Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6] rozładowywanie akumulatora

Elektryka
kargul 66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 gru 2009, 14:04
Lokalizacja: poznań

[a6 c6] rozładowywanie akumulatora

Post autor: kargul 66 » 22 gru 2009, 14:48

Witam. Mam pytanie wymieniłem akumulator w a6 c6 (nieoryginalny). I poki temperatury były powyzej zera bylo ok. Jednak jak temperatura spadła do minus 10 a samochód przez dwa dni nie jezdził to zapalila sie zolta kontrolka akumulatora, a na wyswietlaczu mmi stan akumulatora wynosil 10%, mimo to auto bez problemu odpalilo. Pozniewaz w tej chwili jezdze malo okolo 10 km/dziennie sytuacja powtarza sie (akumulator rozladowuje sie do 30-40%). Ale jak przejade kilkanascie kilometrow wysietlacz mmi pokazuje ze akumulator sie doladowal. W serwisie powiedzieli ze akumulator powinien byc oryginalny i wpisane odpowiednie kody do sterownika. Ale czy to moze miec az takie znaczenie czy po prostu ja za malo jezdze i akumulator sie nie zdązy doladowac. Czy ktos może mial taki problem i moze cos mna ten temat powieedziec . Z góry dziekuje i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2009, 15:43 przez kargul 66, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 22 gru 2009, 15:23

Podłącz go na noc pod prostownik i będzie OK. A tak przy okazji to jest tzw. Szukaj i wystarczyło wpisać akumulator zamiast zakładać nowy temat, który nic nie wnosi.

kargul 66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 gru 2009, 14:04
Lokalizacja: poznań

Post autor: kargul 66 » 22 gru 2009, 15:58

Dziękuje za rade wiec tym że akumulator nie jest oryginalny (marka zalecana przez ASO) nie należy się tym przejmować?

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 22 gru 2009, 16:01

Oryginalny ma 110 Ah, jaki kupiłeś?

kargul 66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 gru 2009, 14:04
Lokalizacja: poznań

Post autor: kargul 66 » 22 gru 2009, 16:07

oryginalny mial 95ah i taki kupilem

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 22 gru 2009, 16:10

kargul 66 pisze:oryginalny mial 95ah i taki kupilem
Ciekawe??? ÂŁaduj przez noc i będzie OK

kargul 66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 gru 2009, 14:04
Lokalizacja: poznań

Post autor: kargul 66 » 22 gru 2009, 17:38

ok. zobaczymy pozdrawiam

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 22 gru 2009, 18:39

pan42 pisze:ÂŁaduj przez noc i będzie OK
kargul 66 pisze:ok. zobaczymy pozdrawiam
hola hola z tym ładowaniem
wstrzymaj się, bo jak wiadomo każde "doładowywanie" uśmierca aku (prostownikiem)
przecież napisałeś
kargul 66 pisze:stan akumulatora wynosil 10%, mimo to auto bez problemu odpalilo
więc to raczej nie wina rozładowanego aku, bo by przecież nie zapaliło, gdyby faktycznie było 10%
polecam na początek miernikiem sprawdzić z rana ile ma aku, powinien mieć powyżej 12V, następnie zapalić samochód i sprawdzić wtedy, powinno być ok 13,9-14,5V (sprawdzić jeszcze po przejażdżce) mówię tu o sprawdzaniu na odpalonym silniku
co do ori aku, hmmm nie zagłębiałem się w to w C6, jedno co wiadomo w C5 było to bez różnicy, więc nie chce mi się wierzyć, że kupno innej firmy mogło negatywnie wpływać na samą pracę auta
co do tego pokazywania w % to może faktycznie jakoś określone dla sterownika silnika jaka dokładnie moc, uderzenie itp
ale polecam na początek kontakt z kolegami z forum co też wymieniali w C6, a widziałem jest kilku
np @satch w tym temacie
a6-c6-slaba-bateria-akumulator-vt16355.htm

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 22 gru 2009, 19:57

"hola hola z tym ładowaniem
wstrzymaj się, bo jak wiadomo każde "doładowywanie" uśmierca aku (prostownikiem)"

Każde pozostawienie na mrozie akumulatora nienaładowanego czyni szkody nieodwracalne. Każde ładowanie prostownikiem rozładowanego akumulatora jest bardziej zdrowe - mniejszy prąd niż ładowanie z alternatora, który wali prąd max aby uzupełnił braki. Jeżeli masz inną wiedzę na ten temat to sugeruję - nie złośliwie ją uzupełnić.

Mnie zapalał nawet przy 5% naładowania, a właściwie prawie całkowitego rozładowania. Po naładowaniu prostownikiem było 100% i po kłopocie.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 22 gru 2009, 20:12

pan42 pisze:Każde pozostawienie na mrozie akumulatora nienaładowanego czyni szkody nieodwracalne. Każde ładowanie prostownikiem rozładowanego akumulatora jest bardziej zdrowe
a skąd wiesz, że kolega @kargul 66 ma rozładowany aku :?:
i jakim cudem ten rozładowany aku rano odpalił samochód :?:
doładowywać można zawsze, ale najpierw trzeba sprawdzić gdzie tkwi problem z wyświetlanym 10%
każde ładowanie zmniejsza żywotność aku, więc lepiej zacząć od moich powyższych porad

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 22 gru 2009, 20:36

Kupił aku o tej samej pojemności, więc poziom naładowania MMI pokazuje prawidłowo. Pisałem wcześniej, że mnie odpalił przy 5% gdy było -10 i oczywiście krzyczał ostrzeżeniem o rozładowanym aku. Kolega kupił albo nie w pełni naładowany aku, albo jeździ na krótkich trasach. Poza tym każde odpalenie powoduje uruchomienie alternatora i ładowanie akumulatora. Jeżeli to takie szkodliwe to może jakiś patent, żeby ładował np co 10 uruchomienie.

lukaGD
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 11 gru 2009, 20:08
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: lukaGD » 22 gru 2009, 22:02

Witam. Mam ten sam problem z aku , właśnie go ładuje, zobaczę co się będzie działo. Akumulator jest oryginalny Elektryk zmierzył napięcie ładowania alternatora i ma ono wartośc 13,8V coś koło tego i twierdzi że to wina alternatora lub regulatora napięcia. Z rozmowy z nim wynika że do końca sam nie wie jaka jest przyczyna. Czy takie napięcie podczas ładowania na postoju przez alternator jest w normie?? jeszcze jedno pytanko , musiałem wyją aku żeby je naładowac a teraz nie działa mi wyświetlacz MMi oraz radio w ogóle nie są podświetlone przyciski sterowania co się mogło stac ? jak to naprawic?

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 22 gru 2009, 22:22

lukaGD pisze:Witam. Mam ten sam problem z aku , właśnie go ładuje, zobaczę co się będzie działo. Akumulator jest oryginalny Elektryk zmierzył napięcie ładowania alternatora i ma ono wartośc 13,8V coś koło tego i twierdzi że to wina alternatora lub regulatora napięcia. Z rozmowy z nim wynika że do końca sam nie wie jaka jest przyczyna. Czy takie napięcie podczas ładowania na postoju przez alternator jest w normie?? jeszcze jedno pytanko , musiałem wyją aku żeby je naładowac a teraz nie działa mi wyświetlacz MMi oraz radio w ogóle nie są podświetlone przyciski sterowania co się mogło stac ? jak to naprawic?
Jak odłączyłeś akumulator to teraz tylko podłączenie pod VAG i uaktywnienie MMI. Dlaczego je odłączałeś - na tym forum jest pełno informacji o skutkach. Kto najpierw czyta mniej błądzi.

lukaGD
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 11 gru 2009, 20:08
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: lukaGD » 22 gru 2009, 22:34

Ojciec jezdził samochodem i mu się rozładował jak był w pracy więc wyjął aku do naładowania bo nie miał innej możliwości , szukałem po całym forum i nie mogłem znalezc co się stało. A może masz opis albo wiesz gdzie jest jak to uaktywnic??

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 813
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLD 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 22 gru 2009, 23:04

Odłączenie zasilania spowodowało szereg błędów, które usunąć można tylko poprzez podłączenie do urządzenia diagnostycznego np VAG. jeżeli go nie masz, to tylko serwis lub fachowiec, który go ma.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga