Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C3 3.0 TDI] silnik BMK wymiana na ASB ?

Silniki wysokoprężne
Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

[A6 C3 3.0 TDI] silnik BMK wymiana na ASB ?

Post autor: Aron » 18 cze 2010, 19:07

Mój silnik z 2005r. o mocy 224KM ma oznaczenie BMK. Czy nowsze silniki np. 2008r o mocy 232KM mogą również mieć takie oznaczenie BMK, czy jest to niemożliwe?"
Ostatnio zmieniony 19 cze 2010, 14:01 przez Aron, łącznie zmieniany 1 raz.

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 18 cze 2010, 19:46

też mi się tak wydaje, ale jeden sprzedający na allegro twierdzi, że może mi sprzedać silnik z 2008r 232KM i że ma oznaczenie BMK! o ten: http://www.allegro.pl/item1068630908_si ... 0_tdi.html Mówi, że jest pewien bo dużo takimi silnikami handluje i same igły nieśmigane...
Czyli co, lepiej ograniczyć się do BMK 224km 2004-2005r ?

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 19 cze 2010, 10:51

http://www.audiklub.org/silniki.html

tu masz wszystkie silniki opisane

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 19 cze 2010, 13:57

Jeszcze inaczej,

Dowiedziałem się dzisiaj, że jak miałem BMK to bez problemu mogę wymienić na ASB 232KM (np. 2008r). Jeden mechanik mówi, że może być kompletny silnik ASB (z turbiną, rozrusznikiem, klimą, itp.) natomiast drugi, że ma być bez osprzętu i osprzęt przełożyć z mojego BMK, bo ponoć osprzęt od ASB nie będzie kompatybilny (inne wtryski, zmiany w kompie).
Pytanie: Czy faktycznie wystarczy włożyć do mojego auta ASB bez przeróbek? Czy golas, czy z osprzętem?

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 19 cze 2010, 18:23

Jestem ciekaw czy można zrobić swap z 224 na 233 lub 240KM bez większych kombinacji...
Tu chyba bardziej chodzi o mechanikę... bo elektronikę jakoś można załatwić (vide usunięcie DPF)... jak z kompatybilnością poduszek pod silnik i mocowanie ze skrzynią itd... ?

Może nasi spece by się wypowiedzieli ?
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 19 cze 2010, 19:47

na 240 jest większy problem bo to na cammon railu (wszystko trzeba przerabiać, dopasowywać, wymieniać - a to ciągnie ze sobą niezły $), ale ponoć na 233 bez problemu (ponoć?) W na początku tygodnia będę miał silnik ASB. Zobaczymy czy podejdzie bezproblemowo - musi!

JandO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 02 kwie 2010, 20:26
Lokalizacja: LowerSilesia Legnica

Post autor: JandO » 19 cze 2010, 20:02

....a ASB 233KM to niby nie "common rail" :?:
Chyba wszystkie A6C6 3.0 były na railu
pozdrawiam

Jarek

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 19 cze 2010, 20:58

Możliwe! Nie wiem proszę nie kontynuować w tym wątku rozmowy o cammon rail.
Czy ktoś WIE, czy ASB 232KM można bez problemu przełożyć w miejsce BMK 224KM ? Ewentualnie zrobić to z osprzętem silnika (turbina, sprężarka, itp.) czy bez i osprzęt przełożyć z BMK?

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 20 cze 2010, 08:09

Z używanym silnikiem zawsze jest ryzyko (podobnie jak z używanym autem) Ponoć przy mocny dzwonie przy silniku najpierw dostaje miska olejowa - będzie ją widać. Mechanik w ASO doradził mi abym kupił ASB zamiast BMK, bo ponoć podejdzie bez problemu (?) Nie wiem tylko czy z osprzętem czy bez?

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 20 cze 2010, 09:22

Jaka różnica w cenie??

Wszystkie A6 C6 mają wtrysk common rail.

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 20 cze 2010, 09:46

Nie piszemy tu o cammon rail! Różnica w cenie nie ma znaczenia! Jedynym priorytetem jest, żeby był motor był jak najlepszy i to aby zamontowanie go było łatwe (bez długotrwałych i kosztownych przeróbek).

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 21 cze 2010, 17:52

Dzięki za poradę. Za wymianę motoru w ASO chcą 10.000,- Dogadałem się z głównym mechanikiem tego ASO, że zrobi mi to "po godzinach" za 2.000,- Mówił, że już przemieniał te motory i jedyną rzeczą, która stanowi problem są wtryski - trzeba je przeprogramować! Wydaje się, że skoro ma w tym doświadczenie to wie co mówi... problem największy ma z czasem, ale tego widocznie nie da się przeskoczyć!

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 21 cze 2010, 21:31

Silnik 7.000,- bez papierów (faktury, rachunku )wciąż się waham:
http://www.allegro.pl/item1075903688_si ... ebieg.html
http://www.allegro.pl/item1068630908_si ... 0_tdi.html
http://www.allegro.pl/item1085414259_au ... 232km.html

Te 2 pierwsze to ten sam motor: 2006r. 30.000km
Ostatni: 2007r. 100.000km
W Pierwszym niepokoi mnie za mały przebieg, drugi już bardziej realny, ale pierwszy chcą mi przywieść osobiście, a ten ostatni kurier. Po przywiezieniu motoru, mój mechanik go będzie oglądał, ale zawsze jest jakieś ryzyko. Jutro rano muszę się zdecydować bo w środę zaczyna swapować...

Etiv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 27 wrz 2009, 19:41
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: Etiv » 21 cze 2010, 21:41

a ten ostatnio podejdzie tak plug&play?
bo przecież to inny silnik z innym oznaczeniem..

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 21 cze 2010, 21:55

To który lepszy:
- pierwszy: mało realny przebieg, 2006r. ale sprzedający przywiezie mi go osobiście,
- drugi młodszy, przebieg realniejszy, ale tylko kurier.

[ Dodano: 2010-06-22, 14:36 ]
Auto z ASO zabrane (za diagnostykę 1300,- bo prawie godzinnych negocjacjach!), silnik zamówiony (podpisana umowa kupna silnika). Po wyjęciu silnika trzeba będzie uzupełnić/wymienić olej w skrzyni, silniku, płyn w chłodnicy, w układzie wspomagani, nabić klimę. W ASO szef serwisu chcąc abym nie zabierał auta zszedł z ceną wymiany do 6.500,- i straszył, że aby dolać olej do skrzyni trzeba mieć kompa (odpowiednia temp. przy dolewce). Powstrzymałem się przed szybką ripostą, że przecież Wasz najlepszy mechanik, który będzie mi składał auto (on też rozbierał) ma odpowiedni komputer ;). W sobotę Ałdica ma już śmigać ;) Po 4 tygodniach!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga