[A6 C5 2.5TDI] spadek mocy po włączeniu klimatyzacji.
[A6 C5 2.5TDI] spadek mocy po włączeniu klimatyzacji.
witam. Od trzech lat jeżdże moją niuńką. dzisiaj jadąc do domu załączyłem klimatyzację i po czym chciałem wyprzedzić jadące przedemną autko i nie mile się zdziwiłem moja niuńka jakby straciła parę ładnych koników, owszem przyspieszała, ale nie tak jak przed tem. Zacząłem wiec kombinować i doszedłem do wniosku, że autko jedzie znacznie gorzej gdy załączę klimatyzację. nie wiem czy ma to jakiś związek pierwszy raz mam taki problem. gdy klimatronic jest ustawiony na econ nie ma problemu z przyspieszeniem jedzie jak zawsze. podłączyłem sie do vaga wszystko ok żadnych błędów. prosze o jakieś wskazówki mądre głowy z tej strony. wiem, że działanie klimy powoduje pewne ubytki w mocy z tytułu dodatkowego oporu itd, ale nie tak znaczne z resztą wcześniej nic takiego nie miało miejsca. być może ktoś miał podobny problem. z góry dzięki.
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 502
- Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK
Ja też podłącze się do tematu bo ze swoja a6 mam dokładnie ten sam problem już od 3 lat i nie mogę do tego dojść. Zima auto chodzi jak żyletka -czy z klimą czy bez a latem jak jest włączona to jest muł nie do ugnania(brak mocy). Sprawdzałem już intercooler,węże doprowadzające(szczelność układu),błędów brak na kompie. Jak na fisie temperatura jest po wyżej 24 C to zamienia się w żółwia no i spalanie rośnie! Co to może być? Koniec turbiny, jakiś zawór, zapchany intrcooler? Czekam na pomoc!
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL !
witam, u mnie też miałem problem jak ty, na początku po konsultacjach na forum z mistrzem piotrusiem pomogła wymiana czyjnika temperatury płynu G62 chyba. Autko odrzyło ale teraz problem powrócił. Doszedłem, że chyba mam walnięty n75 bo jak zrobiłem experymenta zaczerpniętego z forum tzn. zamieniłem wtyczki na zaworkach (szara na czarny a czarna na szary) oraz wężyki dochodzące do gruchy i egr. (dochodzący do gruchy założyłem na egr a od egr na gruchę) samochód odrzył aż miło całkiem inna jazda. Możecie spróbować ale tylko na chwilę jak pomoże to będzie znaczyć, że prawdopodobnie n75 do wymiany. CZekam na wasze odpowiedzi.krzycho2626 pisze:Ja też podłącze się do tematu bo ze swoja a6 mam dokładnie ten sam problem już od 3 lat i nie mogę do tego dojść. Zima auto chodzi jak żyletka -czy z klimą czy bez a latem jak jest włączona to jest muł nie do ugnania(brak mocy).
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
Zgodnie z tym co napisal Cacek mozna smialo powiedziec, ze histeryczny ubytek mocy wywolany uruchomieniem klimy, a nawet letnim wzrostem temperatury - najczesciej wskazuje na inny problem silnika (slabe doladowanie albo niewydolna pompa wtryskowa). Z tych wzgledow warto poswiecic sie kompleksowej diagnostyce silnika i osprzetu. Mysle, ze gdybu zacieral sie kompresor klimy, to pojawialoby sie piszczenie paska, a wirnik juz dawno by sie ukrecil. Pozdro Sz.
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
mam ten sam problem czasem auto chodzi jakby ktoś z tyłu lawete podpioł.
Podpinałem pod kompa i nic nie ma.
Też nie wiem czego to może być wina.
Ale tak jest napisane wyżej jeżeli temperatura jest wyższa jest gorzej i to chyba wcale nie zależy od tego czy klima włączona czy nie...
Jeżeli ktoś to rozszyfruje chętnie spróbuje u siebie.
koledzy znalazłem problem u mnie to był czujnik temperatury płynu.
Niby działał ok normalnie wskazywał 90st, ale po wymiania zauważyłem nie mówiąc o tym że auto już się nie muli, gdy wróce z miasta lub z trasy sinika ma 90st, zostawiam go na poł godziny-godzinę odpalam na starym czujniku ciągle 90st trzeba było dużo czasu żeby się wychłodził, a jak wsadziłem nowy temperatura cieczy po ok poł godz spada do 60-70 czyli jakby szybciej się chłodził:)
A co jest najważniejsze auto śmiga ok i klima czy działa czy nie to chodzi praktycznie tak samo może jest jakiś spadek mocy ale minimalny.
Ps.po podłączeniu pod kompa nic nie było.
Podpinałem pod kompa i nic nie ma.
Też nie wiem czego to może być wina.
Ale tak jest napisane wyżej jeżeli temperatura jest wyższa jest gorzej i to chyba wcale nie zależy od tego czy klima włączona czy nie...
Jeżeli ktoś to rozszyfruje chętnie spróbuje u siebie.
koledzy znalazłem problem u mnie to był czujnik temperatury płynu.
Niby działał ok normalnie wskazywał 90st, ale po wymiania zauważyłem nie mówiąc o tym że auto już się nie muli, gdy wróce z miasta lub z trasy sinika ma 90st, zostawiam go na poł godziny-godzinę odpalam na starym czujniku ciągle 90st trzeba było dużo czasu żeby się wychłodził, a jak wsadziłem nowy temperatura cieczy po ok poł godz spada do 60-70 czyli jakby szybciej się chłodził:)
A co jest najważniejsze auto śmiga ok i klima czy działa czy nie to chodzi praktycznie tak samo może jest jakiś spadek mocy ale minimalny.
Ps.po podłączeniu pod kompa nic nie było.
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
Jeżeli to faktycznie czujnik ,to jedź kup (np. w sklepie skoda kosztuje 25zł) zielony 4pinowy,a w ASO ten sam ~`120zł ,musisz zobaczyć czy masz 2-pin(szary kolor czy 4-pin zielony ,wymiana to 5minutsalaj11 pisze:panowie i jak udało się ten spadek mocy rozwiązać bo mam to samo turbo był regenerowane 6 mies. temu wiec to na pewno nie to jak jest bardzo gorąco to muł nie z tej ziemi jak jest chłodno to inny samochód
niech ktos cos podpowie
miron1974, wymieniałeś moze ten czujnik g62
na 99% masz 4pin taki jak ten http://www.allegro.pl/item1095541202_cz ... _nowy.html
podlacze sie pod temat mam to samo i jest watek otwarty juz
a6-afb-25-150km-quattro-jak-sie-nagrzej ... t22206.htm
dzisiaj wymienilem czujnik ale teraz tylko obserwacja
http://www.allegro.pl/item1090889999_cz ... voryg.html
a6-afb-25-150km-quattro-jak-sie-nagrzej ... t22206.htm
dzisiaj wymienilem czujnik ale teraz tylko obserwacja
http://www.allegro.pl/item1090889999_cz ... voryg.html
mad_ar2,
czy tez tak macie jak jest chłodno wieczorem i jedziecie bez klimy to auto o niebo lepiej sie zbiera
bo jak jest gorąco klima włączona to jak ruszam to mam wrażenie jakbym coś holował ja mu w gaz a on muł i powoli wkreca się na obroty natomiast jak przekrocze 2000 obr jest lepiej ale znowu nie tak jak wieczorem
i co kolego jaks różnica bo np. u mnie to brak błedów z tym i juz sam nie wiem czekam na odp czy tez tak macie ze jak jedziecie i włączycie klime jo jakby auto delikatnie zwalniało - jest to odczowalnemad_ar2 pisze:dzisiaj wymienilem czujnik ale teraz tylko obserwacja
czy tez tak macie jak jest chłodno wieczorem i jedziecie bez klimy to auto o niebo lepiej sie zbiera
bo jak jest gorąco klima włączona to jak ruszam to mam wrażenie jakbym coś holował ja mu w gaz a on muł i powoli wkreca się na obroty natomiast jak przekrocze 2000 obr jest lepiej ale znowu nie tak jak wieczorem
narazie nei mialem jeszcze okazji przetestowac
nie wiem czy czytales mojego posta natomiast wydaje mi sie poprawa po wymianie czujnika natomiast ciagnie od ponad 2000 obr i u mnie problem moze byc przeplywki dodatkowo gdyz za mala mase powietrza odczytuje przeplywka jutro napewno jak bede wracal z pracy jak bedzie goraco to napewno napisze jakie spostrzezenia ... cierpliwosci :-D
nie wiem czy czytales mojego posta natomiast wydaje mi sie poprawa po wymianie czujnika natomiast ciagnie od ponad 2000 obr i u mnie problem moze byc przeplywki dodatkowo gdyz za mala mase powietrza odczytuje przeplywka jutro napewno jak bede wracal z pracy jak bedzie goraco to napewno napisze jakie spostrzezenia ... cierpliwosci :-D
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga