Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 1.8T 150km] czerwona turbina

Silniki benzynowe
dawid22242
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 cze 2010, 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz

[A6 C5 1.8T 150km] czerwona turbina

Post autor: dawid22242 » 20 cze 2010, 16:07

mam taki problem ze robi mi sie czwrwona turbina podczas jazdy. Autko zaczeło mi duzo palic. Moc ma jakby wieksza bo czuje ze sie lepiej zbiera. Mam wrazenie ze benzyna spala mi sie w turbinie i dlatego sie grzeje do czerwonosci. Tylko co jest Przyczyna tego zjawiska??? Sprawdziłem wszytkie weze do turbiny dałem turbo do regeneracji, wymieniony przepływomierz, sprawdzony katalizator, na komputerze nie mam zadnego błedu. Byłem u kilku mechanokow i nikt nie zna trafnej przyczyny a turbo jak było czerone tak jest. Może miał ktos podobny problem i jakos go rozwiazał. Prosze o pomoc i z gory dziekuje.

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 20 cze 2010, 20:33

witam, co do czerwonej turbiny to w tym silniku w sumie normalka,
jezeli jezdzisz dosyc dynamicznie to ona bedzie swiecila w nocy,
a przy bardzo ostrym "butowaniu" :-D robi sie biala od temperatury.

A od kiedy zaczelo Ci auto lepiej sie zbierac i duzo palic ?
Robiles jakis program, chip wlutowales?

dawid22242
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 cze 2010, 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: dawid22242 » 23 cze 2010, 00:39

no własnie nic nie chipowałem. Auto zaczeło mi szarpac i na kompie wyszło ze przepływomierz lezy wiec wymieniłem na nowy i wtedy zauwazylem ze turbina sie czerwona robi. Auto jak szarpie tak szarpie. No raczej nie jest to normalne zjawisko bo spalanie mam na poziomie 14,5l na setke a wczesniej zamykałem sie w 11litrach. Na kompie nie mam zadnego błedu wiec nie wiem co jest przyczyna. Moze ktos cos podpowie.

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 24 cze 2010, 22:11

dawid22242 pisze:no własnie nic nie chipowałem. Auto zaczeło mi szarpac i na kompie wyszło ze przepływomierz lezy wiec wymieniłem na nowy i wtedy zauwazylem ze turbina sie czerwona robi. Auto jak szarpie tak szarpie. No raczej nie jest to normalne zjawisko bo spalanie mam na poziomie 14,5l na setke a wczesniej zamykałem sie w 11litrach. Na kompie nie mam zadnego błedu wiec nie wiem co jest przyczyna. Moze ktos cos podpowie.


rowniez mam ostatnio zawyzone spalanie, swiece, cewki itd. ogolnie wszystko idealne,
jedynie zostaje zasyfiona przepustnica (czasami tez szapie jak szybko odejme i dodam gazu)
no i musze wymienic filtr paliwa, pewnie od nowosci nie wymieniany i wazy z 3 kg :lol:

P.S.
Mozliwe ze u Ciebie rowniez trzeba wyczyscic przepustnice, zrobic adaptacje,
(wtedy bledy nie wyskakuja)

dawid22242
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 cze 2010, 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: dawid22242 » 02 lip 2010, 02:00

wszystko powymieniane na nowe a problem dalej sie pojawia. Nie wiem co dalej. Jeden gosciu mi powiedział ze turbo ładuje za mocno i stad sie robi czerwone. Podobno na zaworze baypass jest jakas regulacja ale zeby do niej dojsc trzeba turbo wyjac. Wie ktosc moze jak to wyregulowac??

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 02 lip 2010, 22:27

dawid22242 pisze:wszystko powymieniane na nowe a problem dalej sie pojawia. Nie wiem co dalej. Jeden gosciu mi powiedział ze turbo ładuje za mocno i stad sie robi czerwone. Podobno na zaworze baypass jest jakas regulacja ale zeby do niej dojsc trzeba turbo wyjac. Wie ktosc moze jak to wyregulowac??
ale czy Twoj "problem" to tylko "czerwona" turbina??

malutki83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 24 maja 2011, 20:28
Lokalizacja: gd

Post autor: malutki83 » 24 maja 2011, 21:50

ktoś wie jak to się skończyło bo mam od ponad miesiąca podobny prolem

wymieniona przepływka sondy, świece
sprawdzone wtryski, ciśnienie paliwa
wymieniona turbina na nowke

i nawet jak jade 120 km/h to turbina sie świeci

silnik AWT

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 25 maja 2011, 12:09

malutki83 zrozum, że czerwona turbina w tym silniku to norma ;p Pytałem kiedyś o to mechanika, to odparł, że nawet w Polonezie 1.5 można było rozgrzać do czerwoności kolektor wydechowy, więc nie powinna mnie dziwić świecąca turbina w trochę mocniejszym motorze ;) Po prostu masz argument dlaczego TRZEBA turbinkę chłodzić przed wyłączeniem ;)

malutki83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 24 maja 2011, 20:28
Lokalizacja: gd

Post autor: malutki83 » 25 maja 2011, 14:30

ale mi sie takze raz zapaliło sie ciśnienie oleju bo tak sie rozgrzał olej.

i uwarzam że przy jeździe ok 100 km/h to raczej nie powinna świecić, wiem ze swieci jak ja pałujesz ale mi świeci nawet ja nie przekraczam 3 tys obrotów.

i dodam ze wcześniej sie tak nie działo bo czesto zaglądam pod maske.

sprawdze jeszce chyba katalizator

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 25 maja 2011, 17:40

No u mnei się świeci jak do około 3tys obr jeżdżę, to lekko czerwona jest już. Ale racja, katalizator możesz mieć zapchany jak się aż tak świeci.

malutki83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 24 maja 2011, 20:28
Lokalizacja: gd

Post autor: malutki83 » 25 maja 2011, 19:53

ale spadku mocy niema na hamowni wypluł 148 km i to mnie troszke zastanawia

Driv33r
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 09 gru 2010, 12:02
Lokalizacja: Pleśna/Tarnów

Post autor: Driv33r » 25 maja 2011, 20:22

mi pali 15l / 100km i tez próbowałem z tym cos zrobic i nic nie pomogło 300km na baku na hamowni wycisłem 154kucyki a wszystko jest super a samochód jak tyle palił tak pali dalej !


tu jest mój temat :

a6-c5-audi-18t-150km-aeb-pytanie-vt35083.htm
Audi A8 D3 4.0TDI ( Mapa na 324KM/760Nm)

Kompletne Rozrządy 2.7 TDI , 3.0 TDI , 4.0TDI w Bardzo Dobrych Cenach !

Blokady Rozrządu 2.7 3.0 V6 4.0 V8 Tdi Audi VW

Zapraszam Sławek ! PW

malutki83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 24 maja 2011, 20:28
Lokalizacja: gd

Post autor: malutki83 » 26 maja 2011, 12:47

Driv33r pisze:mi pali 15l / 100km i tez próbowałem z tym cos zrobic i nic nie pomogło 300km na baku na hamowni wycisłem 154kucyki a wszystko jest super a samochód jak tyle palił tak pali dalej !


tu jest mój temat :

a6-c5-audi-18t-150km-aeb-pytanie-vt35083.htm
tylko że u mnie problemem jest grzanie sie turbiny i kolektorów a nie spalanie,
pozdrawiam

[ Dodano: 2011-06-18, 10:04 ]
byłem na afr i jest wszytko ok wiec juz niewiem czemu tto sie grzeje skłąd mieszkaniki tez ok

pawo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 19 lis 2011, 14:20
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: pawo » 19 lis 2011, 15:07

U mnie jest podobny problem z tym że wymieniłem turbinę na zupełnie nową po założeniu okazało się że po 3 minutach rozgrzewa się ona do czerwoności.

Komputer nie wykazuje żadnych błędów katalizator, wszystkie przewody wyczyszczone interculler czysty wymienione zostały termostat, wtryski, regulacja ciśnienia paliwa, rozrząd ustawiony poprawnie a problem trwa nadal

Auto dużo pali w granicach 11 - 15l/100

ponownie został wymieniony olej 5W50 i po dwóch dniach okazało się że jest czarny jak w disel'u cooznaczało by że jest spalany w turbie.
Mechanik który sie tym zajmuje mówi że powodem grzania się turba jest niespalone paliwo które dostaje się do turba tam się spala i to powoduje niesamowite temperatury w turbie

Poprzednia turbina po wyciągnięciu była cala spękana a zaworek od turba dosłownie był wbity w katalizator co oznacza że powodem również mogły być wysokie temperatury

Dlatego proszę o pomoc gdyż brak już pomysłów jak rozwiązać problem, turbo zaczyna się rozgrzewać już na wolnych obrotach zaraz po odpaleniu auta

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 11 gru 2011, 14:29

pawo pisze:Dlatego proszę o pomoc gdyż brak już pomysłów jak rozwiązać problem, turbo zaczyna się rozgrzewać już na wolnych obrotach zaraz po odpaleniu auta
Cos sie ruszylo w temacie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga