Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 AFB] stukanie wtryskiwaczy?

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

[A6 C5 AFB] stukanie wtryskiwaczy?

Post autor: Levuss » 12 lip 2010, 14:36

Witajcie
Mam taki wieli problem ze swoim AFB :(:(
W wakacje 2009 coś zaczęło mi stukać na zimnym silniku. Stukanie dobiegało z prawej głowicy (strona pasażera). Stuki przypominały dźwięk uderzenia młotka w metal przy otwartej masce prawie w ogóle nie było tego słychać, dopiero jak się ja zamknęło słychać było to klepanie. Tak samo jak stoi się z tyłu auta do ucha dobiega ten dźwięk. Sugerowany wieloma opiniami wymieniłem hydraulikę zaworową na kompletny zestaw firmy INA. Podczas demontażu wałków okazuje się, że ich stan jest nienaganny a sama hydraulika jest w dbd stanie z tym, że w prawej głowicy (strona pasażera) kilka popychaczy miało już lekko wytarte trzonki, natomiast reszta osprzętu tj. podkładki i dźwigienki były jakby dopiero co zamontowane. W lewej głowicy (strona kierowcy) cały sprzęt hydrauliczny był w doskonałej kondycji. Po oględzinach został zamontowany nowy zestaw hydrauliki zaworowej. Auto zostało złożone do kupy, zalane olejem Castrol Magnatec Diesel 10W40 spełniającym normę VW 505.00. Po odpaleniu niestety znowu słyszę stary objaw czyli klepanie. Wygląda to tak. Odpalam auto jak jest zimny silnik i dopiero po jakiś 4-6 sekundach po zapłonie zaczyna coś klepać. Wcześniej jest ok. Klepanie na zimnym silniku jest głośne. Po rozgrzaniu klepanie jest jakby cichsze, ale nadal słyszalne, zarówno w kabinie przy otwartych oknach jak i na zewnątrz. Kolejnym objawem, który ma miejsce zarówno przed jak i po wymianie hydrauliki jest dziwne chrubotanie. Pojawia się ono w momencie kiedy chcę przyspieszać z prędkości obrotowej 1000. Wciskam gaz i w okolicach 1100 obr/min słychać przez chwilkę takie hrrr, które trwa dosłownie sekundę i potem znika, przy innych wartościach obrotów nie występuje. Tak samo jak np. jadę na 5tym biegu wrzuca sprzędło obroty spadają do 1000-1100 wciskam gaz i w okolicach 1100-1200 obr słychać przez chwilkę te hrrr. Co to może być?. Czy to ewidentnie coś z hydrauliką a może panewki lub zawory?. Wydaje mi się, że jest to spowodowane grającą hydraulika, ale czy to możliwe, że nowa hydraulika (popychacze) nie trzymają ciśnienia oleju?.
ÂŻeby zobrazować to zjawisko nagrałem kilka filmów (polecam odsłuch w słuchawkach):



A tutaj słychać ten dźwięk który mam w okolicach 1000-1200obr min jak chcę z tych obrotów przyśpieszyć, słychać zaraz po odpaleniu silnika takie hrrrr nie wiem jak to nazwać (takie jakby podbicie obrotów) to jest to identyczny dźwięk występujący w zakresie obrotów 1000-1200 o czym pisałem powyżej(na początku jak silnik zaskakuje słychać wyraźnie uszkodzony napinacz paska, ale on już jest zrobiony natomiast zaraz po dźwięku napinacza słychać takie grrr i to jest ten dźwięk)
http://w365.wrzuta.pl/audio/7DAUZXUOaxt/20090625030
Może dzieje się coś z układem wtryskowym, czy niesprawny wtryskiwacz może tak klepać?. Dokonałem pomiaru ciśnienia oleju. Wyniki są następujące. Na zimnym silniku manometr wskazywał ok 4bara natomiast jak silnik się rozgrzał (temperatura na zegarach 80st VAG'iem nie sprawdzałem ale pewnie byłoby 90st) manometr pokazywał 2.5-2.7 bara. Przy 2000 obr/min wskazania zatrzymywały się na okolicach 4bara.

Dzisiaj dokonałem kolejnej autopsji. Wziąłem trzonek (ok. metra długości) i przykładałem jeden koniec do wtryskiwaczy a drugi do ucha. Najbardziej stukały (takie tryk tryk, jakby klepanie) wtryskiwacze znajdujące się przy ścianie grodziowej w obydwu głowicach oraz pierwszy wtrysk od strony zderzaka w głowicy pasażera. Dźwięk przypominał to co słyszę jak zamknę maskę czyli te nieszczęsne klepanie. Trzonek też przykładałem w różne miejsca pokrywy zaworowej na jednej i drugiej głowicy i tam cisza tylko jak przyłożę na wtryski to słyszę stukanie. Na 3 wtryskiwaczach jest ono wyraźnie słyszalne, na dwóch lekko stuka a na jednym nic nie słychać. W aucie mam chipa niewiadomego pochodzenia czy chip może powodować stukanie wtryskiwaczy?.
moje pierwsze logi, gdzie była mowa o programie
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... light=logi
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 02 sie 2010, 11:58

vippassat pisze:jestem ciekaw waszych opini bo kolega bardzo dokladnie opisal swoj problem ale nikt nie odpowiada a szkoda bo wiele 2.5 ma taki problem dodam ze nawet u mnie czasami slysze jakis maly stuk podobny do tego na filmie i sam nie wiem z kad sie to bierze tak ze jestem ciekaw waszych opini pozdro
Ja stawiam na:
-wtryskiwacze
-popychacze (chociaż zamontowane były nowe)
-słabe ciśnienie w głowicach (chociaż mierzone ciśnienie oleju było <ok> )
---------------------------------------


Witam ponownie. W sobotę dokonałem pomiaru ciśnienia oleju na innym niż poprzednio manometrze. Wyniki były następujące (temperatura otoczenia ok 27stopni):

zaraz po odpaleniu
Obrazek
po jakiś 5 minutach pracy
Obrazek
po jakiś 15 minutach pracy
Obrazek
temperatura oleju ponad 80 stopni
Obrazek
temperatura oleju ok 95 stopni
Obrazek
Przygazówka
2000 obr/min - 3,6bar
3000 obr/min - 4,5 bar

Co o tym myślicie?
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 04 sie 2010, 21:26

Po odsłuchaniu stwierdzam że klepanie jest wypisz wymaluj takie jak u mnie . Ale u mnie pojawiło sie po wymianie wałków - możliwe że wczesniej było zagłuszone . Mnie martwi najbardziej to że po złożeniu silnika , odczekaniu , obróceniu ręcznie bez oporów silnik odpalił (tyle że dość długo) i na moment pojawił sie odgłos jakby na kole rozrządu został klucz który obracając się wali w gong . Trwało to chwilę i potem przeszło do fazy takiego klepania .
W sobote zwalam pokrywę żeby zobaczyć co jest grane. Ja to klepanie lokalizuję w okolicach cylinfra w którym nie było dźwigienki popychacza i zawór nie pracował minimum kilka tysięcy km.
Jak coś zlokalizuję dam znać i proszę o to samo .

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 04 sie 2010, 23:07

P@weł pisze:Po odsłuchaniu stwierdzam że klepanie jest wypisz wymaluj takie jak u mnie . Ale u mnie pojawiło sie po wymianie wałków - możliwe że wczesniej było zagłuszone . Mnie martwi najbardziej to że po złożeniu silnika , odczekaniu , obróceniu ręcznie bez oporów silnik odpalił (tyle że dość długo) i na moment pojawił sie odgłos jakby na kole rozrządu został klucz który obracając się wali w gong . Trwało to chwilę i potem przeszło do fazy takiego klepania .
W sobote zwalam pokrywę żeby zobaczyć co jest grane. Ja to klepanie lokalizuję w okolicach cylinfra w którym nie było dźwigienki popychacza i zawór nie pracował minimum kilka tysięcy km.
Jak coś zlokalizuję dam znać i proszę o to samo .
Będę czekał na info. Moje auto obecnie stoi (mam drugie) i czeka na reanimację. Niedługo podejmę jakieś kroki w tym celu bo dłużej stać nie może :). Może u Ciebie przeskoczył rozrząd?. Ciekawe czy sam zawór w V6 Tdi może tak stukać.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 04 sie 2010, 23:41

Szukałem artykułu który kiedys znalazłemna ten temat i niestety nie dość że może to na dodatek jest to podobno początek końca wałków . Przyczyną klepania zaworów przy sprawnych wałkach jest podobno zacieranie zaworu w prowadnicy z powodu złego stanu oleju , opiłków metalu np z dźwigienek lub krzywek w oleju które dostają się do prowadnic zaworów . Przytarty zawór nie nadąża za krzywką wskutek tego tworzy luz pomiedzy krzywką i dźwigienką a potem następuje uderzenie -możliwe że tłok popycha zawór . Powtarzające sie uderzenia to juz jak młotek i kowadło - żadna twardość się nie oprze . Fakt - tam gdzie ja nie znalazłem dźwigienki , a gdzie teraz wydaje się że stuka wałek był wytarty na około 2 mm .

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 04 sie 2010, 23:58

P@weł pisze:Szukałem artykułu który kiedys znalazłemna ten temat i niestety nie dość że może to na dodatek jest to podobno początek końca wałków . Przyczyną klepania zaworów przy sprawnych wałkach jest podobno zacieranie zaworu w prowadnicy z powodu złego stanu oleju , opiłków metalu np z dźwigienek lub krzywek w oleju które dostają się do prowadnic zaworów . Przytarty zawór nie nadąża za krzywką wskutek tego tworzy luz pomiedzy krzywką i dźwigienką a potem następuje uderzenie -możliwe że tłok popycha zawór . Powtarzające sie uderzenia to juz jak młotek i kowadło - żadna twardość się nie oprze . Fakt - tam gdzie ja nie znalazłem dźwigienki , a gdzie teraz wydaje się że stuka wałek był wytarty na około 2 mm .
Hmm. U mnie wałki są w bdb stanie, podobnie jak stara (wymieniona) hydraulika zaworowa. U mnie raczej to nie stuka prowadnica zaworu bo jeśli to ona by stukała to wałki powinienem mieć już w rozsypce. Czy po remoncie silnika jeździłeś nim?. U mnie klepanie jest na luzie oraz czasami odzywa się tak w okolicach obrotów 1300-2000 powyżej już słyszę ładny pomruk V6 tdi.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 05 sie 2010, 00:18

Po wymianie wałków i hydrauliki zrobiłem może 1000 km . Robiłem to pod koniec lipca . Wałki wcale nie muszą być w rozsypce - zależy jak długo jeździłeś . Ale może też podobno podobnie stukać wtryskiwacz . Mój problem polega na tym że przezd wymianą wałków to samochód klepał równo z obrotami . Po wymianie wałków klepie o wiele wolniej niz obroty silnika . Ale najwyraxniej klapanie słychać własnie w okolicy 1200 obrotów - potem przechodzi to w taki "zgrzytający" pomruk diesla. Tez jest bardzo dobrze słyszalny z tyłu a jeszcze lepiej po podniesieniu klapy bagaznika .

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 05 sie 2010, 00:23

P@weł pisze:Po wymianie wałków i hydrauliki zrobiłem może 1000 km . Robiłem to pod koniec lipca . Wałki wcale nie muszą być w rozsypce - zależy jak długo jeździłeś . Ale może też podobno podobnie stukać wtryskiwacz . Mój problem polega na tym że przezd wymianą wałków to samochód klepał równo z obrotami . Po wymianie wałków klepie o wiele wolniej niz obroty silnika . Ale najwyraxniej klapanie słychać własnie w okolicy 1200 obrotów - potem przechodzi to w taki "zgrzytający" pomruk diesla. Tez jest bardzo dobrze słyszalny z tyłu a jeszcze lepiej po podniesieniu klapy bagaznika .
Od momentu zakupu autem zrobiłem 25 tys km. Wałki były kontrolowane 3 razy i na przestrzeni tego przebiegu ich stan się nie zmienił więc prawdopodobieństwo zatarcia prowadnic/sprężyn zaworów mnie nie dotyczy. Mógłbyś nagrać filmik z klepaniem na wolnych obrotach, przy 1200 obrotach i przy tym dźwięku przechodzenia z "zgrzytający" pomruk diesla?. Bardzo chętnie porównałbym to ze swoimi doświadczeniami słuchowymi.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 06 sie 2010, 22:05

Z nagrania nic nie wyjdzie - próbowałem nagrać telefonem ale chyba za słaby telefon. Inna sprawa że znalazłem materiał o odpowietrzaniu hydropopychaczy i jak zastosowałem sie do instrukcji toklepanie sie jakby zmniejszyło ale nie wiem czemu -może się wytarł wałek... .
Ale znalazłem tu na forum temat o klepaniu pochodzącym od Vacupompy -podobno ustaje po naciśnięciu pedału hamulca . Sprawdzałeś ?

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 10 sie 2010, 10:56

P@weł pisze:Z nagrania nic nie wyjdzie - próbowałem nagrać telefonem ale chyba za słaby telefon. Inna sprawa że znalazłem materiał o odpowietrzaniu hydropopychaczy i jak zastosowałem sie do instrukcji toklepanie sie jakby zmniejszyło ale nie wiem czemu -może się wytarł wałek... .
Ale znalazłem tu na forum temat o klepaniu pochodzącym od Vacupompy -podobno ustaje po naciśnięciu pedału hamulca . Sprawdzałeś ?
Vacum sprawdziłem już na samym początku. To nie ona klepie.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

suchar306
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 05 cze 2010, 08:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: suchar306 » 23 paź 2010, 07:55

Witam mam taki sam problem co kolega opisuje motor 2,5 TDI 150 km 4tys po wymianie wałków i hydrauliki + zwiekszona dawka na pompie problem występuje od kilku dni
jakieś nowe pomysły co to może byc ?

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 23 paź 2010, 12:40

suchar306 pisze:Witam mam taki sam problem co kolega opisuje motor 2,5 TDI 150 km 4tys po wymianie wałków i hydrauliki + zwiekszona dawka na pompie problem występuje od kilku dni
jakieś nowe pomysły co to może byc ?
Nie muszą być nowe pomysły ,wystarczy że kupiłeś badziewną "hydraulikę" i po 4 tyś się wys..ła ,nie puszczam słów na wiatr ,już takie przypadki były ... chcesz mieć spokojniejszą głowę to ściągnij dekle
ps. gdzie i jakiej firmy kupowałeś w/w części

suchar306
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 05 cze 2010, 08:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: suchar306 » 23 paź 2010, 13:28


kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 24 paź 2010, 11:35

suchar306 pisze:http://allegro.pl/walki-rozrzadu-2-5-td ... 16644.html

Taki zestaw kupiłem
Ja myślę że powinieneś sprawdzić te swoje wałeczki gdyż opis z aukcji tego gościa budził już nieraz kontrowersje.....

suchar306
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 05 cze 2010, 08:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: suchar306 » 24 paź 2010, 15:20

Możesz bardziej sprecyzować swoją wypowiedz tzw że są do d..y?
w środe jestem umuwiony u mechanika i będzie jesne. Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga