Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5TDI AKE] wąż do ERG

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
artur28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 13 kwie 2008, 09:23
Lokalizacja: Poznań

[A6 C5 2.5TDI AKE] wąż do ERG

Post autor: artur28 » 08 lut 2010, 16:30

Zdjąłem dzisiaj osłonę silnik i zobaczyłem dolot cały od sadzy. Chodzi mi o ten dolot co jest juz na silniku. Podczas przegazowania silnika okazuje sie że ten czarny pył który osadza się na kolektorze wylatuje właśnie z tego węża co idzie od dolotu do erg (taki stalowy). Wiem że trzeba go będzie wymienić, dostane go tylko w serwisie? i czy to ma jakiś wpływ na prace silnika.
Pozdro
2.5 tdi 180 AKE 2001 - jest
2.5 tdi 150 AKN 1999 - było

artur28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 13 kwie 2008, 09:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: artur28 » 09 lut 2010, 15:42

DZięki za odpowiedz. Przy przegazowaniu wydaje mi sie że wylatuje tak na środku tej rury, prawie cała plecionka jest czarna, przy łączeniach jest ok.
2.5 tdi 180 AKE 2001 - jest
2.5 tdi 150 AKN 1999 - było

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 09 lut 2010, 23:16

kolego mialem podobny problem w piatek, tzn:

od pewnego czasu czulem jakby zapach spalin w aucie ale tylko troche. rano jak odpalalem samochod i podnioslem mache to bylo troche spalin. w piatek pojechalem do pracy bez problemu, w ciagu dnia jechalem zalatwic pewna sprawe i auto zaczelo jakos dziwnie glosno chodzic i kompletnie stracilo moc. na poczatku przerazilem sie ze cos powaznego ale otworzylem mache i automatycznie chwicilem za EGR.
Byl luzny bo sie odkrecila sruba od kolektora i jak ruszylem EGRem to od razu silnik glosniej chodzil. moja diagnoza to wina poluzowanej sruby i mam nieszczelnosc.

od razu pojechalem prosto do domu zeby to zrobic. sciagnalem oslone z turbo i niestety okazalo sie ze calkowicie urwala sie rura od EGRu do silnika (nie do kolektora dolotowego). poprostu pekla przy samym mocowaniu pod turbo. zadzwonilem do aso zeby sie dowiedziec jaki koszt i okazalo sie ze 250zł. pojechalem ze punktu z uzywanymi czesciami tylko do audi i dostalem uzywke za 50 zł. niestety bez dobrych kluczy nie dalem rady odkrecic i wymienic we wlasnym zakresie i musialem posilic sie znajomym warsztatem.

cala operacja nie trwala zbyt dlugo, koszt 100zł bo sciaganalem przy okazji kolektory i sprawdzilismy swiece.


autko od razu odzylo a ja znowu moglem cieszyc sie moca mojej "niuni" <piwo>

daj znac co wyszlo u Ciebie

pozdrawiam

artur28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 13 kwie 2008, 09:23
Lokalizacja: Poznań

Post autor: artur28 » 10 lut 2010, 20:45

po weekendzie biorę się za to. Przy okazji rozbiore kolektory i je wyczyszcze jak będą zawalone. Myśle że wymiana tej rury lub jej naprawa załatwi sprawe.
2.5 tdi 180 AKE 2001 - jest
2.5 tdi 150 AKN 1999 - było

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga