Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[100 C4 2.5TDI] Padł prędkościomierz - Gdzie przyczyna?

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

[100 C4 2.5TDI] Padł prędkościomierz - Gdzie przyczyna?

Post autor: DJ_Mouse » 21 lut 2010, 14:19

Witam kolegów.

Przekopałem forum i nie znalazłem żadnego konkretu, który mógłby mi pomóc.


Otóż do rzeczy, wczoraj po przejechaniu kilku km, zaczął wariować mi prędkościomierz, tzn. wskazywał prędkość i co jakiś czas opadał na moment tak jakby brakowało mu ciągłości sygnału. po ok. 10 km zdechł całkiem i spadł do zera, podczas powrotu do domu było identycznie, nie podniósł sie ani na moment. Dziś rano przejechałem ok. 3km i licznik działał normalnie, po ponownym uruchomieniu wskasówka prędkościomierza leży i nie podnosi sie ani na moment.

Teraz tak, jak znaleźć przyczyne? Auto jest z 93' i ma jeszcze analogowy licznik km. Po podłączeniu do vaga kiedyś nie mogłem sie połączyć z niczym innym tylko z silnikiem. Wiec w ten sposób sie raczej nie dowiem. Skąd licznik bierze sygnał (z jakiego czujnika i gdzie on jest?) Czy ktoś może mi podpowiedzieć na którym pinie mogę zmierzyć czy jakikolwiek sygnał pojawia sie przy liczniku? W jaki sposób można sprawdzić licznik żeby wyeliminować jego awarię? Stukanie w deske nie pomaga, więc zimne luty wykluczam :mrgreen: Przez 4 miesiące użytkowania nie było żadnego problemu z zegarami, żadnych błedów we wskazaniach.


Tak na marginesie, kiedyś widziałem na forum poradę jak zaaplikować zegary z komputerem do A6 C4, czy istnieje możliwość zainstalowania w mojej setce takich zegarów z cyfrowym licznikiem km? Komputer nie jest dla mnie ważny.



Będe wdzięczny za wszelkie podpowiedzi w temacie. Pozdrawiam, Mariusz.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2010, 15:27 przez DJ_Mouse, łącznie zmieniany 1 raz.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 21 lut 2010, 15:27

Przepraszam, zapomniałem o tagach. Już poprawione.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

GP Jumbo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 18 lut 2010, 19:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: GP Jumbo » 21 lut 2010, 18:34

Cześć.jest możliwość adaptacji zegarów z elektronicznym wyświetlaczem kilometrów.

gość_

Post autor: gość_ » 21 lut 2010, 18:51

GP Jumbo pisze:Cześć.jest możliwość adaptacji zegarów z elektronicznym wyświetlaczem kilometrów.
100c4-26-avwymiana-zegrow-na-ac-bc-pyta ... t18456.htm

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 21 lut 2010, 21:58

DJ_Mouse, da rade a6 c4..u mnie juz kula..pozostaly male dopracowania ale generalnie jest git.pamietaj o paru zeczach,jesli zmieniasz zmienaj od razu na ac i i bc,potrzebujesz manetke zegar i troche cierpliwosci.wazne sprawy
-manetka-potrzebujesz takiej z guzikami,do avanta jest trudno dostepna i droga.zastosuj jakakolwiek z tymi guzikami tzn ona moze byc od sedana lub a 4 aby tak samo wygladala ta czesc w ktorej sa guziki,przelozysz to do swojej bo ta manetka jest tam rozbieralna
-zegar- ja przerabialem angola i najwazniejszy zonk!obudowa ta duza ma w innym miejscu guzik od kasowania przebiegu wiec pozostaje ci dziurka na samym wyswietlaczy km i druga trzeba wiercic na nowy patyczek do kasowania tego nowego elektronicznego.to takie najwazniejsze na poczatek do zakupow,ja mialem angola za free wiec potrzebuje tylko obudowy,a ty jesli bedziesz kupywal lepiej zaplacic od razu za europe niz motac sie i kombinowac z angolem a potem szukac obudowy

[ Dodano: 2010-02-21, 22:02 ]
ale zastanawiam sie czy przyczyna nie bedzie lezala gdzies indziej.jak jechales km przebieg zliczalo normalnie?czy tez stalo?

[ Dodano: 2010-02-21, 22:05 ]
a jesli bedziesz chcial zalozyc licznik bez ac i bc tylko z digitalem km to juz calkiem lajtowo.takze do dziela!

[ Dodano: 2010-02-21, 22:09 ]
a wiekszosc tego dowiedzialem sie od GP Jumbo, <piwo> <piwo> <piwo>

GP Jumbo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 18 lut 2010, 19:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: GP Jumbo » 22 lut 2010, 05:56

jakby co posiadam obudowę szeroką z ringami od A6(właściwie całe zegary bez AC i BC).Info na PW

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 22 lut 2010, 09:06

tomkom1, przeczytałem Twój temat
i coś niecoś wiem, ale mam jeszcze jedno dość laickie pytanie, co to AC i BC ? :mrgreen:

AC- srednie spalanie, dystans, a BC - żarówki i płyny - dobrze myśle?


Na tym drugim to specjalnie mi nie zależy, czy np. gdybym wsadził zegary nawet bez kompa ale z digitalem to po doprowadzeniu sygnału z wtyku obd1 będą działać i będzie można ustawić mój przebieg? Mam kabel vag tacho. Co jeszcze trzeba zmienić, i czy zegary muszą być od silnika aat czy może być z ael'a bo aat to w a6 wiele nie było, pozatym ciężko je odróżnić.

Następna sprawa to dodatkowe zegary, czy trzeba instalować jakieś czujniki np. do temp oleju czy jest to już we wiązce?

Jak już sie bawić, to już lepiej chyba wsadzać zegary z "pełnym wypasem" czyli komp i 3 zegarki no nie?

Aha, jeszcze jedno. czy zamiast manetki można zastosować jakikolwiek inny przełącznik chwilowy dwustronny? Kiedyś już szukałem tej manetki, jest problematyczna i właśnie droga....

[ Dodano: 2010-02-22, 09:11 ]
aha zapomniałem o najważniejszym, prędkościomierz działa, wczoraj zrobiłem ok, 170km i nie stanął ani razu, ale kiedy stał kilometry też stały w miejscu(brak sygnału) dlatego też próbowałem sie dowiedzieć, gdzie jest czujnik obrotowy z którego zegar ma sygnał, bo jeździłęm bez obudowy pod motorem i mogło go najzwyczajniej w świecie zalać, chciałbymo do niego zajrzeć i sprawić mu czyszczenie.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 22 lut 2010, 12:28

DJ_Mouse, masz racje lepije isc po calosci i zalozyc 7 zegarow.u mnie kable od cisnienia i temp byly w aucie taka dodatkowa wizaka lezala za licznikiem w zoltej izolacji.u ciebie moze byc jeden taki kabel z jedna wtyczka bo u mnie sa 2 cisnienie i temp oleju,a w wiekszosci zegarow jest temp albo cisnienie i woltomierz i zegarek.takze taki ci pojdzie bez klopotu.co do manetki to jak chcesz to moge ci zalatwic manetke od a4 chyba za 40 zl.i przlowzysz sobie te przelaczniki do swojej manetki.co do zaniku sygnalu to masz dobre rozumowanie szukaj na skrzyni gdzie ida kable.nasze auta sa jeszcze nieskompliowane i moga isc dwie kosci jedna od wstacznego druga wlasnie od sygnalu predkosci.poszukam moze w etce cos takiego znajde

[ Dodano: 2010-02-22, 12:39 ]
prostokatna kostak ale w etce nie znalazlem gdzie to sie miesci. wkazdym razie w korpusie skrzyni biegow szukaj

GP Jumbo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 18 lut 2010, 19:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: GP Jumbo » 22 lut 2010, 12:42

lewa strona skrzyni-blisko silnika

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 22 lut 2010, 12:42

co do rodzaju licznika to glownie szukaj z taka predkoscia max jak twoja bo to bedzie jedyny klopot ze zmiana tarczy.co do obrotka to nie ma bolu przelozysz swoj.zaprogramowac tez zaprogramujesz bez klopotu.ciagniesz od obd1 kabelek najprosciej do kostki licznika i tyle

[ Dodano: 2010-02-22, 12:44 ]
GP Jumbo, jestes wielki :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

GP Jumbo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 18 lut 2010, 19:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: GP Jumbo » 22 lut 2010, 12:44

tomkom1 pisze:co do rodzaju licznika to glownie szukaj z taka predkoscia max jak twoja bo to bedzie jedyny klopot ze zmiana tarczy.co do obrotka to nie ma bolu przelozysz swoj.zaprogramowac tez zaprogramujesz bez klopotu.ciagniesz od obd1 kabelek najprosciej do kostki licznika i tyle
4-ty pin zielonej kostki.Licznik jakby co mam do 240

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 22 lut 2010, 12:45

GP Jumbo, dzis u mnei wykonczeniowka bede walczyl z tym pinem co mi pisales...bede dzwoooonil jak cos...

[ Dodano: 2010-02-22, 12:47 ]
GP Jumbo, jeszcze pytanko bo sprobuje przepisac licznik tak jak ty miales kanada tak?myslisz ze to moz epomoc bez tego mostkowania w tym abs\?a jak ci wyswietla przebiegi w milach czy km?

[ Dodano: 2010-02-22, 12:49 ]
DJ_Mouse, bierz od kolegi licznik i nie zastanawiaj sie jeszcze jak ma aurope z duza szafa na 7 zegarow to wogole inna bajka...nie zastanawiaj sie.

GP Jumbo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 18 lut 2010, 19:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: GP Jumbo » 22 lut 2010, 12:54

U mnie pomogło kodowanie(na kanadę-ze względu na gong otwartych drzwi).Nie robiłem konwersji sygnału-ABS zachowuje się prawidłowo.Przebieg pokazuje w kilometrach

hadmar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 28 gru 2009, 21:11
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: hadmar » 23 lut 2010, 00:04

Tak jak napisał GP Jumbo, czujnik prędkościomierza jest w górnej części skrzyni biegów "na wysokości" półośki, taki czarny, można go wyjąć ze skrzyni i np pooglądać. Czujnik działa podobnie jak kontaktron, czyli zwiera i rozwiera styki pod wpływem pola magnetycznego, pole magnetyczne wytwarza magnetyczny pierścień który jest zamontowany wewnątrz skrzyni biegów na flanszy. Układ na postoju można sprawdzić przez wyjęcie wtyczki z czujnika, włączenie zapłonu i bardzo szybkie zwieranie i rozwieranie styków we wtyczce którą wyjęło się z czujnika (styki są tylko dwa tak że nie można się pomylić ;-) ), wtedy prędkościomierz powinien reagować. Można też wyjąć czujnik ze skrzyni i przy podłączonej wtyczce i włączonym zapłonie szybko przesuwać koło niego jakiś magnes, wtedy też prędkościomierz powinien reagować.
Nie ignoruj tych objawów, ja tak zrobiłem i doszło do tego że musiałem wymienić skrzynię biegów, w moim B4 rozleciało się to kółko magnetyczne i dostało się w synchronizatory i zębatki, po jakimś czasie padł mi 5 bieg, później trzeci, mechanik stwierdził że nie opłacało się jej naprawiać, w oleju było dużo opiłków metalu (po rozebraniu skrzynki okazało się że miał rację). Może to był zbieg okoliczności ale lepiej dmuchać na zimne. Koszt naprawy wyszedł ok 1400zł (używana skrzynia + nowy olej + robocizna) a kółeczko magnetyczne prędkościomierza w ASO Audi kosztuje 70zł (musiałem je dokupić bo skrzynia którą wkładałem była z A4 z 2002r i tam impulsy do licznika idą z czujników ABSu).
W razie gdybyś miał uszkodzony sam czujnik to mogę ci taki dać bo mi został i się tylko kurzy.
Pozdrawiam, Mariusz <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga