Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6C5 1.9 TDi]Bardzo dziwny spadek temperatury

Silniki wysokoprężne
CIUCIU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 20 paź 2009, 14:57
Lokalizacja: krzemieniewo

[A6C5 1.9 TDi]Bardzo dziwny spadek temperatury

Post autor: CIUCIU » 20 sty 2010, 23:13

Witam wszystkich.Poruszam nowy temat gdyż przeczytałem na forum dziesiątki tematów i porad i nic do mojego przypadku nie pasuje.Ale zacznę od początku.Nastały pierwsze mrozy a co za tym idzie moje auto nie dogrzewało silnika,temperatura na wskazniku pokazywała jakieś 70 stopni po przejechaniu 15-20km i nie podnosiła się .Wizyta u mechanika no i wymiana termostatu,a zaraz po nim trasa jakieś 70km i temperatura tak jak ostatnio też max.70stopni dopiero jak wleciałem na autostrade i jechałem z prędkoscią ok.120-130km/h wzrosła do 90 ale już na pierwszych światłach spadła do 70.Stwierdziliśmy że nowy termostat jest walnięty i wymieniliśmy go znowu.Niestety po wymianie objawy podobne,dodatkowo zmieżylismy temperaturę vagiem i na vagu była taka jak na wskżniku temperatury.Po odkręceniu zbiorniczka od cieczy chłodzącej okazało się iż w płynie jest ślad spalonego oleju dość widoczny i ciecz dość tłusta i śmierdząca spalonym olejem.Znów wizyta u mechanika i sciągnięcie głowicy, wymiana uszczelki, planowanie głowicy (podobno na czwartym cylindrze było widoczne delikatne przepuszczanie do kolektora wydechowego)wymiana pompy wody no i kolejna jazda po remoncie i nic ciekawego dalej nie ma.Robiłem rózne testy np.dziś jadąc ok13km na dworze -8stopni z włączonm klimatronikiem na 22stopnie wskażnik pokazał 65stopni po wyłączeniu klimatronika i przejechaniu ok.2km temp.wzrosła do 90 ale włączyłem znów klimatronic i po kolejnym przebyciu 1km temp.spadła do 70.Myślałem że to wisko i wieczorem zrobiłem kolejny test.Przywiązałem wisko tak żeby się nie kręciło i stojąc w garażu rozgrzewałem silnik podnosząc obroty do ok.2-3tyś. z wyłączonym klimatronikiem do 90stopni ,badałem wąż dolny dochodzący do chłodnicy (był zimny) jak doszedł do 90st.włączyłem klimatronik no i niestety temp.spadła do 60 stopni.Po wymianie drugiego termostatu sprawdzany był czujnik temperatury i jest ok.Koledzy prosze pomóżcie bo sam nie wiem co robic a na kolejne wydatki po woli mnie nie będzei stać.Czegos takiego jeszcze nie miałem.Help.

Proszę pamiętać o prawidłowym nazywaniu tematów.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2010, 20:42 przez CIUCIU, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 21 sty 2010, 03:23

Wyciągnij czyjnik temp. wody i sprawdź, czy piny na samym dole nie mają rdzawego nalotu. Opis przypomina padający czujnik G 62 (nie jestem pewien, czy u ciebie jest czteropinowy G62/G2 czy masz dwa osobne dwupinowe). Ten czujnik jest dosyć wadliwy i na pierwszy rzut oka wygląda OK, ale jak bardzo dokładnie przypatrzysz sie na pozłacane piny to na samym dole możesz zauważyć rdzę na wysokości 0,5 - 1 mm od dołu. Oczywiście to tylko gdybanie, ale wg. mnie to jest właśnie to. Czujnik nie jest drogi - polecam zakupić w ori z ASO.
2.5 TDI AYM 2002

CIUCIU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 20 paź 2009, 14:57
Lokalizacja: krzemieniewo

Post autor: CIUCIU » 21 sty 2010, 13:53

Andi 2.5 tdi pisze:jakiej firmy byly/jest termostat
nawet nie wiem bo mechanik mi nie powiedział

[ Dodano: 2010-01-21, 13:59 ]
paw1972 pisze:Wyciągnij czyjnik temp. wody i sprawdź, czy piny na samym dole nie mają rdzawego nalotu. Opis przypomina padający czujnik G 62 (nie jestem pewien, czy u ciebie jest czteropinowy G62/G2 czy masz dwa osobne dwupinowe). Ten czujnik jest dosyć wadliwy i na pierwszy rzut oka wygląda OK, ale jak bardzo dokładnie przypatrzysz sie na pozłacane piny to na samym dole możesz zauważyć rdzę na wysokości 0,5 - 1 mm od dołu. Oczywiście to tylko gdybanie, ale wg. mnie to jest właśnie to. Czujnik nie jest drogi - polecam zakupić w ori z ASO.
Tylko gdzie mam szukać tego lub tych czujników, wiem że jeden był wymieniany jakieś 8 m-cy temu , no i teraz mechanik podobno sprawdzał vagiem czy jest dobry i stwierdził że ok.Pojade dziś raz jeszcze sprawdzić i dam znać

teko-2008
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 06 lip 2008, 22:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: teko-2008 » 21 sty 2010, 15:04

Kolego czujnik masz pod plastikową pokrywą silnika. Jak ją odkręcisz od góry to wchodzi w trójnik (króciec wodny plastikowy) wmontowany w głowicę silnika po prawej stronie bliżej góry - gniazdo skierowane jest w stronę kabiny w kolorze niebieskim. Należy sprawdzić styki i sprawdzić po nagrzaniu odczyt temperatury w vagu blok silnika 000 w którym masz wartość temperatury podawanej do komutera sterującego oraz blok nr 17 "Instruments" w którym masz dane podawane na zegary. Jeżeli wskazania znacznie się będą różniły to możesz spróbować przeczyścić styki jak sugerują wyżej koledzy lub podmienić cały czujnik który podaje dwie temperatury jedna do sterowania silnikiem (ta jest najważniejsza) a drugą na zegary ( tutaj może wariować , co i tak nie ma wpływu na sterowanie dawką paliwa i możesz spokojnie śmigać jeżeli właściwą wartość masz we wskazaniach bloku silnika)

rafi1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 02 sie 2009, 20:41
Lokalizacja: Żagań

Post autor: rafi1982 » 21 sty 2010, 21:17

Witam , miałem to samo , mogę poradzić że te czujniki to czarna magia , mechanik może ci założyć podróbe która pokazuje wszystko przócz tego co ma. U mnie taki nie oryginalny czujnik podawał sygnał do kompa a ten grzał świece 20sek *(nowe świece) po kupieniu w ASO za 86zł czujnika wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam.

OLIX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 28 sie 2009, 22:04
Lokalizacja: Krk

Post autor: OLIX » 22 sty 2010, 20:45

rafi1982 w jaki sposób sprawdziłeś że ci grzeje świece przez 20 sek i skąd pewność że to jest NOK ?
Z tego co wiem (moze się myle) ale minimalna wartość z czujnika temp. to 30* bez względu na prawdziwą temp.

adadur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 22 sty 2010, 18:24
Imię: Adam
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: adadur » 22 sty 2010, 22:26

Proponuje jednak zakup ori z ASO termostatu. Jeśli takowy kupowałeś wymontuj go - zagotuj w garnuszku z odpowiednim termometrem by go sprawdzić (niektóre multimetry mają czujkę). Jeśli kupowałeś zamiennik - jesteś pewien że z otwarciem 97st.C?
Ewentualnie możńa przeprowadzić przy pomocy VAG sprawdzenie działania czujników, poczynająć od zimnego (rano przed odpaleniem) poprzez śledzenie w czasie rozgrzewania aż do rozgrzania pełengo - by nie trwało to wieki zapodaj 3 tyś obrotów.

RadekP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 25 sie 2009, 12:44
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: RadekP » 26 sty 2010, 19:29

Tak jak sugerowali koledzy wyżej - jezeli na rozgrzanym silniku temperatura podawana przez czujnik do ecu i podawana przez drugi czujnik na zegary jest zbliżona to objawy raczej wskazują na termostat.
U mnie w 1.9 AVG od wczoraj mam to samo - temperatura dochodzi w trasie do 90 stopni, ale na postoju spada do ok 70. Zamierzam wymienić termostat.
Jakiś miesiąc temu wymieniałem czujnik na nowy (z ASO), ale wtedy objawy były trochę inne - podczas jazdy cyklicznie temperatura wskazywana przez zegar malała i rosła.
Radek P.

Qris

Post autor: Qris » 27 sty 2010, 02:11

Nie tak...
Włącz silnik zimny
niech sobie pyrtoli
ręka co jakiś czas na chłodnicy - ma być zimna aż do otwarcia termostatu tj przy 90st.
Jest ciepła przy niższych wartościach?
(termostat)

madmajster
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 682
Rejestracja: 06 lis 2009, 23:48
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: madmajster » 27 sty 2010, 04:35

Możliwe ,że i ja mam podobny problem:/ z tym,że nie aż tak zaawansowany...tzn temp rośnie do 90c jak się rozpędzę do 130km/h i się normuje.I po ok 28sekundach(jechania 120-140km/h)climatronik włącza nawiew na maxx.Czy to normalne???czy to jest problem?
A teraz prędko! Zanim dotrze do nas, że to bez sensu...

CIUCIU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 20 paź 2009, 14:57
Lokalizacja: krzemieniewo

Post autor: CIUCIU » 27 sty 2010, 09:31

Qris pisze:Nie tak...
Włącz silnik zimny
niech sobie pyrtoli
ręka co jakiś czas na chłodnicy - ma być zimna aż do otwarcia termostatu tj przy 90st.
Jest ciepła przy niższych wartościach?
(termostat)
Sprawdzałem, chłodnica przy temp.90' zimna i wąż dolny też zimny.

[ Dodano: 2010-01-27, 09:33 ]
Andi 2.5 tdi pisze:CIUCIU, proponowalbym sprawdzic poprawnosc dzialania/mierzenia czujnika temp.,bo poza nim juz prawie wszystko przerobiles
,i jeszcze jedna rzecz jakiej firmy byly/jest termostat , bo tez nie jest bez znaczenia.
Teraz już wiem że to termostat firmy Vernet.Nie wiem czy to badziewie czy ok jesli weisz daj zanć.

malard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 09 gru 2008, 19:25
Lokalizacja: Puławy/Lubelskie

Post autor: malard » 27 sty 2010, 09:54

Jeżeli nie chcesz wydawać kasy na oryginalny termostat to kup WAHLE-a, to chyba najsolidniejsze zamienniki. Jak wymieniałem w Passacie B5 nie miałem problemu.

Qris

Post autor: Qris » 28 sty 2010, 00:32

Koniec tematu termostatu. Jest sprawny i nie zagłębiamy się w niego. Teraz kolejny krok kolego. Problem masz nad wyraz ciekawy bo wychodzi na to że układ jest zbyt wydajnie chłodzony (trochę w to nie wierzę)...

Zrób tak. Masz termometr? :-) odpalasz furę i noga na gaz 2,5tyś rpm i tak go trzymaj az się nagrzeje nie włączaj climatronika. termostat ma się otworzyć! Jak cyknie 90i włączy się wentylator chłodnicy (wisko chwyci) odkręć delikatnie zbiornik wyrównawczy płynu i zbadaj temperaturę. teraz zakręć zapisz ją na kartce. Wł climatronik ustaw na 25 stopni obie strefy i na jałowych niech popracuje z 10 minut znowu udaj się do zbiorniczka wyrównawczego i delikatnie odkręć itd zabawę powtarzamy w kolejnym kroku z ogrzewaniem na max. Pamietaj by na kartce zapisac to co pokazuje czujnik na konsoli i to co pokazuje zwykły termometr z nomi (nie cyfrowy!)
Aha napisz mi też czy jest różnica w temp powietrza na wylocie z nawiewu gdy ustawisz 22 a np. 26 oczywiście AUTO wyłączone! nawiew tylko na buzie :-)

adadur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 22 sty 2010, 18:24
Imię: Adam
Moje auto: Allroad C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: adadur » 01 lut 2010, 21:10

Nie proponujcie dziwnych sposobów naprawy i sprawdzania, napisałem powyżej co należy zrobić. Kolega sam przyznał że zakupił termostat Vernet - ja bym go najbardziej winił za wspomniane zjawisko i sugerował bym wymianę (co też pisałem).

Qris

Post autor: Qris » 01 lut 2010, 23:20

adadur, ale doczytałeś że chłodnica jest zimna? Znaczy to że termostat jest ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga