[a6 c5 ]skrzynia biegow automatyczna - szybkie pytanie
[a6 c5 ]skrzynia biegow automatyczna - szybkie pytanie
Witam
jestem wlascielem audi a6 2,7t automat od paru dni dopiero i mam pytanie czy normalne jest ze przy wcisnieciu pedalu gazu na 1/3 powoduje takie jakby udezenie jakby od tylu? jakby zredukowal bieg i chcial jeszcze raz i kiepsko mu to wyszlo.
Naped quatro.
Aha i jeszcze jedno pytanie czy mozna na tiptronicu jezdzic do odcinki (bez zmiany biegow - same przeskakuja ale przy bardzo wysokich obrotach) czy jest to niewskazane
pozdrawiam
stosuj tagi
jestem wlascielem audi a6 2,7t automat od paru dni dopiero i mam pytanie czy normalne jest ze przy wcisnieciu pedalu gazu na 1/3 powoduje takie jakby udezenie jakby od tylu? jakby zredukowal bieg i chcial jeszcze raz i kiepsko mu to wyszlo.
Naped quatro.
Aha i jeszcze jedno pytanie czy mozna na tiptronicu jezdzic do odcinki (bez zmiany biegow - same przeskakuja ale przy bardzo wysokich obrotach) czy jest to niewskazane
pozdrawiam
stosuj tagi
Ostatnio zmieniony 13 lip 2008, 22:31 przez gość_, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 474
- Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ipswich / Leszno
Te udezenia nie powinny miec miejsca kolego.
Co do jazdy na tiptroniku to jest tak ze w dieslu u mnie sam przelaczy bieg jesli dociagnie do 4500 obr/min, poprostu skrzynia dziala wtedy tak jak w pozycji "S" (pozycja sport tez ciagnie do 4500 obr/min wtedy dopiero przelacza na kolejny bieg) gdzie przy jezdzie na "D" ciagnie do 4000 obr/min, rzecz jasna przy ostrej jezdzie bo przy jazdzie normalnej biegi zmienia przy ok 2000 obr/min.
Tak wiec moim zdaniem kolego mozna jezdzic na tipie az do samoczynnej zmiany biegu.
Co do jazdy na tiptroniku to jest tak ze w dieslu u mnie sam przelaczy bieg jesli dociagnie do 4500 obr/min, poprostu skrzynia dziala wtedy tak jak w pozycji "S" (pozycja sport tez ciagnie do 4500 obr/min wtedy dopiero przelacza na kolejny bieg) gdzie przy jezdzie na "D" ciagnie do 4000 obr/min, rzecz jasna przy ostrej jezdzie bo przy jazdzie normalnej biegi zmienia przy ok 2000 obr/min.
Tak wiec moim zdaniem kolego mozna jezdzic na tipie az do samoczynnej zmiany biegu.
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 474
- Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ipswich / Leszno
Zmiana pedalu gazu nie moze na cos takiego wplywac, na moje powinienes podpiac sie pod VAG-a i posprawdzac czy nie ma jakis bledow.
Po wcisnieciu gazu na 1/3 czy tez do konca powoduje tylko redukcje biegu i teraz zalezy jak mocno wdepniemy pedal jesli nadepniesz delikatnie to bedzie samochod tylko przyspieszal, troszke mocniej to juz zredukuje o jeden poziom nizej, a jesli wcisniesz do deski to redukuje najczesciej o 2 biegi w dół zdaza sie ze nawet 3 jesli smigasz powolutku na 5 a chcesz ostro przyspieszyc.
Po wcisnieciu gazu na 1/3 czy tez do konca powoduje tylko redukcje biegu i teraz zalezy jak mocno wdepniemy pedal jesli nadepniesz delikatnie to bedzie samochod tylko przyspieszal, troszke mocniej to juz zredukuje o jeden poziom nizej, a jesli wcisniesz do deski to redukuje najczesciej o 2 biegi w dół zdaza sie ze nawet 3 jesli smigasz powolutku na 5 a chcesz ostro przyspieszyc.
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum .
Owszem może. Gdy jeżdżę na skrzyniach automatycznych VOITH taki efekt występuje z braku umiejętności obsługi automatu. Otóż komp określa minimalny zakres predkości dla poszczególnego biegu np 20km/h to minimum dla władowania 2 biegu jeśli zejdziesz do 19 i podczas przerzucania biegu przez automat wciśniesz pedał gazu delikatnie może tompnąć. mam nadzieje że napisałem zrozumiale.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 474
- Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ipswich / Leszno
macieja910, no zebys nie wiedzial jaki ja mam silnik to juz wstyd :-D
a6go, naprawde nie mam pojecia co moze ci tak "walić"
a6go, naprawde nie mam pojecia co moze ci tak "walić"
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum .
Nie moze nie mam prawa. Skrzynia automatyczna w audi jest skomputeryzowana nie ma prawa szarbac uderzac itp. Jedynym odczuwalnym elementem moze byc odczucie naglego przyspieszenia po redukcji biegu. Jezli tobie chodzi kolego o moment ze nastepuje zmiana biegu a ty przyciskasz wtedy gaz to w skrzyni audi tez nie ma miejsc po to jest komputer ktory wszystkiego pilnuje. Jezdzilem Audi z automatem i jesli jest w dobrym stanie to uwiezcie mi jedynym znakiem zmiany biego jest obrotomierz nic wiecej.Qris pisze:Owszem może. Gdy jeżdżę na skrzyniach automatycznych VOITH taki efekt występuje z braku umiejętności obsługi automatu. Otóż komp określa minimalny zakres predkości dla poszczególnego biegu np 20km/h to minimum dla władowania 2 biegu jeśli zejdziesz do 19 i podczas przerzucania biegu przez automat wciśniesz pedał gazu delikatnie może tompnąć. mam nadzieje że napisałem zrozumiale.
Przykra sprawa jest fakt ze ogolnie nie dba sie u nas o skrzynie. Tak jak pisalem w innym temacie OLEJ OLEJ OLEJ z filtrem i sprawne poduszki i lapy skrzyni biegow. Jesli to jest pilnowane to skrzynia powinna jezdzic bez niespodzianek do 300-400tyskm.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga