Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.4 quattro] Wibracje silnika na jałowym biegu.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Fontesen

Post autor: Fontesen » 10 wrz 2010, 20:58

djmatys pisze:trzeba przeprowadzić adaptację. Ja też tak miałem, lecz po adaptacji jeden błąd został (nie pamiętam który...) Przejechałem się kilka km używając pełnego zakresu przepustnicy i już po kłopocie :) Błędów, problemów zero <ok>
i wibracje też Ci ustały na biegu jałowym??

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 11 wrz 2010, 08:47

Ja ogólnie nie miałem problemu z gasnącym silnikiem.
Po wymianie świec i przewodów na NGK auto zaczęło gasnąć na światłach i nierówno chodzić, przyspieszać, zwalniać.

Adaptacja przepustnicy nie pomagała.

Dopiero po wyczyszczeniu, zaadaptowaniu przepustnicy i uszczelnieniu odpowietrzenia głowicy ( taki karbowany sztywny przewód na górze silnika) objawy ustały.
Pozdrawiam
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 11 wrz 2010, 19:03

generalnie odmy mam wszystkie całe i pouszczelniane. ezektor wymieniony. Auto mi nie gaśnie przy dojeżdzaniu do skrzyżowania po czyszczenieu przepustnicy. Jeszcze jej nie adoptowałem, ponieważ wyskakiwał mi ERROR. ale spróbuje jeszcze jak silnik bede miał rozgrzany do 90 stopni. ÂŚwiece też wymieniłem, przewody WN podmieniałem.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 11 wrz 2010, 19:05

adaptacja tylko przy 90st i 0 błędów.

Mi po czyszczeniu i adaptacji jeszcze minimalnie falują, ale tego już chyba się nie da wyeliminować w 10letnim aucie;)
(680-720obr.)
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 12 wrz 2010, 14:50

Kaszeszczuk pisze:adaptacja tylko przy 90st i 0 błędów.

Mi po czyszczeniu i adaptacji jeszcze minimalnie falują, ale tego już chyba się nie da wyeliminować w 10letnim aucie;)
(680-720obr.)
tyle że właśnie adaptacji nie mogłem zrobić ze względu na dwa błędy których nie mogę skasować...

[ Dodano: 2010-10-24, 18:00 ]
Panowie, proszę pomóżcie, bo ja już nie mam siły.
Byłem u gazownika, wymieniłem filterki (wysłużony był szczególnie ten malutki przy reduktorze), została zrobiona regulacja gazu, przepustnicę naprawiłem:D ( i z tego jestem dumny) błędy poznikały, adaptacja przeprowadzona i?? Auto dalej wibruje na wolnych obrotach. Nie wiem co mógłbym ewentualnie sprawdzić, wymienić. Teraz na Vag-u żadnych błędów. Brak jakiegokolwiek punktu zaczepienia.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 29 paź 2010, 22:15

Wibruje? A jakie są wahania obrotów? Może to tylko poduchy pod silnikiem? :roll:

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 29 paź 2010, 22:22

Właśnie . Moj też wibruje. Falowanie to nie jest . On wibruje na wolnych obrotach. Jak się doda gazu to jest lepiej. Wiem że jak bylo prawie 38 stopni w lecie to mniej mi wibrował . prawie wcale. A może to poduszki rzeczywiście ... sa stwardnaiłe albo coś . Moj mechanik sprawdzal mowil że są ok ale ja nie ufam juz nikomu :)
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 30 paź 2010, 10:23

Ale te wibracje masz na benzynie również?
U mnie okazało się, że trzeba było wzbogacić jeden wtryskiwacz gazu na piątym garze.
Ale u mnie na benzynie nie było wibracji.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 30 paź 2010, 10:29

Oj to u mnie na tym i na tym identycznie wibruje. hmm . nie mam pomyslów ale raz na jakis czas szarpnie mi przy odpuszczeniu i gwałtownym dodaniu gazu. obawialem sie ze to skrzynia ale to jzu tak 15 tyś km i nic sie nie pogarsza...
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 30 paź 2010, 20:20

fishmanr11, a przepływka? Jak tam rozwijanie mocy?

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 30 paź 2010, 20:46

Mam nowa przepływkę :) z ASO zbiera się raczej ok
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 31 paź 2010, 20:43

Camel- pisze:Wibruje? A jakie są wahania obrotów? Może to tylko poduchy pod silnikiem? :roll:
Wahania obrotów mam 680 a 720 gegneralnie wyczuwalne tylko an komputerze i delikatnie na wskazówce.

[ Dodano: 2010-10-31, 20:44 ]
fishmanr11 pisze:Właśnie . Moj też wibruje. Falowanie to nie jest . On wibruje na wolnych obrotach. Jak się doda gazu to jest lepiej. Wiem że jak bylo prawie 38 stopni w lecie to mniej mi wibrował . prawie wcale. A może to poduszki rzeczywiście ... sa stwardnaiłe albo coś . Moj mechanik sprawdzal mowil że są ok ale ja nie ufam juz nikomu :)
U mnie nie zaleznie od temperatury otoczenia są wibracje. NIezależnie czy to benzyna czy gaz. Jak dodam choć delikatnie gazu to wibracji nie ma.

[ Dodano: 2010-10-31, 20:45 ]
Kaszeszczuk pisze:Ale te wibracje masz na benzynie również?
U mnie okazało się, że trzeba było wzbogacić jeden wtryskiwacz gazu na piątym garze.
Ale u mnie na benzynie nie było wibracji.
Tak, na benzynie (choć troszkę mniej) i na gazie te wibracje są.

[ Dodano: 2010-10-31, 20:49 ]
Camel- pisze:fishmanr11, a przepływka? Jak tam rozwijanie mocy?
Generalnie wydaje mi się, ze autko zbiera się fajnie. Ale czy mozesz mi napisać, jak ewentualnie sprawdzić przepływkę?? Jak patrzyłem na Vagu to na jałowiem biegu wskazuje mi ok 4,5 mg/s albo g/s już nie pamietam. Pod obciążeniem nie sprawdzałem.
MAm jeszcze jedną koncepcję, choć nie wiem czy słuszna. Mianowicie czujnik temperatury ale ten przy chłodnicy. jak dobrze pamietam po postach to czujnik G62/2. Dodam jeszcze że czujnik temeratury cieczy (ten za silnikiem, niebieski czteropinowy) wymieniłem, ale nei dało to żadnego rezultatu.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 31 paź 2010, 20:57

wskazania przepływomierza mam podobne do twoich . 4.9 mg/s czy jakos tak. Nie wiem czy to kurde nie czujnik powietrza zasysanego moze ... nie wiem ale pokazuje ok tylko ciezko powiedziec czy on dobrze pokazuje . bo jego wskazania wachają się w zaleznosci od tego czy w korkach jestesmy czy w trasie..,
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 31 paź 2010, 22:26

fishmanr11 pisze:wskazania przepływomierza mam podobne do twoich . 4.9 mg/s czy jakos tak. Nie wiem czy to kurde nie czujnik powietrza zasysanego moze ... nie wiem ale pokazuje ok tylko ciezko powiedziec czy on dobrze pokazuje . bo jego wskazania wachają się w zaleznosci od tego czy w korkach jestesmy czy w trasie..,
czyli generalnie przepływwkę mozna wykluczyć. Sprawdzę jeszcze przy obciążeniu, czy gdy wskazówka obrotomierza wejdzie na czerwone pole, przepływka pokaże 130 g/s
Sprawdze jeszcze odmę, ale tą z tyłu silnika. Ostatnio miałem to wszystko na wierzchu po demontazu przepustnicy, ale nie pomyślałem żeby ją odczepić.
A nie orientuje się ktoś, ile w ASO kosztuje odma do 2.4 V6 i co wchodzi w jej skład??
I jeszcze jedno pytanko. Moze wie ktoś jak zrobić logi statyczne?? Przeszukałem forum i nie mogę znaleść.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 01 lis 2010, 11:43

Ja bym sprawdził zawieszenie silnika panowie. :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga