Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 ]skrzynia biegow automatyczna - szybkie pytanie

Układ napędowy i skrzynie biegów
gość_

[a6 c5 ]skrzynia biegow automatyczna - szybkie pytanie

Post autor: gość_ » 13 lip 2008, 18:10

Witam
jestem wlascielem audi a6 2,7t automat od paru dni dopiero i mam pytanie czy normalne jest ze przy wcisnieciu pedalu gazu na 1/3 powoduje takie jakby udezenie jakby od tylu? jakby zredukowal bieg i chcial jeszcze raz i kiepsko mu to wyszlo.
Naped quatro.

Aha i jeszcze jedno pytanie czy mozna na tiptronicu jezdzic do odcinki (bez zmiany biegow - same przeskakuja ale przy bardzo wysokich obrotach) czy jest to niewskazane

pozdrawiam

stosuj tagi
Ostatnio zmieniony 13 lip 2008, 22:31 przez gość_, łącznie zmieniany 1 raz.

paweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 474
Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich / Leszno

Post autor: paweł » 13 lip 2008, 18:22

Te udezenia nie powinny miec miejsca kolego.

Co do jazdy na tiptroniku to jest tak ze w dieslu u mnie sam przelaczy bieg jesli dociagnie do 4500 obr/min, poprostu skrzynia dziala wtedy tak jak w pozycji "S" (pozycja sport tez ciagnie do 4500 obr/min wtedy dopiero przelacza na kolejny bieg) gdzie przy jezdzie na "D" ciagnie do 4000 obr/min, rzecz jasna przy ostrej jezdzie bo przy jazdzie normalnej biegi zmienia przy ok 2000 obr/min.

Tak wiec moim zdaniem kolego mozna jezdzic na tipie az do samoczynnej zmiany biegu.
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . :)

mysza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 267
Rejestracja: 03 lip 2008, 11:04
Lokalizacja: Lebork/Pomorskie

Post autor: mysza » 13 lip 2008, 18:24

JA go krece na tiptroniku do 4200obr ale tylko od swiatel do swiatel a normalnie to na D

gość_

Post autor: gość_ » 13 lip 2008, 18:25

te udezenie to jest jakby wrzucil bieg z zaslabym sprzeglem, co moze byc przyczyna?
moze zbyt gwaltownie zmieniam pozycje pedalu gazu zanim wrzuci bieg?
ale to chyba glupie by bylo

paweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 474
Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich / Leszno

Post autor: paweł » 13 lip 2008, 18:37

Zmiana pedalu gazu nie moze na cos takiego wplywac, na moje powinienes podpiac sie pod VAG-a i posprawdzac czy nie ma jakis bledow.

Po wcisnieciu gazu na 1/3 czy tez do konca powoduje tylko redukcje biegu i teraz zalezy jak mocno wdepniemy pedal jesli nadepniesz delikatnie to bedzie samochod tylko przyspieszal, troszke mocniej to juz zredukuje o jeden poziom nizej, a jesli wcisniesz do deski to redukuje najczesciej o 2 biegi w dół zdaza sie ze nawet 3 jesli smigasz powolutku na 5 a chcesz ostro przyspieszyc.
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . :)

Qris

Post autor: Qris » 13 lip 2008, 22:26

Owszem może. Gdy jeżdżę na skrzyniach automatycznych VOITH taki efekt występuje z braku umiejętności obsługi automatu. Otóż komp określa minimalny zakres predkości dla poszczególnego biegu np 20km/h to minimum dla władowania 2 biegu jeśli zejdziesz do 19 i podczas przerzucania biegu przez automat wciśniesz pedał gazu delikatnie może tompnąć. mam nadzieje że napisałem zrozumiale.

macieja910

Post autor: macieja910 » 13 lip 2008, 22:49

Na tipie wam tylko do 4500 kreci??? Ja swoja ostatnio do 5000 ponad wkrecilem ;-) A co do tego uderzenia to cos takiego u raczej nie powinno miec miejsca

gość_

Post autor: gość_ » 14 lip 2008, 22:42

acha zalwazylem ze takie udezenie jest po dodaniu gazu i pusczeniu i ponownym dodaniu (szybkim)
tzn w momencie gdy auto robi odcinke paliwa i ponownie wlacza silnik

co moze byc przyczyna?

macieja910

Post autor: macieja910 » 14 lip 2008, 22:50

absajler hehe ale zajara :mrgreen: Nie looknalem na to jakie silniczki maja :mrgreen: :lol: :roll: Mi jakos mojego szkoda zeby az ponad szostke krecic ;-)

paweł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 474
Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ipswich / Leszno

Post autor: paweł » 15 lip 2008, 00:26

macieja910, no zebys nie wiedzial jaki ja mam silnik to juz wstyd :-D

a6go, naprawde nie mam pojecia co moze ci tak "walić" :-|
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . :)

macieja910

Post autor: macieja910 » 15 lip 2008, 12:33

Paweł no jakos tak nie skojarzylem ;-)

gość_

Post autor: gość_ » 17 lip 2008, 00:04

na kompie zadnych bledow
a skrzynia szarpie przy zmianie i wylaczeniu silnika
co jest winne?

macieja910

Post autor: macieja910 » 17 lip 2008, 00:06

a6go nie chce Cie straszyc ale wyglada to na awarie skrzyni. Powienienes pojechac do dobrego warsztatu (sservice) i zrobic pelne testy skrzyni, zeby miec calkowita pewnosc

Artur27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 493
Rejestracja: 07 cze 2008, 20:49
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Artur27 » 17 lip 2008, 12:28

hehe i dlatego nie kupiłem automata :-P
Obrazek
Marzenie Każdego z nas

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 18 lip 2008, 09:03

Qris pisze:Owszem może. Gdy jeżdżę na skrzyniach automatycznych VOITH taki efekt występuje z braku umiejętności obsługi automatu. Otóż komp określa minimalny zakres predkości dla poszczególnego biegu np 20km/h to minimum dla władowania 2 biegu jeśli zejdziesz do 19 i podczas przerzucania biegu przez automat wciśniesz pedał gazu delikatnie może tompnąć. mam nadzieje że napisałem zrozumiale.
Nie moze nie mam prawa. Skrzynia automatyczna w audi jest skomputeryzowana nie ma prawa szarbac uderzac itp. Jedynym odczuwalnym elementem moze byc odczucie naglego przyspieszenia po redukcji biegu. Jezli tobie chodzi kolego o moment ze nastepuje zmiana biegu a ty przyciskasz wtedy gaz to w skrzyni audi tez nie ma miejsc po to jest komputer ktory wszystkiego pilnuje. Jezdzilem Audi z automatem i jesli jest w dobrym stanie to uwiezcie mi jedynym znakiem zmiany biego jest obrotomierz nic wiecej.

Przykra sprawa jest fakt ze ogolnie nie dba sie u nas o skrzynie. Tak jak pisalem w innym temacie OLEJ OLEJ OLEJ z filtrem i sprawne poduszki i lapy skrzyni biegow. Jesli to jest pilnowane to skrzynia powinna jezdzic bez niespodzianek do 300-400tyskm.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga