Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 


 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

audi a6 audi a6 radio regeneracja xenonów reklama forum a6 Tarcze, hamulce LED
VWonline.pl Ubezpieczenie Hustla Online Regeneracja HC AZ Auto Serwis Pompy olejowe Układ hamulcowy Sklepledowy.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
[A6 C5 2,5TDI AKE] Mocno dymi z wlewu oleju i bagnetu.  
Autor Wiadomość
swiado 
Czasobywacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 49
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2010-03-30, 00:00   [A6 C5 2,5TDI AKE] Mocno dymi z wlewu oleju i bagnetu.

Witam,
Ostatnio po otwarciu korka oleju zaskoczyła mnie duża ilość dymu wydobywująca się wlewem oleju. Zakręciłem korek -wyjąłem bagnet i też z niego leci.
Wyjąłem wąż od odmy, który wchodzi do dolotu powietrza (z filtra do turbiny) i zrobiłem mały eksperyment.
Odkręciłem korek wlewu oleju- dym leciał wlewem oleju. Jak go zakręciłem to dym leciał przewodem odmy.
Czy dym nie powinien lecieć cały czas przez przewód odmy?
Proszę o pomoc.
_________________
Swiado
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
tx-didi 
Natręt


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 666
Skąd: Krakow
Wysłany: 2010-03-30, 00:36   

jezeli zakladamy ze 'dym' to opary oleju, to wlasnie z weza 'odmy' nie powinien dymic.... moze bredze, ale 'filtr' czy tez 'separator mgly olejowej' ma za zadanie 'rozdzielic' olej (mgle olejowa) od 'gazow' (obojetne jakich). Az z ciekawosci sprawdze kiedys u siebie.... chociaz mam 'stara' odme (Ty 'nowa') to zakladam ze i 'stara' i 'nowa' powinna minimalizowac (lub wrecz zerowac) ilosc oleju w dolocie...

Ciekawy jestem co inni mysla.. ?
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
cacek66 
Nawiedzacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 304
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-03-30, 09:43   

To i ja się wtrącę czy to oznacza (dym z wlewu oleju) że odma jest do wymiany? U mnie też trochę poddymia i zastanawiałem się nad wymianą odmy (292 zł w serwisie) temat: http://www.audiklub.org/p...pic.php?t=55798 .
jak zadzwoniłem do jakiegoś tam"warsztatu" to mi powiedzieli żeby wyczyścić ale wydaje mnie się że to może pomóc ale na krótką metę. Jak uważacie?
_________________
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
 
 
tx-didi 
Natręt


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 666
Skąd: Krakow
Wysłany: 2010-03-30, 10:20   

nie wyrazilem sie konkretnie, sprostuje, ale jednoczesnie zaznaczam ze to wylacznie moje wyobrazenie - fachowcem nie jestem. Najlepiej byloby aby ktos z naszych forumowych 'guru' to potwierdzil (Piotrus, Użytkownik ? skrobnijcie cos, prosze)

goracy olej paruje, wiec 'dymiacy' z otworu wlewu oleju 2.5 tdi jest zjawiskiem absolutnie normalnym (jeszcze nie spotkalem takiego, ktory nie 'poddymia') - nawet Piotrus w ktoryms poscie to potwierdzal. Wg mnie to samo dotyczy rurki od bagnetu.
Lecz jezeli odepniemy wylot z 'odmy' - gumowy wezyk od 'filtra - separatora mgly olejowej' to (na moj pokretny rozum) dymic z tego weza nie powinien. Dlaczego? - poniewaz wlasnie 'odma' ma za zadanie zatrzymac 'dym', ktory jest niczym innym tylko oparami oleju. Chyba wlasnie do tego zostala wymyslona. Paradoksalnie 'zapchana' odma rozumiem ze tez nie dymi (z tego weza) - poniewaz jest zapchana :) , wiec..... jezeli z weza od 'odmy' wydobywa sie 'dym' to na moj rozum - odma zostala wybebeszona (nie ma wkladu 'filtrujacego', w ogole jej nie ma - zostal tylko dekiel, nie wiem)

czyli dym z wlewu oleju nie oznacza ze 'odma' jest do wymiany.

chyba najlepiej (zgodnie z sugestiami Piotrusia - dzieki Piotrze) po prostu zmierzyc to cisnienie w skrzyni korbowej. Rozumiem ze wowczas juz nie ma zgadywanek tylko wszystko jest jasne: jak jest za duze, to swiadczy ze 'odma' kwalifikuje sie do wymiany (mozna trzymac kciuki zeby to byla tylko 'odma'...)
Ostatnio zmieniony przez tx-didi 2010-03-30, 10:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
swiado 
Czasobywacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 49
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2010-03-30, 10:22   

Nie wiem, czy to jest mgła olejowa czy spaliny. Bo na zimnym silniku po odpaleniu już mocno dymi.
_________________
Swiado
 
 
tx-didi 
Natręt


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 666
Skąd: Krakow
Wysłany: 2010-03-30, 10:30   

w chlodnej aurze (np w zimie, w chlodne poranki - jak jeszcze obecnie) dym z rury wydechowej (takie bialawe opary) po uruchomieniu zimnego silnika tez nie jest zjawiskiem niezwyklym. Cieply silnik dymic nie powinien (obojetne na jaki kolor)
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
Stanlejo 
Czasobywacz



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Wiek: 26
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: Kraśnik/Lubelskie
Wysłany: 2010-03-30, 10:42   

witam ja też mam ten sam problem że dymi mi z korka wlewu jak i z z otworu bagnetu sam sie zastanawiam dla czego tak jest i czy powinno tak być w naszych 2.5 tdi. Dodam ze jak odkręce korek z równoczesnym wyjęciem miarki to dym przestaje lecieć z otworu bagnetu.
_________________
S-LINE:P
 
 
cacek66 
Nawiedzacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Automat
Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 304
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2010-03-30, 10:50   

tx-didi napisał/a:
chyba najlepiej (zgodnie z sugestiami Piotrusia - dzieki Piotrze) po prostu zmierzyc to cisnienie w skrzyni korbowej. Rozumiem ze wowczas juz nie ma zgadywanek tylko wszystko jest jasne: jak jest za duze, to swiadczy ze 'odma' kwalifikuje sie do wymiany (mozna trzymac kciuki zeby to byla tylko 'odma'...)

a jakie powinno być ciśnienie w skrzyni korbowej?
_________________
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
tx-didi 
Natręt


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 666
Skąd: Krakow
Wysłany: 2010-03-30, 10:53   

swiado sorry, myslalem 'o czyms innym' i nie zrozumialem. Teraz dotarlo. Mysle ze nie jest to dobrze - moze po prostu sprawdz cisnienie w skrzyni korbowej ? Mozna to zrobic za pomoca tzw u-rurki. przepis: kawalek przezroczystego weza i troche wody.
(ale zmierz na zagrzanym motorze) podaj jaka masz roznice. (google -> u-rurka -> wszystko jasne) zmierz przez rurke od bagnetu.

Stanlejo tak jest ok - chyba wszyscy uzytkownicy 2.5 tdi maja to samo.

cacek66 u mnie wskazania tzw u-rurki:
<> 14 cm jak byly wyrazne objawy 'zapchanej odmy' (podskakujacy korek, syki i takie tam)
<> 3 cm jak wyglada ze jest ok
 
 
swiado 
Czasobywacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 49
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2010-03-30, 15:21   

tx-didi jaką średnice miał twój wężyk? bo chyba ma to znaczenie o ile cm uniesie się woda.
_________________
Swiado
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
tx-didi 
Natręt


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 666
Skąd: Krakow
Wysłany: 2010-03-30, 18:09   

zblizona do srednicy rurki od bagnetu
(lecz nie ma to znaczenia: http://www.mech.pg.gda.pl..._Cisnienia.pdf)
Ostatnio zmieniony przez tx-didi 2010-04-02, 12:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Stanlejo 
Czasobywacz



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Rok: 2003
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: BAU
Wiek: 26
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 41
Skąd: Kraśnik/Lubelskie
Wysłany: 2010-04-01, 09:58   

Nawet w golfie 4 widzialem jak dym idzie z otworu bagnetu w silniku 1.9 tdi z 2001 roku. mnie wystraszył mechanik że jak leci dym z bagnetu od oleju to że mogą to być uszczelniacze ale oleju mi nie ubywa, a mam taki problem ze lekko zadymia mi na niebiesko a moc i sile ma:( turbawka nowa sam nie wiem za co sie zabrać i co sprawdzic dodam ze zero błedów na kompie
_________________
S-LINE:P
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
swiado 
Czasobywacz


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2001
Skrzynia: Tiptronic
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 49
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2010-04-01, 12:01   

Dzisiaj zrobię pomiary z u-rurka ,właśnie kupiłem "rurkę". Dodam jeszcze, że po zdjęciu wężyka z EGR-a mniej dymi.
Co to oznacza?
_________________
Swiado
 
 
RomanS 
Śpi na forum



Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: FWD
Rok: 2000
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AKE
Imię: Roman
Pomógł: 52 razy
Wiek: 50
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 2055
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-04-01, 14:33   

swiado napisał/a:
Nie wiem, czy to jest mgła olejowa czy spaliny. Bo na zimnym silniku po odpaleniu już mocno dymi.


Dymi z wlewu oleju i z bagnetu, czy to mialeś na mysli ?

Pytam, bo tx-didi, zrozumiał, że chodzi Ci o dym z rury wydechowej

tx-didi napisał/a:
w chlodnej aurze (np w zimie, w chlodne poranki - jak jeszcze obecnie) dym z rury wydechowej (takie bialawe opary) po uruchomieniu zimnego silnika tez nie jest zjawiskiem niezwyklym. Cieply silnik dymic nie powinien (obojetne na jaki kolor)



A ja sądzę, ze miałeś na mysli dymienie z wlewu oleji i z bagnetu. Jezeli to, to olej rozgrzany nie jest, wiec oparów oleju raczej dużo nie ma. Są za to spaliny z przedmuchów do skrzyni korbowej. Im mniejsza szczelność układu tłok-cylinder, tym przedmuchy większe.
Możliwe przyczyny: wszystko, co związane z tłokiem i cylindrem, czyli stan pierścieni, zuzycie tłoka i gładzi cylindra. Może być zuzycie eksploatacyjne a moze byc awaryjne (pęknięcie pierścieni, tłoka itp).
To jest tylko gdybanie, ale gdyby tak było to odma spalin nie zatrzyma i bedzie sie z niej dymiło, a jesli tych spalin jest duzo to bedzie walic wszystkimi mozliwymi otworami.

Aby coś diagnozowac, dobrze byłoby posprawdzać ciśnienie sprężania w cylindrach.

Nie chcę twierdzić na 100 %, ze to właśnie to, ale jak sprawdzisz cisnienie sprężania to już będzie wiadomo <ok>

Co do samej odmy to ma ona za zadanie zatrzymać olej jako ciecz. Ale wiadomo, że nie ma urządzen doskonale w 100 % działających. Przy sprawnej odmie mam jakieś tam slady oleju na wejściu do turbiny. Wąż od odmy i samo wejście do turbiny nigdy nie będzie zupełnie suche. Z tego wniosek, że olej jako aerosol, cząstki oleju rozdrobnione w powietrzu zawsze w jakimś stopniu przez odmę przejdzie.

Sprawa pomiaru ciśnienia w skrzyni to sprawdzenie czy odma jest zatkana czy nie.

Sprawa dużej ilości oparów/spalin to może być skutek nieszczelności układu tłok-cylinder
_________________
Pozdrawiam, Roman
--------------------------

Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
tx-didi 
Natręt


Model: Inne
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI 150KM
Napęd: Quattro
Rok: 1997
Skrzynia: Tiptronic
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 666
Skąd: Krakow
Wysłany: 2010-04-01, 22:11   

RomanS dobrze mowi, odpisujac na posta swiado myslami bylem 'gdzie indziej', zreflektowalem sie pare postow nizej.... :)

Roman,
ciekawi mnie jakie jest Twoje zdanie na to co napisal kolega:

swiado napisał/a:

...
Dodam jeszcze, że po zdjęciu wężyka z EGR-a mniej dymi.
Co to oznacza?


'laza' mi po glowie rozne pomysly, lecz chyba zbyt 'chore' aby sie nimi dzielic.....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: