Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 2.6 V6] Nie działają szyby i szyberdach

Elektryka
ODPOWIEDZ
vistrad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lip 2010, 15:08
Lokalizacja: Szczecin

[C4 2.6 V6] Nie działają szyby i szyberdach

Post autor: vistrad » 11 lip 2010, 16:27

Witam, niestety nie znalazłem odpowiedzi na forum.

Rok temu zaczął się problem z szybą od strony pasażera - przycisk od strony pasażera czasami działał, czasami nie. Problem zniknął po jakimś czasie więc nie podjąłem prób dochodzenia czym był spowodowany.

Następnie kilka tygodni temu zaczął się problem z zamkiem centralnym, po otworzeniu drzwi przez ok 15 sekund słychać syk (podejrzewam, że pompka centralnego) i nie można zamknąć drzwi. Po ustaniu syku drzwi można zamknąć.

Najbardziej upierdliwa część zaczęła się ok tydzień temu. Okna nie opuszczały się przez kilka pierwszych minut po odpaleniu samochodu. Zauważyłem też, ze opuszczają się odrazu pod warunkiem, że wciśnie się przyciski opuszczania szyb po przekręceniu stacyjki do pozycji w której świecą się kontrolki, ale jeszcze przed odpaleniem samochodu.

Dziś szyby przestały działać zupełnie, nie działa też szyberdach i zgasła część diod podświetlających prędkościomierz i resztę zegarów, rónocześnie zniknął sygnał dźwiękowy o zapalonych światłach oraz ostrzeżenia o rezerwie paliwa.

Czasami przy gaszeniu silnika podświetlenie przycisków opuszczania szyb działa przez ułamek sekundy i gaśnie ale przez resztę czasu nie świecą.

Czy ktoś z was, spotkał się z takim problemem?

Wiem, że na początek należałoby sprawdzić bezpieczniki, ale nie wiem gdzie one się znajdują, te wewnątrz kabiny które widać po otworzeniu drzwi kierowcy sprawdzałem wszystkie - nie są przepalone. Te w podszybiu także sprawdzałem i tez nie są przepalone (przynajmnie te standardowe - nie wiem jak się sprawdza kostki).

Z góry dziękuję za pomoc i przepraszam jeśli jednak gdzieś jest już poruszony ten wątek.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2010, 21:10 przez vistrad, łącznie zmieniany 1 raz.

vistrad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lip 2010, 15:08
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: vistrad » 12 lip 2010, 19:23

Rozumiem, że nikt nie ma odpowiedzi, może jakieś sugestie chociaż?

[ Dodano: 2010-07-13, 00:21 ]
Witam, może to coś podpowie.

Dowiedziałem się, że za sterowanie szyb odpowiadają przekaźniki 329 i 203 umieszczone nad progiem, po lewej stronie nóg kierowcy.

Odpowiednio za otwieranie i domykanie szyb od strony kierowcy jest to przekaźnik 329 a od strony pasażera jest to przekaźnik 203.

Czy to możliwe, że te przekaźniki są odpowiedzialne z mój problem i jeśli tak, to czy możliwe jest że padły jednoczesnie?

Ze schematu instalacji elektrycznej widzę, że wystepuje też coś co się nazywa "Power window/sunroof control module" ale kompletnie nie mam pojęcia co to jest ani gdzie się znajduje.

Jakieś pomysły?

klesk1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork

Post autor: klesk1986 » 13 lip 2010, 00:58

Witam,

rzeczywiście kolego masz trochę problemów z tą elektryką.

Szyby i szyberdach - najprościej by było jakbyś podmienił wspomniany "Power window/sunroof control module" na sprawny. Objawy wskazują na niego, bo jest on odpowiedzialny za te obydwa elementy. Poniżej dałem ściągawkę z lokalizacją i opisem różnych elementów elektryki w naszych samochodach. U mnie problemem z losowo niedziałającymi szybami były po prostu przełączniki.

audi c4 elektryka.doc

Jeżeli chodzi o problemy z licznikiem to stawiałbym na wilgoć (może gdzieś Ci woda podcieka), zimne luty lub ewentualnie problemy regulatorem napięcia i spowodowało to przepięcie (mniej prawdopodobne).

Sygnalizacja nie wyłączonych świateł jest to osobny obwód od licznika, zacząłbym od prozaicznej sprawdzenie krańcówki w drzwiach kierowcy (zapala Ci się oświetlenie kabiny po ich otwarciu?).

Masz trochę tego wszystkiego do sprawdzenia, jeżeli potrafisz czytać schematy elektryczne i znasz się co nieco na elektryce to poradzisz sobie bez większego problemu. W przypadku problemów pisz na forum, postaram się co nieco podpowiedzieć.

vistrad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lip 2010, 15:08
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: vistrad » 13 lip 2010, 01:08

Na poczatek -wielkie dzięki za odpowiedź!

Jutro wykonam po kolei wszsytko i zobaczymy czy coś pomoże.

Jest jeszcze jedna sprawa, w natłoku lektury na forum trafiłem na temat, w którym opisany był problem szyb i syku przy otwieraniu centralnego zamka. Podobno - pompka ma tez jakiś związek z szybami. Wypalone ścieżki (w moim przpadku może tak byc bo faktycznie nie przejmowałem się tym sykiem i nie zwalczałem tego - więc pompka mogła być przeciążona) mogą mieć wpływ na szyby.

Moje działania:
1. Zlokalizuję i zlikwiduję nieszczelność w układzie centralnego zamka.
2. Zakupię pompkę i ją wymienię.

Pytanie, czy krok 2 ma sens? centralny działa. Inaczej: czy faktycznie pompka może mieć coś wspólnego z szybami i szyberdachem.

klesk1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork

Post autor: klesk1986 » 13 lip 2010, 01:16

Witam,

co do pompki to się wstrzymaj póki co, no chyba, że masz nadmiar pieniędzy. Rzeczywiście jest ona połączona razem z sterownikiem "Power window/sunroof control module", ale zanim zaczniesz wydawać pieniądze po prostu na czas diagnostyki szyb odłącz wogóle pompkę centralnego zamka.

Dokładne schematy elektryczne do Twojego modelu masz w poniższym linku:
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1995/A6/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/

Ciebie na dzień dzisiejszy interesują głównie:
Power Window Circuit (1 of 2)
Power Window Circuit (2 of 2)
Sunroof Circuit

Co do centralnego zamka to rzeczywiście długi syk będzie oznaczać najprawdopodbniej nieszczelność.

vistrad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lip 2010, 15:08
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: vistrad » 13 lip 2010, 01:40

Na pewno nie mam za dużo pieniędzy, nie mam też ochoty ich bez sensu wydawać.

Pompki narazie nie będę kupował.

Nie mam pojęcia o elektryce, schematy czytam na czuja i logikę. Widzę, że na schemacie Power Window Circuit 1/2 jest zaznaczony Power Window/Sunroof Module, jest on otoczony przerywaną kreską, a pod nią jest napis Auxiliary Relay Panel 2 (od tej pory będę go nazywał ARP2) . Na innym schemacie wymieniony ARP2 jest w miejscu w którym sprawdzałem wcześniej przekaźniki 329 oraz 203. Czyli jest to właśnie opisany na scemacie ARP2 tudzież Power Window Sunroof Control Module.

Moje pytanie, co mam z ta wiedzą zrobić? czy to oznacza, że przekaźniki jednak wysiadły naraz, czy też może cała listwa w której siedzą przekaźniki jest w jakiś sposób uszkodzona?

Czy ARP2 jest tożsame z Power Window Sunroof Control Module? czy to jest tak naprawdę to samo?

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 13 lip 2010, 10:11

klesk1986, za ten scheamat powinienes dostas co najmniej super usra.a jzu pomogl to zalozyciel tematu powinien ci bezwzglednie zaznaczyc.jako ze jest to twoj plik badz tak dobry i umiesc go w dziale schamtow elektrycznych.to jest zbior inofrmacji ktorych nigdzie w jednym miejscu nie mozna znalezc.wiec powinno to byc obowiazkowo zapisane na przyszlosc.

[ Dodano: 2010-07-13, 10:16 ]
vistrad, o ile dobrze kojaze to od szyb jest taki wiekszy przekaznik w nogach kierowcy.musisz rozebrac boczek przy slupku dzwi.jeden wkret pod maskownica okragla.musisz ta srube wykrececic do konca i wyjac.nastepnie wysuwasz ta oslone w strone slupka srodkowego.musisz uwazac na gornej czesci bo jest delikatna i wsunieta tylko w zatrzaski.mysle ze problemem bedzie ten modol.

vistrad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lip 2010, 15:08
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: vistrad » 13 lip 2010, 10:26

Dzięki za odpowiedź.

Czyli powinienem wyjąć całą skrzyneczkę w której siedzą przekaźniki?

I wtedy albo przeczyścić styki/sprawdzić czy są przepalenia/przetarcia. Albo do wymiany?

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 13 lip 2010, 10:30

vistrad, nie wyjmiesz obawiam sie calej skrzynki.jak rozbierzaesz boczek zuci ci sie w oczy jedna wieksza kostka wyzsza i wieksza niz pozostale.u mnie to ona odpowiadala za szyby.wg schamatu jest tam 2 przekazniki natomiast u mnie jest to tak jakby zbiorczo czyli jedno pudelko zajmuje oba te gniazda.jesli padly ci oba na raz to najprawdopodobniej masz tez to w jednym module.mysle ze powinienes tym sie zajac jak najpredzej bo jesli nie wiadomo co sie dzieje to moze sie stac tak ze zjarasz slilniczki szyb jak modol poda ci prad na sile na zamykanie przy zmknietych szybach,moze dymic moze byc drogo :roll: :roll: :roll:

[ Dodano: 2010-07-13, 10:32 ]
vistrad, kliknij koledze ktory podrzucil ten schemat okienko pomogl pod jego odpowiedzia.bo zapodal cos co sie przyda na przyszlosc

vistrad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lip 2010, 15:08
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: vistrad » 13 lip 2010, 10:44

Ok, czyli mówiąc o module domykania szyb mamy na myśli przekaźnik 329. Duży zajmujący 2 gniazda. Już się tam dostałem. Jest tam też mniejszy przekaźnik 203. Na forum elektroda.pl znalazłem temat, w którym są one opisane jako odpowiednio przekaźnik przełączników od strony kierowcy i nastepny przekaźnik odpowiadający za przycisk od strony pasażera.

Tylko co mam z nimi zrobić? wyjąłem je i przeczyściłem styki bo były zaśniedziałe, duży przekaźnik wyjąłem z osłony - w środku nie widać uszkodzeń czy też przepaleń.

Przekaźniki cykają po przekręceniu kluczyka w stacyjce.

Zastanawiam się nad jedną sprawą. Na forum tu i na elektrodzie czytałem że jak się podłącza do samochodu zamykanie drzwi, okien i szyberdachu z pilota to mozna to podłączyć do pompki centralnego. Jak narazie jest to jedyny element, który łączy wszystkie elementy które wysiadły naraz (szyby, szyberdach).

klesk1986 pisał, żeby narazie odpuścić pompkę, więc chwilowo oprócz uszczelnienia układu nic nie będę z nią kombinował. Ale zastanawiam się co mam zrobić z tymi przekaźnikami?

sprawdzić napięcie, szukać przetarć na kablach?

[ Dodano: 2010-07-13, 10:45 ]
A koledze za ten schamt kliknąłem już wczoraj, świetny jest ten schemat, właśnie takiego czegoś szukałem na sieci i nie mogłem znaleźć.

klesk1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork

Post autor: klesk1986 » 13 lip 2010, 22:02

Witam,

zgodnie z życzeniem dorzuciłem plik z rozpiską elektryki do schematów elektrycznych w ważnych tematach, link do postu poniżej:
c4-all-schematy-elektryczne-klimatyzacja-vt10410.htm

Wracając do tematu, trzeba by poważnie przeanalizować schematy. Ja bym zrobił to w następujący sposób:
1. Odłączyć wtyczkę od pompki centralnego zamka. Jeżeli jest sterowanie z pilota centralnym zamkiem niefabryczne sprawdzić czy coś się nie rozpieło/zwarło.
2. Sprawdzić stan kabli na łączeniu budy i drzwi - czy nie są popękane lub przerwane.
3. Podmienić bezpieczniki termiczne (circuit breaker) w skrzynce pod maską (auxaliry relay panel 1).
4. Odłączyć przekaźnik od automatycznego domykania szyb (nr 3 w skrzynce pod lewą nogą kierowcy - auxaliry relay panel II)
5. Podmienić sterownik elektrycznych szyb (Power Window/Sunroof control module) na sprawny.

To tak w skrócie, może akurat pomoże. Może warto byłoby jeszcze odłączyć elektryczny zszyberdach - może robić też zwarcie.

vistrad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lip 2010, 15:08
Lokalizacja: Szczecin

Problemy rozwiązane.

Post autor: vistrad » 21 lip 2010, 14:16

1. Nieszczelność instalacji centralnego zamka była w klapie. Gumka uszczelniająca tłoczka siłownika była sparciała. Wymieniłem na podobną, silikonową z innego siłownika, który kupiłem za 30 zł. Dość drogo jak na jedna małą gumeczkę, ale centralny działa bez problemu.

2. Zamykanie szyb zaczęło działać po wymianie modułu/sterownika/przekaźnika* szyb czyli kostki 329 znajdującej się w skrzynce po lewej stronie nóg kierowcy. Przekaźnik kosztował mnie 50 zł na lokalnym złomowisku - oczywiście używka, o nowy nawet nie pytałem w serwisie.

*wybrać właściwe.

3. nadal nie wiem, dlaczego przekaźnik padł i dlaczego jednocześnie przestało świecić część podświetlenia deski rozdzielczej oraz zniknął sygnał włączonych świateł i żebraka. mam nadzieję, że to przypadek. Ale będę sprawdzał w wolnej chwili.

Dzięki wszystkim za pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. Pozdrawiam i czekam na możliwość odwdzięczenia się.

klesk1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork

Post autor: klesk1986 » 21 lip 2010, 17:54

Na początek sprawdź czy Ci gdzieś woda nie podcieka. Jest tam kilka punktów przez które może wpłynąć woda
- skrzynka bezpieczników na podszybiu,
- zatkane, źle zamocowane odpływy,
- nieszczelna przednia szyba.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga