Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.4 quattro] Wibracje silnika na jałowym biegu.

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 08 mar 2011, 19:09

o tych czytałem w gazecie - chyba ostatni numer Motor'a czy Auto ÂŚwiata... Pisało że mają grubsze izolatory, mniejszy odstęp między elektrodami itp.. czyli same plusy do LPG :)

Chyba wsadzę i zobaczę :)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 08 mar 2011, 19:13

djmatys pisze:o tych czytałem w gazecie - chyba ostatni numer Motor'a czy Auto ÂŚwiata... Pisało że mają grubsze izolatory, mniejszy odstęp między elektrodami itp.. czyli same plusy do LPG :)

Chyba wsadzę i zobaczę :)
JA jednak wsadzam tylko te, ktore podaje katalog:) ale decyzj należy do Ciebie

Awatar użytkownika
dzejunio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 01 mar 2011, 18:26
Lokalizacja: Kudowa-Zdrój

Post autor: dzejunio » 12 kwie 2011, 19:10

Witam panowie. Coś tak temat jakby ucichł. Powiedz Radku czy poradziłeś sobie z tym wibratorem? Od pewnego czasu odczuwam w swojej V8 podobne trzęsawisko na jałowym. Przyznam, że jestem załamany faktem sprawdzenia tych wszystkich rzeczy o których pisaliście. Kieszeń to może mocno odczuć. <zalamka>
Nie jeżdżę szybciej niż mój anioł stróż potrafi latać :-)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 12 kwie 2011, 19:30

dzejunio pisze:Witam panowie. Coś tak temat jakby ucichł. Powiedz Radku czy poradziłeś sobie z tym wibratorem? Od pewnego czasu odczuwam w swojej V8 podobne trzęsawisko na jałowym. Przyznam, że jestem załamany faktem sprawdzenia tych wszystkich rzeczy o których pisaliście. Kieszeń to może mocno odczuć. <zalamka>
Kolego, czekam na cewkę łacznie z kablami. ponieważ okazało się (w sumie przypadkiem) że mam przebicia na cewce zapłonowej. iskierki pojawiają się na kazdej znich po obu stronach. Myślę że to będzie przyczyną wibracji. cały czas jestem w kontakcie z kolega również z forum, który ma mi przysłać cewkę, ale czeka na auto które przyjedzie z wysp.
Więc jeśli ją zmienię (bo tylko to mi zpostało) to na pewno napisze. Na 80% stawiam na cewke. Sam widziałeś ile rzeczy pozmieniałem na nowe. Po za tym auto chodzi wyśmienicie. Ma swoją moc i ładnie ciągnie jak na 165 koni. W piątek powinienem mieć cewkę już na aucie.

kubica
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 13 lis 2011, 10:28
Lokalizacja: Koło

Post autor: kubica » 13 lis 2011, 10:34

Z moim silnikiem dzieje sie to samo zaczyna wibrowac proporcjonalnie mocno do wzrostu temp od 70-90*C im wyzsza tym bardziej. Zero bledow na VAG, wszystkie podzespoly elektroniki na pewno sprawne. Uklad zaplonowy tez sprawny. Pozwolilem sobie zarzucic teze ze moze to wina oleju lub jego pompy ktory na zimnym silniku daje wieksze cisnienie i napinacze hydrauliczne łancuszkow zmiennych faz rozrzadu sa bardziej napiete niz kiedy olej jest cieply i rzadki. Wtedy cisnienie spada i nie maja takiej sily. Co by tez tlumaczylo fakt ze kiedy doda sie gazu delikatnie wszystko jest ok bo cisnienie oleju w ukladach wzrasta. Moze to tez wina zaworów doprowadzajacych olej do glowic? Moze ktos przedyskutuje ze mna te teze poniewaz ten problem jest nagminnie spotykany w silnikach V6 audi.
Pozdrawiam!

Fontesen

Post autor: Fontesen » 13 lis 2011, 14:13

Miałem napisać i zapomniałem. Po zmianie cewki z kablami nie zmieniło sie kompletnie NIC!!! Mi już braknie pomysłów. Sprawdzę jeszce poduszki pod skrzynia.



Wysłany: Dzisiaj 14:15


--------------------------------------------------------------------------------

Na dniach wymieniam sprzęgło, to powiem mechanikowi zeby zobaczył dwumas naocznie. Do tej pory mechanicy patrzyli słuchowo i dotykając ręką pedału sprzęgła. Mówili ze jest w super stanie, ale zobczmy.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2011, 14:23 przez Fontesen, łącznie zmieniany 1 raz.

kubica
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 13 lis 2011, 10:28
Lokalizacja: Koło

Post autor: kubica » 16 lis 2011, 12:16

Witam ponownie!
Moze ktos podpowie mi czy napinacz faz rozrzadu w glowicy moze miec wplyw na slabsze cisnienie i wibracje silnika po nagrzaniu do >70*C. Pomiar cisnienia sprezania wykazal kolejno
na lewej glowicy
1 cyl 11 bar
2 cyl 11,5 bar
3 cyl 11,5 bar

na prawej
4 cyl 14 bar
5 cyl 13 bar
6 cyl 14 bar

Czy to ma jakis zwiazek pomiedzy soba

dodam ze pierwszy padl katalizator lewej glowicy a prawej byl 2 raz grubszy obecnie oba wyciete.
Objawy o jakich mowie tzn wibracje wystepuja od momentu kupna juz auta kiedy to jeszcze jeździl na samej benzynie. po miesiacu zamontowalem gaz. Dodam ze z korka wlewu oleju ani bagnetu nie kopci ani nie dymi. dmucha naprawde minimalnie przy max obrotach jak sprawdzalem.

Prosze o pomoc i pozdrawiam!

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 16 lis 2011, 12:25

Możliwość jest że zawory się nie domykają w odpowiednim momencie.

kubica
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 13 lis 2011, 10:28
Lokalizacja: Koło

Post autor: kubica » 16 lis 2011, 12:46

no mozliwe tylko ze. jak to jest dokladnie rozwiazane? Kółko rozrzadu jest na wałku wydechowym tak? a łancuchem regulowany jest wałek ssacy? i jezeli napinacz jest za luźny to zawory ssace otwieraja sie za wczesnie czy za późno?

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 16 lis 2011, 13:10

Chyba mówisz dobrze ale jeżeli masz nie domknięty którykolwiek z zaworów czy ssacy czy wydechowy podczas sprężania to będzie osiągane mniejsze cisnienie sprężania w punkcie gdzie powinno być maksymalne.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 19 sty 2012, 19:09

panowie mam takie objawy: trzęsi mi autem na biegu jałowym oraz podczas przyspieszania, w wyższym zakresie obrotów tego objawu nie ma. Problem występuję TYLKO na benzynie. MIałem następujące błędy, jednak po wykasowaniu nic się nie pojawia...

17537 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)

16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony

16534 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony

18010 Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 19 sty 2012, 19:59

paput pisze:panowie mam takie objawy: trzęsi mi autem na biegu jałowym oraz podczas przyspieszania, w wyższym zakresie obrotów tego objawu nie ma. Problem występuję TYLKO na benzynie. MIałem następujące błędy, jednak po wykasowaniu nic się nie pojawia...

17537 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)

16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony

16534 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony

18010 Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
Pierwszy błąd zwiazany jest z trochę źle wyregulowaną instalcją LPG. A ostatni to, aku ci padł i nie miał napięćia i wywaliło błąd. A pozostałe będy to coś z grzałkami sond.

opisz dokłądniej jak ci drga silnik. które elementy, na co drgania się przenoszą i w jakich warunkach.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 19 sty 2012, 20:08

--RaDeK-- pisze:
paput pisze:panowie mam takie objawy: trzęsi mi autem na biegu jałowym oraz podczas przyspieszania, w wyższym zakresie obrotów tego objawu nie ma. Problem występuję TYLKO na benzynie. MIałem następujące błędy, jednak po wykasowaniu nic się nie pojawia...

17537 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)

16514 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 1- obwód uszkodzony

16534 Sonda Lambda podgrzewana 1 bank 2 - obwód uszkodzony

18010 Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
Pierwszy błąd zwiazany jest z trochę źle wyregulowaną instalcją LPG. A ostatni to, aku ci padł i nie miał napięćia i wywaliło błąd. A pozostałe będy to coś z grzałkami sond.

opisz dokłądniej jak ci drga silnik. które elementy, na co drgania się przenoszą i w jakich warunkach.
Jak odpalam i siadam do auta a silnik trzyma te 700 obr to czuje takie miarowe drgania jak bym na ciągniku siedział, z wydechu słychać że strumieĂą spalin też nierównomiernie się wydobywa. Jak ruszam to im wyżesz obroty tym te trgania się zmniejszają ale silnik przyspiesza "jak zajączek". Sprawdzałem na kanale, przewody od sond są całe. Warto dodać że jak silnik się rozgrzeje dobrze tzn po przejechaniu 10-15 km efekt trzęsienia znika. W lecie zaczęło mi się to przytrafiać ale przegoniłem na benzynie auto i przestawało "jechać pulsacyjnie i drgać". Teraz kiedy temperatura jest niższa mam ten efekt po każdym opdaleniu auta.


Dodam że po wykasowaniu w/w błędów pojawiły mi się na drugi dzieĂą jeszcze takie, lecz je skasowałem i do tej pory nie mam nic a auto dalej na benzynie się trzęsie <uoee>

17545 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga - b.jałowy

17537 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka bogata (rich mixture)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 19 sty 2012, 20:24

Na twoim miejscu sprawdziłbym świece, i czujnik temperatury.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 19 sty 2012, 20:29

--RaDeK-- pisze:Na twoim miejscu sprawdziłbym świece, i czujnik temperatury.
no własnie świec nie wymieniałem od momentu kupna czyli ponad rok - tylko gdyby to były świece to chyba by ten efekt był też na gazie niem? Na vagu świec by nie wyszły?

czujnik temperatury w dolocie? ten?
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga