Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 2,5tdi BAU 180km] trzęsie silnikiem, kopci na biało

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
hekri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 09 mar 2010, 17:26
Lokalizacja: Lubelskie

[a6 c5 2,5tdi BAU 180km] trzęsie silnikiem, kopci na biało

Post autor: hekri » 30 mar 2010, 20:11

Witam

Od tygodnia mam taki samochód, ma 300 tyś, przy 250 był według historii wymieniany pełny rozrząd.

Dziś wrzuciłem sobie sport silnik zmieniał bieg i nagle muł... pomyślałem automat padł ale...

Odpalam samochód bez większego problemu, obojętnie czy na P czy N trzęsie się strasznie buda silnik nierówno pracuje. Dodam gadu to do 2 tys ciężko wchodzi na obroty i bardzo kopci na biało-siwo.

Jak ruszam też przerywa, szarpie jak już go rozpędzę i aby leciutko dotykam gazu to jakoś dojechałem do warsztatu.

Zasugerowałem, że chyba wtrysk no bo ta nierówna praca. Ale gość odkręcił korek wlewu oleju a tam dość duże ciśnienie bucha z korka stwierdził, że może uszczelka pod głowicą albo wtrysk albo może popychacz etc.


Teraz gadałem ze znajomym mówi mi, że może po prostu się rozrząd przestawił.

Turbo słychać, że gwiazda więc to raczej nie turbina.

Ratujcie bo chyba zostanę bez samochodu na święta :(


Co mogę sprawdzić co wykluczyć wszystkie rady bardzo mile widziane bo nie znam w mojej okolicy żadnego specjalisty do którego mogę pojechać i być pewien, że bez powodu nie rozbierze mi na darmo pół silnika.

<beczy>
Pozdrawiam
Krzysiek

Awatar użytkownika
draxus5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 18 sty 2010, 21:10
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: draxus5 » 30 mar 2010, 20:17

Witka.
Sprawdź, czy jakiś życzliwy człowiek który robił Ci rozrząd dobrze dokręcił kółko na wałku rozrządu od ustawienia kąta pompy wtryskowej. jeśli się przestawił kąt to mogą byciężkiego palenia, żrące spaliny, kopcenie na biało ( to było u mnie ;-) ).

krisu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 01 sty 2009, 22:21
Imię: Jan
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kolbuszowa

Post autor: krisu » 30 mar 2010, 21:03

hekri, kolego jeżeli ci buch jak odkręcisz korek do oleje to może pierścień na tłoku albo tłok pękł znam taką historie :-/

na twoim miejscu- laweta i kierunek mechanik

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 30 mar 2010, 21:43

hekri, cos mi sie wydaje zekrisu, moze miec racje :-?
jak trzesie to moze znaczyc ze nie pali na jeden cylinder(brak sprezania )
i to by wyjasnialo cisnienie w bloku silnika :-/
pozd <ok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

hekri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 09 mar 2010, 17:26
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: hekri » 31 mar 2010, 09:58

Dziś gość ma zrobić diagnostyke komputerem + poproszę go o sprawdzenie ciśnienia na tłokach, następnie rozrząd i dekle jak będzie ciśnienie na tłokach.

Oczywiście dam znać jak będę cokolwiek wiedział.

Póki co wychodzi, że kupiłem kibel a nie audi albo mam niefart i to tylko zbieg okoliczności.
Pozdrawiam
Krzysiek

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 31 mar 2010, 11:02

hekri pisze:Póki co wychodzi, że kupiłem kibel a nie audi albo mam niefart i to tylko zbieg okoliczności.
Hmm, przesądzać niczego oczywiscie nie można bo wszystko możliwe, ale jesli kupiłeś w atrakcyjnej cenie, to właśnie zaczynają sie "atrakcje" :-/

Powodzenia w walkach i pisz co się bedzie działo ;-)
Części samochodowe online - Motostacja pl

hekri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 09 mar 2010, 17:26
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: hekri » 31 mar 2010, 14:11

Cena jakoś strasznie atrakcyjna nie była 4 tyś taniej ale bez skóry, bez xenonów więc w zasadzie w normalnej cenie w takiej jak inne z welurem.

Auto 100% nie bite sam sprawdzałem, byłem na ścieżce u dobrego mechanika przejechałem nim 200-300 km zanim byłem ze sprzedawcą u mojego mechanika. Wszystko wyglądało ok, automat prawdopodobnie do remontu ale byłem pewien, że tylko tyle...


W sumie zrobiłem nim z z 600-700km wcale go nie oszczędzając.

Trudno w piątek będę już chyba wiedział co z nim, dziś jedzie lawetą do znajomego dobrego mechanika, który właśnie od rozrządu i dekli ma zacząć.


EDIT

Po wstępnym rozebraniu albo poszła uszczelka pod głowicą albo coś gorszego, jutro mają zdejmować głowice... Jak to tylko uszczelka to przeżyję jak coś więcej to może być lipa <beczy>
Pozdrawiam
Krzysiek

krisu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 01 sty 2009, 22:21
Imię: Jan
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: kolbuszowa

Post autor: krisu » 06 kwie 2010, 20:39

hekri, panie co tam z twoją furą.Coś wiadomo więcej :?:

hekri
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 09 mar 2010, 17:26
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: hekri » 08 kwie 2010, 21:05

Szkoda gadać, generalnie nadal żadnych konkretów. Zdjęte głowice, uszczelki wyglądają ok. Jutro mają zanieść głowice na sprawdzenie szczelności czy coś takiego, jak szczelne to mają szukać dalej w silniku.

Nie wiem ale rozumiem, że po zdjęciu głowic nic konkretnego nie widać co może być uszkodzone :( Wiadomo tylko, że to po lewej stronie bo po prawej ponoć wszystko ok.

KUPA wielka jak na razie <beczy> + po drodze wyszło co już wcześniej wiedziałem, że turbo do regeneracji bo uszczelniacz nie trzyma i zachlapana olejem.

[ Dodano: 2010-04-11, 14:49 ]
Wiem, zeby nie odpisywac pod swoim postem ale chce podbic temat bo potrzebuje waszej podpowiedzi.


Tak jak ktoś pisał, sprawdzone. Mam przepalony jeden tłok, mechanik mówi, że widać, że był już ten tłok wymieniany i ktoś włożył jak najtańszy i samochód na sprzedaż.

OK mówi, że to zrobi nie ma tragedii ale tu pytanie. Nowy tłok z serwisu czy ze szrotu używany? Czy wymieniać wszystkie tłoki czy tylko ten jeden. Jak sprawdzić pozostałe tłoki, żebym za pół roku nie przerabiał tego z innym tłokiem.

Drugie pytanie, czy to że zalałem Formułę do disla firmy STP mogło mieć wpływ na przepalenie tego tłoka??

Pomóżcie! Druga sprawa mechanik mówi, że on by zalecał mimo wszystko splanować głowice mimo, że uszczelka nie poszła bo tak to nie gwarantuje, że nie będzie ciekło spod uszczelki. Co wy na to??


P.S.
Jak to możliwe, że drugi tłok też wypaliło, może wtryskiwacz jest jakiś wadliwy??


Z góry wszystkim dzięki za podpowiedzi. Mechanik mówi, że sama robocizna to będzie około 1000zł z fakturą (zawsze coś sobie odliczę w koszta działalności) czy to dużo czy mało za taką pracę?
Pozdrawiam
Krzysiek

huanek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 lis 2009, 10:17
Lokalizacja: aberdeen/ uk

Post autor: huanek » 15 kwie 2010, 08:43

Kolego mialem podobne objawy u siebie, i po zdjeciu glowicy obracajac walem okazalo sie ze mam krzywy korbowud bo nie wyjezdzal do samej gory,w sumie jakies 7mm. Kupilem z allegro od ake 180 uzywke w dobrym stanie i komplet panewek mam nadzieje ze problem zniknie turbo bylo tez zapieczone ale po przeczytaniu tematu o czyszczeniu turbawki samemu dalem rade. 1000 zeta to calkiem tanio moim zdaniem bo wiem ile to roboty.pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga