[a6 c5]złącze elastyczne w tłumiku???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 27 maja 2009, 20:35
- Lokalizacja: pomorskie/yorkshire
[a6 c5]złącze elastyczne w tłumiku???
witam.przepaliła mi się "plecionka" czy "złacze elastyczne" -niewiem jak to sie fachowo nazywa-w tłumiku!wiecie moze gdzie w okolicach gdańska lub pruszcza gdańskiego mozna to wymienic :?: :?: :?:
ja nie mam pojecia gdzie tego szukać.
a i jeszcze jedno-ile to mniej wiecej moze kosztować :?:
dziekuje z góry
[ Dodano: 2010-04-24, 20:05 ]
ja wiem ze bedzie inaczej.
tylko ja nie chce tego sam robic-hehe-leniwy jestem :mrgreen:
dlatego pytam gdzie i za ile :-P
ja nie mam pojecia gdzie tego szukać.
a i jeszcze jedno-ile to mniej wiecej moze kosztować :?:
dziekuje z góry
[ Dodano: 2010-04-24, 20:05 ]
ja wiem ze bedzie inaczej.
tylko ja nie chce tego sam robic-hehe-leniwy jestem :mrgreen:
dlatego pytam gdzie i za ile :-P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 435
- Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
wafel1300, jak podjedziesz do warsztatu, gdzie wymieniają tłumiki to prawie na pewno będą mieli na miejscu taki łącznik elastyczny.
Oni są przeważnie przygotowani na takie historie.
Zresztą i tak musisz tam pojechać, chyba, że masz migomat w garażu.
Koszt to około 150- 200 zł. z wymianą.
Oni są przeważnie przygotowani na takie historie.
Zresztą i tak musisz tam pojechać, chyba, że masz migomat w garażu.
Koszt to około 150- 200 zł. z wymianą.
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !
najlepiej jakiś sprawdzony warsztat bo przeważnie po wymianie plecionki autem zaczyna trząść. już w 2 autach zmieniałem i zawsze źle pospawali, a tu za krótko a to trochę za długo i trzęsie :evil: a oryginały drogie. lepiej samemu albo ze znajomym wyspawać wzornik. tu przydatny link
all-prawidlowa-wymiana-lacznika-elastyc ... t13527.htm
all-prawidlowa-wymiana-lacznika-elastyc ... t13527.htm
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 maja 2017, 16:42
- Lokalizacja: Słupsk
Witam
Poszła mi prawa plecionka wydechu w A6C6 2.4 Wczoraj wstawiłem auto na zakład gdzie mieli to zrobić za 310 zł. 2szt. plecionek z robocizną. Mówili że bez ściągania wydechu zrobią w tym aucie, jednak auto oddali nie zrobione i powiedzieli że to grubsza robota bo trzeba ściągać katalizatory,kolektory. Robota na 2 dni i koszt 700 zł. za wymianę 2 szt. łączników.
Panowie jak jest naprawdę, czy da radę wymienić te złącza bez takiej zabawy i naciągania klienta na kasę?
Poszła mi prawa plecionka wydechu w A6C6 2.4 Wczoraj wstawiłem auto na zakład gdzie mieli to zrobić za 310 zł. 2szt. plecionek z robocizną. Mówili że bez ściągania wydechu zrobią w tym aucie, jednak auto oddali nie zrobione i powiedzieli że to grubsza robota bo trzeba ściągać katalizatory,kolektory. Robota na 2 dni i koszt 700 zł. za wymianę 2 szt. łączników.
Panowie jak jest naprawdę, czy da radę wymienić te złącza bez takiej zabawy i naciągania klienta na kasę?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 44
- Rejestracja: 08 gru 2015, 21:56
- Lokalizacja: Pyrlandia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 maja 2017, 16:42
- Lokalizacja: Słupsk
Na kanale obadałem temat łączników i postanowiłem kupić nowe łączniki które montuje się bez spawania, na obejmy. Mam tylko nadzieję że katalizatory dadzą się odkręcić bez przygód i długość łącza będzie odpowiednia. Po obadaniu sprawy nie mam pojęcia dlaczego chcieli ściągać kolektory wydechowe skoro po odkręceniu trzech śrub katalizatora i obejm za pierwszymi tłumikami ściągamy tą część wydechu i można robić poza autem wymianę złączy. Ewidentnie chcieli naciągnąć, ja bym zapłacił m.in. za demontaż kolektorów a oni by sobie pewnie na aucie wydech pospawali dziady.
Audi A6C6 silnik 2.4 rok 2004 ma średnicę zewnętrzną rury 55mm a po wycięciu starego złącza elastycznego przy samych jego końcach robi się luka na rurze o długości 17cm Kupiłem więc łącze o łącznej długości 25cm Około 2cm i tak nowe łącze będę musiał skrócić równo po dwóch stronach bo łącznie na wydechu mamy 23cm długości pomiędzy zagięciami rur. Od strony katalizatorów oraz schodząc w dół do tłumików rury są tak wygięte że nie wsunie się dłuższego łącznika. Chyba że mieć na przymiarkę w ręku długi łącznik i dolne zagięcie rury obciąć tak oby rura biegła tylko po prostej aż do pierwszego tłumika.
Tak to wygląda, może komuś ułatwi wymianę u siebie
Będę próbował sam w weekend więc dam znać
Audi A6C6 silnik 2.4 rok 2004 ma średnicę zewnętrzną rury 55mm a po wycięciu starego złącza elastycznego przy samych jego końcach robi się luka na rurze o długości 17cm Kupiłem więc łącze o łącznej długości 25cm Około 2cm i tak nowe łącze będę musiał skrócić równo po dwóch stronach bo łącznie na wydechu mamy 23cm długości pomiędzy zagięciami rur. Od strony katalizatorów oraz schodząc w dół do tłumików rury są tak wygięte że nie wsunie się dłuższego łącznika. Chyba że mieć na przymiarkę w ręku długi łącznik i dolne zagięcie rury obciąć tak oby rura biegła tylko po prostej aż do pierwszego tłumika.
Tak to wygląda, może komuś ułatwi wymianę u siebie
Będę próbował sam w weekend więc dam znać
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 44
- Rejestracja: 08 gru 2015, 21:56
- Lokalizacja: Pyrlandia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 maja 2017, 16:42
- Lokalizacja: Słupsk
Zakończyłem samodzielną wymianę plecionek i potwierdzić mogę na swoim przykładzie że da radę zrobić to samemu. Przed pracą martwiłem się odkręceniem katalizatorów ale nakrętki są tam aluminiowe więc odkręcają się bez problemów, mam silnik 2.4 i potrzebny jest odpowiednio łamany klucz oczkowy 13 do strony prawej i klucz 13 typu łamany/ruchomy do strony lewej. Takimi kluczami da się radę odkręcić górne nakrętki katalizatorów, warto mieć małe dłonie
Plecionki kupiłem na obejmy ale ostatecznie zespawałem nowe plecionki a obejmy zostały nie potrzebne. Nie polecam robić na obejmy bez spawania ponieważ nawet z pastą uszczelniającą łączenia nie będą 100% szczelne. Rury idą tak że nowe złącze krzywi się trochę łapiąc skos na łączeniach i nie idzie tego zrobić na pełną szczelność. Założyłem plecionki, skręciłem obejmami i następnie zdjąłem całość z katalizatorem i pierwszym tłumikiem. Dałem do pospawania a następnie zamontowałem.
Tym sposobem zaoszczędziłem 400+ względem tego co chcieli na zakładzie za wymianę dwóch plecionek. Mnie to kosztowało 300zł. ale w tej cenie wymieniłem jeszcze sobie łączniki rur które są za pierwszymi tłumikami ponieważ na starych fabrycznych było czuć małe przeloty powietrza.Cena zawiera również koszt nowych uszczelek między kolektory a katalizatory.
Plecionki kupiłem na obejmy ale ostatecznie zespawałem nowe plecionki a obejmy zostały nie potrzebne. Nie polecam robić na obejmy bez spawania ponieważ nawet z pastą uszczelniającą łączenia nie będą 100% szczelne. Rury idą tak że nowe złącze krzywi się trochę łapiąc skos na łączeniach i nie idzie tego zrobić na pełną szczelność. Założyłem plecionki, skręciłem obejmami i następnie zdjąłem całość z katalizatorem i pierwszym tłumikiem. Dałem do pospawania a następnie zamontowałem.
Tym sposobem zaoszczędziłem 400+ względem tego co chcieli na zakładzie za wymianę dwóch plecionek. Mnie to kosztowało 300zł. ale w tej cenie wymieniłem jeszcze sobie łączniki rur które są za pierwszymi tłumikami ponieważ na starych fabrycznych było czuć małe przeloty powietrza.Cena zawiera również koszt nowych uszczelek między kolektory a katalizatory.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 28 maja 2017, 16:42
- Lokalizacja: Słupsk
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga