Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 1.8T] problem z plynem chlodniczym

Silniki benzynowe
perez85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 gru 2009, 10:59
Lokalizacja: warszawa

[C5 1.8T] problem z plynem chlodniczym

Post autor: perez85 » 22 gru 2009, 11:21

witam serdecznie. zarejestrowalem sie tu bo mam pewien problem. mam nadzieje ze ktos bedzie mi w stanie pomoc.
w moim autku ubywa mi plynu chlodniczego a najciekawsze jest to ze nigdzie nie ma zadnego wycieku, chlodnica sucha, przewody tez, z pompy wody nie leci, z nagrzewnicy tez nie i do srodka sie nie leje bo wykladziny mam suche. latem wszystko bylo ok, nie dolalem nawet kropelki. problemy zaczely sie w listopadzie kiedy temperatura na zewnatrz spadla i musialem sie dogrzewac. przez ostatnie 2 dni ucieklo mi ponad pol litra. juz kilku mechanikow ogladalo samochod i nikt nie potrafi zlokalizowac wycieku. moze macie jakies pomysly?
Ostatnio zmieniony 22 gru 2009, 12:04 przez perez85, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
corel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:09
Imię: Karol
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: corel » 22 gru 2009, 11:34

perez85,

po pierwsze popraw temat bo upomni Cie o to administrator i zablokuje Twoj temat lub go usunie (chodzi o tagi czyli nawiasy kwadratowe "[]")

Odnosnie ubytku plynu to sprawdzilbym nieszczelnosci chlodnicy. Na stacjach benzynowych mozna zaopatrzec sie w "srebrny proszek" nie wiem dokladnie jak sie nazywa i co zawiera ale po wsypaniu do chlodnicy zatyka nieszczelnosci.

Jeszcze jedna rada to wlac plyn i na suchej nawierzchni sprawdzic czy spod auta nie ma wyciekow. Nie mowie tutaj o 5 minutowym postoju.

Jezeli masz mozliwosc to sprawdz dzialanie termostatu czy jest sprawny.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
edzioedek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:55
Lokalizacja: Radom

Post autor: edzioedek » 22 gru 2009, 11:41

Też mam ten problem... U mnie na pewno jest to przez gaz który został założony u kolegi w A4 też po założeniu instalacji ubywa mu 1-1.5 cm mniej niż minimum u mnie schodzi czasami bardziej aż się kontrolka zaświeca... Trochę to dziwne :roll:

P.S. Przywitaj się w dziale powitań i popraw nazwe tematu [...] bo modelatory Cię dojadą <ok>

perez85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 gru 2009, 10:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: perez85 » 22 gru 2009, 11:55

plyn nie wycieka gdy auto stoi z wylaczonym silnikiem. tylko podczas jazdy ubywa. bylo podejrzenie ze to uszczelka pod glowica ale wtedy olej powinien byc slodki a nie jest. chlodnica byla ogladana z gazdej strony i nic, byloby widac. tu nie chodzi o jakies pocenie tylko o ponad pol litra na dwa dni wiec by zwyczajnie kapalo. gaz jest od dwoch lat i do listopada bylo ok wiec nie wiem czy ma to zwiazek z instalacja.

Awatar użytkownika
corel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:09
Imię: Karol
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: corel » 22 gru 2009, 12:33

to sprawdz przewody i zbiorniczek na plyn <ok>

perez85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 gru 2009, 10:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: perez85 » 22 gru 2009, 12:41

jak juz wspomnialem wszystko zostalo sprawdzone. przewody nie ciekna, wszystkie zaciski na przewodach sprawdzone. zbiorniczek jest caly, nie ma pekniec, nie skorodowany. po prostu suchy. gdyby wizualnie cos bylo widac to bym napisal.

Awatar użytkownika
corel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:09
Imię: Karol
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: corel » 22 gru 2009, 12:53

to w takim razie nie cieknie a wyparowywuje... :idea:

a jaka masz max temperature?

perez85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 gru 2009, 10:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: perez85 » 22 gru 2009, 13:03

ostatnio nie jezdzilem w dalekie trasy z powodu pogody tylko odcinki 10-20km temperatura wachala sie miedzy 70-80 stopni

Awatar użytkownika
corel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:09
Imię: Karol
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: corel » 22 gru 2009, 13:09

90 to optymalna wiec tutaj wina nie lezy po temperaturze :idea:

VAG pokazywal jakies bledy chociaz juz sam nie wiem moze miec z tym cos wspolnego...

perez85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 gru 2009, 10:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: perez85 » 22 gru 2009, 13:10

zadnych bledow nie bylo, wszystko pod tym wzgledem ok

slawekl98
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 04 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Opoczno

Post autor: slawekl98 » 22 gru 2009, 13:23

mi pękł troszke króciec, który jest przy głowicy i tam mi płyn uciekał, może pomoże ci mój temat 19tdi-110km-uszczelka-od-ukladu-chlodzenia-vt15716.htm

Awatar użytkownika
corel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:09
Imię: Karol
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: corel » 22 gru 2009, 13:24

w takim razie nie wiem jak to wytlumaczyc a odnosnie tego zebys zostawil auto na suchej nawierzchni chodzilo mi o wlaczone auto z pracujacym silnikiem najlepiej jakbys przejechal sie rozgrzewajac silnik i wjechal na suche podloze zostawic auto na luzie i obserwowac czy z niego nie cieknie.

perez85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 gru 2009, 10:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: perez85 » 22 gru 2009, 13:48

juz tak zrobilem. na szczescie mam znajomych w pewnym serwisie. zajechalem z samego rana i siedzialem tam kilka godzin. auto caly czas bylo na wlaczonym silniku zeby wyschlo wszystko, potem wjechalem na podnosnik i okazalo sie ze od spodu wszedzie sucho :->

[ Dodano: 2009-12-22, 13:50 ]
zapomnialem dodac ze ogrzewanie bylo ustaweione na maxa i faktycznie przez chyba 4 godzinki troche ucieklo plynu ale nie wiadomo w jaki sposob. potem dolalem plynu rowno do kreski zeby kontrolowac latwiej stan. auto stalo nastepne kilka godzin na parkingu z wylaczonym silnikiem i nie ucieklo nic. niezla zajawka co? :-P

[ Dodano: 2009-12-22, 13:53 ]
dzieki slawekl98
mysle ze byloby widac gdyby cos tamtedy cieklo ale mozna sie zawsze upewnic. sprawdze to

Awatar użytkownika
corel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:09
Imię: Karol
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: corel » 22 gru 2009, 13:57

perez85, to jakas czarna magia... :evil: juz nie pomyslow w glowie :-(

perez85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 22 gru 2009, 10:59
Lokalizacja: warszawa

Post autor: perez85 » 22 gru 2009, 14:09

wiem wiem, tez mi rece opadly. podobno jest jeszcze taka opcja ze plyn chlodniczy nie idzie do silnika tylko bezposrednio do ukladu wydechowego. to malo prawdopodobne ale dowiedzialem sie ze zdarzaly sie takie przypadki i wtedy wymienia sie uszczelke pod glowica. troche mi sie to nie usmiecha bo robota uszczelki wyjdzie mi niecale 1000zl i musze jeszcze zrobic rozrzad kompletny czyli jakies 600zl. w sumie zbiera sie niezla sumka :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga