Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi a6 c5 1.8 turbo 150 KM] jak sprawdzić turbine

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
JARGUT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 13 wrz 2009, 19:12
Lokalizacja: Bochnia małopolska

[audi a6 c5 1.8 turbo 150 KM] jak sprawdzić turbine

Post autor: JARGUT » 20 mar 2010, 15:20

Witam wszystkich mam taki problem polegający na tym iż wydaje mi sie że auto powoli traci moc byłem u mechanika podpinał kompa i powiedział że wszystko ok zero błędów ale gdy sprawdzałem węza od turbo to tak jakby nie dawała cisnienia bo przy dodawaniu gazu wogule nie puchnoł wąż tak jak by ciśnienie nie wzrastało
Czy to prawda ze tam turbo działa dopiero pod obciązeniem ?????
prosze o pomoc

Awatar użytkownika
pit 76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 18 kwie 2009, 08:50
Lokalizacja: poznan/IRL Cork

Post autor: pit 76 » 21 mar 2010, 09:18

JARGUT witam

jakie masz objawy jak jedziesz.muli sie nie ma mocy????
mialem podobne objawy sprawdz najpierw jakie cisnienie daje tobie pompa paliwa, ona moezedzialac ale moze dawac zbyt słabe cisnienie. u mnie dzialala ale dawala tylko 1,5 bar a powinna okolo 3 bar

sprawdz cisnienie pompy paliwa doradzam
pozdro pit

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 26 gru 2008, 21:57
Lokalizacja: Suwałki/Podlasie
Kontakt:

Post autor: sylwiasty » 21 mar 2010, 09:30

Witam! Jak kolega wyżej napisał, sprawdź ciśnienie paliwa, warto też przyjrzeć się dla przepływomierza - to że nie ma błędów nie świadczy o tym, że jest sprawny. Warto też podpiąć jaś manometr i sprawdzić w czasie jazdy jak turbinka pompuje.
Nie podałeś, jaki kod silnika. Nowsze chyba mają możliwość sprawdzenia ciśnienia doładowania za pomocą vag'a.
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT "Limited Edition" '94 - 5.2005->5.2009
A4 1.8T (AEB) Q Avant '97 - 5.2009-> http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html

Awatar użytkownika
pit 76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 18 kwie 2009, 08:50
Lokalizacja: poznan/IRL Cork

Post autor: pit 76 » 21 mar 2010, 10:13

nowsze tak
na Vag-u nie wykaze błedow pompy paliwa nie pokaże jekie cisnienie daje pompa. a przepływke warto na chwilke odpiac i wtedy zobaczyc czy jest roznica.
z moich doswiadczen mysle ze zaczalbym od pompy paliwa i przeplywki a dopiero pozniej szedl w strone turbiny (bo to juz zajeb...y koszt) tymbardziej ze jagar ma auto z 98 roku a to juz 12 lat i pompka w tym okresie bardzo czesto siada <ok>

Awatar użytkownika
dark79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 22 mar 2009, 20:48
Lokalizacja: Penge/London

Post autor: dark79 » 21 mar 2010, 11:29

przeplywke mozna sprawdzic vagiem, zrobic logi dynamiczne, a co do weza od turba, na postoju (bez obciazenia silnika) turbo nie bedzie ladowalo, takze weze nie beda twarde, nalezaloby podlaczyc sie jakims manometrem i sprawdzic ile laduje podczas jazdy - mowa o turbo

JARGUT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 13 wrz 2009, 19:12
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Post autor: JARGUT » 21 mar 2010, 12:32

właśnie nie mam czym sprawdzić ciśnienia paliwa jak to zrobić najtańszym kosztem
waga podpinałem ale modów nie umiem zrobić bo mam go krutko i narazie tylko zdjagnozować umiem błędy pokasowć i tyle

Awatar użytkownika
pit 76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 18 kwie 2009, 08:50
Lokalizacja: poznan/IRL Cork

Post autor: pit 76 » 21 mar 2010, 15:30

turbina bez obciazenia nie bedzie dawała
pod maska tak gdzie ida przewody paliwowe w miejscu gdzie gumowy wężyk nachodzi na metalowy sciagasz go(nie zapomnił pózniej załozyc metalowej obejmy zaciskowej, bo wezyk spadnie) podłączasz cisnieniomierz na długich wężykach wyciagasz go poza maske przyklejasz na przednia szybe zegarem w strone kabiny, zamykasz maske wsiadasz i jedziesz i wtedy sprawdzasz cisnienie podczas jazdy bo na przedniej szybie masz przyklejony cisnieniomierz <ok> (zapytaj mechanika czy nie ma takiego albo w sklepie)

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 03 kwie 2010, 01:00

Mysle że kolega też powinien zobaczyc wszystkie węże zasilające od turbo do kolektora wraz z intercoolerem,często po udeżeniu zdeżakiem można wzrószyc intercooler a nawet sama konstrukcje.Dlaczego węże ? bo płowieją i je rozrywa.Na postoju kiedy wkręcasz silnik na 5 tys turbo się musi załączyc bo jest integralną częscią zasilającą silnik,na wężach musi byc odczuwalny przyrost cisnienia,nie taki jak podczas pełnego doładowania ale odczuwalny wyrażnie.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

JARGUT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 13 wrz 2009, 19:12
Lokalizacja: Bochnia małopolska

Post autor: JARGUT » 08 kwie 2010, 20:53

przepraszam że nic nie piusałem ale komputer mi padł i nie było mnie
Mam takie pytanie ile powinna pompować ta turbinka w moim audi?
a i czy wystarczy mi miernik ciśnienia do 0.7 bar bo tylko takie znalazłem na allegro i zabiore sie za sprawdzenie jak tylko wróce z zagranicy
Dziekuje wszystkim za pomoc pozdrawiam

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 886
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 20 mar 2012, 01:35

Mam pytanie pierwsze auto z turbiną dopiero planuje kupic ale jak sprawdzić nie rozbierając silnika bo nie każy chce. Czy może jakieś błędy jak bym bym podpiął pod kompa i sprawdził coś? tylko nie mam pojęcia zupełnie na temat turbo.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

karolmi25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 15 lip 2012, 22:39
Lokalizacja: tychy

Post autor: karolmi25 » 19 lip 2012, 08:01

Witam mam taki sam problem jak kolega auto traci jakby moc czasami czuć kopa tzn auto ciągnie i w pewnym monecie jakby coś puścili i jest moc ale nie zawsze. Więc mam pytanie o która pompę chodzi ta w zbiorniku czy pod maska i jakie ciśnienie powinno generować turbo .pozdro
karol

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga