[A6 C5 2.4 quattro] Wibracje silnika na jałowym biegu.
[A6 C5 2.4 quattro] Wibracje silnika na jałowym biegu.
Witam panowie.
Mam problem ze swoją Audiką. Auto wpada w wibracje na biegu jałowym. Delikatnie falują obroty. VAG pokazał błędy dot. lambda. Po skasowaniu błędy się nie pojawiły. Generalnie wartości na vagu są OK.
Myślałem ze to świece ( i tak teżmi mówil sprzedający) ale po zamontowaniu nowych, problem nie ustąpił. DOdam że odma ( ta rurka od lewej głowicy idąca do ezektora) jestr już mocno wysłużona, i trzeba by było jąwymienić. Ale czy to od niej mogą występować te wibracje?? Problem występuje zarówno na benzynie (choć słabiej) i na gazie. proszę pomóżcie, bo wkurzające to jest, gdy auto stoi i całe się trzęsie. Pozdrawiam
Mam problem ze swoją Audiką. Auto wpada w wibracje na biegu jałowym. Delikatnie falują obroty. VAG pokazał błędy dot. lambda. Po skasowaniu błędy się nie pojawiły. Generalnie wartości na vagu są OK.
Myślałem ze to świece ( i tak teżmi mówil sprzedający) ale po zamontowaniu nowych, problem nie ustąpił. DOdam że odma ( ta rurka od lewej głowicy idąca do ezektora) jestr już mocno wysłużona, i trzeba by było jąwymienić. Ale czy to od niej mogą występować te wibracje?? Problem występuje zarówno na benzynie (choć słabiej) i na gazie. proszę pomóżcie, bo wkurzające to jest, gdy auto stoi i całe się trzęsie. Pozdrawiam
Po roku eksploatacji 2.8 wiem już, że to może być wszystko. Miałem duże drgania i zanim ustąpiły wymieniłem masę rzeczy. jest bardzo dużo tematów o takim zachowaniu więc poczytaj trochę a rozjaśni Ci się w głowie. U mnie drgania ustały po wymianie przewodów które są za silnikiem. W tych rocznikach trzeba je wymienić dla zasady.
było: A6 C5 2.8 Q
jest: BMW e91 320d wirus 197KM/414Nm
jest: BMW e91 320d wirus 197KM/414Nm
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
to tam są jakieś przewody?? ale nie chodzi Ci o jakąśelektrykę? pewnie podciśnienie. Sprawdzę. Odmę na pewno zmienię. kwestia czasu no i pieniążków.Marvik pisze:Po roku eksploatacji 2.8 wiem już, że to może być wszystko. Miałem duże drgania i zanim ustąpiły wymieniłem masę rzeczy. jest bardzo dużo tematów o takim zachowaniu więc poczytaj trochę a rozjaśni Ci się w głowie. U mnie drgania ustały po wymianie przewodów które są za silnikiem. W tych rocznikach trzeba je wymienić dla zasady.
[ Dodano: 2010-07-21, 20:55 ]
koledzy, z ciekawości posprawdzałem przewody WN. na 5 i 6 garze, na cewce zapłonowej, trzpień wystajacy z przewodu jest skruszony. Sądzę że to będzie przyczyną wibracji. Jutro podmieniam kable z kumplem, więc dam znać. Ale jak myślicie? to może być przyczyną?? tak na zdrowy chłopski rozum. Skoro przy wyższych obrotach wibracji nie ma, iskra jest mocniejsza i przeskakuje, natomiast na wolnych jest wolniejsza i silnik niedomaga, mam rację?
nie czuję że jest słabszy. na obroty wkręca się płynnie, nie szarpie ani nic z tych rzeczy.tylko te wibracje na jałowym, no i delikatnie faluja obroty. Najgorzej jest jak dojeżdzam do skrzyżowania i wciskam sprzęgło. Czasami nawet zgaśnie, ale podejrzewam ze to od przepustnicy. nie długo ją wyczyszczę, no i zamówię ezektor, bo nie wiem w jakimj jest stanie.Marvik pisze:Mogą być zapchane katalizatory, lub tylko jeden. To też objawia się przez nie równą pracę i jest słabszy czego pewnie nie czujesz.
Miałem takie same objawy. Dość mocno telepało na biegu jałowym i falowały obroty.
Wyczyściłem przepustnice, ezektor, odmy i przestał falować. Już nie gaśnie itp..
Ale dalej "telepie"...
Zapytałem przy okazji gazownika o te objawy (bo na gazie jest mocniej). Okazało się że "+" po stacyjce do sterownika gazu jest brany z plusa cewki i to ją obciąża. Gazownik przelutował + z cewki na jakiś inny przewód przy kompie i drgawki są prawie nie wyczuwalne.
Na pracującym silniku spróbuj dać dodatkowy + na cewkę (bezpośrednio z aku) i zobaczysz że inaczej silnik zacznie pracować
Wyczyściłem przepustnice, ezektor, odmy i przestał falować. Już nie gaśnie itp..
Ale dalej "telepie"...
Zapytałem przy okazji gazownika o te objawy (bo na gazie jest mocniej). Okazało się że "+" po stacyjce do sterownika gazu jest brany z plusa cewki i to ją obciąża. Gazownik przelutował + z cewki na jakiś inny przewód przy kompie i drgawki są prawie nie wyczuwalne.
Na pracującym silniku spróbuj dać dodatkowy + na cewkę (bezpośrednio z aku) i zobaczysz że inaczej silnik zacznie pracować
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Niedługo zabiorę się za czyszczenie przepustnicy. Tylko tutaj jest pewien problem, z adaptacją, ponieważ mam Vag-a ale bez aktywacji. Może ktoś pomoże?? Sorry za OT.
[ Dodano: 2010-08-30, 13:19 ]
WIec tak. Przepustnica wyczyszczona na lustereczko, lecz nie zaadoptowana. Nie moge przeprowadzić adaptacji. Wyskakuje duży czerwony ERROR!. NIe mogę również wykasować dwóch błedów dotyczących przepustnicy. Te błędy to 17967 oraz 17973. I teraz czy mozecie mi podpowiedzieć co mam z tym zrobic?? Odłaczałem aku i też nie mogę ich wykasować. Czyżby wymiana przepustnicy??
[ Dodano: 2010-08-30, 13:19 ]
WIec tak. Przepustnica wyczyszczona na lustereczko, lecz nie zaadoptowana. Nie moge przeprowadzić adaptacji. Wyskakuje duży czerwony ERROR!. NIe mogę również wykasować dwóch błedów dotyczących przepustnicy. Te błędy to 17967 oraz 17973. I teraz czy mozecie mi podpowiedzieć co mam z tym zrobic?? Odłaczałem aku i też nie mogę ich wykasować. Czyżby wymiana przepustnicy??
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga