[A6 C4 2.5 TDI AAT AVANT] Wymiana łożyska w tylnym kole
[A6 C4 2.5 TDI AAT AVANT] Wymiana łożyska w tylnym kole
Witam. Mam mały problem z moim AVANTEM. Wczoraj okazało się że mam padnięte łożysko tylnego koła - spory luz, mechanik stwierdził, że nie jest dobrze. Do tego zaczęło piszczeć i wydawać czasem nieprzyjemne dźwieki.
Wymieniał ktoś sam takie łożysko - jakiej firmy kupić nowe bo są od 25zł do 70zł firmy Optimal, albo Reville. Czy tam wymienia się samo łożysko czy z całą piastą
Najgorsze, ża ABS najpierw zaczął mi głupieć, potem zapalił się wykrzyknik i kontrolka ABSu - czy pierśćien mógł skasować mi czujnik ? Może po prostu jest taki luz że czujnik już nie łapie pierścienia odpowiednio ?
Wymieniał ktoś sam takie łożysko - jakiej firmy kupić nowe bo są od 25zł do 70zł firmy Optimal, albo Reville. Czy tam wymienia się samo łożysko czy z całą piastą
Najgorsze, ża ABS najpierw zaczął mi głupieć, potem zapalił się wykrzyknik i kontrolka ABSu - czy pierśćien mógł skasować mi czujnik ? Może po prostu jest taki luz że czujnik już nie łapie pierścienia odpowiednio ?
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
witam .najlepiej kup coś dobrego-firmowego ruville albo skf i będziesz miał pewność że nie rozleci się po chwili wymieniasz samo łożysko.co do abs-u jak rozbierzesz to będzie wiadomo czy coś się stało z czujnikiem ale nie powinno najlepiej podłączyć się pod vag i zobaczyć co tam się dzieje .pozdrawiam
tylko quatrro !
Wymiana łożysk z tyłu jest dość prosta i standardowa jak w wiekszości aut. Wymień na jakieś lepsze, ja kupiłem jakieś tanie po chyba 30zł na koło i lewe padły już po 15tys km, prawe jest ok - może jakiś inny powód był. Z tej lewej strony zmieniłem znowu na Ruville za 50zł na koło ale to niedawno pare tysięcy km, więc trudno ocenić ale powinny być trwalsze.
W moim egzemplarzu wymieniłem niedawno jedną sztukę (znaczy się jedną stronę) na optimal i póki co 1000km jest ok, problem polega na tym, że czop jest wyraźnie zużyty, więc mechanik stwierdził, że łożysko dlugo nie pożyje, póki co jest ok, ale przyszedł czas na zrobienie drugiej strony, wiec pytam, czy warto czop wymienić razem z łożyskiem czy odpuścić i kupić same łożyska?
http://www.stelpol.pl/sklep/product_inf ... ts_id=1701
czop ma tę wade, że jest dość drogi. Ktoś go wymieniał?
http://www.stelpol.pl/sklep/product_inf ... ts_id=1701
czop ma tę wade, że jest dość drogi. Ktoś go wymieniał?
Uploaded with ImageShack.us
Ostatnio wymienilem lożyska z drugiej strony, tu czop też mocno zuzyty, wiec jak teraz znowu łożyska będą się odzywac to wymienię cały komplet. Prawa strona już sie ulożyła i dokrecilem nakrętkę, teraz jeszcze kilkaset km i dokręce drugą stronę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 17 kwie 2008, 21:18
- Lokalizacja: Police
niezbyt to profesjonalne ale wiele warsztatów wymienia te łożyska nie używając prasy łożyska na czop z reguły wchodzą lekko czasami trzeba delikatnie wbić za pomocą dopasowanej rurki tak aby nie uszkodzić pierścienia trzymającego rolki a co do bieżni jeśli masz dostęp do szlifierki oszlifuj tą którą wybijesz tak aby minimalnie zmniejszyć jej średnicę i za jej pomącą wbijasz nową spokojnie bez użycia dużej siły grunt to prosto wprowadzić na początku i idzie jak po maśle . Powodzenia
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga