Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 2.5 tdi] zapowietrza sie

Silniki wysokoprężne
citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 04 mar 2010, 07:46

danoloc4 pisze:po odpaleniu przez ok 20 sek pompa wydawała dziwne odgłosy jakby tarcia ale teraz wszystko w normie
To dobrze że pomogłem, że się udało <ok> .
Dziwne odgłosy pompy świadczyły o tym że układ paliwowy miał jeszcze w sobie powietrze. Trochę to trwa zanim pompa przefiltruje przez siebie to paliwo+powietrze i samoczynnie do końca się odpowietrzy. Ale spoko to normalne. :-)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
zaku75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 07 paź 2010, 20:11
Lokalizacja: Czeladź CITY

Post autor: zaku75 » 15 lis 2010, 22:17

Witam.Wymieniałem filtr paliwa jakis czas temu i niby wszystko okey,autko odpalilo za pierwszym razem, nie było zadnych obiawów na zapowietrzony układ,w zeszły tydzień w sobote zaświeciła sie kontrolka paliwa i na drugi dzień autko juz nie odpaliło.Na rezerwie przejechałem moze z 1km.odpowietrzone ponownie nalane paliwo prawie 3/4 zbiornika cały tydzień nic nie wskazuje na zapowietrzenie,podiezdrzam dziś do pracy zaraz przed parkingiem zapaliła sie rezerwa i powtórka z zeszłego tyg. po 8godzinach nie odpalił. :cry: Gdzie szukać przyczyny

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 15 lis 2010, 22:56

Na pierwszy rzut oka atakowałbym w pompkę paliwa w baku bo objawy nic dodać nic ująć wskazują właśnie na nią. ;-) I tu właśnie trza skupić swoje działania.

!nDyGOA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 mar 2010, 19:13
Lokalizacja: poland

Post autor: !nDyGOA6 » 18 lis 2010, 18:52

Witam nie chciałbym zakładać nowego tematu, więc podepnę sie w tym temacie. Mam problem z odpaleniem mojej A6, dzis rano przy próbie odpalenia auto nie zapaliło, od razu przystąpiłem do próby odpowietrzenia wedłud instrukcji kolegi @citrin w tym temacie. Ale nic nie pomogło, paliwo jest w przewodach ale podczas kręcenia pompa nie daje paliwa na wtryski (poluzowałem z prawej strony).Paliwa mam 1/2 baku. Czy mogła paśc mi pompa. Dodam ze kiedys miałem taki sam problem ale po paru próbach kręcenia silnik odpalił. Pozdrawiam

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 19 lis 2010, 13:00

!nDyGOA6,

Myślę, że dlatego że próba odpowietrzania wysokiego ciśnienia była prowadzona nieprawidłowo. Jak ? to ty byś musiał nam napisać ;-) w celu wskazania co było robione nie tak. Dużo jest postów na temat prawidłowego odpowietrzania, poczytaj i do dzieła....
Odpowietrzanie: jeden kręci rozrusznikiem a drugi popuszcza nakrętkę przy wtrysku. Poleci paliwko bez piany, przykręcamy nakrętkę . Tak robimy z wszystkimi po kolei.

Dobrze byłoby odczytać błędy bo może one bezpośrednio wskażą przyczynę "klapy".

!nDyGOA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 mar 2010, 19:13
Lokalizacja: poland

Post autor: !nDyGOA6 » 19 lis 2010, 17:04

citrin pisze: Jeżeli nie masz czym odpowietrzyć to zrób tak.... zaciśnij powrót od filtra do baku zaciskiem stolarskim. ÂŚciągnij zasilanie wychodzące z filtra do VP. Nałóż kawałek wężyka i ustami zaciągnij paliwo aż się wypełni filtr . Musisz tak przytrzymać wąż przy zaciąganiu żeby kolejne wyciąganie powietrza nie powodowało powrotu paliwa do baku. Jeżeli będzie pełno:musisz sobie poradzić z zaciśnięciem zasilania przed filtrem także np ściskiem stolarskim. Teraz masz już 2 zaciski przed filtrem na zasilaniu i powrocie. Następnie strzykawką wypełnij zasilanie i powrót między filtrem a vp bardzo powoli aby nie zrobił sie pęcherz powietrza. Nałóż wypełnione wężyki na filtr, poskręcaj, naładuj akumulator i heja w dwójkę do odpowietrzania przy wtryskach - musi zagadać. Jak coś niejasne to pytaj. no chyba że ktoś ma prostszy sposób bez żadnych urządzeń wspomagających odpowietrzanie . ;-)
Robiłem to tak jak w tym opisie wraz z bratem który krecił rozrusznikiem, jutro jeszcze raz spróbuje jesli mi sie nie uda, to trzeba bedzię zaholować auto do mechaniora :evil: . Z tymi wtryskami postępowałem tak jak napisałeś, brat krecił a ja popusciłem srube na wtrysku ale nic nie leciało i tak pare razy i nic , jeszcze musze podpiąc pod kompa może tam tkwi problem. Pozdro

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 19 lis 2010, 21:56

!nDyGOA6 pisze:ale nic nie leciało
To jak nic nie leciało, tzn.że masz zapowietrzony układ niskiego cięnienia, który w pierwszej kolejności musi być odpowietrzony.
A zadam pyt. czy w przeźroczystym wężu jest paliwo?? Przed akcją odpowietrzania układu wysokiego ciśnienia musisz mieć wypełniony ten wężyk paliwem. :-)

marrobak1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 31 gru 2010, 11:55
Lokalizacja: Wlkp

Post autor: marrobak1 » 31 gru 2010, 12:03

Witam mam pytanko dwa dni temu w moim audi zaczal sie problem chcialem odpalic i nie chcial za boga wziasc krecilem chwile i przestalem bo zawsze pali na cykniecie odczekalem z 2 minuty i odpalilo normalnie. wczoraj jezdzilem nim i palilo jak zawsze wszystko ok dzis z arana zachodze krece i krece i nic chyba sie zapowietrzyl tylko dlaczego i jak sobie z tym poradzic bo jestem w niemczech i bylem na stacji nie widze tu niczego takiego jak nasz plak prosze o rade w niedziele musze wrocic do kraju....

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga