[Audi A6 C6] Bulgotanie z klimatyzacji, nawiewu
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
[Audi A6 C6] Bulgotanie z klimatyzacji, nawiewu
witam,
dzis zauwazylem, ze:
majac na ECO klimatyzacje.. w trybie Manualnym (wiatrak na ok 3-5) stojac na postoju.. slysze dziwne.. ciche.. ni to chlupot, ni to jakis dzwiek jakby jakis mechanizm cyklicznie sie poruszal.
COs jakby bulgot.. cos na dzwiek jak sie przelyka duza ilosc plynu, hmm ciezko mi to opisac.
hmm.. i to wszytsko cichutko.. rytmicznie..
wtf.. Jakby mi sie jakis plyn przelewal, ni to ni tamto..
Probowalem na wlaczonym / wylaczonym silniku, na cieplym / zimnym, cichutko bulgocze.
Kolega podsunal pomysl z zapowietrzona nagrzewnica.. gdzie znalazlbym w C6 zaworki odpowietzajace..?
A moze macie inne pomysly..
pozdr,
dzis zauwazylem, ze:
majac na ECO klimatyzacje.. w trybie Manualnym (wiatrak na ok 3-5) stojac na postoju.. slysze dziwne.. ciche.. ni to chlupot, ni to jakis dzwiek jakby jakis mechanizm cyklicznie sie poruszal.
COs jakby bulgot.. cos na dzwiek jak sie przelyka duza ilosc plynu, hmm ciezko mi to opisac.
hmm.. i to wszytsko cichutko.. rytmicznie..
wtf.. Jakby mi sie jakis plyn przelewal, ni to ni tamto..
Probowalem na wlaczonym / wylaczonym silniku, na cieplym / zimnym, cichutko bulgocze.
Kolega podsunal pomysl z zapowietrzona nagrzewnica.. gdzie znalazlbym w C6 zaworki odpowietzajace..?
A moze macie inne pomysly..
pozdr,
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
jakos78,
dzis jeszcze wieczorem sie tym zajme
dam wkrotce znac.
[ Dodano: 2010-02-10, 12:47 ]
bylem na chwile na parkingu, zdjalem plastik pod szyba, uszczelke, odpowietrznik znajduje sie mniej wiecej po srodku, taki X .
Odpalilem (auto zimne), odkrecilem. zaczelo sie pienic, pare razy powtorzylem odkrecanie, potem sie kapnalem, zeby naweiw dac na MAX.. ale i tak zimny silnik.. troche przemielilo, piana(babekli) poszly.
Niestety.. nie ochlonalem.. ciezko mi stwierdzic czy mniej bulgocze czy ciagle tak samo..
Na pewno nie przestalo.
Dzis po dluzszej jezdzie spobuje ponownie tam jazrzec.. dam niech klimatyzacja przerzuci caly plyn, moze poskutkuje, jak nie.. ASO i gwarancja:/
Moze cos sie zrypalo.. jakas czesc.. etc.. :roll:
dzis jeszcze wieczorem sie tym zajme
dam wkrotce znac.
[ Dodano: 2010-02-10, 12:47 ]
bylem na chwile na parkingu, zdjalem plastik pod szyba, uszczelke, odpowietrznik znajduje sie mniej wiecej po srodku, taki X .
Odpalilem (auto zimne), odkrecilem. zaczelo sie pienic, pare razy powtorzylem odkrecanie, potem sie kapnalem, zeby naweiw dac na MAX.. ale i tak zimny silnik.. troche przemielilo, piana(babekli) poszly.
Niestety.. nie ochlonalem.. ciezko mi stwierdzic czy mniej bulgocze czy ciagle tak samo..
Na pewno nie przestalo.
Dzis po dluzszej jezdzie spobuje ponownie tam jazrzec.. dam niech klimatyzacja przerzuci caly plyn, moze poskutkuje, jak nie.. ASO i gwarancja:/
Moze cos sie zrypalo.. jakas czesc.. etc.. :roll:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
Jakos ma racjępama pisze:wtf..
Odpowietrz tym "X" em i sprawdź poziom płynu chłodzącego w zbiorniku przelewowym :D
Jak nie pomoże - spróbuj połknąć Espumisan 8-)
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
panowie.. bulgocze caly czas.
odpowietrzalem, ale na zimnym silniku.
dzis wybieram sie w trase, po powrocie odpowietrze raz jeszczce
Poziom G12 jest ponad polowe na zimnym
Pytanie, jak i ile tego odpowietzrac..
Wiadomo, sie wylewa przy okazji odpowietrzania... generlanie, pienilo sie przy odpowietrzania.. moze za mala szczelina.. ale fakt, ze prycha powietrzem :roll:
odpowietrzalem, ale na zimnym silniku.
dzis wybieram sie w trase, po powrocie odpowietrze raz jeszczce
Poziom G12 jest ponad polowe na zimnym
Pytanie, jak i ile tego odpowietzrac..
Wiadomo, sie wylewa przy okazji odpowietrzania... generlanie, pienilo sie przy odpowietrzania.. moze za mala szczelina.. ale fakt, ze prycha powietrzem :roll:
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
jakos78,
no i jasne:))
A propos. Moglyby to byc silniczki, ale to raczej bulgot niz tykanie silniczkow od klapek.
Wykluczam silniczki, bo:
auto rozgrzane, silnik tez!
na zewnatrz -6st.
daje nawiew na 16st lub LO... nic nie bulgocze.. a klima chodzi.
daje temp az do ok 20st i wtedy zaczyna bulgotac..
czyli, co.. w momencie jak zaczyna pobierac cieplo z nagrzewnicy.. wlacza sie obieg i sruuuu plyn bulgota.
dobrze kapuje.. :roll:
[ Dodano: 2010-02-11, 15:46 ]
oto co jeszcze znalazlem na DE forum.
Pojawia sie tutaj drugi zaworek do odpowietrzenia.
Moje pytanie jest takie: czy C6 2.7 maja drugi.. jesli tak, to gdzie.. Bo z opisu z linku nie wynika dokaldnie gdzie..
Oto link.
http://www.motor-talk.de/forum/kuehlsys ... 25665.html
[ Dodano: 2010-02-11, 15:47 ]
Cytat: zeby nie szukac za duzo:
Zitat:
Das KĂźhlsystem hat 2 EntlĂźftungsschrauben. Eine sitzt im Motorraum auf dem groĂen KĂźhlmittelrohr hinter der linken Zylinderbank (in Fahrtrichtung). Diese ist recht versteckt unter Gebern durch einen recht langen 5er InbusschlĂźssel zu lĂśsen.
Eine zweite sitzt im Wasserkasten am oberen, kurzen KĂźhlmittelschlauch am Eingang zum Wärmetauscher. Diese EntlĂźftungsschraube ist aus Kunststoff, und meiner Meinung die Hauptursache fĂźr Luft im KĂźhlsystem, da sie (a) durch unsensiblen Umgang mit dem Schraubendreher sehr leicht durchgenudelt wird, und (b) nur in einer Stellung (kurz vor'm Ăberschnappen) halbwegs dicht ist. Supertipp aus meckisforum.de: Bei mir sitzt da jetzt eine EntlĂźftungsschraube von Renault (echt wahr). Die ist aus Messing, kann nur von Hand auf und zu gedreht werden, passt perfekt, hat die Teilenummer: 7700518589, und kostet 3, 96€. Am besten nicht lange Ăźberlegen, und gleich besorgen.
So, und die EntlĂźftungsanleitung von Audi fĂźr die V6 geht so:
-EntlĂźfteschraube am Heizungsschlauch Ăśffnen
-EntlĂźfteschraube im groĂen Wasserrohr rechts neben dem
TemperaturfĂźhler Ăśffnen
-Kßhlmittel in den Ausgleichbehälter fßllen
-EntlĂźfteschrauben beobachten und bei KĂźhlmittelaustritt schlieĂen
-Ausgleichbehälter bis zum Rand fßllen
-Deckel am Ausgleichbehälter schlieĂen
-Motor laufen lassen
-Motordrehzahl mehrmals ca. 30sec. auf 3000u/min erhĂśhen und dabei immer wieder die EntlĂźftungsschrauben (Schlauch/Wasserrohr) Ăśffnen, bis keine Luft mehr austritt und der KĂźhlerlĂźfter einmal gelaufen ist.
-Motor abstellen
-Kßhlmittelstand im Ausgleichbehälter prßfen, ggf. bis zur Max. Markierung nachfßllen
Zusatz Entlßftungsanleitung von Cemi, da dies bei mir dann noch mal richtig was gebracht hat: Auch wenn sich der Kßhlmittelstand im Ausgleichsbehälter jetzt noch nicht entscheidend gesenkt hat, fährt man mit Kßhlmittel weit ßber Max auf die Bahn, und kurvt ein bisschen mit hohen Drehzahlen durch die Gegend! Nach der Aktion fehlte bei mir dann jedenfalls noch einmal eine ganze Menge im Ausgleichsbehälter. Und weiterhin habe ich festgestellt, dass es anfangs sowieso nicht schadet, den Fßllstand auf ßber MAX zu lassen. Zweimal (!) hat sich dann der Motor im Laufe der nächsten Wochen, nochmal einen kräftigen Schluck genehmigt.
So, klingt alles schrecklich schwierig, aber wenn beide Entlßftungsschrauben gängig sind, hast Du gar kein Problem.
[ Dodano: 2010-02-15, 09:19 ]
dorzuce pare jeszcze slow:
a mianowicie, moglby ktos mi sprawdzic, ew potwierdzic... czy u was tez dochodza jakies dziwne .. odglosy.. jakby zezenie jakiegos silniczka.. czy to moze pompy z ukladu chlodzenia??
nie jest to dzwiek ciagly.. tylko pulsujacy.. cyklicznie powstajacy.. jakby wycie.. hmmm :evil:
nie sadze, zeby to byl silniczek od ktoregos z nawiewow.. a raczej cos wiekszego. pompa.. czy cus..
bo z tym zapowietzronym ukladem mam juz pwooli dosc.. :evil:
[ Dodano: 2010-02-20, 14:59 ]
witam,
po wizycie dzis w AUDI.
Bulgotnaie z klimatyzacji... pompa wody (albo jakas wspomagajaca obieg) jest na wykonczeniu.. wymiana na nowa.
Nie wiem, moze zle go zrozumialem.. czy w naszych silnikach 2,7/3,0 jest jakas dodatkowa pompa.. czy to jest jedna i ta sama napedzana bezposrenia od rozrzadu czy silnika..
pozdr
no i jasne:))
A propos. Moglyby to byc silniczki, ale to raczej bulgot niz tykanie silniczkow od klapek.
Wykluczam silniczki, bo:
auto rozgrzane, silnik tez!
na zewnatrz -6st.
daje nawiew na 16st lub LO... nic nie bulgocze.. a klima chodzi.
daje temp az do ok 20st i wtedy zaczyna bulgotac..
czyli, co.. w momencie jak zaczyna pobierac cieplo z nagrzewnicy.. wlacza sie obieg i sruuuu plyn bulgota.
dobrze kapuje.. :roll:
[ Dodano: 2010-02-11, 15:46 ]
oto co jeszcze znalazlem na DE forum.
Pojawia sie tutaj drugi zaworek do odpowietrzenia.
Moje pytanie jest takie: czy C6 2.7 maja drugi.. jesli tak, to gdzie.. Bo z opisu z linku nie wynika dokaldnie gdzie..
Oto link.
http://www.motor-talk.de/forum/kuehlsys ... 25665.html
[ Dodano: 2010-02-11, 15:47 ]
Cytat: zeby nie szukac za duzo:
Zitat:
Das KĂźhlsystem hat 2 EntlĂźftungsschrauben. Eine sitzt im Motorraum auf dem groĂen KĂźhlmittelrohr hinter der linken Zylinderbank (in Fahrtrichtung). Diese ist recht versteckt unter Gebern durch einen recht langen 5er InbusschlĂźssel zu lĂśsen.
Eine zweite sitzt im Wasserkasten am oberen, kurzen KĂźhlmittelschlauch am Eingang zum Wärmetauscher. Diese EntlĂźftungsschraube ist aus Kunststoff, und meiner Meinung die Hauptursache fĂźr Luft im KĂźhlsystem, da sie (a) durch unsensiblen Umgang mit dem Schraubendreher sehr leicht durchgenudelt wird, und (b) nur in einer Stellung (kurz vor'm Ăberschnappen) halbwegs dicht ist. Supertipp aus meckisforum.de: Bei mir sitzt da jetzt eine EntlĂźftungsschraube von Renault (echt wahr). Die ist aus Messing, kann nur von Hand auf und zu gedreht werden, passt perfekt, hat die Teilenummer: 7700518589, und kostet 3, 96€. Am besten nicht lange Ăźberlegen, und gleich besorgen.
So, und die EntlĂźftungsanleitung von Audi fĂźr die V6 geht so:
-EntlĂźfteschraube am Heizungsschlauch Ăśffnen
-EntlĂźfteschraube im groĂen Wasserrohr rechts neben dem
TemperaturfĂźhler Ăśffnen
-Kßhlmittel in den Ausgleichbehälter fßllen
-EntlĂźfteschrauben beobachten und bei KĂźhlmittelaustritt schlieĂen
-Ausgleichbehälter bis zum Rand fßllen
-Deckel am Ausgleichbehälter schlieĂen
-Motor laufen lassen
-Motordrehzahl mehrmals ca. 30sec. auf 3000u/min erhĂśhen und dabei immer wieder die EntlĂźftungsschrauben (Schlauch/Wasserrohr) Ăśffnen, bis keine Luft mehr austritt und der KĂźhlerlĂźfter einmal gelaufen ist.
-Motor abstellen
-Kßhlmittelstand im Ausgleichbehälter prßfen, ggf. bis zur Max. Markierung nachfßllen
Zusatz Entlßftungsanleitung von Cemi, da dies bei mir dann noch mal richtig was gebracht hat: Auch wenn sich der Kßhlmittelstand im Ausgleichsbehälter jetzt noch nicht entscheidend gesenkt hat, fährt man mit Kßhlmittel weit ßber Max auf die Bahn, und kurvt ein bisschen mit hohen Drehzahlen durch die Gegend! Nach der Aktion fehlte bei mir dann jedenfalls noch einmal eine ganze Menge im Ausgleichsbehälter. Und weiterhin habe ich festgestellt, dass es anfangs sowieso nicht schadet, den Fßllstand auf ßber MAX zu lassen. Zweimal (!) hat sich dann der Motor im Laufe der nächsten Wochen, nochmal einen kräftigen Schluck genehmigt.
So, klingt alles schrecklich schwierig, aber wenn beide Entlßftungsschrauben gängig sind, hast Du gar kein Problem.
[ Dodano: 2010-02-15, 09:19 ]
dorzuce pare jeszcze slow:
a mianowicie, moglby ktos mi sprawdzic, ew potwierdzic... czy u was tez dochodza jakies dziwne .. odglosy.. jakby zezenie jakiegos silniczka.. czy to moze pompy z ukladu chlodzenia??
nie jest to dzwiek ciagly.. tylko pulsujacy.. cyklicznie powstajacy.. jakby wycie.. hmmm :evil:
nie sadze, zeby to byl silniczek od ktoregos z nawiewow.. a raczej cos wiekszego. pompa.. czy cus..
bo z tym zapowietzronym ukladem mam juz pwooli dosc.. :evil:
[ Dodano: 2010-02-20, 14:59 ]
witam,
po wizycie dzis w AUDI.
Bulgotnaie z klimatyzacji... pompa wody (albo jakas wspomagajaca obieg) jest na wykonczeniu.. wymiana na nowa.
Nie wiem, moze zle go zrozumialem.. czy w naszych silnikach 2,7/3,0 jest jakas dodatkowa pompa.. czy to jest jedna i ta sama napedzana bezposrenia od rozrzadu czy silnika..
pozdr
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
crn,
kolego.. zapotietrzpny to i na pewno byl.. bo 3x proboalem odpowietrzac.. a ze A6 to cudacto.. i nie mialem odp. ilosci plynu do uzupelnienia.. nie robilem tego porzadnie..
co do halasow.. to jest bulgotanie.. + takie cykliczne.. buuuuuczenie. zezenie.. cisza i ponownie.. takich odstepach kilusekundoych...
Jak odpalam auto.. to oda bulgocze jak w akwarium )heheh.
Audi powiedzialo: pompa na wykonczeniu, ona jest przyczyna..
moje pytanie.. jaka kurde pompa.. czy jest jakas dodatkowa, czy ta przy rozrzadzie.. Bo jesli ta sie zatrze.. to auto zacznie sie przegrzewac..
kolego.. zapotietrzpny to i na pewno byl.. bo 3x proboalem odpowietrzac.. a ze A6 to cudacto.. i nie mialem odp. ilosci plynu do uzupelnienia.. nie robilem tego porzadnie..
co do halasow.. to jest bulgotanie.. + takie cykliczne.. buuuuuczenie. zezenie.. cisza i ponownie.. takich odstepach kilusekundoych...
Jak odpalam auto.. to oda bulgocze jak w akwarium )heheh.
Audi powiedzialo: pompa na wykonczeniu, ona jest przyczyna..
moje pytanie.. jaka kurde pompa.. czy jest jakas dodatkowa, czy ta przy rozrzadzie.. Bo jesli ta sie zatrze.. to auto zacznie sie przegrzewac..
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: S6 C6
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
elektryczna nagrzewnica jest w dieslach niezależnie od rodzaju klimycrn pisze:może to elektryczna nagrzewnica? Jest coś podobno takiego przy klimie PLUS
Elektryczna pompa obiegu wody w systemie nagrzewnicy - jest w podszybiu pod takim metalowym podwójnym zaworem podobnym do lornetki (właściwie pod nim i razem z nim zabudowana).pama pisze:moje pytanie.. jaka kurde pompa.. czy jest jakas dodatkowa, czy ta przy rozrzadzie..
Jakoś nie chce mi się wierzyć że to una .... no ale cóż... w aso widzą i wiedzą co mówią. Pompa z zaworami kosztuje na aukcjach grosze i dość łatwo ją samemu bez strachu wymienić.
Jak się spierniczy to nic innego wysiąść nie powinno.
Wykonane mody :
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1265
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
tmr,
dzieki za info.
auto mam na gwarancji, wiec nie bede ingerowal w czesci i wymiane:)))
Fajnie, ze sie wszytskto wyjasnilo :-D
[ Dodano: 2010-03-29, 11:11 ]
niestety.. koledzy.. wymienili mi( tak powiedzieli) ta pompe w ukl. chlodzenia.. i dalej slysze bulgototanie.. i to smieszne niby buczenie. ni to tykanie.. ehh
Kurde.. podjade do innego Audi na sprawdzenie bledow.. i niech ktos inny mi zdiagnozuje usterke..
A moze tak ma byc w 2.7/3.0, ze tak bulgotanie na postojuz slychac, takie jakby przelewanie wody.. Czy ja jestem uczulony, czy jak.:?? Moze mi ktos potwierdzic u siebie jak jest..
wtf.. :oops:
dzieki za info.
auto mam na gwarancji, wiec nie bede ingerowal w czesci i wymiane:)))
Fajnie, ze sie wszytskto wyjasnilo :-D
[ Dodano: 2010-03-29, 11:11 ]
niestety.. koledzy.. wymienili mi( tak powiedzieli) ta pompe w ukl. chlodzenia.. i dalej slysze bulgototanie.. i to smieszne niby buczenie. ni to tykanie.. ehh
Kurde.. podjade do innego Audi na sprawdzenie bledow.. i niech ktos inny mi zdiagnozuje usterke..
A moze tak ma byc w 2.7/3.0, ze tak bulgotanie na postojuz slychac, takie jakby przelewanie wody.. Czy ja jestem uczulony, czy jak.:?? Moze mi ktos potwierdzic u siebie jak jest..
wtf.. :oops:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga