Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2.5 TDI 103 kW AEL] Nierówna praca silnika - bieg jał

Silniki wysokoprężne
mkfryzjer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 154
Rejestracja: 16 kwie 2010, 12:12
Lokalizacja: Zachodnipomorskie

Post autor: mkfryzjer » 20 cze 2010, 21:47

Ja dzisiaj u siebie dłubałem z dawką, bo miałem za dużą, chciałem się jak najbardziej zbliżyć do seryjnych nastawów czyli 4,2 z tego co wyczytałem i tak wydłubałem, że dawka teraz jest na 4,4 i chwilami wzrasta na 4,1. Jutro jak silnik będzie zimny zobaczę czy coś się zmieniło z tym szarpaniem.



EDIT 2010-07-01 01:36

Szarpanie, rzucanie zniknęło po zmniejszeniu dawki.

pawelb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 27 lis 2009, 19:17
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pawelb » 29 lip 2010, 11:59

Podłączę się do tematu nierównej pracy silnika, w moim przypadku AAT.

Parę miesięcy temu wystąpił ten problem - na wolnych obrotach na ciepłym silniku wpadał w wibracje, nierówno pracował, efekt jakby był pomijany od czasu do czasu któryś cylinder, poza tym występowały spore rozbieżności w grupie 013 - wszystkie na +.

To co już zrobiłem to czyszczenie układu paliwowego środkiem K2, wymienione wszystkie końcówki wtryskiwaczy na nowe (0.210 jak w AEL-u) - efekt wibracyjny po odpaleniu był jeszcze gorszy.

Przeczesując fora internetowe znalazłem pewną zależność, która ma miejsce również w moim przypadku - zimny silnik zaraz po odpaleniu przez ok 1min. pracował równo, po nagrzaniu falował i trzepał całą budą, obciążenie silnika elektryczną szybą, światłami i grzanymi fotelami sprawiało, ze wibracje ustawały.

Zminimalizowałem wibracje przez zmianę dawki wolnych obrotów z 2,2-3,8 (podczas wibracji bardzo niestabilna) do 3,8-4,1 - więcej nie można ustawić spod VAG-a.

Ale nie do końca - nadal praca nie jest idealnie "gładka", nie ma falowania ale siedząc w samochodzie odczuwalne jest "mrowienie" którego wydaje mi się, że kiedyś nie było.

Rozbieżności w VAG-u nadal wielkie, teraz na przemian plusowe i minusowe. Może poza zbyt małą nastawą dawki (teraz podniesioną) te rozbieżności mają jakiś wpływ na wibracje, jaka jeszcze może być ich przyczyna ?

http://vaglog.rtnet.pl/pablo77_18591.html
http://vaglog.rtnet.pl/pablo77_18590.html

pawelb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 27 lis 2009, 19:17
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pawelb » 29 lip 2010, 13:57

Z tego co wiem, w pewnym zakresie korekty można zrobić z VAG-a - skutek taki sam jak mechaniczne przesunięcie nastawnika.

Obroty mam celowo podniesione spod VAG-a o 2 stopnie (60obr) - spokojniej pracuje na jałowym biegu z obciążeniem np załączoną klimą.

pawelb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 27 lis 2009, 19:17
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pawelb » 30 lip 2010, 12:35

Nie pamiętam czy sporadycznie czy nie ale była niestabilna tak jak i praca silnika była niestabilna, przerywana i falująca. Nie mam logu z takiego stanu i juz nie chcę do niego wracać:)
Można się o tym przekonać na własnej skórze, że by wiadomo było o co chodzi - AAT - login 12233, adaptacja poz. 1, wartości do góry aby wskazania dawki spadły (AEL - login 22158).

Teraz - z ustawioną większą wartością dawki pracuje stabilnie w sensie, że nie ma takich przerw jak by któryś cylinder nie odpalił i dawka jest w miarę stabilna - napięcie 1,26-1,30v, dawka 3,8-4,1 (jak na załączonym 5 postów wyżej logu) ale samochód na "wolnych" jakby drży bardziej niż kiedyś. Rozpylacze są nówki od AEL-a 0.210 więc to nie jest przyczyna.

Jestem niemal pewny, że te wibracje które mam teraz to wina rozjechanych korekt w 013 - ma ktoś pomysł co z tym można jeszcze zrobić ?

pawelb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 27 lis 2009, 19:17
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pawelb » 30 lip 2010, 15:13

Nastawnikiem się pobawię w wolnej chwili - chciałbym uzyskać "seryjną" dawkę czyli z tego co gdzieś wyczytałem ~4,5 a zabrakło mi do tego regulacji z ecu.

Co do nastawnika, to nie chce mi się wierzyć aby to była przyczyna. Poza dużymi korektami silnik zachowuje się normalnie - nie dymi, pali z nowymi wtryskami w cyklu mieszanym <6,8l/100, pięknie przyspiesza w całym zakresie obrotów - żadnych anomalii poza korektami na wolnych i jak mi się zdaje mającymi jakiś związek z tymi rozbieżnościami w 013, zwiększonymi wibracjami.

Zamierzam jeszcze wyczyścić cały kolektor ssący z sadzy i do porządku zaślepić EGR (na razie zaślepiony wężyk) ale czy te zabuksowane sadzą doloty mogą mieć jakiś wpływ na wskazania w grupie 013 ???

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 02 sie 2010, 10:19

W grupie 013 Odchyłka wielkości dawki w cylindrze X (mg/cykl), gdzie X to kolejne cylindry.

lukasz2601
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 14 kwie 2010, 21:53
Lokalizacja: GS

Post autor: lukasz2601 » 28 lis 2010, 11:14

Witam, również się podłacze do tematu nierownej pracy, posiadam a6 c4 2.5tdi 115KM, na biegu jałowym minimalne spadki obrotów, odpalanie odkad mam nowy akumulator ok. ale pamietam ze jak bylo cieplej i zalaczalem klime to wahania odrotow znikaly- co moze to byc!!!
mam jeszcze problem ze mi albo z wezykow przelewowych leci troszke ropa, albo z wtrysku sam az tak sie nie znam dlatego chcem pojechac do jakiegos mechanika- ale czy to moze byc przyczyna minimalnych spadkow obrotow na luzie?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
kamil_chy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:54
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kamil_chy » 28 lis 2010, 12:33

Jest coś takiego jak Wzrost pędkości obrotowej spowodowany włączeniem się klimatyzacji Grupa 002, jeżeli włączysz klimatyzację czyli jest większe obciązenie i obroty delikanie spadną, wieć wachania obrótów nie zauważysz przy włączonej klimatyzacji. Przeważnie jest to wina nastawnika pompy wtryskowej - więc czyszczenie. Temat był juz na forum dosyc obszernie opisany.
Pozdrawiam
Obrazek

lukasz2601
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 14 kwie 2010, 21:53
Lokalizacja: GS

Post autor: lukasz2601 » 28 lis 2010, 20:37

kamil_chy pisze:Jest coś takiego jak Wzrost pędkości obrotowej spowodowany włączeniem się klimatyzacji Grupa 002, jeżeli włączysz klimatyzację czyli jest większe obciązenie i obroty delikanie spadną, wieć wachania obrótów nie zauważysz przy włączonej klimatyzacji. Przeważnie jest to wina nastawnika pompy wtryskowej - więc czyszczenie. Temat był juz na forum dosyc obszernie opisany.
Pozdrawiam
witam
dzieki bardzo za odpowiedz, a mozesz mi napisac jaki mniej wiecej jest koszt takiego czyszczenia,albo czy mozna to zrobic samemu?
chociaz dzis zauwazylem ze chodzi rowno na luzie wiec nie wiem moze temperatura zewnetrzna.
pozdrawiam

Miaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 paź 2010, 22:22
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: Miaga » 23 mar 2011, 20:54

Koledzy w czym szukać,dalikatnie faluje na zimnym zaraz po odpaleniu po minucie lub dwóch ustaje ,te falowanie nie jest widoczne na obrotomierzu tylko na ucho?pozdrawiam

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 27 mar 2011, 11:55

Witam.
Nie dawno zauważyłem ,że mam to samo.
Silnik jak się rozgrzeje zaczyna delikatnie falować na wolnych obrotach.
Mam czarne myśli, czy aby dwumas nie zaczyna siadać.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 27 mar 2011, 14:56

robak26, dwumas jak pada potrafi też 'zadygotać' budą na wolnych. Jak gasisz motor słychać metaliczne dźwięki. Może (oby) zabrudzony nastawnik!
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
gustav
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 07 lut 2008, 10:04
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: gustav » 24 kwie 2011, 18:25

Panowie:

Mam ten sam problem. Audi A6 C4 AAT

Auto po pełnym nagrzaniu szaleje: na wolnych obrotach całe auto się trzęsie , spalanie kosmiczne 9L na trasie.

Wtryski ok cisnienie otwarcia bliskie 200bar , pompa ok- trzyma ponad 300bar.

Logi:

Obrazek
Diagnostyka TDI i nie tylko - Moja pasja :)

Awatar użytkownika
gustav
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 07 lut 2008, 10:04
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: gustav » 24 kwie 2011, 21:59

Lechu.....

Co do roboty ? nastawnik ?
Diagnostyka TDI i nie tylko - Moja pasja :)

Awatar użytkownika
gustav
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 07 lut 2008, 10:04
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: gustav » 24 kwie 2011, 22:28

Strasznie dużo tych bąbli.
Diagnostyka TDI i nie tylko - Moja pasja :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga