Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi A6 C5 1.9 tdi] automatyczna skrzynia biegów naprawa

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
katani30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lut 2010, 16:47
Lokalizacja: Żagań

[Audi A6 C5 1.9 tdi] automatyczna skrzynia biegów naprawa

Post autor: katani30 » 10 mar 2010, 19:45

Witam wszystkich. Mam problem z moją skrzynką. Od początku zacznę. Posiadam A6 C5 z 97r. 1.9 TDI 110 kM.Symbol skrzyni DMX , nie tiptronik ani multit. Kupiłem niedawno i od razu się zaczęło. Przy prędkości około 70-100km/h kierownica jak i cały sam. zaczyna wibrować. Po wielu diagnozach stwierdzono zużycie sprzęgła hydrokinetycznego w ASB. I tu mam pytanie. Część warsztatów poleca wymianę tego wraz z remontem generalnym skrzyni( wszystkie tłoczki ,uszczelki) koszt 3500zł, a cześć warsztatów wymianę tego sprzęgła z wymianą oleju w asb w cenie 2400zł. Obydwie wersje z gwarancją na 6 miesięcy. Cena przemawia za tą druga opcją, lecz obawiam się ze po wymianie oleju stare uszczelniacze mogą puszczać i znów niepotrzebna robota się zacznie no i koszta od nowa. Może ma ktoś konkretne pomysły??
Ostatnio zmieniony 11 mar 2010, 06:15 przez katani30, łącznie zmieniany 3 razy.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 11 mar 2010, 15:46

Kolego, na każdym biegu masz te wibracje?

katani30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lut 2010, 16:47
Lokalizacja: Żagań

Post autor: katani30 » 11 mar 2010, 19:42

Wibracje są w momencie gdy silnik się rozgrzeje na czwartym biegu. A teraz zaczynają się już nawet na trzecim.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 12 mar 2010, 16:13

W całym zakresie prędkości obrotowej? Jakby padło sprzęgło hydrokinetyczne to przede wszystkim miałbyś wibracje niezaleznie od biegu przy (pewnej) stałej prędkości obrotowej silnika i problemy z przeniesiem napędu.

katani30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 11 lut 2010, 16:47
Lokalizacja: Żagań

c.d

Post autor: katani30 » 21 mar 2010, 10:10

Wymienione sprzęgło na nowe, oraz drobne elementy asb i już lata jak lalka:)) Wykonano w warsztacie w Długołęce k. Wrocławia.

szy18
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 17 kwie 2012, 11:15
Lokalizacja: sanok

Post autor: szy18 » 08 wrz 2013, 17:15

przepraszam, że odgrzewam starego kotleta alew mojej A6 takze pojawil sie taki problem. co prawda mi chodzi o model C6 ale takze podejrzewam problem ze sprzęgłem hydrokinetycznym
objawia sie to bardzo podobnie jak opisuje to kolega katani30
przy delikatnej jezdzie w niskim i stałym zakresie obrotow pojawiaja sie te wibracje na 1-2 sekundy. jakby auto jechało po tarce.
zawsze tylko w zakesie 1500-2000 obrotów.

czy ktoś to w tipie przerabiał ?
zabierąc sie za wymiane sprzęgła? jaki to koszt?

pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga