Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,5TDI] cięzko odpala po rozgrzaniu

Silniki wysokoprężne
hanysq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
Lokalizacja: marbella ,hiszpania

[A6 C5 2,5TDI] cięzko odpala po rozgrzaniu

Post autor: hanysq » 08 lis 2009, 20:21

witam
z ciężkim odpalaniem zimnego auta jest mnóstwo tematów,lecz mój problem występuje po rozgrzaniu auta do jakiś 90 stopni na szafie mianowicie czym cieplejszy tym gorzej odpala
błędów 0 na vagu problem od jakiegoś czasu się nasila więc pozostaje mi długie kręcenie ok.40 sekund i załapuje resztkami bateryjki lub odczekać jakieś pół godziny aż przestygnie silnik .Sprawdzałem dawkę startową i wygląda ok. zapłon ustawiony na -1 ,z rana na zimno odpala na dotyk nie wiem czego by się jeszcze czepić może jakiś czujnik oleju
proszę o jakieś wskazówki
pozdrawiam i proszę mnie nie straszyć że to może być vp44 mam słabe serce :lol:
hanysq

Gor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 07 mar 2009, 18:01
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Gor » 08 lis 2009, 20:41

pompa paliwa - prawdopodobnie czeka cię regeneracja VP 44 :cry: niestety choć życzę aby to było coś innego ....

hanysq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
Lokalizacja: marbella ,hiszpania

Post autor: hanysq » 08 lis 2009, 22:09

Piotruś pisze:Jeżeli pompa kończy życie, to "planowa regeneracja" i tak będzie tańsza od przykładowego holowania w nocy, w środku lasu z małym dzieckiem na tylnej kanapie przy głębokim mrozie ... <rotfl> .
TO akurat mi nie grozi od 3 lat nie spotkałem się z temperaturą poniżej 15 stopni ,lecz jak widac moje obawy spełzły nie w tę strone :-( miałem nadzieję że to będzie jakiś czujnik oleju
Piotruś co do twojego rozwiązania na pewno słuszne lecz w kraju w którym przebywam raczej jest to nieopłacalne ,spotkałem już takie 3 modele jak mój na złomowisku tylko ze względu na walniętą vp 44
a co do wszelkich napraw niestety mogę polegać tylko na sobie i oczywiście forum audi :lol: mimo wszystko wielkie dzięki wszystkim

a może jeszcze poradzicie czy warto zakupić cos takiego http://aukcja.interia.pl/show_item.php?item=807541551
jeszcze jedno pytanko mianowicie gdybym zrobił jakieś logi czy by to pomogło w 100% z ustaleniem usterki ?
jeszcze raz wielkie dzięki
hanysq

hanysq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
Lokalizacja: marbella ,hiszpania

Post autor: hanysq » 09 lis 2009, 10:31

ok wiec postaram się w najbliższych dniach zrobić logi (jeszcze tylko poczytam jak :oops: )
być możne to zbliży do jakiś sensownych decyzji
puki co serdeczne dzięki za poświęcony czas <ok> oraz przypuszczenia mniej radosne dla mojej duszy po 3 latach użytkowania tego auta dochodzę w naprawach do ceny zakupu :evil:
hanysq

radekboguslaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 113
Rejestracja: 27 lis 2008, 17:25
Lokalizacja: słupsk

Post autor: radekboguslaw » 10 lis 2009, 20:51

a jak masz temperaryre oleju przy tem.silnika 90 stopni

Awatar użytkownika
Dawidows89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dawidows89 » 10 lis 2009, 21:51

ja mialem w wakacje podobny objaw ale to sie zdarzało okolo 3 razy w miesiacu pojechalem do faceta ktory zajmuje sie dislami i on powiedział ze najlepiej z czymś takim pojechać do elektryka, bo możliwe że to rozrusznik albo coś z aku. Jeśli to by sie działo non stop to niestety to pompa

hanysq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
Lokalizacja: marbella ,hiszpania

Post autor: hanysq » 11 lis 2009, 21:10

witam. oto logi lub coś co miało wyglądać jak logi :oops: ,lecz proszę łaskawie zerknąć może da się coś odczytać ,http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2e6 ... f08c1.html (w opcjach reszta logów)
Dawidows89 to niestety nie to choć bardzo bym chciał auto kreci dobrze,reakcja jest taka jakby się zapowietrzał lecz z rana pali na dotyk problemy sa jak jest silnik rozgrzany i gorąco na dworze czasami odpali po 5s a czasami po 15s
hanysq

hanysq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
Lokalizacja: marbella ,hiszpania

Post autor: hanysq » 11 lis 2009, 22:41

wielkie dzięki PIOTRUÂŚ postaram się trochę bardziej na jutro
co do turbo to czuć że coś nie tak przed wymianą turbiny szedł jak burza choć przycierały mi łopatki wymieniałem je trzykrotnie (tacy spece z elbląga )w końcu gościu założył mi jakieś większe ponoć od 180KM i nadal lipa zapłaciłem blisko 7 tyś. a odebrałem auto w gorszym stanie (ale to już inna sprawa),chciałbym tylko zapytać czy można to sprawdzić gdzie leży wina tej sztangi czy być może n75?
pozdrawiam <ok>
hanysq

hanysq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
Lokalizacja: marbella ,hiszpania

Post autor: hanysq » 12 lis 2009, 20:58

witam ponownie
oto pozostałe logi Piotrusiu których się nie dopatrzyłeś ,ja i jak inni zresztą też :oops:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/932 ... aa5601.htm
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c0f ... 77d54.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/39f ... 5a917c.htm
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68c ... 1621f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f76 ... bbf1a.html
w miedzy czasie znalazłem temat [A6 C5 2.5TDi AFB] Sprawdzenie logów statycznych i dynamicznych ... McKansy..który prowadziłeś z nim coś jakby u mnie podobnego lecz poczekam na opinie po zerknięciu na logi
z wielkiej góry serdecznie dziękuje ;-)
hanysq

hanysq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
Lokalizacja: marbella ,hiszpania

Post autor: hanysq » 13 lis 2009, 10:43

bardzo przepraszam lecz jak zwykle cos namieszałem :cry:
myślę że chyba o wiele prostrzym sposobem będzie otworzenie jakiegoś mojego logu i na stronie fotosika sa pozostałe zdjęcia użytkownika tam powinno się otwierać :-/
Piotruś pisze:007 - temperatury wyraźnie sugerują, że termostat najprawdopodobniej kończy żywot (to tylko domniemanie lecz graniczące z pewnością). Paradoksalnie obecnie taka sytuacja może Ci sprzyjać, gdyż przy 88*C ECU nie podkłada jeszcze tych "najuboższych" dawek paliwa - co niewątpliwie "dodatkowo" utrudniałoby rozruch gorącego silnika jeszcze bardziej.
w takim przypadku ów termostat zakończył żywotność po zaledwie trzech tygodniach :roll:
puki co podaję linki jeszcze raz ,gdyby to nie wyszło to zawsze mam miły wieczorek przed sobą
pozdrawiam <ok>
http://hanysq.fotosik.pl/zdjecia/1.html
hanysq

hanysq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
Lokalizacja: marbella ,hiszpania

Post autor: hanysq » 13 lis 2009, 14:43

co do czujników to żaden nie ruszany ,więc to było moje pierwsze przypuszczenie w poście którym zaczynałem lecz na vagu pokazuje ok za to na desce jakby troszką mułowaty rośnie powoli i coś nie pokazuje dokładnie ,jeśli do logów nie masz żadnych zastrzeżeń
pozostaje naprawa na chybił trafił zaczynając od najtańszych części .
jedno wiem na pewno zanim oddam ponownie auto do "mechanika" :evil: postaram się najpierw sam (przynajmniej będę wiedział gdzie pchałem łapy ) :mrgreen:
i do bólu
pozdrawiam <ok>
hanysq

hanysq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
Lokalizacja: marbella ,hiszpania

Post autor: hanysq » 13 lis 2009, 15:22

Piotruś pisze:W logach nic szczególnie niepokojącego nie widać oprócz troszeńkę zaniżonej (w SPAM do śerdniej) dawki paliwa. Czy jesteś pewny, że wartości adaptacyjne są seryjne czy jednak coś tam pogrzebałeś ;-) :?: :?:
z natury czego nie wiem to nie tykam lecz nie dam sobie łapy uciąć że nie było tam grzebane bo gościu który w nim grzebał mówił coś o nowych nastawach paliwa i jakimś czujniku w vp44 (objawy były takie że przy rozruchu zimnego pierwsze 5s klekotał ) faktycznie ustało ale tylko do mojego powrotu do Hiszpanii teraz od trzech miesięcy sam w wolnej chwili naprawiam te rzeczy naprawiane rzekomo przez nich
skończę najpierw z jednym i postaram się znaleźć serwis audi do zakupu tegoż czujnika po wymianie na pewno dokończymy temat
mam nadzieje że sukcesem :mrgreen:
puki co serdeczne dzięki ;-)
hanysq

hanysq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 wrz 2008, 18:25
Lokalizacja: marbella ,hiszpania

Post autor: hanysq » 14 lis 2009, 10:17

no to rzeczywiście zaczyna się klarować :-( czyli bez wizyty w serwisie boscha sie nie obe dzie lecz to dopiero nastąpi gdzieś w lipcu ,niestety tu na miejscu nie jestem w stanie tego dokonać kompletnie nieopłacalny biznes ,może wygrzebać i wysłać ,tylko kto to później złoży :lol: więc na razie pozostanę przy wymianie czujnika który zapewne dojdzie do mnie za jakiś tydzień i to tyle co mogę zwojować :-/
mam prośbę Piotrusiu
czy można troszkę jaśniej
Piotruś pisze:W okazanej sytuacji jednak proponuję, a wręcz gorąco namawiam, do ustalenia wartości adaptacyjnych kanałów 01 i 05
oczywiście w wolnej chwili
pozdrawiam
hanysq

tomaszza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 09 cze 2009, 08:41
Lokalizacja: Iłowo - Osada

Post autor: tomaszza » 27 lis 2009, 11:04

VWPassat 2,5 TDI.
Witam pozwólcie że podłącze się do tematu ponieważ wiele jest tematów z czujnikiem G62 ale niczego podobnego do mojego przypadku nie znalazłem.
Otóż sprawa wygląda tak iż co jakiś czas potrafiła zapalić się czerwona kontrolka od oleju z komunikatem OIL PASS STOP MOTOR, oczywiście olej był niedawno wymieniany poziom oleju jest nie ubywa go, samochów pali idealnie i na mocy nie traci.
Od pewnego czasu zaczeła się częściej zapalać ale raczej przy większej wilgotności na dworzu a przed wczoraj zapaliła mi się kontrolka żółta OIL SENSOR WORKCHOP i przy każdym przekręceniu kluczyka pokazuje mi się to i w między czasie w czasie jazdy potrafi zapalić sie czerwona kontrolka od oleju z OIL PASS STOP MOTOR.
Po podłaczeniu VAGa wykazuje aby: błąd 522 czujnik temperatury cieczy chłodzącej -G62 przerwa lub zwarcie do plusa.

Moje pytanie brzmi czy oba czujniki są ze sobą powiązane i czy zacząć od wymiany tego czujnika G62 , czy może szukać jeszcze w bezpiecznikach i przewodach.
A może wy spotkaliście się z taki przypadkiem.I czy ten czujnik po lewej stronie G62 u góry silnika to ten, czy może jest jeszcze jakiś inny.
Z góry dzięki za odpowiedż

tomaszza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 09 cze 2009, 08:41
Lokalizacja: Iłowo - Osada

Post autor: tomaszza » 28 lis 2009, 06:42

dzięki za odpowiedż
Ale mam jeszcze jedno pytanie ponieważ wczoraj dodatkowo przestał działać wskaznik temperatury jak i samochód tracił chwilowo moc.
Zaznaczam że najpierw wyskakuje na FISie OIL SENSOR WORKCHOP a po pewnym czasie potrafi zapalić się OIL PASS STOP MOTOR.
I czy te czujniki mogą mieć wpływ na utratę mocy czy może pada silnik .
Na VAGu pokazuje aby czujnik temperatury cieczy chłodzącej G62.
Zaznaczam że puki co samochód nie pobiera oleju ani płynów i nie kopci ,trzyma równo obroty i nie poszarpuje.
Czy żeczywiście te czujniki są tak ważne.
Proszę o pomoc w ocenie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga