Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 3.0] Jaka instalacja LPG?

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

[A6 C5 3.0] Jaka instalacja LPG?

Post autor: M0NEER » 13 kwie 2010, 20:39

Przegladałem inne tematy, ale dedykowanego dla silnika 3.0 nie było. Posty dot. instalek do 2.8 są już trochę stare, dlatego zakładam nowy temat dla silnika 3.0 i chyba bez znaczenia czy z Q i Tip.

Rozważam montaż instalacji LPG do mojego auta, w związku z tym proszę o porady co wybrać i jakich marek unikać. Stawiam przede wszystkim na jakość i bezawaryjność działania całej instalacji. Koszt instalacji jest rzeczą ważną, ale drugorzędną.

Koledzy tomciar i czaros (mamy te same silniki) podzielili się swoją wiedzą na PW:
tomciar poleca sprawdzoną Landirenzo Omegas za 4500zł.
czaros nie narzeka za bardzo, ale wymienia listwę i się odezwie z nowinkami.

Dziś wpadłem do gazownika zakładającego (polskie) instalacje STAG. Trochę się dowiedziałem jak to u niego wygląda.
On sam jeździ [A6 C5 2.8 Q + LPG], której sam wstawił STAG IV gen. i pokazał mi jak to u niego jest zainstalowane. Odradził mi listwę 3-ohm (czerwoną) bo nie wyrabia, dlatego u niego jest 2-ohm (żółta) -podobno ma krótszy żywot, ale lepiej działa z silnikami, które mają mniejsze opóźnienia zapłonu. Zbiornik LPG ma w miejscu na zapasówkę, a zapasówka teraz siedzi we worku.
Koszt całkowity najnowszego STAG'a V gen. to 2900zł. Serwis instalki co 10 tyś.km.

Jeżeli podałem coś bzdurnego to sorry, ale dopiero się uczę nt. LPG :-)

Będę wdzięczny za Wasze cenne porady!

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 13 kwie 2010, 21:31

Witam.
Jak najbardziej polecam Landi renzo omegas, bardzo dobra instalka, cały zastaw pochodzi z tej firmy a wtryskiwacze przez nich to med, wtryskiwacze z górnej półki.
Jeśli chodzi o inne to jedynie polecam Stag. Wystarczający będzie Stag 300 plus lub nowsza wersja Stag 300 premium, który ma wbudowane korekty OBD i jak ECU sam potrafi wprowadzać korekty dawkowania gazem. Dobrze zestrojona instalka będzie jednak bez problemowo działała ze Stagiem 300 plus bo to bo to sprawdzona i dobrej jakości elektronika.
Co do wtryskiwaczy to broń boże żadne czerwone, żółte czy niebieskie bo to wszystko waltek, najtańsze na rynku, najgorsze jakościowo. Polecam wtryskiwacze Matrix HS 211, małe, pojedyncze łatwe w montażu z możliwością zamontowania bardzo blisko kolektora i wtryskiwaczy benzynowych.
Co do reduktorów to w twoim przypadku poleciłbym 2 reduktory Zavoli Zeta N, bardzo dobrze sprawują się w parze a 2 reduktory to stabilniejsze ciśnienie i lepsza wydajność.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 14 kwie 2010, 09:23

fassi1, wielkie dzieki za info! Z rozmowy domyślam się, że proponowano mi zestaw STAG 300 Premium. Na pewnym str.internetowych są tabele porównujące moduły STAG 300 i wnioskuję że Premium tylko wchodzi w grę bo jest "mądrzejsza", a różnica w cenie między Plus i Premium u tego gazownika to 200zł.
Z tymi wtryskiwaczami to jakby doszło co do czego, zastanawiam się czy gazownicy np.mają wybrane marki sprzętu, który instalują i na inny się nie godzą, albo nie dają gwarancji...

rubio, dzięki za wskazówkę -juz sie zarejestrowałem i tam bede szperał :-)

Dzięki za pomoc Panowie!

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 15 kwie 2010, 16:37

http://www.drypa.pl/kategoria274_WTRYSK ... drowe.html :!:

[ Dodano: 2010-04-15, 16:37 ]
sai 6cyl.
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 06 wrz 2011, 00:04

Może ktoś jeździ ASN'em na gazie to by się pochwalił czy wszystko gra i co tam ma :) Bardzo mnie interesuje ten silnik ale wiadomo tylko w opcji z gazem bo troszkę jeżdżę.

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 07 wrz 2011, 10:13

To napisz proszę co tam masz i jak się sprawuje. Czy były jakieś problemy, na co zwrócić uwagę?

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 07 wrz 2011, 22:04

Interesuje mnie Avant Quattro tip z 2004 i tylko full z MMI, z silnikiem ASN oczywiście :] , przebieg około 150000. Cena "prawie" nie gra roli, byleby taką znaleźć :)

Awatar użytkownika
ZiBi1100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 06 cze 2009, 13:46
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: ZiBi1100 » 08 wrz 2011, 11:50

LOQ pisze:Interesuje mnie Avant Quattro tip z 2004 i tylko full z MMI, z silnikiem ASN oczywiście :] , przebieg około 150000. Cena "prawie" nie gra roli, byleby taką znaleźć :)
będziesz musiał się wybrać do Szwajcarii, tam na pewno znajdziesz coś takiego
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 10 wrz 2011, 03:11

Zaczynam o tym myśleć poważnie. Niestety nie znam nikogo uczciwego, kto jeździ do Szwajcarii po samochody a w ciemno nie chce gości'a z ulicy brać bo już byłem świadkiem jak wygląda sprowadzenie auta na zamówienie. W drodze do Polski w jednym mieście auto wjechało do gościa od cofania liczników, w kolejnym był ugadany gość z fotelami w świetnym stanie, tam szybka podmianka, papiery gotowe jeszcze przed zakupem samochodu wystarczy uzupełnić dane samochodu, i tak samochodzik podjeżdża prosto od Belga pod dom nowego właściciela. Wszyscy szczęśliwi i zadowoleni <brawo> Zrobiło się poza tematem sorki...

mr.Pit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
Imię: Marcel
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rumia

Post autor: mr.Pit » 22 wrz 2011, 11:58

Ja jezdze na Landi Renzo Omegas i smialo moge polecic. Poprostu petarda. W miescie zamykam sie w 15 l gazu, a lubie przycisnąć <lol>
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 22 wrz 2011, 12:27

mr.Pit pisze:Ja jezdze na Landi Renzo Omegas i smialo moge polecic. Poprostu petarda. W miescie zamykam sie w 15 l gazu, a lubie przycisnąć <lol>
Bo masz multi i FWD - Q+Tip spali niestety więcej <uoee>

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 26 wrz 2011, 21:58

Na szczęście mało km robię rocznie, więc właściwie LPG mi się nie opłaca choć muszę przyznać: patrząc na obecne ceny benzyny i relację między Pb95 i LPG to człowiek się za głowę łapie...

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 26 wrz 2011, 22:45

Módlmy się, żeby nie doszło do wyrównywania cen LPG i Pb. Wtedy pozostanie tylko jeździć traktorem <uoee> Przy moich 24tyś rocznie nie ma mowy na Pb :| Przez 1,5 roku stawiałem się że nigdy gazu nie zamontuję, niestety ekonomia wyznaczyła swoje racje. Ale faktycznie nie ma co narzekać, bo obecne instalacje są na prawdę dobre.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 26 wrz 2011, 23:01

Mnie przeraża to, jak będąc w biurze widuję w kółko te same samochody u jednego gazownika w sąsiedztwie...
Oprócz tego nie spotkałem jeszcze posiadacza samochodu z LPG, który to powiedziłby że jeździ do gazownika tylko w celu wymiany filtrów co 10K km -z tego co obserwuję u "zagazowanych" to co chwila coś nie trybi. Właściwie to odwiedzają swoich gazowników tak często jak stacje benzynowe, wróć... LPG! :P

Jakby tak usiadł z kartką i zanowatował koszty instalacji, wizyt, koszty dojazdów, testów, kalibracji, wypalonych sond lambda, bezcennych nerwów i straty czasu to raczej te oszczędności są złudne -to tylko moje osobiste odczucia.

LOQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 200
Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: LOQ » 26 wrz 2011, 23:24

W moim przypadku co roku zaoszczędzam około 4,5tyś. ÂŻeby nie jeździć co chwilę do serwisu kupiłem kabel, ściągnąłem soft i instrukcję w pdf, poczytałem troszkę fora i co miesiąc mniej więcej robię sobie kalibrację. Sonda mi nie padła ale za to kat padł po 30tyś na LPG :] Przy moim roczniku i 280tyś km przebiegu (tyle jest na blacie a miał 4 właścicieli wcześniej :] ) to i tak pewnie zaraz by poleciał. Wstawiłem zamiast niego tłumik przelotowy za 70zł i śmigam dalej. Gaz i tak nie truje środowiska tak jak Pb czy ON. Można się przychylić że jednak się opłaca. Co do ASN to mam obawy, że nie wyjdzie to najlepiej, bo tam są z tego co pamiętam dwa katy i 4 sondy. Jeden kat podróba kosztuje 800zł więc już robi się gorąco. :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga