Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] 2.5 TDI AEL Falujące wolne obroty

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
benji1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:21
Lokalizacja: Bytom

[A6 C4] 2.5 TDI AEL Falujące wolne obroty

Post autor: benji1985 » 21 mar 2011, 21:46

Witam koledzy z uszczelnień mojej pompy wtryskowej po przejechaniu zaledwie 500 tys zaczęło się lać wiadrami więc oddałem ją do naprawy (uszczelnienia). Po dwóch dniach odebrałem auto, silnik zimny zapłon strzał wóz chodzi, jazda próbna szok auto idzie jak torpeda wróciło 140 KM <rotfl> . A następnego dnia już same złe wiadomości a mianowicie:

- ÂŚwiece żarowe grzeją silnik kręci ale odpala po około 4/5 sekundach.
-Rano jak utrzymuje się ujemna temp to świece mrugają.
-Falowanie wolnych obrotów silnika co doprowadza mnie do depresji, ku...cy,nerwicy i trzęsę się już razem z silnikiem. Wiem że powinienem jechać do mechanika na jakieś korekty (o ile jest to jeszcze możliwe) ale nie chcę mieć z tymi pseudo fachowcami już nic wspólnego. Wolę dobrą radę od was koledzy pomęczyć się sam z waszą pomocą i przelać na działalność forum jakiś grosz. Więc koledzy proszę o radę. Z góry dziękuje i pozdrawiam
-----------------------------

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 22 mar 2011, 14:45

benji1985, mam to samo (falują obroty 750-850).
Reszta jest w porządku, tylko jak się rozgrzeje to na wolnych pływa.
Sam nie wiem od czego zacząć.
Z tego co czytałem to podejrzewam "wtrysk sterujący" , tylko nie kosztuje on 20 zł. i jak nie trafię to kasa w błoto.

Awatar użytkownika
Michaelo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 wrz 2009, 23:49
Lokalizacja: PP-PCH-PO

Post autor: Michaelo » 22 mar 2011, 17:50

A zaglądaliście może do nastawnika?
Należy go wyczyścić, głównie z opiłków.
Zwykle to pomaga.

25tdi-115km-aat-nastawnik-pompy-jakie-o ... t15571.htm
c4-25-tdi-wyciek-z-pompy-wtryskowej-vt14356.htm
<b>WEBASTO</b> Feel the drive

Awatar użytkownika
Piacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 20 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: Piacho » 28 mar 2011, 19:42

Witam:) Jestem tu nowy ale pozwolę sobie wtrącić swoje 3 grosze:) Ja przed wizytą u mechanika porostu użyłbym specjalnych specyfiku do czyszczenia silnika :) Kolega miał ten sam objaw w A4 1,9 TDI 110KM, po użyciu kilku specyfików i paru minutach wspólnej roboty przy piwie <lol> auto trzymało obroty, i zaczęło ciszej chodzić a cena takich płynów jest niższa od wizyty u mechanika :) Jeżeli byłbyś zainteresowany płynami to daj znać na Priv to podeśle ci nazwy sprawdzonej chemii :)

Awatar użytkownika
toms001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 169
Rejestracja: 15 cze 2008, 22:53
Lokalizacja: WROCŁAW
Kontakt:

Post autor: toms001 » 28 mar 2011, 19:53

Falowanie obrotów w c4 niestety prawie zawsze wiąze się z nastawnikiem.
Oczywiście przyczyn może być wiele, porządna diagnostyka wyjaśni sprawę.
AEL C4 AEL quattro ... sprzedałem :(
...jest S6 C4 PLUS 4.2 v8 326km 6gang
Obrazek
DIAGNOSTYKA VAG przed i po kupnie ;)

Awatar użytkownika
benji1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:21
Lokalizacja: Bytom

Post autor: benji1985 » 28 mar 2011, 20:00

Dzięki za radę kolego ale na chemioterapię to jeszcze za wcześnie <lol> . Wydaje mi się że problem tkwi w dawce paliwa i od tego chyba zacznę jak już wrócę do domu. Problem w tym że jestem vago oporny i muszę tą robotę zlecić fachowcom ale trudno za brak wiedzy trzeba płacić. A jak wy koledzy myślicie czy zle ustawiona dawka może być przyczyną padaczki mojego silnika. Pozdrawiam
-----------------------------

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 28 mar 2011, 20:14

benji1985 pisze: A jak wy koledzy myślicie czy zle ustawiona dawka może być przyczyną padaczki mojego silnika. Pozdrawiam
musiałaby być poza wszelkimi granicami przyzwoitości (zbyt mała to nie koniecznie kwestia regulacji może tu być potrzebna gdyż może być skutkiem końcowym innych przyczyn a za duża??? jak nic nie ruszałeś to samo sie nie przestawiło)
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
benji1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:21
Lokalizacja: Bytom

Post autor: benji1985 » 28 mar 2011, 20:42

krzysiekjx1 pisze:
benji1985 pisze: A jak wy koledzy myślicie czy zle ustawiona dawka może być przyczyną padaczki mojego silnika. Pozdrawiam
musiałaby być poza wszelkimi granicami przyzwoitości (zbyt mała to nie koniecznie kwestia regulacji może tu być potrzebna gdyż może być skutkiem końcowym innych przyczyn a za duża??? jak nic nie ruszałeś to samo sie nie przestawiło)
Ja nie ruszałem ale pompa była u mechanika i on wymieniał wszystkie uszczelnienia a następnie wkładał ją na maszynę by ustawić dawkę i co tam jeszcze trzeba. Podobno pompa była rozbierana na części pierwsze i czyszczona więc mechanicznie powinno być z nią wszystko w porządku.
-----------------------------

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 28 mar 2011, 20:55

no to nie ma co wróżyć z fusów tylko podepnij VAGa i on prawdę ci powie ;)
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 29 mar 2011, 20:58

Podpiąłem dzisiaj VAG-a.
Wypluł mi coś takiego:


00539 - fuel temperature sensor g81
29-00 short to ground

00542 - needle lift sensor
27-10 implausible signal - intermittent

Czy ta usterka może powodować falowanie na rozgrzanym silniku?
Wiecie gdzie szukać tych/tego czujnika?

Awatar użytkownika
mati_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 lis 2009, 00:47
Lokalizacja: Żary

Post autor: mati_A6 » 29 mar 2011, 21:06

-00539 to czujnik temperatury paliwa. To chyba w pompie się znajduje.
-00542 czujnik wysunięcia końcówki wtryskiwacza (wtrysk sterujący).
Nie jestem pewien ale wtrysk sterujący może mieć wpływ na falowanie obrotów. Kiedyś wyczytałem na forum, że jak ma się słabą baterię i długo się kreci przy odpalaniu to może wyskakiwać błąd wtrysku sterującego. Wtedy po wykasowaniu błędów nie powinien się pojawić ponownie. A nie masz problemów z kątem wtrysku? Bo na wartość kąta wtrysku składają się dane z czujnika temp paliwa, wtrysku sterującego i czegoś tam jeszcze. Pozdro ;-)

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 29 mar 2011, 21:45

Zgadza się mati_A6.
Po wykasowaniu błędów pojawia się już tylko ten pierwszy.
Jak ustawiałem sobie kąt wtrysku, w tamtym roku, nie było żadnych błędów.
W zimę auto paliło na "strzał", to chyba jest dobrze.
Zanieczyszczony nastawnik może powodować takie błędy?

Awatar użytkownika
Michaelo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 wrz 2009, 23:49
Lokalizacja: PP-PCH-PO

Post autor: Michaelo » 29 mar 2011, 22:02

robak26 pisze: Zanieczyszczony nastawnik może powodować takie błędy?
Nie spotkałem się jeszcze aby zanieczyszczony nastawnik powodował bezpośrednio jakiś błąd..
<b>WEBASTO</b> Feel the drive

Awatar użytkownika
mati_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 lis 2009, 00:47
Lokalizacja: Żary

Post autor: mati_A6 » 29 mar 2011, 22:13

robak26, nie potrafię Ci dokładnie odpowiedzieć na to pytanie. Ja już jestem umówiony na czyszczenie nastawnika bo też falują mi obroty i mam małe problemy z dawką, tylko kasę muszę uzbierać :pp Mogę tylko dodać, że jakieś dwa tyg temu też pokazał mi się błąd 00539 ale po wykasowaniu już się nie pojawił :-)

axidix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: axidix » 26 kwie 2011, 06:27

koledzy dołącze sie do tematu , wczoraj walczyłem i walczyłem i ustawiłem zapłon u siebie ale nie dokońca bo kiedy ustawiłem miejwiecej na 45-59 tak mi skacze zapłon na podwyszonych obrotach jak wejde w logi , i zauważyłem ze mi zaczeły obroty falować :/
dodam ze poprzednio miałem uszkodzony taki biały pierdolniczek na dole w pompie i zapłon był ustawiony na jakis tryb awaryjny chyba :P , teraz juz wymieniłem silnik chodzi nie najgorzej ale zaczoł własnie falowac i do tego ten zapłon nie moge dokładnie go ustawić czym moze być to przyczyna ?
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga