[a6 c5 2,5tdi BAU 180km] trzęsie silnikiem, kopci na biało
[a6 c5 2,5tdi BAU 180km] trzęsie silnikiem, kopci na biało
Witam
Od tygodnia mam taki samochód, ma 300 tyś, przy 250 był według historii wymieniany pełny rozrząd.
Dziś wrzuciłem sobie sport silnik zmieniał bieg i nagle muł... pomyślałem automat padł ale...
Odpalam samochód bez większego problemu, obojętnie czy na P czy N trzęsie się strasznie buda silnik nierówno pracuje. Dodam gadu to do 2 tys ciężko wchodzi na obroty i bardzo kopci na biało-siwo.
Jak ruszam też przerywa, szarpie jak już go rozpędzę i aby leciutko dotykam gazu to jakoś dojechałem do warsztatu.
Zasugerowałem, że chyba wtrysk no bo ta nierówna praca. Ale gość odkręcił korek wlewu oleju a tam dość duże ciśnienie bucha z korka stwierdził, że może uszczelka pod głowicą albo wtrysk albo może popychacz etc.
Teraz gadałem ze znajomym mówi mi, że może po prostu się rozrząd przestawił.
Turbo słychać, że gwiazda więc to raczej nie turbina.
Ratujcie bo chyba zostanę bez samochodu na święta
Co mogę sprawdzić co wykluczyć wszystkie rady bardzo mile widziane bo nie znam w mojej okolicy żadnego specjalisty do którego mogę pojechać i być pewien, że bez powodu nie rozbierze mi na darmo pół silnika.
Od tygodnia mam taki samochód, ma 300 tyś, przy 250 był według historii wymieniany pełny rozrząd.
Dziś wrzuciłem sobie sport silnik zmieniał bieg i nagle muł... pomyślałem automat padł ale...
Odpalam samochód bez większego problemu, obojętnie czy na P czy N trzęsie się strasznie buda silnik nierówno pracuje. Dodam gadu to do 2 tys ciężko wchodzi na obroty i bardzo kopci na biało-siwo.
Jak ruszam też przerywa, szarpie jak już go rozpędzę i aby leciutko dotykam gazu to jakoś dojechałem do warsztatu.
Zasugerowałem, że chyba wtrysk no bo ta nierówna praca. Ale gość odkręcił korek wlewu oleju a tam dość duże ciśnienie bucha z korka stwierdził, że może uszczelka pod głowicą albo wtrysk albo może popychacz etc.
Teraz gadałem ze znajomym mówi mi, że może po prostu się rozrząd przestawił.
Turbo słychać, że gwiazda więc to raczej nie turbina.
Ratujcie bo chyba zostanę bez samochodu na święta
Co mogę sprawdzić co wykluczyć wszystkie rady bardzo mile widziane bo nie znam w mojej okolicy żadnego specjalisty do którego mogę pojechać i być pewien, że bez powodu nie rozbierze mi na darmo pół silnika.
Pozdrawiam
Krzysiek
Krzysiek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
Dziś gość ma zrobić diagnostyke komputerem + poproszę go o sprawdzenie ciśnienia na tłokach, następnie rozrząd i dekle jak będzie ciśnienie na tłokach.
Oczywiście dam znać jak będę cokolwiek wiedział.
Póki co wychodzi, że kupiłem kibel a nie audi albo mam niefart i to tylko zbieg okoliczności.
Oczywiście dam znać jak będę cokolwiek wiedział.
Póki co wychodzi, że kupiłem kibel a nie audi albo mam niefart i to tylko zbieg okoliczności.
Pozdrawiam
Krzysiek
Krzysiek
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Hmm, przesądzać niczego oczywiscie nie można bo wszystko możliwe, ale jesli kupiłeś w atrakcyjnej cenie, to właśnie zaczynają sie "atrakcje"hekri pisze:Póki co wychodzi, że kupiłem kibel a nie audi albo mam niefart i to tylko zbieg okoliczności.
Powodzenia w walkach i pisz co się bedzie działo
Części samochodowe online - Motostacja pl
Cena jakoś strasznie atrakcyjna nie była 4 tyś taniej ale bez skóry, bez xenonów więc w zasadzie w normalnej cenie w takiej jak inne z welurem.
Auto 100% nie bite sam sprawdzałem, byłem na ścieżce u dobrego mechanika przejechałem nim 200-300 km zanim byłem ze sprzedawcą u mojego mechanika. Wszystko wyglądało ok, automat prawdopodobnie do remontu ale byłem pewien, że tylko tyle...
W sumie zrobiłem nim z z 600-700km wcale go nie oszczędzając.
Trudno w piątek będę już chyba wiedział co z nim, dziś jedzie lawetą do znajomego dobrego mechanika, który właśnie od rozrządu i dekli ma zacząć.
EDIT
Po wstępnym rozebraniu albo poszła uszczelka pod głowicą albo coś gorszego, jutro mają zdejmować głowice... Jak to tylko uszczelka to przeżyję jak coś więcej to może być lipa
Auto 100% nie bite sam sprawdzałem, byłem na ścieżce u dobrego mechanika przejechałem nim 200-300 km zanim byłem ze sprzedawcą u mojego mechanika. Wszystko wyglądało ok, automat prawdopodobnie do remontu ale byłem pewien, że tylko tyle...
W sumie zrobiłem nim z z 600-700km wcale go nie oszczędzając.
Trudno w piątek będę już chyba wiedział co z nim, dziś jedzie lawetą do znajomego dobrego mechanika, który właśnie od rozrządu i dekli ma zacząć.
EDIT
Po wstępnym rozebraniu albo poszła uszczelka pod głowicą albo coś gorszego, jutro mają zdejmować głowice... Jak to tylko uszczelka to przeżyję jak coś więcej to może być lipa
Pozdrawiam
Krzysiek
Krzysiek
Szkoda gadać, generalnie nadal żadnych konkretów. Zdjęte głowice, uszczelki wyglądają ok. Jutro mają zanieść głowice na sprawdzenie szczelności czy coś takiego, jak szczelne to mają szukać dalej w silniku.
Nie wiem ale rozumiem, że po zdjęciu głowic nic konkretnego nie widać co może być uszkodzone Wiadomo tylko, że to po lewej stronie bo po prawej ponoć wszystko ok.
KUPA wielka jak na razie + po drodze wyszło co już wcześniej wiedziałem, że turbo do regeneracji bo uszczelniacz nie trzyma i zachlapana olejem.
[ Dodano: 2010-04-11, 14:49 ]
Wiem, zeby nie odpisywac pod swoim postem ale chce podbic temat bo potrzebuje waszej podpowiedzi.
Tak jak ktoś pisał, sprawdzone. Mam przepalony jeden tłok, mechanik mówi, że widać, że był już ten tłok wymieniany i ktoś włożył jak najtańszy i samochód na sprzedaż.
OK mówi, że to zrobi nie ma tragedii ale tu pytanie. Nowy tłok z serwisu czy ze szrotu używany? Czy wymieniać wszystkie tłoki czy tylko ten jeden. Jak sprawdzić pozostałe tłoki, żebym za pół roku nie przerabiał tego z innym tłokiem.
Drugie pytanie, czy to że zalałem Formułę do disla firmy STP mogło mieć wpływ na przepalenie tego tłoka??
Pomóżcie! Druga sprawa mechanik mówi, że on by zalecał mimo wszystko splanować głowice mimo, że uszczelka nie poszła bo tak to nie gwarantuje, że nie będzie ciekło spod uszczelki. Co wy na to??
P.S.
Jak to możliwe, że drugi tłok też wypaliło, może wtryskiwacz jest jakiś wadliwy??
Z góry wszystkim dzięki za podpowiedzi. Mechanik mówi, że sama robocizna to będzie około 1000zł z fakturą (zawsze coś sobie odliczę w koszta działalności) czy to dużo czy mało za taką pracę?
Nie wiem ale rozumiem, że po zdjęciu głowic nic konkretnego nie widać co może być uszkodzone Wiadomo tylko, że to po lewej stronie bo po prawej ponoć wszystko ok.
KUPA wielka jak na razie + po drodze wyszło co już wcześniej wiedziałem, że turbo do regeneracji bo uszczelniacz nie trzyma i zachlapana olejem.
[ Dodano: 2010-04-11, 14:49 ]
Wiem, zeby nie odpisywac pod swoim postem ale chce podbic temat bo potrzebuje waszej podpowiedzi.
Tak jak ktoś pisał, sprawdzone. Mam przepalony jeden tłok, mechanik mówi, że widać, że był już ten tłok wymieniany i ktoś włożył jak najtańszy i samochód na sprzedaż.
OK mówi, że to zrobi nie ma tragedii ale tu pytanie. Nowy tłok z serwisu czy ze szrotu używany? Czy wymieniać wszystkie tłoki czy tylko ten jeden. Jak sprawdzić pozostałe tłoki, żebym za pół roku nie przerabiał tego z innym tłokiem.
Drugie pytanie, czy to że zalałem Formułę do disla firmy STP mogło mieć wpływ na przepalenie tego tłoka??
Pomóżcie! Druga sprawa mechanik mówi, że on by zalecał mimo wszystko splanować głowice mimo, że uszczelka nie poszła bo tak to nie gwarantuje, że nie będzie ciekło spod uszczelki. Co wy na to??
P.S.
Jak to możliwe, że drugi tłok też wypaliło, może wtryskiwacz jest jakiś wadliwy??
Z góry wszystkim dzięki za podpowiedzi. Mechanik mówi, że sama robocizna to będzie około 1000zł z fakturą (zawsze coś sobie odliczę w koszta działalności) czy to dużo czy mało za taką pracę?
Pozdrawiam
Krzysiek
Krzysiek
Kolego mialem podobne objawy u siebie, i po zdjeciu glowicy obracajac walem okazalo sie ze mam krzywy korbowud bo nie wyjezdzal do samej gory,w sumie jakies 7mm. Kupilem z allegro od ake 180 uzywke w dobrym stanie i komplet panewek mam nadzieje ze problem zniknie turbo bylo tez zapieczone ale po przeczytaniu tematu o czyszczeniu turbawki samemu dalem rade. 1000 zeta to calkiem tanio moim zdaniem bo wiem ile to roboty.pozdro
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga