[a6 c6] rozładowywanie akumulatora
[a6 c6] rozładowywanie akumulatora
Witam. Mam pytanie wymieniłem akumulator w a6 c6 (nieoryginalny). I poki temperatury były powyzej zera bylo ok. Jednak jak temperatura spadła do minus 10 a samochód przez dwa dni nie jezdził to zapalila sie zolta kontrolka akumulatora, a na wyswietlaczu mmi stan akumulatora wynosil 10%, mimo to auto bez problemu odpalilo. Pozniewaz w tej chwili jezdze malo okolo 10 km/dziennie sytuacja powtarza sie (akumulator rozladowuje sie do 30-40%). Ale jak przejade kilkanascie kilometrow wysietlacz mmi pokazuje ze akumulator sie doladowal. W serwisie powiedzieli ze akumulator powinien byc oryginalny i wpisane odpowiednie kody do sterownika. Ale czy to moze miec az takie znaczenie czy po prostu ja za malo jezdze i akumulator sie nie zdązy doladowac. Czy ktos może mial taki problem i moze cos mna ten temat powieedziec . Z góry dziekuje i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2009, 15:43 przez kargul 66, łącznie zmieniany 1 raz.
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
pan42 pisze:ÂŁaduj przez noc i będzie OK
hola hola z tym ładowaniemkargul 66 pisze:ok. zobaczymy pozdrawiam
wstrzymaj się, bo jak wiadomo każde "doładowywanie" uśmierca aku (prostownikiem)
przecież napisałeś
więc to raczej nie wina rozładowanego aku, bo by przecież nie zapaliło, gdyby faktycznie było 10%kargul 66 pisze:stan akumulatora wynosil 10%, mimo to auto bez problemu odpalilo
polecam na początek miernikiem sprawdzić z rana ile ma aku, powinien mieć powyżej 12V, następnie zapalić samochód i sprawdzić wtedy, powinno być ok 13,9-14,5V (sprawdzić jeszcze po przejażdżce) mówię tu o sprawdzaniu na odpalonym silniku
co do ori aku, hmmm nie zagłębiałem się w to w C6, jedno co wiadomo w C5 było to bez różnicy, więc nie chce mi się wierzyć, że kupno innej firmy mogło negatywnie wpływać na samą pracę auta
co do tego pokazywania w % to może faktycznie jakoś określone dla sterownika silnika jaka dokładnie moc, uderzenie itp
ale polecam na początek kontakt z kolegami z forum co też wymieniali w C6, a widziałem jest kilku
np @satch w tym temacie
a6-c6-slaba-bateria-akumulator-vt16355.htm
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 813
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
"hola hola z tym ładowaniem
wstrzymaj się, bo jak wiadomo każde "doładowywanie" uśmierca aku (prostownikiem)"
Każde pozostawienie na mrozie akumulatora nienaładowanego czyni szkody nieodwracalne. Każde ładowanie prostownikiem rozładowanego akumulatora jest bardziej zdrowe - mniejszy prąd niż ładowanie z alternatora, który wali prąd max aby uzupełnił braki. Jeżeli masz inną wiedzę na ten temat to sugeruję - nie złośliwie ją uzupełnić.
Mnie zapalał nawet przy 5% naładowania, a właściwie prawie całkowitego rozładowania. Po naładowaniu prostownikiem było 100% i po kłopocie.
wstrzymaj się, bo jak wiadomo każde "doładowywanie" uśmierca aku (prostownikiem)"
Każde pozostawienie na mrozie akumulatora nienaładowanego czyni szkody nieodwracalne. Każde ładowanie prostownikiem rozładowanego akumulatora jest bardziej zdrowe - mniejszy prąd niż ładowanie z alternatora, który wali prąd max aby uzupełnił braki. Jeżeli masz inną wiedzę na ten temat to sugeruję - nie złośliwie ją uzupełnić.
Mnie zapalał nawet przy 5% naładowania, a właściwie prawie całkowitego rozładowania. Po naładowaniu prostownikiem było 100% i po kłopocie.
- goly191
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2027
- Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Pomorskie
a skąd wiesz, że kolega @kargul 66 ma rozładowany aku :?:pan42 pisze:Każde pozostawienie na mrozie akumulatora nienaładowanego czyni szkody nieodwracalne. Każde ładowanie prostownikiem rozładowanego akumulatora jest bardziej zdrowe
i jakim cudem ten rozładowany aku rano odpalił samochód :?:
doładowywać można zawsze, ale najpierw trzeba sprawdzić gdzie tkwi problem z wyświetlanym 10%
każde ładowanie zmniejsza żywotność aku, więc lepiej zacząć od moich powyższych porad
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 813
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Kupił aku o tej samej pojemności, więc poziom naładowania MMI pokazuje prawidłowo. Pisałem wcześniej, że mnie odpalił przy 5% gdy było -10 i oczywiście krzyczał ostrzeżeniem o rozładowanym aku. Kolega kupił albo nie w pełni naładowany aku, albo jeździ na krótkich trasach. Poza tym każde odpalenie powoduje uruchomienie alternatora i ładowanie akumulatora. Jeżeli to takie szkodliwe to może jakiś patent, żeby ładował np co 10 uruchomienie.
Witam. Mam ten sam problem z aku , właśnie go ładuje, zobaczę co się będzie działo. Akumulator jest oryginalny Elektryk zmierzył napięcie ładowania alternatora i ma ono wartośc 13,8V coś koło tego i twierdzi że to wina alternatora lub regulatora napięcia. Z rozmowy z nim wynika że do końca sam nie wie jaka jest przyczyna. Czy takie napięcie podczas ładowania na postoju przez alternator jest w normie?? jeszcze jedno pytanko , musiałem wyją aku żeby je naładowac a teraz nie działa mi wyświetlacz MMi oraz radio w ogóle nie są podświetlone przyciski sterowania co się mogło stac ? jak to naprawic?
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 813
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Jak odłączyłeś akumulator to teraz tylko podłączenie pod VAG i uaktywnienie MMI. Dlaczego je odłączałeś - na tym forum jest pełno informacji o skutkach. Kto najpierw czyta mniej błądzi.lukaGD pisze:Witam. Mam ten sam problem z aku , właśnie go ładuje, zobaczę co się będzie działo. Akumulator jest oryginalny Elektryk zmierzył napięcie ładowania alternatora i ma ono wartośc 13,8V coś koło tego i twierdzi że to wina alternatora lub regulatora napięcia. Z rozmowy z nim wynika że do końca sam nie wie jaka jest przyczyna. Czy takie napięcie podczas ładowania na postoju przez alternator jest w normie?? jeszcze jedno pytanko , musiałem wyją aku żeby je naładowac a teraz nie działa mi wyświetlacz MMi oraz radio w ogóle nie są podświetlone przyciski sterowania co się mogło stac ? jak to naprawic?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga