[A6 C5 3.0] Jaka instalacja LPG?
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
[A6 C5 3.0] Jaka instalacja LPG?
Przegladałem inne tematy, ale dedykowanego dla silnika 3.0 nie było. Posty dot. instalek do 2.8 są już trochę stare, dlatego zakładam nowy temat dla silnika 3.0 i chyba bez znaczenia czy z Q i Tip.
Rozważam montaż instalacji LPG do mojego auta, w związku z tym proszę o porady co wybrać i jakich marek unikać. Stawiam przede wszystkim na jakość i bezawaryjność działania całej instalacji. Koszt instalacji jest rzeczą ważną, ale drugorzędną.
Koledzy tomciar i czaros (mamy te same silniki) podzielili się swoją wiedzą na PW:
tomciar poleca sprawdzoną Landirenzo Omegas za 4500zł.
czaros nie narzeka za bardzo, ale wymienia listwę i się odezwie z nowinkami.
Dziś wpadłem do gazownika zakładającego (polskie) instalacje STAG. Trochę się dowiedziałem jak to u niego wygląda.
On sam jeździ [A6 C5 2.8 Q + LPG], której sam wstawił STAG IV gen. i pokazał mi jak to u niego jest zainstalowane. Odradził mi listwę 3-ohm (czerwoną) bo nie wyrabia, dlatego u niego jest 2-ohm (żółta) -podobno ma krótszy żywot, ale lepiej działa z silnikami, które mają mniejsze opóźnienia zapłonu. Zbiornik LPG ma w miejscu na zapasówkę, a zapasówka teraz siedzi we worku.
Koszt całkowity najnowszego STAG'a V gen. to 2900zł. Serwis instalki co 10 tyś.km.
Jeżeli podałem coś bzdurnego to sorry, ale dopiero się uczę nt. LPG
Będę wdzięczny za Wasze cenne porady!
Rozważam montaż instalacji LPG do mojego auta, w związku z tym proszę o porady co wybrać i jakich marek unikać. Stawiam przede wszystkim na jakość i bezawaryjność działania całej instalacji. Koszt instalacji jest rzeczą ważną, ale drugorzędną.
Koledzy tomciar i czaros (mamy te same silniki) podzielili się swoją wiedzą na PW:
tomciar poleca sprawdzoną Landirenzo Omegas za 4500zł.
czaros nie narzeka za bardzo, ale wymienia listwę i się odezwie z nowinkami.
Dziś wpadłem do gazownika zakładającego (polskie) instalacje STAG. Trochę się dowiedziałem jak to u niego wygląda.
On sam jeździ [A6 C5 2.8 Q + LPG], której sam wstawił STAG IV gen. i pokazał mi jak to u niego jest zainstalowane. Odradził mi listwę 3-ohm (czerwoną) bo nie wyrabia, dlatego u niego jest 2-ohm (żółta) -podobno ma krótszy żywot, ale lepiej działa z silnikami, które mają mniejsze opóźnienia zapłonu. Zbiornik LPG ma w miejscu na zapasówkę, a zapasówka teraz siedzi we worku.
Koszt całkowity najnowszego STAG'a V gen. to 2900zł. Serwis instalki co 10 tyś.km.
Jeżeli podałem coś bzdurnego to sorry, ale dopiero się uczę nt. LPG
Będę wdzięczny za Wasze cenne porady!
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Witam.
Jak najbardziej polecam Landi renzo omegas, bardzo dobra instalka, cały zastaw pochodzi z tej firmy a wtryskiwacze przez nich to med, wtryskiwacze z górnej półki.
Jeśli chodzi o inne to jedynie polecam Stag. Wystarczający będzie Stag 300 plus lub nowsza wersja Stag 300 premium, który ma wbudowane korekty OBD i jak ECU sam potrafi wprowadzać korekty dawkowania gazem. Dobrze zestrojona instalka będzie jednak bez problemowo działała ze Stagiem 300 plus bo to bo to sprawdzona i dobrej jakości elektronika.
Co do wtryskiwaczy to broń boże żadne czerwone, żółte czy niebieskie bo to wszystko waltek, najtańsze na rynku, najgorsze jakościowo. Polecam wtryskiwacze Matrix HS 211, małe, pojedyncze łatwe w montażu z możliwością zamontowania bardzo blisko kolektora i wtryskiwaczy benzynowych.
Co do reduktorów to w twoim przypadku poleciłbym 2 reduktory Zavoli Zeta N, bardzo dobrze sprawują się w parze a 2 reduktory to stabilniejsze ciśnienie i lepsza wydajność.
Jak najbardziej polecam Landi renzo omegas, bardzo dobra instalka, cały zastaw pochodzi z tej firmy a wtryskiwacze przez nich to med, wtryskiwacze z górnej półki.
Jeśli chodzi o inne to jedynie polecam Stag. Wystarczający będzie Stag 300 plus lub nowsza wersja Stag 300 premium, który ma wbudowane korekty OBD i jak ECU sam potrafi wprowadzać korekty dawkowania gazem. Dobrze zestrojona instalka będzie jednak bez problemowo działała ze Stagiem 300 plus bo to bo to sprawdzona i dobrej jakości elektronika.
Co do wtryskiwaczy to broń boże żadne czerwone, żółte czy niebieskie bo to wszystko waltek, najtańsze na rynku, najgorsze jakościowo. Polecam wtryskiwacze Matrix HS 211, małe, pojedyncze łatwe w montażu z możliwością zamontowania bardzo blisko kolektora i wtryskiwaczy benzynowych.
Co do reduktorów to w twoim przypadku poleciłbym 2 reduktory Zavoli Zeta N, bardzo dobrze sprawują się w parze a 2 reduktory to stabilniejsze ciśnienie i lepsza wydajność.
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
fassi1, wielkie dzieki za info! Z rozmowy domyślam się, że proponowano mi zestaw STAG 300 Premium. Na pewnym str.internetowych są tabele porównujące moduły STAG 300 i wnioskuję że Premium tylko wchodzi w grę bo jest "mądrzejsza", a różnica w cenie między Plus i Premium u tego gazownika to 200zł.
Z tymi wtryskiwaczami to jakby doszło co do czego, zastanawiam się czy gazownicy np.mają wybrane marki sprzętu, który instalują i na inny się nie godzą, albo nie dają gwarancji...
rubio, dzięki za wskazówkę -juz sie zarejestrowałem i tam bede szperał
Dzięki za pomoc Panowie!
Z tymi wtryskiwaczami to jakby doszło co do czego, zastanawiam się czy gazownicy np.mają wybrane marki sprzętu, który instalują i na inny się nie godzą, albo nie dają gwarancji...
rubio, dzięki za wskazówkę -juz sie zarejestrowałem i tam bede szperał
Dzięki za pomoc Panowie!
będziesz musiał się wybrać do Szwajcarii, tam na pewno znajdziesz coś takiegoLOQ pisze:Interesuje mnie Avant Quattro tip z 2004 i tylko full z MMI, z silnikiem ASN oczywiście , przebieg około 150000. Cena "prawie" nie gra roli, byleby taką znaleźć
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Zaczynam o tym myśleć poważnie. Niestety nie znam nikogo uczciwego, kto jeździ do Szwajcarii po samochody a w ciemno nie chce gości'a z ulicy brać bo już byłem świadkiem jak wygląda sprowadzenie auta na zamówienie. W drodze do Polski w jednym mieście auto wjechało do gościa od cofania liczników, w kolejnym był ugadany gość z fotelami w świetnym stanie, tam szybka podmianka, papiery gotowe jeszcze przed zakupem samochodu wystarczy uzupełnić dane samochodu, i tak samochodzik podjeżdża prosto od Belga pod dom nowego właściciela. Wszyscy szczęśliwi i zadowoleni Zrobiło się poza tematem sorki...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Módlmy się, żeby nie doszło do wyrównywania cen LPG i Pb. Wtedy pozostanie tylko jeździć traktorem Przy moich 24tyś rocznie nie ma mowy na Pb Przez 1,5 roku stawiałem się że nigdy gazu nie zamontuję, niestety ekonomia wyznaczyła swoje racje. Ale faktycznie nie ma co narzekać, bo obecne instalacje są na prawdę dobre.
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Mnie przeraża to, jak będąc w biurze widuję w kółko te same samochody u jednego gazownika w sąsiedztwie...
Oprócz tego nie spotkałem jeszcze posiadacza samochodu z LPG, który to powiedziłby że jeździ do gazownika tylko w celu wymiany filtrów co 10K km -z tego co obserwuję u "zagazowanych" to co chwila coś nie trybi. Właściwie to odwiedzają swoich gazowników tak często jak stacje benzynowe, wróć... LPG! :P
Jakby tak usiadł z kartką i zanowatował koszty instalacji, wizyt, koszty dojazdów, testów, kalibracji, wypalonych sond lambda, bezcennych nerwów i straty czasu to raczej te oszczędności są złudne -to tylko moje osobiste odczucia.
Oprócz tego nie spotkałem jeszcze posiadacza samochodu z LPG, który to powiedziłby że jeździ do gazownika tylko w celu wymiany filtrów co 10K km -z tego co obserwuję u "zagazowanych" to co chwila coś nie trybi. Właściwie to odwiedzają swoich gazowników tak często jak stacje benzynowe, wróć... LPG! :P
Jakby tak usiadł z kartką i zanowatował koszty instalacji, wizyt, koszty dojazdów, testów, kalibracji, wypalonych sond lambda, bezcennych nerwów i straty czasu to raczej te oszczędności są złudne -to tylko moje osobiste odczucia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
W moim przypadku co roku zaoszczędzam około 4,5tyś. ÂŻeby nie jeździć co chwilę do serwisu kupiłem kabel, ściągnąłem soft i instrukcję w pdf, poczytałem troszkę fora i co miesiąc mniej więcej robię sobie kalibrację. Sonda mi nie padła ale za to kat padł po 30tyś na LPG Przy moim roczniku i 280tyś km przebiegu (tyle jest na blacie a miał 4 właścicieli wcześniej ) to i tak pewnie zaraz by poleciał. Wstawiłem zamiast niego tłumik przelotowy za 70zł i śmigam dalej. Gaz i tak nie truje środowiska tak jak Pb czy ON. Można się przychylić że jednak się opłaca. Co do ASN to mam obawy, że nie wyjdzie to najlepiej, bo tam są z tego co pamiętam dwa katy i 4 sondy. Jeden kat podróba kosztuje 800zł więc już robi się gorąco.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga