Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AKE 2,5 180 KM] Zawór (czujnik)N75 i N18

Silniki wysokoprężne
lorus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 07 kwie 2010, 22:54
Lokalizacja: Ireland

[AKE 2,5 180 KM] Zawór (czujnik)N75 i N18

Post autor: lorus » 26 kwie 2010, 00:39

czytałem ostatnio o tym zaworze,że można go wyczyścić samemu.że może być brudny i mogą pojawiać się różne skutki tego.co prawda u mnie nic złego z autem się nie działo ale nie dało mi wymontowałem go.któryś z kolegów napisał aby rozgiąć i ściągnąć tę metalową objemkę i go rozebrać.i ja właśnie chciałem o tej objemce tutaj napisać.myślę że mam nowy pomysł aby to łatwiej rozebrać i złożyć.wcale nie jest to przyjemna praca z tą objemką.można sobie ręce pokaleczyć dłubiąc i rozginając.polecam rozciąć brzeszczotem delikatnie tak jak na zdjęciu gdzie śrubokręt pokazuje i po prostu ją rozgiąć(otworzyć jak orzecha).rozebrać, wyczyścić.po złożeniu założyć ją z powrotem (gdzie ona nadal będzie nam dobrze siedziała jak wcześniej) a na nią założyć wcześniej przygotowaną opaskę(nie większą niż 30mm-potrzebny będzie pilnik w celu wyszlifowania uskoku na miejsce króćca przewodu) i ją zacisnąć tak jak pokazuje drugie zdjęcie.uwierzcie mi że to pójdzie łatwiej niż dłubanie i zaciskanie kombinerkami.po takim relaksiku i piwko lepiej smakuje <piwo>
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 26 kwie 2010, 13:57

jeżeli jest tylko hermetycznie szczelne to każda metoda jest dobra <ok>

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 26 kwie 2010, 20:54

lorus, gratuluje pomyslu :lol: ale mysle ze takim czyms pod maska to raczej nie bedziesz sie chwalil :lol: te czasy dawno minely gdzie czesci w sklepach nie bylo ;-)
bez obrazy ale jak widze jak niektorzy maja zdrutawane audice (klasa premium) to az krew zalewa <ok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

swiado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:39
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: swiado » 30 kwie 2010, 23:38

Dzieki za podpowiedź. Dobry pomysł.
Jeśli chodzi o wypowiedzi kolegów, którzy myślą że 10-letnie A6 jest czymś wspaniałym i należy używać tylko oryginalnych części to nie mają ambicji. Dzisiaj takie 10-letnie A6 można kupic za 20000zł. Chyba nie warto kupować do niego nowych zaworków w serwisie za 500zł.
Myślę, że "KTOÂŚ" się zatrzymał na 2003 roku i nie myśli o tym, że nasze autka to już przestarzały sprzęt. Mamy 2010 i np. w Niemczech na model C5 mówią "ten najstarszy", z którym były wieczne problemy.
Pozdrawiam,
Nie chciałem nikogon obrazić (jestem użytkownikiem C5). Ale na szczęście nie używam tylko oryginalnych części.
Swiado

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 01 maja 2010, 10:47

swiado pisze:Dzieki za podpowiedź. Dobry pomysł.
Jeśli chodzi o wypowiedzi kolegów, którzy myślą że 10-letnie A6 jest czymś wspaniałym i należy używać tylko oryginalnych części to nie mają ambicji. Dzisiaj takie 10-letnie A6 można kupic za 20000zł. Chyba nie warto kupować do niego nowych zaworków w serwisie za 500zł.
Myślę, że "KTOÂŚ" się zatrzymał na 2003 roku i nie myśli o tym, że nasze autka to już przestarzały sprzęt. Mamy 2010 i np. w Niemczech na model C5 mówią "ten najstarszy", z którym były wieczne problemy.
Pozdrawiam,
Nie chciałem nikogon obrazić (jestem użytkownikiem C5). Ale na szczęście nie używam tylko oryginalnych części.
sa czesci ktore musza byc nowe i orginalne (np.termostat,czujniki itp.)a w szczegolnosci elementy podcisnieniowe i nie wazne ile auto ma lat :-P
jak ja bym podjechal do piotrusia czy sopy z czyms takim pod maska to ;o <alpaga>
auto jest tanie w zakupie dlatego ze najdrozsze na swiecie w utrzymaniu(2.5 v6 tdi)i trzeba sie liczyc z kosztami(srednia naprawa moze przekroczyc wartosc auta wiec 400zl za n75 to nie jest zaden koszt) <ok>

Magilla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2010, 10:08
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Magilla » 01 maja 2010, 10:54

Witam.
Jestem Nowy i jak zapewne wiele osób zarejestrowałem się na forum bo "coś zaczęło się dziać"

Czy ten zawór tutaj jest odpowiedzialny za Turbinę?? (Zawór turbiny).
Chyba właśnie mi się zawiesił.
- nagła utrata mocy;
- po zawieszce (sygnał do komputera) kopcenie na czarno.
- po zgaszeniu silnika, zawór się odwiesza i silnik już działa niby prawidłowo, ale po jednostajnej pracy silnika znów się "zapada".

10-cio letnie auto jest tak samo warte jak roczniak aby o nie dbać. Jednakże dobrze naprawiona częśc może być równie dobra co wymieniona na nową.

Jeśli to ten zawór, podpowiedzcie mi, w którym miejscu go znaleźć.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 01 maja 2010, 11:36

Magilla, na przegrodzie między skomorą silnika a kabiną, obo filtra paliwa masz 2 takie zawory: szary i czarny. jeden steruje EGRem, drugi turbina. Który jest który zobacz po wężykach, dokąd prowadzą <ok>

Dla pierwszej diagnozy zamień te wężyki i wtyczki na zaworkach. Zobaczysz czy pomogło, jeśli tak to masz 'winowajcę"
Części samochodowe online - Motostacja pl

Magilla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2010, 10:08
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Magilla » 01 maja 2010, 12:52

OK.
wyczyściłem po dociskałem styki smarem miedzianym potraktowałem i na koniec spojrzałem w prawo.
A tam dziura.. myślę sobie.
Jednak to nie była dziura, ale rura od intercoolera mi się z kolektora zsunęła bo opaska zaciskowa strzeliła ....
Dymiło na czarno bo ciepłe powietrze ssało z komory silnikowej...
ehhhh nic..
dziękuję za podpowiedź przyda się na przyszłość :)

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 05 maja 2010, 08:53

mariusz888 pisze: sa czesci ktore musza byc nowe i orginalne (np.termostat,czujniki itp.)a w szczegolnosci elementy podcisnieniowe i nie wazne ile auto ma lat :-P
jak ja bym podjechal do piotrusia czy sopy z czyms takim pod maska to ;o <alpaga>
auto jest tanie w zakupie dlatego ze najdrozsze na swiecie w utrzymaniu(2.5 v6 tdi)i trzeba sie liczyc z kosztami(srednia naprawa moze przekroczyc wartosc auta wiec 400zl za n75 to nie jest zaden koszt) <ok>
kompletnie nie rozumiem twojej wypowiedzi

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 01 maja 2011, 11:46

A na wejściu do zaworków jest podciśnienie? Może tu tkwi problem. Sprawdź wszystkie wężyki wraz z zaworkiem zwrotnym i vacumpompą.
Odpowietrzenie zaworków też do sprawdzenia.

piotrek1204
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: piotrek1204 » 01 maja 2011, 21:05

Przemcio,
sprawdź zaworek zwrotny ten na ścianie grodziowej tuz za rozgałęzieniem koło przewodu serwa może w nim leży problem po prostu zacina się i są problemy- raz jest podciśnienie a raz go nie ma
Ostatnio zmieniony 01 maja 2011, 22:16 przez piotrek1204, łącznie zmieniany 1 raz.

piotrek1204
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: piotrek1204 » 01 maja 2011, 22:12

Przemcio pisze:dzis jeszcze włozyłem paluchy głebiej wykreciłem gruche zeby sztanga poruszac,
od samego dołu sie blokuje
- nie ma prawa się blokować w całym zakresie ma chodzić lekko bez żadnych bloków itp.
sprawdź dokładnie turbinę czy się nie zacina i przy okazji gruchę czy się nie przycina i jej szczelność <okok>

piotrek1204
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: piotrek1204 » 01 maja 2011, 22:29

wskazane było by zapodać 11 BS może było by coś widać <cwaniak>

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 02 maja 2011, 09:13

Przemcio- widzę że pojawiły się nowe fakty. Nie kupuj części na pałę- niepotrzebne wydatki i strata czasu.
Z tą sztangą to chyba coś nie tak. Zrób tak (skoro lapek ci umarł): jak silnik się rozgrzeje podnieś maskę i na pracującym silniku zdejmuj i zakładaj przewód podciśnienia na gruszce, i obserwuj uważnie sztangę- powinna bardzo płynnie podnosić się i opadać. <luzik>

kylu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 10 cze 2011, 19:03
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: kylu » 10 cze 2011, 22:05

Witam. Mam taki problem ze za pierwszym razem byl spadek mocy, auto nie ciagnelo do przodu i pojawiala sie chmura. Pojechałem zdiagnozowac to do serwisu i tam stwierdzili że padł zawór ciśnienia w turbinie. Wymienilem zawór cisnienia w turbinie i wszystko wrocilo do normy Ale po ok 4 miesiacach objawy powrocily i juz nie wiem czy to to samo i dlaczego tak szybko zawor sie zepsół. Zawór (baczek) kupiłem na allegro.
Bardzo prosze o jakiekolwiek porady na temat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga