Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,5TDI AKE] Mocno dymi z wlewu oleju i bagnetu.

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 02 kwie 2010, 00:08

tx-didi pisze:Roman,
ciekawi mnie jakie jest Twoje zdanie na to co napisal kolega:

swiado napisał/a:

...
Dodam jeszcze, że po zdjęciu wężyka z EGR-a mniej dymi.
Co to oznacza?
Nie mam na to koncepcji :-/ , ale....

Tak w ogóle zabrałem głos w tym wątku, bo ta zatkana odma wydała mi się mało prawdopodobna. Silnik AKE z 2001 r. ma odmę nowego typu. Niby nie ma rzeczy niemozliwych ale aby ją zatkać to trzeba by jeździć chyba na smole a nie na oleju ;-).

Ale zeby cokolwiek wyrokować uważam, że za malo mamy pewnych informacji.
Należałoby znać odpowiedzi na takie chociazby pytania:

1. Czy dymienie zaczęło się znienacka, czy zawsze było ?
2. Co dla jednego "mocno" dymi to dla drugiego "normalnie" - na podstawie opisu trudno ocenić
3. Smrodek oparów- spaliny smierdzą inaczej niż opary oleju
4. EGR, czy po zdjęciu wężyk zostal zatkany, czy nie - gdy nie to spada podciśnienie w wężykach i zmienia się sterowanie turbiny, ale co to by miało do ilości dymu ze skrzyni korbowej ?

Nauczony życiowymi doświadczeniami unikam zasadniczo stawiania diagnozy na odległość, bez bezpośredniego kontaktu z "pacjentem". Wychodzi z tego duzo nieporozumień.

Pytanie do swiado, :

jesteś chętny aby zrobić te 2 próby, tzn. pomiar ciśnienia w skrzyni i pomiar ciśnienia sprężania ?
Dałoby to jakis punkt wyjścia w naszych gdybaniach ;-)

EDIT, gdybys miał mozliwość pomierzyc nadciśnienie w skrzyni przyrządem wyskalowanym, to :

- silnik rozgrzany, temp. oleju musi byc powyżej 80 stopni C
-pomiar przez rurke od miarki poziomu oleju
- silnik na biegu jałowym, jesli ciśnienie jest wyższe niż 5 mbar to odma do wymiany
(wg ksiażki AUDI A6 So wirdst gemacht)
Części samochodowe online - Motostacja pl

swiado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:39
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: swiado » 02 kwie 2010, 09:36

zrobiłem pomiar u-rurką i woda podnosi się około 1cm. Nie zasysa korka oleju i korek nie skacze.
Jeśli zwiększam obroty to dymienie z wlewu oleju ustaje już przy 1000obr/min.

RomanS, pewien mechanik powiedział mi, że to dymienie może być spowodowane recyklingiem spalin. Tzn jeżeli na EGR jest nałożony przewód to zaczyna on przepuszczać spaliny do kolektora ssącego. Jeżeli zdejmuję to przestaje przepuszczać. Dodał jeszcze, że może któryś zawór przepuszcza i z tąd ten dym pod pokrywą zaworów, czyli przy wlewie oleju. Czy to możliwe?
Swiado

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 02 kwie 2010, 10:56

swiado, EGR faktycznie dozuje dopływ spalin do kolektora ssącego. Tylko zauważ, że w ten sposób te spaliny trafiają nad tłok.

A u Ciebie ten "dym" jest ze skrzyni korbowej, czyli spod tłoka. Piszę trochę "na skróty" i czasem niezbyt poprawnie technicznie, mam nadzieję, że dosyc zrozumiale ? ;-)
No i tych spalin EGR nie dopuszcza tyle, aby waliły ze wszystkich stron, a sprawa zasadnicza, że spaliny z komory spalania, czyli znad tłoka musiałyby się przedostać pod tłok.
Stąd moje podejrzenia o niedostateczną szczelność ukladu tłok-cylinder.

Jeżeli faktycznie przedmuchy są duże to przyczyn może być co najmniej kilka.
Od eksploatacyjnego zuzycia pierścieni, tłoków i cylindrów (wówczas na zimnym silniku będzie ich więcej, na rozgrzanym mniej, ale to może być niełatwe do rozróżnienia), do jakiegos stany awaryjnego (tu moga byc różne rzeczy, nie ma na razie ci Cie straszyć).

Pomiar cisnienia sprężania w cylindrach dalby obraz jakie to cisnienie jest (czyli zuzycie eksploatacyjne) i czy jest równe we wszystkich (bo awarii we wszystkich 6 to raczej nie będzie ;-) ). Jeżeli cos będzie nie tak z cisnieniami to od razu trzeba zrobić próbe olejową, jej wynik w zasadzie daje juz wskazanie, czy nieszczelne sa zawory, czy tłok.

Wynik tego pomiaru da Ci informację w jakim stanie jest Twój silnik


Natomiast nieszczelność zaworu nie jest logicznie sensownym powodem dymu w skrzyni korbowej.
Części samochodowe online - Motostacja pl

swiado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:39
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: swiado » 02 kwie 2010, 11:08

RomanS czy pomiar ciśnienia na cylindrach przeprowadza się przez otwory świec żarowych?
Ile to może kosztować?
Na czym polega próba olejowa?[/b]
Swiado

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 02 kwie 2010, 11:50

swiado, tak, pomiar robi się po wykreceniu świec żarowych przy temp silnika ok 30 stopni C. Zbyt wysoka temp. to niebezpieczeństwo uszkodzenia gwintu swiec.
W otwór świeca wkręca się koncówke manometru. Złącze od pompy wtryskowej odłączone (załapie błąd, trzeba póxniej skasować ), akumulator całkowicie naładowany.
Sam chyba nie będziesz robił bo trzeba mieć sprzęt, ale napisałem, żebyś zwrócił uwage, czy tak to będzie zrobione ;-)

Nie wiem, ile to kosztuje, musisz sam pytać. . Dla mnie wazniejsze od konkretnej kwoty byłoby to aby zrobić to solidnie, czyli z odpowiednią wiedzą i sprzętem.
Może zapytaj najpierw w ASO, to bedzie punkt odniesienia a potem sprawdź w jakimś solidnym warsztacie ?

Próba olejowa: jesli wyjdzie, że np. na jednym cylindrze cosnienie sprężania jest duzo niższe od pozostałych to wlewa się do niego trochę oleju (cos z pamięci że 20 ml, ale pewien na 100% nie jestem) i powtarza próbę. Jesli ciśnienie wyraźnie wzrosło to wskazuje na nieszczelność układu tłok-cylinder. Jesli się nie zmieniło to nieszczelność zaworów.
Oczywiście można zrobić taką próbę dla wszystkich cylindrów ze zbyt małym ciśnieniem.
Nieszczelność zaworów nie ma wpływu na Twoje dymienie ze skrzyni korbowej, natomiast nieszczelnoś tłok-cylinder ma jak najbardziej.

[ Dodano: 2010-04-02, 11:59 ]
Piotruś pisze:Wszystkie przedstawione przez Ciebie objawy upoważniają hipotezę, że po katastrofie z turbiną masz całkowicie zapchany katalizator(-y).
No w tę strone to nie kombinowałem, ale nie pisałeś swiado, że miałeś jakieś przeboje z turbiną.

Piotruś, ma rację, ze nalezy to sprawdzić wczesniej, to mniej roboty i kosztów niż pomiar cisnienia sprężania.
No chyba, że akurat masz świece żarowe do wymiany ;-)
Części samochodowe online - Motostacja pl

swiado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:39
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: swiado » 02 kwie 2010, 12:12

Dzięki za zainteresowanie moim problemem. Bez was bym zginął.
Dzisiaj odkręce rure i zrobie logi 003.
Pozdrawiam
Swiado

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga