Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2001 2.5 180KM AKE] n75 vs n18 sprawność zaworów?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
krolikkuba
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 06 kwie 2010, 22:34
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C5 2001 2.5 180KM AKE] n75 vs n18 sprawność zaworów?

Post autor: krolikkuba » 19 cze 2010, 22:44

Witam
Zrobiłem szybki test zaworków.
W zaworze n18 czarnym gdy dmucham do wlotu nr 1 na górze to powietrze wylatuje nr 2 środokowym(słabo wylatuje ), oraz odwrotnie gdy dmucham do nr 2 środkowego to wylatuje nr 1 górnym (tu wylatuje troszke lepiej)
Natomiast w zaworze n75 białym gdy dmucham do nr 1 górnego do wylatuje dobrze w nr 2 środkowym,lecz gdy dmucham do nr 2 środkowego to wylatuje nr 3 na samym dole (bardzo dobrze wylatuje powietrze)
Moje pytanie czy tak ma być? czy któryś zawór jest popsuty :-/

Obrazek
krolikkuba

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 19 cze 2010, 23:04

kolego ja zrobilem taki test:

sciagnalem pokrywe silnika, druga osoba odpala silnik i ja patrzalem jak pracuje sztanga od gruszki. u mnie sztanga wchodzila tak na 2/3 plynnie a pozniej krotkimi skokami podciala do gory. diagnoza: albo przytarte (zabrudzone) lopatki w turbo albo N75 walniety.

Najlepszym sposobem jest podmiana zaworkow od kogos i zobaczyc jak pracuje i jak sie jezdzi. u mnie byl uszkodzony zaworek i kupilem odrazu N75 i N18 uzywane za 100 komplet.

Jedna uwaga - jak podmienisz zaworki to nie patrz na pierwsze odpalanie poniewaz pompa VACUM musi wypelnic uklad podcisnieniowy wiec trzeba go zgasic i odpalic jeszcze raz. Przy drugiej probie powinno byc wszystko OK.

Zycze powodzenia

krolikkuba
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 06 kwie 2010, 22:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krolikkuba » 19 cze 2010, 23:37

dziś na włączonym silniku patrzylem na sztange i podczas dodawania gazu gdzies do 3tys obr to widac było ruch sztangi, według logów mam martwy egr, a więc myślę że zawór n18 do wymiany

W linkach umieszczam zdjęcia n18 i n75, jeden firmy audi a drugi renault :shock:
czy widział ktoś kiedyś coś podobnego? :-?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0af ... 67d0a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8dc ... c6ec4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/524 ... 98e8b.html

[ Dodano: 2010-06-21, 13:13 ]
zamieniłem zaworki sztanga na turbo sie nie podnosiła, a poza tym nic się nie zmieniło.

Ogólnie nie ma podciśnienia pomiędzy n18 a EGR, zdjąłem wąż i nic nie ciągnęło.
Z tego chyba wynika że muszę załatwić n18 na zamianę i sprawdzić czy będzie działało.
Czy byłby ktoś pomocny z okolic Radomia? :-)
krolikkuba

RafałA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 07 cze 2009, 14:22
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: RafałA6 » 04 lip 2010, 12:11

A powiedzcie mi taką rzecz. Czy po czyszczeniu zaworu n75 czy też n18 wyskoczy jakiś błąd ?? Bo chciał bym je sobie przeczyścić ale nie mam narazie czym pokasować błędy. A jak już te błędy będą to czy da się z nimi normalnie jeździć ? :)

Pozdrawiam
Rafał

Awatar użytkownika
k184
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 19 paź 2009, 17:31
Lokalizacja: skarlandia

Post autor: k184 » 06 sie 2010, 12:30

Witam :mrgreen: znalazłem ostatnio na pewnym forum instrukcję jak sprawdzić sprawnosć zaworków n75 i n18.(silnik 1.9 110km)

Pozwolę sobie zacytować odpowiedź jednego z użytkowników

"Jeśli chodzi o sprawdzenie działania N75 w Twoim przypadku to jest tak, że bez podania 12 na elektrozawór powinieneś zasysać bez problemu powietrze przez króciec VAC przy jednoczesnym zatkaniu palcem króćca ATM - wtedy powinien być swobodny przepływ zasysanego powietrza między OUT a VAC;
jeśli podasz 12 V na N75 to przy zasysaniu powietrza przez króciec VAC powinien być tylko swobodny przepływ pomiędzy VAC a ATM (przy zatkanym palcem króćcu OUT) - jeśli tak jest to N75 jest sprawny a jeśli nie to albo jest zabrudzony wewnątrz albo uszkodzony elektrycznie - pomiar rezystancji przy sprawnej cewce pomiędzy pinami N75 powinien się zawierać w zakresie 14-20 Ω."

Powiem wam zrobiłem test na 3ech zaworkach.Po podaniu napięci ani jeden nie zachował się tak jak w opisie, tzn nie było przepływu pomiędzy VAC a ATM. :-?..Dodam że tłoczki pracowały po podaniu napięcia.

I teraz nasuwa się pytanie czy opis działania zaworków jest prawidłowy :-/ , czy krótko mówiąc mam niesprawne zaworki?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga