Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5 TDI] Termostat a czujnik temperatury??objawy

Silniki wysokoprężne
Marcin KLB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 02 sie 2010, 14:45
Lokalizacja: Opole

[A6 C5 2.5 TDI] Termostat a czujnik temperatury??objawy

Post autor: Marcin KLB » 09 sie 2010, 00:21

Witam serdecznie..
Temat wałkowany w wielu postach..ale mi chodzi troszkę o co innego..
Koledzy naprowadźcie mnie ....czy dobrze to sobie tłumacze..

1. Gdy nie możemy osiągnąć temperatury cieczy chłodzącej (oczywiście prawidłowej 90 stopni) wina leży po stronie
termostatu ?
2. Z kolei jeśli takową temperaturę po pewnym czasie np.5-8 km osiągamy ale z niewiadomych przyczyn nam "faluje"
np. z 90 stopni spada na 60 poczym rośnie i tak w koło,wina lezy po stronie czujnika temperatury cieczy ?

PS.Własnie pojawił mi się taki przypadek osiągam 90 stopni po 6-7 km potem spada do 60 stopni ale to w innych psotach juz było oczywście poruszane..nie o to chodzi..

Dziekuje z góry za info.
Pozdrawiam

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 09 sie 2010, 09:03

Witam

To co opisałeś w swoim pości mniej więcej tak wygląda.

Kwestia co ruszyć do wymiany termostat czy czujnik jest oczywista. Tzn .: wymiana czujnika jest bardzo banalnie prosta no i zalecana profilaktycznie , wiec musisz go wymienić, kupując najlepiej w ASO orginał za ok 90pln. Powinno pomóc. ;-)

Pozdrawiam :-)

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 09 sie 2010, 14:37

Ja miałem niedawno falowanie na wskaźniku po podłączeniu vag pokazał inną prawidłową temp. wymieniłem czujnik i sytuacja wróciła do normy.

Marcin KLB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 02 sie 2010, 14:45
Lokalizacja: Opole

Post autor: Marcin KLB » 13 sie 2010, 17:08

OK, usterka usunięta czujnik temperatury wymieniony.Temperatura po 5-6 min. stoi na 90 st.
Pozdrawiam

rekos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 wrz 2010, 13:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rekos » 23 wrz 2010, 14:01

Witam!

U mnie jest podobny problem, tzn. falują wskazania temperatury płynu chłodzącego. Po przejechaniu kilku km temperatura wzrasta do 90 st. choć "po drodze" potrafi wzrosnąć do 70 st. C i opaść poniżej 60st. i następnie znowu następuje wzrost. Jeżeli już osiągnie 90 st. to trzyma ten poziom przez jakiś czas. Zdarza się, że po przejechaniu następnych, kilku dobrych km temp spada do poziomu jak przy zimnym silniku . Po zatrzymaniu auta i zagaszeniu silnika i ponownym przekręceniu kluczyka do pozycji zapłon (samochód nie uruchamiany) temperatura dalej na poziomie poniżej 60 st. C. Po paru minutach i ponownym włączeniu stacyjki widoczny jest powolny wzrost temp. Po wyłączeniu i natychmiastowym włączeniu stacyjki temperatura od razu idzie do 90 st. C. Czy przyczyną jest czujnik temperatury płynu chłodzącego? Dodam, że termostat został wymieniony.

[ Dodano: 2010-09-23, 14:02 ]
silnik 1,9 TDI 110 KM

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 23 wrz 2010, 16:56

Cześć. To ty dałeś cynka na GG??
rekos pisze:Czy przyczyną jest czujnik temperatury płynu chłodzącego
Pewnie tak i dlatego musisz zacząć od wymiany tego czujnika. A badałeś VAG autko??

Pozdrawiam

rekos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 wrz 2010, 13:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rekos » 23 wrz 2010, 22:05

Nie badałem

[ Dodano: 2010-09-23, 22:08 ]
A co pokaże na VAGu?

[ Dodano: 2010-09-24, 13:43 ]
A czy przyczyną w/w usterki może być słaby kontakt w kostce przyłączeniowej czujnika?

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 25 wrz 2010, 16:17

rekos pisze:A czy przyczyną w/w usterki może być słaby kontakt w kostce przyłączeniowej czujnika?
Tak, może być.
rekos pisze:A co pokaże na VAGu?
Pokaże ewentualne błędy.
Warto raz na "ruski rok" przewagować swoje autko.
Pozdrawiam

rekos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 wrz 2010, 13:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rekos » 14 gru 2010, 19:46

Witam!

Wymiana czujnika temperatury nie pomogła. Temperatura cały czas utrzymywała się na poziomie 75-80 °C. Ponowna wymiana termostatu spowodowała, że wszystko wróciło do normy. Okazało się, że poprzedni termostat był walnięty od nowości.

Pozdrawiam!

gogsu1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 03 wrz 2010, 22:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gogsu1 » 14 gru 2010, 22:58

Mam podobnie czujnik ok padniety jest termostat tylko wymiana kłopotliwa trzeba rozrzad rozpinac :evil:

tytus84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 26 lip 2010, 09:58
Lokalizacja: Legnica/Jelenia Góra

Post autor: tytus84 » 16 gru 2010, 13:31

Ja mam zmieniony termostat i czujnik na oryginalny i silnik nadal nie osiąga temp 90 st.Osiągnie dopiero jak jadę szybciej i pod górę.Nie wiem czy tak ma być przy tych mrozach (-15 do dziś rano nawet -29).W mieście osiąga temp 70-75st a w trasie 80-90st.

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 16 gru 2010, 19:55

Ja mam wymieniony czujnik i termostat dwa lata temu i mam od początku tak samo tzn zimą w mieście przy mrozach powyżej -10 i krótkich dystansach i włączonym ogrzewaniu nie osiąga 90st. W trasie natomiast osiąga tę temp po ok 10km. Powyżej 0st nie ma z tym najmniejszych problemów.

Awatar użytkownika
Paulofm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 01 gru 2009, 15:18
Lokalizacja: Grodziec/Frankfurt

Post autor: Paulofm » 17 gru 2010, 23:29

To nie jest dobrze ze tak osiaga bo musi stac na baczność na 90 stopni tez mam 150km i bez roznicy czy zima czy lato czu dusze zawsze na 90stopni
Było Audi 100 Cygaro 2.2 lpg
Audi 100 Cygaro 1.8 lpg
Audi 100 C4 2.3lpg
Jest Audi A6 C5 2.5tdi

Grzesiek09
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 20 gru 2009, 18:08
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: Grzesiek09 » 18 gru 2010, 12:34

Cześć.
Przyłączę sie do tematu. Mam takie pytanie, czy czujnik temp G2 G62 ma coś wspólnego z ciężkim odpalaniem samochodu? Im jest zimniej na dworze to gorzej.

Dzisiaj rano podpiąłem auto pod vag-a i tak:
temp silnika -8,
temp paliwa -6,
temp oleju -9.
A temperatura na 17 instruments kanał 03 wynosiła
+ 30 stopni.
Pomóżcie.

[ Dodano: 2010-12-18, 14:12 ]
Dodam teraz ze po nagrzaniu silnika temp są wyrównane, ta z g2 była 41 stopni i z g62 tez 41.

mariusz3084
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:33
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mariusz3084 » 19 gru 2010, 21:21

Witam wszystkich. Podpowie ktoś może czy da rade samemu wymienić termostat i czy ma ktoś jakieś foto jak to zrobić.
mario

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga