomowania to będzie ręczna regulacja. Wszystko pasuje tak samo. Gdy zamontujesz pozomowanie musisz tez kupić włącznik bez regulacji wysokości lamp i jazda :)

photokom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: photokom » 04 mar 2013, 13:22

Pamiętaj, że są dwa rodzaje poziomowania. I w zależności jaki silniczki masz w lampach musisz kupić sterownik starszy lub nowszy. Ja mam starszą wersję, w której silniczki są identyczne jak w zwykłych lampach (3 przewody) czyli starsza wersja. Nie trzeba wtedy ciągnąć dodatkowych kabli do reflektorów. Wystarczy wpiąć się w istniejącą instalację. Jeśli masz reflektory z nowszymi silniczkami to musisz do nich pociągnąć nową wiązkę i sterownik nowszego typu. Sterowniki wyglądają tak samo. Różnią się tylko numerem i kolorem wtyczki. Jak by co to mam do sprzedania nowszy sterownik.
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga