Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[BDH 2,5 179 KM] Pękająca oś napinacza paska pompy paliwa

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

[BDH 2,5 179 KM] Pękająca oś napinacza paska pompy paliwa

Post autor: arekjask » 15 cze 2010, 19:01

Witam!
Mam taki nietypowy problem. Na jesieni 2009 wymieniałem rozrząd - części oryginalne, kupione w VW, dodatkowo wymieniłem też wszystkie paski i kilka rolek od osprzętu. Po około miesiącu czy dwóch od wymiany (i przejechaniu nie więcej niż 500 km, głównie po mieście) pękła ośka rolki napinającej pasek zębaty pompy paliwa.
Mechanik oddał element do reklamacji - w serwisie uznali reklamację, ale powiedzieli, że pewnie napinacz został za mocno dokręcony.
Dwa dni temu ośka pękła ponownie. Od poprzedniej wymiany minęło ok. pół roku, przejechałem ok. 5 tys. km.
W obu przypadkach pęknięcie nastąpiło kilka minut po uruchomieniu zimnego silnika. Napinacz został ustawiony zgodnie ze znacznikami (tak tłumaczył mi mechanik, ja tego nie widziałem.

Czy ktoś ma jakiś pomysł, dlaczego ta ośka pęka? I co zrobić, żeby się przed tym ustrzec? Dla pewności dodam, że rozrząd wymieniałem zgodnie z "grafikiem", a nie dlatego, że coś się zepsuło.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 16 cze 2010, 08:50

Dzięki za wyjaśnienia! Zawsze to jest jakiś trop. Zapukam też do Piotra - ciekaw jestem również jego opinii.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 16 cze 2010, 10:57

Za pierwszym razem widziałem, że ośka została urwana. Mechanik podejrzewał, że to może wada materiałowa, albo coś takiego.
Mechanika pewnie zmienię, ale póki co musi to naprawić w ramach gwarancji...
Wielkie dzięki za cenne wskazówki. Jak będę miał rozkręcony silnik, to zrobię fotkę.

[ Dodano: 2010-06-16, 18:30 ]
Mam kolejny ślad. Rozmawiałem z mechanikiem. Wyjaśnił mi, że za pierwszym razem oska pękła nie przy zgrzewie ani przy gwincie, tylko "na środku", gdzieś w miejscu, w którym ośka wchodzi w jakąś "łapę" (piszę tak, bo nie widziałem tego na samochodzie).

Nie wiem, w którym miejscu pękła teraz, bo jeszcze nie rozebrali mi samochodu (mają robotę z innymi).

Mechanik mówił też, że skręcał to tak, jak piszecie (pokazałem mu Wasze opinie).

[ Dodano: 2010-06-19, 12:54 ]
Mam nowy ślad!

Ale na początek muszę wziąć w obronę mechanika. Może nie specjalizuje się w Audi, ale robi dobrą robotę. "Uszczelniał" mi silnik, który przeciekał jak rzeszoto. Teraz (po zdjęciu przodu) widać, że wszędzie jest sucho jak pieprz!

Ale do rzeczy. Otóż mechanik założył nowy napinacz, odpalił silnik i ze zdziwieniem stwierdził, że cały napinacz "chodzi":

Obrazek

Strzałkami zaznaczyłem, co chodzi. Widać wyraźnie, jak napinacz pracuje góra-dół, a dźwignia od napinacz pracuje lewo-prawo. Wydaje mi się, że powinny być nieruchome. Drgania dźwigni mają amplitudę ok. 2-3 mm (tak na oko), a więc nie są to "drgawki" pracującego silnika. Po bliższych oględzinach okazało się, że podejrzane jest koło zębate z prawej strony (oznaczone strzałką). Sprawia ono wrażenie, jakby chodziło w górę i w dół, czyli było nieosiowe w SPAM do osi wałka. Koło w tyle (to od najdłuższego paska rozrządu) wygląda na proste - nie widać po nim żadnych bić. Nie widać również żadnego bicia na innych napinaczach czy kołach od rozrządu i osprzętu.

Kółko pójdzie do wymiany, ale mnie zastanawia, dlaczego się skrzywiło? Czy mogło się zwichrować po pierwszym uszkodzeniu napinacza (zakładając, że było proste, a napinacz został za mocno dokręcony i strzelił)?

Poniżej prezentuję zdjęcia pękniętego napinacza:

Obrazek

Obrazek
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 21 cze 2010, 21:03

Zrozumiałeś bardzo dobrze! Ponieważ rusza się cały napinacz (góra - dół), więc rusza się też ten "języczek" (lewo - prawo).

[ Dodano: 2010-06-21, 21:15 ]
Piotruś pisze:Krzywe koło zębate to najczęściej jest skutek szkód powypadkowych
Też tak myślimy z mechanikiem, ale na tym kółku nie widać żadnych śladów po jakiś uszkodzeniach... Naprawiając inne rzeczy mechanik zauważył ślady, które mogą świadczyć o tym, że ktoś chciał coś zobaczyć bez rozbierania przodu samochodu (np. wgięcie na metalowej rurce wodnej idącej przy prawych cylindrach (od pasażera - piszę dla pewności, bo nigdy nie mam pewności, od której strony patrzy się na silnik). Tą rurkę zresztą wymieniałem, bo ciekło spod uszczelki.

Jak dodam, że parę dni temu wymieniłem tarcze hamulcowe z przodu na właściwe (miałem za małe :shock: !), to wszystkiego można się spodziewać...
Z góry przepraszam za OT: miałem zamontowane tarcze 3xx x 25 (314, albo 310 - nie wiem dokładnie) zamiast 321x30! A klocki miałem właściwe. Efekt był taki, że klocki były większe od tarcz i wrąbek zrobił się na klockach, zamiast na tarczach... O ubocznych efektach jazdy na za małych tarczach już nie będę pisał (bicie na kierownicy itp.)... A tarcze na 100% muszą być 321x30 - tak wynika z kodów wyposażenia z książki serwisowej.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga