Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Najlepszy silnik 2,0tdi

Silniki wysokoprężne
Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 23 maja 2010, 16:26

Daj se spokój z 2.0 i szukaj 3.0 tdi. Różnica w cenie i spalaniu wcale nie taka duża.

agart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 10 maja 2010, 14:18
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: agart » 23 maja 2010, 17:40

Widze z opisu że masz taki motor.Może opiszesz jak się sprawuje ile pali i jakie koszty eksploatacji? Bo ja to mam juz totalny młyn w głowie

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 23 maja 2010, 17:41

agart pisze:Obecnie posiadam a4 1.9 B6 silnik AWX chodzi jak złoto mam nalatane 140 tysiaków .
Jak sobie kupisz C6 z tych roczników to będziesz miał nalatane ok 250kkm, a to nie to samo co 140kkm, więc problemy będą się pojawiać bez względu na rodzaj silnika.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

goodhope (usuniety)
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 21 maja 2010, 16:01
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: goodhope (usuniety) » 23 maja 2010, 18:14

Nie zapominajcie, że BRE/BRF będzie z filtrem cząstek stałych ;).


Pewnie że im więcej cylindrów pod maską tym lepiej. Ale szukając auta za granicą, ciągle czujemy pręgierz nieposkromionej akcyzy :-|

Nie ważne czy BRx czy BLB, po rozsądnym wirusiku jeździ jak 2.7 w serii paląc ciągle średnio między 6 a 8 litrów.
Wcale nie jest tragicznie.
Tylko broń cię Boże decydować się na multitronica udającego tiptronica :-x
Kiedyś auta tego rozmiaru by osiągnąć poniżej 10 sek do setki, musiały mieć spore benzyny pod maską.
Dziś są to małolitrażowe bociany i "nie jadą".

ehh ta technologia cywilizacyjna :roll:

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 23 maja 2010, 20:04

agart pisze:Widze z opisu że masz taki motor.Może opiszesz jak się sprawuje ile pali i jakie koszty eksploatacji? Bo ja to mam juz totalny młyn w głowie
Do 2.0 Ci nie porównam bo nigdy takowym nie jeździłem.
Co do 3.0 to jest masa wątków na tym forum. Poszukaj.
Ogólnie jest to bardzo udana konstrukcja.

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 23 maja 2010, 20:53

Tak

MłodyWilk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 gru 2009, 23:05
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: MłodyWilk » 23 maja 2010, 21:01

Pomiajając padające napinacze rozrządu i felerne pompowtryski to chyba tak :)
Także kupujesz 3.0TDI, później wkładasz jeszcze jakąś 1/4 wartości auta w pozbycie się usterek i jakoś to tam smiga :)

Ponoć 3.0TDI od 2007 są juz wolne od tych wad ale jeszcze są za świeże żebyśmy wiedzieli jakich wad nabyły tym razem :)

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 23 maja 2010, 23:11

ÂŻaden silnik nie jest idealny i trzeba się liczyć z tym że kiedyś przyjdzie taki dzień że się może zepsuć więc znowu nie tragizujmy.

Co do tych padających wtrysków sprzed 2007 r. to one same z siebie nie padają :-P

Awatar użytkownika
wojciech_A6_C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 14 cze 2009, 13:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wojciech_A6_C6 » 24 maja 2010, 18:41

kamilos_69 pisze:
agart pisze:Widze z opisu że masz taki motor.Może opiszesz jak się sprawuje ile pali i jakie koszty eksploatacji? Bo ja to mam juz totalny młyn w głowie
Do 2.0 Ci nie porównam bo nigdy takowym nie jeździłem.
Co do 3.0 to jest masa wątków na tym forum. Poszukaj.
Ogólnie jest to bardzo udana konstrukcja.
To jak nie jechałeś 2.0 to się nie wypowiadaj. Jeżeli chcesz kupić zajechane 3.0 i zadbane 2.0 to cena będzie podobna, zgadza się. Ja posiadam takowy silniczek. Auto nie jest rakietą, ale daje radę. Jeżeli silnik był dobrze traktowany i serwisowany, to czekają Cię tylko wymiany podzespołów eksploatacyjnych. W BLB uważaj na napinacz pompy oleju.
pzdr.

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 24 maja 2010, 20:06

rubio pisze:Kamil nie pisz głupot i nie wprowadzaj ludzi w błąd...poczytaj ten wątek: a6-c6-30tdi-a6-30-tdi-quatro-slychac-la ... t18079.htm
tak rozrząd podobno nie domagał w BMK...
wojciech_A6_C6 pisze:
kamilos_69 pisze:
agart pisze:Widze z opisu że masz taki motor.Może opiszesz jak się sprawuje ile pali i jakie koszty eksploatacji? Bo ja to mam juz totalny młyn w głowie
Do 2.0 Ci nie porównam bo nigdy takowym nie jeździłem.
Co do 3.0 to jest masa wątków na tym forum. Poszukaj.
Ogólnie jest to bardzo udana konstrukcja.
To jak nie jechałeś 2.0 to się nie wypowiadaj. Jeżeli chcesz kupić zajechane 3.0 i zadbane 2.0 to cena będzie podobna, zgadza się. Ja posiadam takowy silniczek. Auto nie jest rakietą, ale daje radę. Jeżeli silnik był dobrze traktowany i serwisowany, to czekają Cię tylko wymiany podzespołów eksploatacyjnych. W BLB uważaj na napinacz pompy oleju.
pzdr.
No to jest chyba logiczne że lepiej kupić mniejszy silnik ale zadbany niż większego trupa.

dianix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 28 maja 2009, 15:42
Lokalizacja: Szprotawa/Lubuskie

Post autor: dianix » 28 maja 2010, 09:23

Ja mam 2,0 tdi BLB i jeżdzę nim 3 lata. Kupiłem go z przebiegiem 36 tys. km. Od tego czasu zrobiłem 85 tys. km z czego statnie 35 tys. auto lekko zawirusowane na 400 Nm i ok.170 KM. Jazda-rewelacja jak na tak mały silnik (na 3 biegu po wciśnięciu pedału w podłogę potrafi na suchej nawierzchni załączyć esp), zużycie paliwa średnio to 6.5 litra cykl mieszany, na trasie 5-6 litrów. Po wirusie o dziwo mimo wzrostu mocy spalanie spadło o ok. 0,3 litra!!! przy 160km/h na tempomacie komputer pokazuje niecałe 5,8-6 litrów/100km (dla porównania przed wirusem było grubo powyżej 6,5litra/100 km. Co do usterek tego motoru to moge wymienić kilka:
-wycierająca się plastikowa zębatka w zaworze egr - oczywiście niewymienna więc wymieniamy cały zawór - w moim przypadku przy przebiegu 90tys km
-koło dwumasowe padło po 70 tys. km, wymieniłem wówczas całe sprzęgło na nowe LUKa ściągnięte oczywiście z Niemiec bo u nas w Polsce nie było dostepne (dwa lata temu) koszt ok 2500zł za części
-co do pompowtrysków to odpukać nic złego się nie dzieje - używam tylko castrola edge 5w/30 i wymiana co 15-20 tys km w zależności od jazdy (Polska- Niemcy)
i teraz najważniejsze: przy wymianie sprzęgła korzystając z okazji postanowiłem przyjrzeć sie bliżej zabierakowi pompy oleju i zębatce. i powiem szczerze, że śladów zurzycia nie było praktycznie żadnych - brzegi imbusika kanciaste, żadnych zaokrągleń, zębatka jak nowa zarówno zęby, jak i gniazdo.
Takie sa moje spostrzeżenia odnośnie 2,0 tdi BLB. I na koniec dla mnie osobiście największa wada tego silnika - jego praca bardziej przypomina ursusa C-360 aniżeli nowoczesnego diesla!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga