[a6 c5] Wymiana odmy 2.5 TDI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 493
- Rejestracja: 07 cze 2008, 20:49
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
[a6 c5] Wymiana odmy 2.5 TDI
Cześć postanowiłem zmienić odmę w moim A6 i zamieścić instrukcje wymiany
a więc potrzebujemy zestaw uszczelek i odmę koszt około 223 zł
odkręcić wszystko to co jest na czerwono
ukaże nam sie taki widok wykręcamy stara odmę i wiem ze tam jest ciasno
ale odma wyszła
stara i nowa odma :mrgreen:
teraz odkręć przewód sterowania ciśnienia turbiny który jest przy kolektorze
ssącym a przy końcu trzeba go lekko nagiąć w celu włożenia nowej odmy
nie wiem jak to sie stało ze stara wyszła a nowa nie chciała
i wszystko skręcić odnowa :arrow:
mam nadzieje że może komuś sie przyda miłej pracy :mrgreen:
FAQ:
1. Co to jest odma??
Artur27: odma to separator oleju ( filtr odpowietrzenia )
2. Co ile wymieniac odme??
DonVip: Wymiana moze byc co 2 lata, wszystko uzaleznione jest od kondycji.
a więc potrzebujemy zestaw uszczelek i odmę koszt około 223 zł
odkręcić wszystko to co jest na czerwono
ukaże nam sie taki widok wykręcamy stara odmę i wiem ze tam jest ciasno
ale odma wyszła
stara i nowa odma :mrgreen:
teraz odkręć przewód sterowania ciśnienia turbiny który jest przy kolektorze
ssącym a przy końcu trzeba go lekko nagiąć w celu włożenia nowej odmy
nie wiem jak to sie stało ze stara wyszła a nowa nie chciała
i wszystko skręcić odnowa :arrow:
mam nadzieje że może komuś sie przyda miłej pracy :mrgreen:
FAQ:
1. Co to jest odma??
Artur27: odma to separator oleju ( filtr odpowietrzenia )
2. Co ile wymieniac odme??
DonVip: Wymiana moze byc co 2 lata, wszystko uzaleznione jest od kondycji.
Ostatnio zmieniony 14 gru 2009, 23:34 przez Artur27, łącznie zmieniany 5 razy.
Marzenie Każdego z nas
- kowalsky88
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 cze 2008, 18:15
- Lokalizacja: Notts
to jest kolego 2.5 v6 TDI
ja wyczyscilem kolektory ssace bo juz mialem wszysko sciagnieta to grzechem by bylo nie wymienic oczywiscie kupilem komplet uszczelek do wszystkiego co rozbieralem
kolega Artur27 zrobil to duzo prosciej ale ja niczego nie odginalem i wszystko z gory posciagalem co trzebabylo zeby dojsc do tej odmy
ja wyczyscilem kolektory ssace bo juz mialem wszysko sciagnieta to grzechem by bylo nie wymienic oczywiscie kupilem komplet uszczelek do wszystkiego co rozbieralem
kolega Artur27 zrobil to duzo prosciej ale ja niczego nie odginalem i wszystko z gory posciagalem co trzebabylo zeby dojsc do tej odmy
Audi Back On Track
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 17 kwie 2008, 07:26
- Lokalizacja: Węgrów
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Odmę musisz kupic wg nru VIN. Ja mam w AKE z 2000r juz tę plastikową - tylko labirynt.mcchinczyk pisze:Ja dzisiaj u siebie chcialem wymienic odme wszystko kupilem a tu jakas inna siedzi taka plastykowa? A kupilem taką jak na zdjeciu powyzej. A6 2002 2.5tdi 180km
Pytanie tylko czy w niej moze się coś zatkać :?:
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 233
- Rejestracja: 28 gru 2008, 19:30
- Lokalizacja: gdynia chylonia
Już się tak naczytałem o tej odmie,że sobie myślę nie będę gorszy i też wymienię :mrgreen: Trzy dni do tego podchodziłem,jak spoglądałem na dojście to od razu odpychało.Ale wczoraj już sobie nie odpuściłem i jestem po wymianie.Wcale nie było to takie tragiczne.U mnie też poszła bez wykręcania rury(turbo-EGR),tylko rozdzieliłem przy EGR,no i oczywiście przewód olejowy od turba.Najciekawsze jest to że najwięcej czasu straciłem na dokręceniu EGR-a do kolektora ssacego :evil: 40min się bawiłem żeby ją "kochaniutka"załapać na gwint...ale się wtedy sypały wiązanki,aż się moja niunia jeszcze bardziej bordowa robiła :mrgreen: Pozatym bez wiekszych problemów,także kto nie robił tego niech nie pęka.Mi to zajęlo jakieś3-3,5godz.Browarowo-garażowy wieczorek 8-) pozdrawiam
- Mundek2009
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 05 sty 2009, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia/pomorskie
Sprawdzałem wg opisu - ktoś stwierdził, ze jak otworzy sie wlew oleju i zostawi na nim luźno korek i on będzie skakała to odma jest do wymiany - tak uczyniłem i jestem w kropce. Otwarcie korka poprzez przekręcenie do pozycji wyjęcia go nie spowodowało żadnego buchnięcia ani syku cisnienia. Korek trzymał sie wlewu siła przyczepności cząstek oleju. Kiedy jednak korek podniosłem i opuściłem na wlew to korek leciutko podskakiwał, niemal drżał a spaliny ulatywały bardzo małe. Jak wiem smarowanie silnika to tez jakies tam musi byc ciśnienie wewnatrz. czy takie delikatne podskakiwanie korka i mały )chyba bo jest zimno) dymek to ODMA do wymiany? Zrobiłem filmik minutowy telefonem ale nie wiem jak go tu zamieścić. A i otwierania korka zrobiłem na większych :evil: obrotach, cos 1800 a wczesniej z 30 min jechałem na 4 - 5 biegu. Ktos pomoże? Temat tej odmy troche mnie wystraszył i dlategoi to moje sprawdzenie.
Mundek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 493
- Rejestracja: 07 cze 2008, 20:49
- Imię: Artur
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
Lepiej tą odmę wymienić bo nie wiadomo czy poprzedni właściciel wiedział o czymś takim ...
co do filmiku to na youtube.com możesz łatwo dodawać filmiki oczywiście po zalogowaniu się
co do filmiku to na youtube.com możesz łatwo dodawać filmiki oczywiście po zalogowaniu się
należy wymienić na nową ...mariusz79 pisze:czy odme mozna wyczyscic czy nalezy wymienic na nowa?
Ostatnio zmieniony 29 gru 2009, 15:44 przez Artur27, łącznie zmieniany 1 raz.
Marzenie Każdego z nas
- Mundek2009
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 05 sty 2009, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia/pomorskie
Jak tak bedę podchodził do sprawy i na wyrost robił to lepiej nówkę z salonu kupić bo ten przy każdej wymianie dla posadzenia czegoś bedzie droższu od złota w jego wadze . Wiem, ze zbedne grzebanie często przynosi odwrotny skutek. Nadgorliwość to zła cecha.Otwierałem juz wiele korków olejowych i tam było widac jakies cisnienie a tu praktycznie zero. Korek bardziej drży od pracy silnika. A z silnika raczej nie dmucha a lekko leci jakis dymek.
Mundek
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga