Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.4] błąd jednostki sterującej przepustnicą

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
grzesiek_wroc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wrocław

[A6 C5 2.4] błąd jednostki sterującej przepustnicą

Post autor: grzesiek_wroc » 29 cze 2010, 17:39

Witam. Ponieważ temat dotyczy zarówno skrzyni biegów, silnika i błędów Vag postanowiłem umieścić go tutaj. Jeżeli nie powinien się tutaj znaleźć proszę o przeniesienie.
Ponieważ zauważyłem ostatnio moim zdaniem niepokojące zachowanie się skrzyni biegów (lekkie szarpanie przy zmianie podczas jazdy, mocniejsze przy zmianie podczas postoju z P na R lub D, zamulenie czyt. strata mocy i taka zawiecha pomiędzy biegiem 3 a 4) pojechałem do speców od automatów po poradę. Pan przejechał się (stwierdził że skrzynia przekłada w porządku, trochę jakby minimalnie była spóźniona ale ok). Zrobił również diagnostykę skrzyni (wyskoczył błąd 526 - współczynnik świateł stop nieprawidłowy sygnał) i diagnostykę silnika i wyskoczyły błędy :
17547 adaptacja mieszanki ,system zbyt bogaty
17536 bank 1 powietrze adaptacyjne mieszanki, system zbyt ubogi
17538 bank 2 powietrze adaptacyjne mieszanki, system zbyt ubogi
16518 bank 1 sonda 1 brak aktywności
17978 zablokowana jednostka sterująca silnika
17967 jednostka sterująca przepustnicą
17973 jednostka sterująca zaworem przepustnicy J338 dolne zatrzymanie nie osiągnięte
Wszystkie błędy oprócz 17967 udało się wykasować. Co teraz powinienem zrobić? Na mój rozum powinienem udać się do mechaniora żeby przeczyścił przepustnicę (zrobił adaptację???) i ponownie ustawił prawidłowe kąty wtrysku. Co myślicie o pozostałych błędach w szczególności tez z sondą? Czy samo wykasowanie błędu załatwia sprawę? Czy może to mieć coś wspólnego z wysokim ponad 20 litrowym spalaniem gazu (ten problem opisywałem w innym temacie all-c5-v6-duze-spalanie-lpg-vt5605,45.htm i all-c5-v6-duze-spalanie-lpg-vt5605,105.htm)?
Pozdrawiam.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 30 cze 2010, 12:55

Błąd 17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings - czyli pierwsze co, to dokładne czyszczenie przepustnicy i adaptacja (obowiązkowo). Jak się nie uda, to problem może być z samym modułem. Co do wysokiego spalanie lpg - IMO przepustnica nie jest przyczyną. Raczej coś z ustawieniem instalacji (na co wskazują inne błędy). Pojeździj jeszcze trochę i ponownie sprawdź błędy na vagu. Na benzynie też pali więcej niż powinien?
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 30 cze 2010, 20:32

grzesiek_wroc pisze:Ponieważ temat dotyczy zarówno skrzyni biegów
skrzynia moim zdaniem ma tu najmniej winy
a to jak się zachowuje to wina reszty błędów
na początek zajmij się przepustnicą tak jak kolega wyżej napisał
potem skasuj błędy i zobacz jakie powrócą
dawka moim zdaniem jest związana z przepustnicą i może od niej wywalać takie błędy, jeżeli nie będzie miała związku, to do zawodników od LPG trzeba będzie się wybrać aby zbadali instalację
czasami wywalane są błędy z sondami, problem poważny się rodzi gdy nie można ich usunąć, dlatego na początek jazda z przepustnicą
wypadałoby sprawdzić, słynny eżektor i odmę

Awatar użytkownika
grzesiek_wroc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: grzesiek_wroc » 02 lip 2010, 07:37

krisker pisze:Na benzynie też pali więcej niż powinien?
No i tu problem, bo nigdy nie sprawdzałem. Nie mam Fis-a a zawsze się znajdują inne wydatki niż zalewanie do pełna Pb :-/
goly191 pisze:na początek zajmij się przepustnicą tak jak kolega wyżej napisał
Tak zrobię i opiszę czy pomogło. Dzięki i pozdrawiam

@mail
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:50
Lokalizacja: PL

Post autor: @mail » 05 lip 2010, 16:51

nie rozwijam nowego tematu lecz dołączam się do znalezionego może nam to przybliży problem;
autko bez gazu;

przed wymianą katów wstępnych było:
16805,16815- Warm Up Catalyst Bank 1,2 Efficiency Below Threshold

po (moim zdaniem- niepotrzebnej) wymianie katów wstępnych jest:
17544,17546- Fuel Trim: Bank 1,2 (Add) System too Lean
16891- Idle Control System RPM Higher than Expected

'obroty biegu jałowego skaczą,sondy wariują wszystkie 4 (zimne auto stabilne sondy poniżej 200mV,ciepłe autko 100-600mV skaczą)'

mechanicy,diagności wskazują na sterowanie przepustnicą i sondy,a ja myślę,że to może wstępne katalizatory tak zadziałały na auto;
nie chce mi się wierzyć,że nagle po wymianie katów padła przepustnica lub 4 sondy naraz:

proszę o sugestję

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 05 lip 2010, 19:40

@mail pisze:16891- Idle Control System RPM Higher than Expected
16891 - regulacja biegu jałowego - obroty poniżej wartości wymaganej
możliwe przyczyny:
- jednostka sterująca przepustnicą
czyli na początek wypada zrobić adaptację przepustnicy (wcześniej skasować błędy, aby ich nie było)
http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9
jeżeli nie pomoże, przeczyścić przepustnicę
pozostałe błędy to dawki, wiec pochodzą od tego błędu

@mail
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 24 wrz 2009, 12:50
Lokalizacja: PL

Post autor: @mail » 05 lip 2010, 20:58

ok,dzięki za info;
obroty mam powyżej ale to chyba nie ma znaczenia;
popróbuję z przepustnicą choć bardzo mnie dziwi,że nagle zaczęło się wszystko w momencie odpalenia motoru po wymianie katów przednich,podczas odbierania auta z warsztatu ?
oto jest zagadka;

daniel 12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 paź 2013, 19:05
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: daniel 12 » 26 gru 2013, 11:14

Witam posiadam audi a6 4.2 z 2003 roku i pojawia się następujący błąd 16805 bank 1 czy ktoś wie co to oznacza?

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 26 gru 2013, 11:26

16805 Warm Up Catalyst Bank 1
Ostatnio zmieniony 27 gru 2013, 14:35 przez xoslox, łącznie zmieniany 1 raz.

daniel 12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 paź 2013, 19:05
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: daniel 12 » 26 gru 2013, 13:06

Dzieki za odpowiedz. Moglbys podpowiedziec jak to rozumiec? Jestem troche laikiem w tych sprawach i nie znam angielskiego. :( Kod byl kasowany, ale po kilku godzinach powraca. To jest jedyny kod.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 26 gru 2013, 17:08

daniel 12 pisze: Kod byl kasowany, ale po kilku godzinach powraca.
błąd dotyczy kata, warto byłoby podjechać na emisję spalin, i sprawdzić z obu stron w celu porównania
a tu poczytasz o błędzie, tragedii nie ma, chyba że zatkany będzie fest to się tym zająć
http://www.google.pl/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1

daniel 12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 29 paź 2013, 19:05
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: daniel 12 » 27 gru 2013, 09:33

Dzieki za informacje :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga