Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 1.8T]kontrolka ciśnienia oleju - czy to czujnik?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
RP1969
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 27 wrz 2009, 20:46
Imię: Romek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Cieszyn/Corby

[A6 C5 1.8T]kontrolka ciśnienia oleju - czy to czujnik?

Post autor: RP1969 » 04 mar 2010, 17:29

Witam wszystkich!

Mam problem i zwracam się o pomoc. W grudniu dwa dni z rzędu zapaliła mi się olejarka na wyświetlaczu FIS (na żółto). Zatrzymałem auto, sprawdziłem poziom oleju, wszystko w porządku. Lampka poświeciła po parę minut i znikła. Sprawdziłem od razu wpisy na forum i dowiedziałem się że to częsta przypadłość C5. Od razu kupiłem nowy czujnik ciśnienia oleju, ale jeszcze nie został wymieniony z racji zimna na dworze i faktu, że niepokojące objawy znikły po tych dwóch dniach jak ręką odjął. Za tydzień mam zamiar wraz z kolegą wymienić simering uszczelniający rozrząd i przy tej okazji chciałem wymienić również feralny czujnik.
Dziś wracając z pracy olejarka zapaliła mi się znów i tym razem na czerwono. Na sekundę odezwał się również sygnał dźwiękowy. Sprawdziłem auto - stan oleju w normie i to bliżej MAX niż MIN, temperatura wody i oleju w normie, silnik się nie przegrzewa.
Gdy auto ostygło, przejechałem na próbę kilka mil. Po uruchomieniu silnika na wyświetlaczu napis OK, sama trasa bez żadnych niepokojących objawów. Ale mam obawy czy przez te kilka dni (może to być nawet okres dwóch tygodni) używać auta czy nie?
Co radzicie w obecnej sytuacji?
Cały czas zakładam że winny całego problemu jest czujnik ciśnienia oleju, chociaż przyczyna może być inna i wtedy sprawa nabiera już bardzo poważnego charakteru.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc i rady.

Pozdrawiam - Romek

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 423
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 04 mar 2010, 19:32

Kolego radzę wymienić może nie czujnika a raczej pompę oleju ,przypadkiem nie słychać u ciebie lekko klekoczących zaworów ,jest to objaw zbyt małego ciśnienia a pompa nie jest droga.Wszyscy wymieniają czujniki ciśnienia oleju a w 90% jest to wina pompy.

RP1969
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 27 wrz 2009, 20:46
Imię: Romek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Cieszyn/Corby

Post autor: RP1969 » 04 mar 2010, 21:05

Zawory są w jak najlepszym porządku, nic nie klekoce, silnik chodzi cicho i bardzo równo.
Co do ciśnienia oleju to naprawdę nie wiem jak z tym jest. Postaram się gdzieś pojechać i to sprawdzić.

bobiksz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 21 kwie 2010, 15:12
Lokalizacja: crewe

Post autor: bobiksz » 21 kwie 2010, 15:35

Witam jestem nowy na tym forum i mam podobny problem jak kolega.posiadam ten sam model audi a6 1.8 T rok 2001,a mianowicie podczas spokojnej jazdy nic sie nie dzieje natomiast gdy silnik pokrece od 4000obr w zwyz po chwili zapala sie czerwona lampka oleju,zwolnie samochod i obroty sa niskie to po chwili gasnie,nie mierzylem cisnienia oleju ,czy to bedzie pompa olejowa? dodam tez ze dosyc glosno slychac zawory kolega myslal ze to regulatory zaworow ale dalej klekocza.z gory dziekuje za pomoc.pzdr

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 423
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 21 kwie 2010, 16:44

bobiksz u ciebie górna część motoru nie ma dostatecznego smarowanie i dlatego klekoczą zawory notabene zawory same się regulują .Pompa oleju nie ma siły na jałowym biegu tłoczyć oleju już nataką wysokość.

Awatar użytkownika
drozdu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 05 mar 2010, 14:37
Lokalizacja: stalowa Wola-Londyn

Post autor: drozdu » 23 kwie 2010, 22:10

Ten temat byl juz przerabiany , sproboj wyczyscic miske i smoka ponoc przechodzi. ;-)

kgracjank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 17 cze 2009, 10:44
Lokalizacja: Polska

Olej silnikowy do 1.8T AJL (180 KM)

Post autor: kgracjank » 19 cze 2010, 20:52

Witam
Jaki olej silnikowy do Audi A6 1.8T AJL (180 KM) sedan, rok 1999 ? Chodzi mi o to co zaleca fabryka wg instrukcji (której nigdzie się nie mogę dokopać). Po wymianie oleju jak wykasować inspekcje ?

kgracjank
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 17 cze 2009, 10:44
Lokalizacja: Polska

Post autor: kgracjank » 20 cze 2010, 19:53

do tej pory zalewany był olejem shell helix ultra racing 10 W60, przez 15 tyś km dolałem jakieś 0,6 l, mechanik mówił, że to nie zabardzo olej bo za rzadki. Na stronie shell'a zalecają HELIX ULTRA 5W-30. Sam już nie wiem co robić, fura ma teraz 201 500 km (oryginalny przebieg, mam wszystkie faktury, pieczątki od nowości), jaki olej zategować ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga