Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi A6 C6 3.0 TDI QUATRO słychać łańcuch rozrządu.

Silniki wysokoprężne
S1MARIO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 08 lut 2010, 21:35
Lokalizacja: Ruda Śląska

Audi A6 C6 3.0 TDI QUATRO słychać łańcuch rozrządu.

Post autor: S1MARIO » 08 lut 2010, 21:38

Po odpaleniu auta a6 3,0 TDI 2005r na zimnym slniku słychać łańcuch takie metaliczne odzywki przez ok 1-2s potem ustaje. Czy wystarczy wymienić napinacz czy trzeba cały rozrząd robić a to mi się nie usmiecha w ASO 12 tyś ((( Prosze o odpowiedz
Ostatnio zmieniony 10 lut 2010, 13:45 przez S1MARIO, łącznie zmieniany 1 raz.

fabiano82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 702
Rejestracja: 30 lip 2009, 01:30
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: fabiano82 » 09 lut 2010, 02:03

kolega firewire ladnie to opisal
firewire pisze:Mam A6 juz ponad 1,5 roku i....
Bez chipa (237KM/519Nm)
miasto - 12,5L (Luxemburg)
mieszany - 10,5L (Miasto + autostarda)
trasa - 7,5-8,6L (ale zawsze go butuje bo kusi)

Z Chipem (302KM/597Nm)
miasto - 11,0L
mieszany - 10,L
trasa butowanie - 7,0-8,0L
trasa grzecznie (120 tempo) - 6,4L

Co przy motorze 3.0TDI, tiptronicu i quattro całkiem niezły wynik...
Przy tej klasie bije go tylko 530d - 5,7L (ale to ośka) z I-Drive/XDrive to juz 6,9L-7,5L

Uważam że to dobry zakup... a co do rozrządu... to niepotrzebne bicie piany...
Byłem w Inglostat (tak przy okazji) i rozmawiałem w salonie.... fakt że hałasuje to normalka... ale to tylko to że hałasuje... słyszeliście żeby komuś ten łańcuch przeskoczył ?
Czy tylko kolega wujka dziadka mówił że tak może się stało bratu ciociu dziadka mamy ?
Gdyby taka opcja występowała że przestawia się rozrząd przez łańcuch to myślicie że Audi nie zrobiło by akcji serwisowej ? (mam auto po gwarancji i wymieniono mi coś z wentylatorem....)... a serwis koło Luksemburga (serwisuje tylko w Niemczech) potwierdził mi że po 40k-50k z tym łańcuchem to taki urok tego silnika...

S1MARIO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 08 lut 2010, 21:35
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: S1MARIO » 09 lut 2010, 09:25

Jestem po wstępnych konsultacjach telefoncznych w kilku serwisach ! I tak Co serwis to inaczj czyli cokraj to obyczaj :) ! NOMA 2 Katowice - Ci karzą wymieniać cały rozrząd koszt 12 tyś :(. Serwis we Wrocławiu - facet od ręki jak powiedziałem ze trekocze po odpaleniu od reki powiedział 3,0 tdi quatro przed 2006r i jego opinia NIE TRZEBA WYMIENIAC CAÂŁEGO !Wymieni sie tylko napinacz i tyle koszt ok 2 tys zł. Kolejny serwis MARGO Rybnik oni też chcą wymieniać cały rozrząd nie spotkali się z takim problemem ( ciekawe co to za serwis:) ) i 4 to Sosnowiec ! Tam osoba od ręki twierdzi że nie wymienia sie calego tylko napincz i wada ustaje. Robili kilka takich przypadków i po wymianie nie ma tego dzwieku ! Cena ok 1700zł. Więc co Panowie na to ??

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 09 lut 2010, 09:46

Kolego, zamiast pytać - poczytaj forum. Problem napinaczy łańcuchów rozrządu był walcowany już nie raz.

Konkluzja jest taka: trzeba wymienić dwa górne napinacze, bo to je słychać. Ich wymiana jest "niedroga" i dość prosta. Zalecana byłaby jednak również wymiana dolnego napinacza (jego nie słychać, bo jest w osłonach, ale też może wysiąść). Jego wymiana jest już bardziej kłopotliwa, bo wymaga wyjęcia silnika. Nie wymieniaj całego rozrządu, bo nie ma takiej potrzeby (chyba, że masz już na zegarach 400 - 500 kkm, wtedy można wymienić też cały rozrząd).
Napinacze w pierwszych rocznikach (2004-2006, nie wiem, czy też nie początek 2007) miały jakąś wadę fabryczną. W nowszych silnikach są już inne - zmodernizowane, które się tak nie wyrabiają.

Polecam ci lekturę tego tematu: Jak poznać kończący się rozrząd?
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 09 lut 2010, 12:45

ZelvaBOi pisze:
arekjask pisze:Napinacze w pierwszych rocznikach (2004-2006, nie wiem, czy też nie początek 2007) miały jakąś wadę fabryczną. W nowszych silnikach są już inne - zmodernizowane, które się tak nie wyrabiają.
Wade (podobno) wyeliminowano po 07.2006 (rok modelowy 2007). Pewne jest, ze ogolnie silniki do 06.2006 sa glosniejsze.
Wydaje mi się, że może nie od pierwszych dni ale na pewno od 06.2006 są poprawione. Widać to np. po mocy w 3.0 przed liftem 224 a po 232... .

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 09 lut 2010, 18:37

MaTyS pisze: Wydaje mi się, że może nie od pierwszych dni ale na pewno od 06.2006 są poprawione. Widać to np. po mocy w 3.0 przed liftem 224 a po 232... .
no to ja dorzuce... 3.0 a 2.7 to przeciez podobne, jak nie prawie jednakowe jednostki..

zatem.. co sie stalo (czy poprawiono) tez jednostke 2.7TDi..??

Mam 10.2006 (RM2007) stad moje pytanie <urodziny>

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 09 lut 2010, 19:15

Według mnie obie jednostki zostały zmodernizowane w 06.2006 r, ale nie jestem w tym temacie żadnym specjalistą. Może ktoś więcej się wypowie... .

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 09 lut 2010, 23:11

ZelvaBOi pisze:Chyba oba (2.7 i 3.0) po polowie czerwca 2010 byly modyfikowane, ale moge sie mylic.
No to napewno się mylisz :mrgreen:

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 10 lut 2010, 08:05

rubio pisze:Od drugiej połowy czerwca 2006 i mają parę koni więcej <ok>
no ale tylko 3.0

2.7 pozostalo bez zmian w PS.. :oops:

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 10 lut 2010, 09:09

ZelvaBOi, tez mnie to zastanawia.

:roll:

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 10 lut 2010, 16:36

Zmienili uszczelniacze popychaczy mechanicznych... przez to olej po wyłączeniu silnika nie cofa się z napinaczy i przy odpalaniu przez 1-2 sekundy nie terkocze...

p.s.
Kupujecie takie drogie auta... nie stać was na AC ? ja przez te legendy o 3.0TDI też sobie wkręciłem nie wiadomo co... tylko dziwne że te 3.0TDI mają ten problem tylko w Polsce... a w niemczech, belgii, lux, holandii, francji nikt na to nie zwraca uwagi... każdy przy takim aucie ma AC i "wali go to".
Ja przez te legendy odpuściłem sobie A6 C5 2.5 180KM Q (wałki rozrządu, wybuchające głowice itd.). Kupiłem A6 w 2007 roku kiedy jeszcze nie było ich tak dużo.. na tym forum było raptem 5 może 6 postów i to chyba n/t płynu od spryskiwaczy....
Później zaczęły powstawać legendy....

p.s.2
Nie wiem czy znacie bardzo młody problem (przy małych przebiegach i skrzyni automatycznej). Kiedy przełączasz na P i wyłączasz silnik - klucz w stacyjce się nie odblokowuje (nie pozwala go wyjąć). problem do przebiegów 75tkm... ciekawe że poza amerykańskimi forami nikt go nie miał tutaj... a tyle osób ma malutkie przebiegi...

p.s.3 mam kilu znajomych którzy walą kilometry po niemczech i mają takie A6 z przebiegami powyżej 500000km... 100000km rocznie, nie patrzą co robi serwis... tylko płacą... uśmiałem się jak usłyszałem dźwięk silnika przy zapalaniu...

Więc skończcie tematy (chociaż na tym forum, gdzie są ludzie-maniacy np: dający polskie mmi za free):
*leją wtryski
*kończy się rozrząd
*napinacze
*popychacze
itd... lepiej pójdźcie i popchnijcie żonę albo dziewczynę zamiast tworzyć legendy....

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 10 lut 2010, 17:12

firewire,
widzisz..
problem w tym, ze my - Polacy.. lubimy grzebac, i moze wolimy sami albo nie chcemy wciskac sobie kitu w dupe albo kasy w ASO ladowac (oczywiscie, jesli sie da!)

stad te watki.. problemy porady..

fakt, ze wiekszosc to banialuki, bo kolega kolegi uslyszal, ze dziadkowi.. etc.. ale pamietaj, ze w kazdej plotce jest cos prawdy.

EOT.

A na wytlumaczenie: dajemy tyle kasy.. i wiemy ile pracy ta kasa kosztuje,wiec jak wywalasz tyle kasy.. to po porstu pieniadze szanujesz, szukajac pomocy na forum :mrgreen:

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 10 lut 2010, 17:31

pama pisze: widzisz..
problem w tym, ze my - Polacy.. lubimy grzebac, i moze wolimy sami albo nie chcemy wciskac sobie kitu w dupe albo kasy w ASO ladowac (oczywiscie, jesli sie da!)
I tu się mylisz bo serwisy na zachodzie (pomijając francje i luxemburg gdzie brudasy od traktrów pracują) nie odwalają fuchy..., zwłaszcza serwisy niemieckie, i niejednokrotnie przekonałem się że na serwisie oryginalnym zaoszczędziłem - bo jedna wizyta a nie 5 do jednego problemu...
pama pisze: stad te watki.. problemy porady..
Mądry, polak po szkodzie...skądś się to wzieło...
pama pisze: fakt, ze wiekszosc to banialuki, bo kolega kolegi uslyszal, ze dziadkowi.. etc.. ale pamietaj, ze w kazdej plotce jest cos prawdy.
Tak prawda jest taka, że słychać ten rozrząd, nie prawda ze trza się nim przejmować...
pama pisze: EOT.

A na wytlumaczenie: dajemy tyle kasy.. i wiemy ile pracy ta kasa kosztuje,wiec jak wywalasz tyle kasy.. to po porstu pieniadze szanujesz, szukajac pomocy na forum :mrgreen:
Ja swoje pieniądze szanuję, i auto też, i inne hobby też dlatego wolę ASO...ale nie koniecznie zawsze...
Bo hamulce wymieniałem u Pana Kazia... (za komplet ATE - klocki tarcze, przód tył dałem 1300zł) a wymiana 200zł... z moją pomocą od ręcznego za pomocą VAG'a, vs. ATE z servisu z wymianą za 1000&#8364; co robi różnicę... ale chodzi o to że to co powinien robić serwis zostawmy ASO, a to co Pan Kaziu to Pan Kaziu, przecież na zmianę popychaczy nie pojadę do Pana Kazia, bo cena ta sama a gwarancja mobilności już nie (vel. Pane spier...aj Pan)


p.s.
Poza tym jak widzę także pochodzisz z terenu wroga :) więc wiesz o czym mówię... i tak masz racje nie lubię jak Pan Kaziu/ASO rąbie mnie w dupę na jakiejś popierdółce mówiąc - te samochody już tak mają,

ale wiedza a legendy to dwie różne sprawy

p.s.2
a co do oszczędzania... przypominają mi się opony Dębica w Corvette :)

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 10 lut 2010, 18:59

ZelvaBOi pisze:ale nie kumam o co biega z tym AC i naprawami? Przeciez AC nie ma nic wspolnego z awaria silnika.
Nie wiem jak w PL, ale mój wariant ubezpieczenia jest jak gdyby gwarancją na auto... kosztuje trochę, ale mam problem z głowy... (max zniżki 55%, 1400&#8364; za rok)
Jeśli auto jest serwisowane i wystąpi taki problem... to AC (auto-casco) pokrywa taką naprawę... to jak gdyby wypadek tylko nie ma sprawcy....a wtedy gonię takie auto i biorę następne (bo ubezpieczalnia będzie chciała sobie odbić na stawce...)...
I zaczynam od normalnej bazowej stawce przy następnym aucie....

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 11 lut 2010, 08:09

no to na zakonczenie.. albo ciag dalszy.

z wlasnego podworka.. moje C6 2.7 RM2007.

Dzis.. -8st rano.. (nie wiem ile w nocy..)
Auto stoi kilka nocy na dworze.. jezdze nim codziennie do pracy..(smieszne, ale 4km jade samochodem) :shock:

no i... wczoraj, a dzis zauwazylem, co sklonilo mnie do wsuniecia swoich 3 gr w ten temat, moze nie potrzebinie, a mianowicie.. odpalam auto..

5sek.. trzepie buda jak w ruskim TIRze :evil:
Obroty na ok 900-1000RPM, skacze wskazowka jakies te wlasnie 100 w gore, 100w dol.. i po 10sek.. silnik zaczyna pracowac rowno. :idea:


Rozumiem, ze na ssasniu moze pracowac nierowno.. ale.. czy az tak..?
To nie pierwszy moj diesel, ale pierwszy tak wielki silnik.
To ze klekocze, to ich urok. Ale zeby bujalo jak na statku..??? :?:
No zesz w morde :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga