Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAT 2,5 115 KM] Czy panewki, tłoki oraz korbowód do wymiany

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
marcinsliwa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 paź 2008, 17:59
Lokalizacja: Nowy Sącz

[AAT 2,5 115 KM] Czy panewki, tłoki oraz korbowód do wymiany

Post autor: marcinsliwa » 04 lip 2010, 16:06

Witam.
Silnik w mojej dziecinie coraz gorzej pracował.
Postanowiłem zaglądnąć pod głowice. Okazało sie że są 'potworne' wżery w gniazdach zaworów i głowicy. Głowica została wyspawana i szlifowana, gniazda dotarte do zaworów.
Kolejnym krokiem było ściągnięcie miski olejwej. Zauważyłem iż mam boczne luzy pomiędzy korbowodem a wałem:

a po wyciągnięciu panewki i wał wygląda następująco:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pytanie brzmi, jak w temacie oraz czy po uszczelnieniu głowicy należy wymieniać pierścienie na tłokach. Prosze o pomoc.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 05 lip 2010, 10:12

marcinsliwa, jak już masz w połowie rozebrany silniczek, to wyjmij już blok i oddaj wał do szlifowania i do tego nowe panewki, bo później będziesz musiał rozbierać wszystko od nowa, a tak będziesz miał raz a porządnie.
Panewki nie wyglądają dobrze. A wał do póki nie zmierzysz nie powiesz dokładnie.

Krzysiek271
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 17 kwie 2008, 21:18
Lokalizacja: Police

Post autor: Krzysiek271 » 05 lip 2010, 17:58

luz na boki będziesz miał nawet na nowych panewkach jeśli wszystkie wyglądają tak jak na zdjęciach to nie jest żle decyzja należy do ciebie albo kapitalny remont lub tylko głowica i pierścienie i też będzie śmigać jeśli będziesz składał na starych panewkach to nie pomyl kolejności :-)

marcinsliwa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 paź 2008, 17:59
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: marcinsliwa » 12 lip 2010, 22:22

Przepraszam ze tak długo nie odpowiadałem ale nie miałem kiedy.
Olej lany do silnika to Midland 10W40, obecnie zmieniłem na Mobil.
Zrezygnowałem z panewek i pierścieni. Tak jak kolega wyżej pisał, jak wymiana panewek to i wał do szlifowania, nowe pierścienie itp. a wszystko wiąze sie z kosztami... sprawdziłem pierścienie na pierwszym tłoku z którego były panewki wg kilku mechaników nie było sensu w interwence do korbowodu. Złożyłem głowice, ustawiłem rozrząd (na 'oko' tj miałem problem z pompą, bo ustawienie korbowodu do wałka jest bajecznie proste), i jak narazie nie mam powodów do narzekania. Zrobiłem przez weekend 600km i jestem zadowolony. Tylko jest jedem problem, nie mooge połączyc sie z komputerm. Chciałem sprawdzić kont wtrysku i dawke paliwa... i za żadne skarby nie moge. Czytałe kilka pastów na te tematy ale żadem sposób nie skutkóje. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga